Inhoud koffiecorner
Moderator: moderatorteam
- Shibby
- Vaste gebruiker
- Ik heb een hond: Ja
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Inhoud koffiecorner
Beste leden,
We hebben gemerkt dat er verschillende meningen zijn over de functie van de koffiecorner. Om hierin een keuze te maken, hebben we als moderators een poll gemaakt waarbij jullie kunnen kiezen uit 2 opties. Zie de poll voor de 2 keuzes.
Om een goede afspiegeling te krijgen van mening van de leden van dit forum willen we minimaal 100 stemmen hebben voordat er mogelijk een verandering wordt doorgevoerd. Tot die tijd zullen we niet actief topics verplaatsen.
We hebben gemerkt dat er verschillende meningen zijn over de functie van de koffiecorner. Om hierin een keuze te maken, hebben we als moderators een poll gemaakt waarbij jullie kunnen kiezen uit 2 opties. Zie de poll voor de 2 keuzes.
Om een goede afspiegeling te krijgen van mening van de leden van dit forum willen we minimaal 100 stemmen hebben voordat er mogelijk een verandering wordt doorgevoerd. Tot die tijd zullen we niet actief topics verplaatsen.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Zamunda
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising - Aantal honden: 3
Re: Inhoud koffiecorner
Fijn dat het opgemerkt is
. Goede zet deze poll, ben benieuwd wat eruit komt.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Zeker wanneer iemand speciaal uitlegt waarom die een bericht over diens hond in de koffiecorner plaatst, snap ik niet waarom dat niet gerespecteerd kan worden. Dus graag laten staan. en al helemaal niet verplaatsen zonder de ts daarover te informeren.
Wie heeft er nu last van dat zo'n bericht in de koffiecorner staat?
Maar als je dan besluit dat berichten over honden niet in de koffiecorner thuis horen, dan graag iedereen gelijk behandelen en niet van de een het wel laten staan en van de ander het bericht verplaatsen.
Wie heeft er nu last van dat zo'n bericht in de koffiecorner staat?

Maar als je dan besluit dat berichten over honden niet in de koffiecorner thuis horen, dan graag iedereen gelijk behandelen en niet van de een het wel laten staan en van de ander het bericht verplaatsen.
- Marion.
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Ik snap niet zo goed waarom je niet over honden mag praten in de koffiecorner. Op een hondenforum notabene.
En verkapte vethoek... ja misschien. Maar voor mezelf sprekend, het was geen geheim. Maar ik wilde het ook niet aan de grote klok. Uit piëteit. Niet voor mezelf.
En "dan doe je dat maar in de vethoek" doe ik dus niet. Dan maar niet.
Ik vind die regel gewoon heel erg bijzonder. Wie heeft er ooit die sticky bedacht, dat je in een redelijk openbaar hoekje op het hondenforum niet over je honden mag praten???
En nog even over "zo groot mogelijk publiek bereiken, en toch een beetje afgeschermd". Ik wilde helemaal geen zo groot mogelijk publiek bereiken, ik wilde de visie van hondenmensen. En toch het liefst een beetje afgeschermd, juist omdat ik anderen (de fokkers) niet wil schaden.
En verkapte vethoek... ja misschien. Maar voor mezelf sprekend, het was geen geheim. Maar ik wilde het ook niet aan de grote klok. Uit piëteit. Niet voor mezelf.
En "dan doe je dat maar in de vethoek" doe ik dus niet. Dan maar niet.
Ik vind die regel gewoon heel erg bijzonder. Wie heeft er ooit die sticky bedacht, dat je in een redelijk openbaar hoekje op het hondenforum niet over je honden mag praten???
En nog even over "zo groot mogelijk publiek bereiken, en toch een beetje afgeschermd". Ik wilde helemaal geen zo groot mogelijk publiek bereiken, ik wilde de visie van hondenmensen. En toch het liefst een beetje afgeschermd, juist omdat ik anderen (de fokkers) niet wil schaden.
Laatst gewijzigd door Marion. op 21 jun 2020 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun

