Inhoud koffiecorner

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Inhoud Koffiecorner

De koffiecorner is alleen voor niet hond-gerelateerde zaken. Topics die wel over honden gaan worden verplaatst naar 1 van de andere subfora.
17
9%
De koffiecorner is voor alle topics zowel hond- als niet hond- gerelateerd. Enkel topics die binnen dier&leed horen worden naar het desbetreffende subforum verplaatst.
170
91%

Totaal aantal stemmen: 187

Bericht
Auteur
dagmar88
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

Re: Inhoud koffiecorner

#61 Bericht door dagmar88 »

welshwitch schreef:@dagmar88 het tweede stuk dat je aanhaalt is precies wat ik daarmee bedoel en ingrijpen kan op veel manieren.
Ingrijpen is modereren. De veteranenhoek is een ongemodereerde hoek. Dat is niet onderhevig aan eigen interpretatie.
Het is niet aan jou om anderen de maat te nemen. Een serieuze rel heb je amper ooit meegemaakt en ik betwijfel dat die de komende jaren in de vethoek ontstaat. En dan nog :19:
In ieder geval geen enkele reden om het over fatsoensnormen en ingrijpen te hebben. Niet op "veel manieren". Op geen manier.
Anders ben je misschien niet de beroerdste, maar wel beroerd.

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#62 Bericht door Nanna »

Ik vind ook lid worden en dan verder nooit meer iets zeggen reden om iemand eraf te kiepen.
Dan ben je dus duidelijk alleen maar lid geworden om mee te kunnen lezen in de koffiehoek. We hadden, toen de koffiehoek afgeschermd werd, opeens een hausse aan nieuwe aanmeldingen :LOL:
Ik vind één reactie per jaar helemaal niet veel gevraagd. Doe je dat niet dan kun je wat mij betreft verwijderd worden. :zweep:
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

#63 Bericht door Marion. »

Nanna schreef:Ik vind ook lid worden en dan verder nooit meer iets zeggen reden om iemand eraf te kiepen.
Dan ben je dus duidelijk alleen maar lid geworden om mee te kunnen lezen in de koffiehoek. We hadden, toen de koffiehoek afgeschermd werd, opeens een hausse aan nieuwe aanmeldingen :LOL:
Ik vind één reactie per jaar helemaal niet veel gevraagd. Doe je dat niet dan kun je wat mij betreft verwijderd worden. :zweep:
Ben ik het ook wel mee eens. Lezen kan overal, alleen niet in de koffiecorner. Maar wat moet ik in een café waar ik niemand ken? :U:
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Tenmashi
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

#64 Bericht door Tenmashi »

Maar als het zo prive moet, moet je het dan wel op een forum willen plempen? :denken:

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#65 Bericht door Cleva »

Tenmashi schreef:Maar als het zo prive moet, moet je het dan wel op een forum willen plempen? :denken:
Daar gaat het niet om. Het is een afgeschermde hoek. Daar hoeven geen onbekende luistervinken door een gat in een krant te zitten kijken.
Ik begrijp niet dat onbekende niet-meedoeners, mensen zonder honden, de beruchte stilzwijgende meerderheid altijd zo naar de oogjes gekeken moeten worden. Van die doorgeslagen neptolerantie.
Doe mee of doe niet mee. Wat is daar nou zo moeilijk aan? Wat maak je je nou allemaal wijs over je recht op toeschouwen?

Dat is overal raar en een beetje getikt dus hier ook.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Tenmashi
Vaste gebruiker

#66 Bericht door Tenmashi »

Voor de duidelijkheid ik heb het over de koffiehoek hè. De vethoek is nog wel redelijk af te schermen en privé te houden, maar je kunt niet verwachten dat een koffiehoek die voor ieder lid in te zien is ook maar enigszins als "privé" te beschouwen is (behalve dat zoekmachines en gasten er niet kunnen loeren). Lijkt me bizar om leden te gaan weren/verwijderen vanwege de koffiecorner, maar misschien ben ik de enige die daar zo over denkt. :19:

Marion.
Vaste gebruiker

#67 Bericht door Marion. »

