Gebeten door een teek

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Ben je ooit gebeten door een teek?

Ja, 1x.
19
16%
Ja. Meerdere keren.
56
48%
Nee.
37
32%
Geen idee (waarom weet je dit niet??)
5
4%

Totaal aantal stemmen: 117

Bericht
Auteur
Célie
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Gebeten door een teek

#91 Bericht door Célie »

Habibi schreef:

Behalve als je al eerder gebeten bent...

even mijzelf als voorbeeld, 80 keer. Waarvan afgelopen weken ook 2 keer, maar de oudste al minstens 25 jaar geleden.

Het kan natuurlijk dat je door een recente beet getriggerd wordt om eens wat meer info op te zoeken, en je dan bedenkt dat een deel van je eerdere klachten wellicht ook al samen gehangen heeft met Lyme.

Ik ken de specifieke situatie/persoon niet in dit geval. Maar ik denk dat je voorzichtig moet zijn met te snel oordelen, als je het alleen van buiten beziet allemaal.
:ok: precies.

Niemand gaat voor de lol voorwenden bep. ziektes te hebben dan is er sowieso al iets aan de hand en wat dat dan is is niet aan de buitenstaanders om te beoordelen.
Afbeelding

Antonetta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

#92 Bericht door Antonetta »

Bij mijn weten ben ik een keer gebeten, de teek zat achter mijn knie omdat ik vermoedde dat de teek er al langer zat heb ik een antibiotica kuur gehad.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa
Aantal honden: 1

#93 Bericht door Frootje »

Ik ben echt nog nooit door een teek gebeten. Ik heb wel verschillende keren vastgebeten teken van de katten moeten verwijderen en laatst een keer een teek die nog niet zo lang boven Mowins oog zat. Dat stomme ding was zelfs voor ons tekentangetje nog te klein en het kostte de grootste moeite om hem te verwijderen. :roll:

Froo heeft nog nooit een teek gehad. Ik kijk haar wel regelmatig na omdat er op dit moment in de achtertuin wat hoog gras staat waar ze wel eens in rond wil scharrelen, maar ze heeft een heel dunne vacht dus ik zou ze gelijk zien. Verder blijft Froo eigenlijk altijd wel in lager gras (ze lijkt dat gekriebel aan haar blote buikje niet op prijs te stellen) dus dat is vermoedelijk ook de reden waarom ze geen teken oploopt. Ik hoop dat ze het zo houdt. Er zijn de laatste jaren hier in de regio wel meer teken gekomen, maar ik heb het idee dat het er hier gelukkig nog steeds niet van barst.

Plaats reactie

Terug naar “Poll”