-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 7
Shibby schreef: Om een goede afspiegeling te krijgen van mening van de leden van dit forum willen we minimaal 100 stemmen hebben voordat er mogelijk een verandering wordt doorgevoerd.
Dat vind ik erg veel.
Hebben we uberhaupt 100 actieve leden?
- Tamara81
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): een setje bastaard terriërs
Het leek een uur te duren voordat mijn stem geteld was, maar dit komt door de storing.
De koffiecorner zie ik als een soort digitale koffietent of kroeg. Je mag daar praten over alles waar je maar over wilt spreken. Ook onze gedeelde hobby dus.
Zelf kijk ik zelden tot nooit in de vet hoek. Als ik het over de lilleke hond van de buurman wil hebben vind ik het wel fijn om dit in de (redelijk afgeschermde) stamkroeg te doen.
De koffiecorner zie ik als een soort digitale koffietent of kroeg. Je mag daar praten over alles waar je maar over wilt spreken. Ook onze gedeelde hobby dus.
Zelf kijk ik zelden tot nooit in de vet hoek. Als ik het over de lilleke hond van de buurman wil hebben vind ik het wel fijn om dit in de (redelijk afgeschermde) stamkroeg te doen.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Het maakt me geen bal uit, dus 2de optie gestemd.
Tenzij het die onderwerpen zijn die ervoor zorgen dat het Forum zo traag gaat
Tenzij het die onderwerpen zijn die ervoor zorgen dat het Forum zo traag gaat

- Marion.
- Vaste gebruiker
We zitten al op 1/3Cleva schreef:Shibby schreef: Om een goede afspiegeling te krijgen van mening van de leden van dit forum willen we minimaal 100 stemmen hebben voordat er mogelijk een verandering wordt doorgevoerd.
Dat vind ik erg veel.
Hebben we uberhaupt 100 actieve leden?

Wel benieuwd wie die 2 tegenstemmers dan zijn. Vast geen hondenmensen.
Of 2 modjes, die in 2018 de regel bedacht hebben

- Fotogravinnetje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Of principiële dwarsliggersMarion. schreef:We zitten al op 1/3Cleva schreef:Shibby schreef: Om een goede afspiegeling te krijgen van mening van de leden van dit forum willen we minimaal 100 stemmen hebben voordat er mogelijk een verandering wordt doorgevoerd.
Dat vind ik erg veel.
Hebben we uberhaupt 100 actieve leden?![]()

- Marion.
- Vaste gebruiker
Inmiddels al 3Fotogravinnetje schreef:Of principiële dwarsliggersMarion. schreef:We zitten al op 1/3Cleva schreef:Shibby schreef: Om een goede afspiegeling te krijgen van mening van de leden van dit forum willen we minimaal 100 stemmen hebben voordat er mogelijk een verandering wordt doorgevoerd.
Dat vind ik erg veel.
Hebben we uberhaupt 100 actieve leden?![]()

- mijke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): krakershondje
Voor mij is de koffiecorner de hoek waar geen restricties gelden qua onderwerpen. Ik kan me niet voorstellen dat het anders bedoeld is eigenlijk. Als je de formulering letterlijk neemt (en waarom zou je dat neit doen) dan mag je het er dus over alles hebben. Ik zou ook niet weten waarom iemand er in vredesnaam moeite mee zou hebben als er eens een topic over honden in de koffiecorner staat. Al met al nogal een non-probleem, als je het mij vraagt 

- Marion.
- Vaste gebruiker
Maar op zich ben je ook wel een gezegend mens als dat je grootste probleem is. Dat het over honden gaat in een topic op het hondenforum, terwijl een Sticky uit 2018 (bedacht door de modjes) zegt dat dat niet mag, en je het erg nodig vind om dat te melden. Denk dat hij/zij vorige week erg lekker ging slapen.mijke schreef:Voor mij is de koffiecorner de hoek waar geen restricties gelden qua onderwerpen. Ik kan me niet voorstellen dat het anders bedoeld is eigenlijk. Als je de formulering letterlijk neemt (en waarom zou je dat neit doen) dan mag je het er dus over alles hebben. Ik zou ook niet weten waarom iemand er in vredesnaam moeite mee zou hebben als er eens een topic over honden in de koffiecorner staat. Al met al nogal een non-probleem, als je het mij vraagt
Zo, dat heb ik toch maar weer recht gezet. Dat onheil.