Tenmashi schreef:Voor de duidelijkheid ik heb het over de koffiehoek hè. De vethoek is nog wel redelijk af te schermen en privé te houden, maar je kunt niet verwachten dat een koffiehoek die voor ieder lid in te zien is ook maar enigszins als "privé" te beschouwen is (behalve dat zoekmachines en gasten er niet kunnen loeren). Lijkt me bizar om leden te gaan weren/verwijderen vanwege de koffiecorner, maar misschien ben ik de enige die daar zo over denkt. :19:
O nee, dat bedoel ik ook niet hoor. Maar als ik als anonieme lezer hier meelees, dan gaan onbenulligheden over iemands buurman mij toch niets aan? Waarom zou ik daar mee willen lezen dan? Ik ken er dan toch helemaal niemand?
Afbeelding

basil
Vaste gebruiker

#68 Bericht door basil »

Marion. schreef:
Tenmashi schreef:Voor de duidelijkheid ik heb het over de koffiehoek hè. De vethoek is nog wel redelijk af te schermen en privé te houden, maar je kunt niet verwachten dat een koffiehoek die voor ieder lid in te zien is ook maar enigszins als "privé" te beschouwen is (behalve dat zoekmachines en gasten er niet kunnen loeren). Lijkt me bizar om leden te gaan weren/verwijderen vanwege de koffiecorner, maar misschien ben ik de enige die daar zo over denkt. :19:
O nee, dat bedoel ik ook niet hoor. Maar als ik als anonieme lezer hier meelees, dan gaan onbenulligheden over iemands buurman mij toch niets aan? Waarom zou ik daar mee willen lezen dan? Ik ken er dan toch helemaal niemand?
Nee, maar interesseren die je dan? En lees je die dan? Dat vraag ik me af.
Net als er ongetwijfeld mensen zijn die zich afvragen waarom ik nog meelees op het hondenforum. Nou gewoon, omdat ik van honden hou :I: en ik moet zeggen dat ik dus graag meelees over gedrag en dergelijke en het boeiend vindt te zien hoe de inzichten (en dus ook de mijne) door de jaren heen veranderen. Ik praat er alleen niet over mee. Dat zou een beetje raar zijn lijkt me zonder hond. Kan dan alleen het zoveelste plasje er overheen doen.
Ben er nog steeds niet achter wat nou de aanleiding is tot deze discussie. Pb me eens :wink:
Annemieke

Tenmashi
Vaste gebruiker

#69 Bericht door Tenmashi »

Marion. schreef:
Nee maar ja, wat doe je er aan? :tongue: Denk dat het ook wel meevalt met meelezers die hier alleen zitten om onbenulligheden te lezen, daar hebben we tegenwoordig Facebook voor. :mrgreen: Waarschijnlijk wel meelezers die al langer lid zijn en meeleven met de wat bekendere leden hier en daarom koffiecorner topics wel eens lezen. En misschien eens reageren. :)

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#70 Bericht door dagmar88 »

Ik heb dat eigenlijk nooit, dat ik zo enorm met iemand meeleef dat ik er op geen enkele wijze mee wil communiceren of te kennen wil geven dat ik het gelezen heb.
Wat zit je dan te doen?

Marion.
Vaste gebruiker

#71 Bericht door Marion. »

basil schreef:
Marion. schreef:O nee, dat bedoel ik ook niet hoor. Maar als ik als anonieme lezer hier meelees, dan gaan onbenulligheden over iemands buurman mij toch niets aan? Waarom zou ik daar mee willen lezen dan? Ik ken er dan toch helemaal niemand?
Nee, maar interesseren die je dan? En lees je die dan? Dat vraag ik me af.
Net als er ongetwijfeld mensen zijn die zich afvragen waarom ik nog meelees op het hondenforum. Nou gewoon, omdat ik van honden hou :I: en ik moet zeggen dat ik dus graag meelees over gedrag en dergelijke en het boeiend vindt te zien hoe de inzichten (en dus ook de mijne) door de jaren heen veranderen. Ik praat er alleen niet over mee. Dat zou een beetje raar zijn lijkt me zonder hond. Kan dan alleen het zoveelste plasje er overheen doen.
Ben er nog steeds niet achter wat nou de aanleiding is tot deze discussie. Pb me eens :wink:
Nee precies, dat interesseert je toch geen bal? Mij alvast niet inderdaad. Ik ga je straks even een pb-tje sturen, die wordt misschien wat lang :LOL:

En een "voorwaarde" dat je honden moet hebben slaat wat mij betreft ook nergens op. Dus als je hond overleden is moet je hier weg? We zijn hier allemaal gekomen door interesse in honden, lijkt me duidelijk.
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#72 Bericht door dagmar88 »

Marion. schreef: En een "voorwaarde" dat je honden moet hebben slaat wat mij betreft ook nergens op. Dus als je hond overleden is moet je hier weg? We zijn hier allemaal gekomen door interesse in honden, lijkt me duidelijk.
Ja natuurlijk. Een week na de "in memoriam" een permanente ban en bij de volgende hond mag je je bij de moderators melden.

:wink: Punt was dat er een man of vijf is die structureel het forum gebruiken voor alternatieve doeleinden en leden die het nog wel eens over honden hebben dat hinderlijk vinden.
Maar goed, je doet er niets aan.

Marion.
Vaste gebruiker

#73 Bericht door Marion. »

dagmar88 schreef:
Marion. schreef: En een "voorwaarde" dat je honden moet hebben slaat wat mij betreft ook nergens op. Dus als je hond overleden is moet je hier weg? We zijn hier allemaal gekomen door interesse in honden, lijkt me duidelijk.
Ja natuurlijk. Een week na de "in memoriam" een permanente ban en bij de volgende hond mag je je bij de moderators melden.

:wink: Punt was dat er een man of vijf is die structureel het forum gebruiken voor alternatieve doeleinden en leden die het nog wel eens over honden hebben dat hinderlijk vinden.
Maar goed, je doet er niets aan.
Snap ik. Alleen als er steeds gemeld wordt "mensen zonder honden" voelen meer mensen zich aangesproken dan die 5. Wat dat betreft heb ik persoonlijk meer moeite met mensen met honden, die het nooit over honden hebben. Alleen maar over politiek ofzo. Kan ik er ook wel een paar van opnoemen :wink:
Maar ook daar doe je inderdaad niets aan.
Afbeelding

Zamunda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising
Aantal honden: 3

#74 Bericht door Zamunda »

Nanna schreef:Ik vind ook lid worden en dan verder nooit meer iets zeggen reden om iemand eraf te kiepen.
Niet mee eens. Er zijn forummers die een paar jaar niet geweest zijn en dan weer terugkomen. Dan vind ik het leuk als ze hun oude account nog hebben, zoals Jion bijvoorbeeld, leuk om meteen weer te weten wie het is. Als je wil dat iemand als Jion dan niet meer in de koffiehoek kan lurken terwijl ze niet meer schrijft (en wellicht überhaupt niet meer rondhangt hier) dan zet je dat account maar op inactief met de melding dat de forummer het weer kan activeren middels een bericht naar een moderator/beheer. Maar verwijderen nee.
Afbeelding

Laissah: never a dull moment :I: -||- Mistertje. Dag lieve jongen :love: -||- Willempie -||- Ravi

Shibby
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

#75 Bericht door Shibby »

De uitslag van de poll is geen twijfel over mogelijk. :wink:
We zullen het beleid aanpassen :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole

Célie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Contacteer:

#76 Bericht door Célie »

Shibby schreef:De uitslag van de poll is geen twijfel over mogelijk. :wink:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker

#77 Bericht door Marion. »

:E: :E: :E:
Afbeelding

kooi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

#78 Bericht door kooi »

Daar ben ik blij om. :cheer: :E:

ranetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

#79 Bericht door ranetje »

:ok:
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

thom
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder-mix uit Roemenië.

#80 Bericht door thom »

:ok: :cheer:
Afbeelding
Ari, onze Roemeense kruising, 15-07-13

malinois
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

#81 Bericht door malinois »

:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

Sandra&co
Vaste gebruiker

#82 Bericht door Sandra&co »

Nou, op naar de volgende 'crisis' :LOL:

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#83 Bericht door Heavy »

Mag je alleen over je eigen hond schrijven of ook over andermans honden :engel:
Afbeelding

Habibi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sheltie x Border Collie

#84 Bericht door Habibi »

Nou, er mag weer honderduit gepraat worden in ieder geval...
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”