- Kells
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Ierse Setter
- Aantal honden: 3
Ik heb uiteraard de tweede optie gestemd. Verplaatsen van topics heb ik geen problemen mee, maar dan moeten die hoekjes niet zichtbaar zijn via koekel etc.
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.
- Jion
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): podencocktails
Zeg dat wel. Mensen vervelen zich blijkbaar echt.mijke schreef:Voor mij is de koffiecorner de hoek waar geen restricties gelden qua onderwerpen. Ik kan me niet voorstellen dat het anders bedoeld is eigenlijk. Als je de formulering letterlijk neemt (en waarom zou je dat neit doen) dan mag je het er dus over alles hebben. Ik zou ook niet weten waarom iemand er in vredesnaam moeite mee zou hebben als er eens een topic over honden in de koffiecorner staat. Al met al nogal een non-probleem, als je het mij vraagt

Wat is het forum trouwens rete-traag.

- lor1_1984
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka - Aantal honden: 2
Ik heb de tweede optie gestemd.
Simpelweg omdat het mij niet uitmaakt of er hondgerelateerde topics in de KC staan of elders.
Mocht het besloten worden dat het niet (meer) mag dan zou ik wel een extra hoekje willen opteren voor degenen die het niet in de volle openbaarheid willen hebben maar om wat voor reden dan ook niet in de vethoek willen/kunnen plaatsen.
Simpelweg omdat het mij niet uitmaakt of er hondgerelateerde topics in de KC staan of elders.
Mocht het besloten worden dat het niet (meer) mag dan zou ik wel een extra hoekje willen opteren voor degenen die het niet in de volle openbaarheid willen hebben maar om wat voor reden dan ook niet in de vethoek willen/kunnen plaatsen.
- basil
- Vaste gebruiker
- Ik heb een hond: Nee
Een koffiecorner is toch om lekker te neuzelen? Het lijkt me bizar als je op een hondenforum niet over honden mag neuzelen.
Ik zal wel iets gemist hebben wat de aanleiding is voor deze vraag. Als het forum weer ietsssss minder traag is ga ik eens zoeken....
Ik zal wel iets gemist hebben wat de aanleiding is voor deze vraag. Als het forum weer ietsssss minder traag is ga ik eens zoeken....
Annemieke
- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
- Bero83
- Forumnerd
- Mijn ras(sen): Jack Russell
- Contacteer:
Door de problemen die er geweest zijn met het forum zijn diverse stemmen verdwenen.
Zie Dit topic wat ik net geplaatst heb
(over de poll staat een uitleg onderaan het bericht)
Zie Dit topic wat ik net geplaatst heb
(over de poll staat een uitleg onderaan het bericht)
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Tenmashi
- Vaste gebruiker
- Ik heb een hond: Nee
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Sorry, ik heb dwars gestemd voor het topic te lezen.
Niet om gemeen te doen of omdat ik het per se zo zou willen (echt niet), maar omdat ik het logisch vond klinken. Dat er verschil in zit tussen de koffiecorner en andere subfora qua zichtbaarheid voor gasten/zoekmachines had ik niet bij stil gestaan.

- Bero83
- Forumnerd
- Mijn ras(sen): Jack Russell
- Contacteer:
Jazeker, maar dat wil niet zeggen dat er dus geen rekening mee gehouden word zolang de poll open staat.sbientje schreef:De uitslag was en is duidelijk toch.
Hoe en wat verder, is aan de moderators (waar ik geen deel van uitmaak, maar wel in contact mee staat).
Ik vond het wel belangrijk om dit te mededelen.
- Mickie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zie het probleem eigenlijk niet. Is het echt zo verschrikkelijk dat topics soms in de 'verkeerde' rubriek staan dat ze per se verplaatst moeten worden?
- mijke
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): krakershondje
Lijkt mij ook, dat hoeven we na de crash toch niet opnieuw te metensbientje schreef:De uitslag was en is duidelijk toch.
-
- wannabee
- Aantal honden: 0
Ik heb tegen gestemd. Regels zijn regels dus als het niet over honden gaat weg ermee. Het mag geen verkapte veteranen hoek worden voor mensen die niet in de veteranen hoek durven komen.
Geintje uiteraard!
Geintje uiteraard!
- Zamunda
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising - Aantal honden: 3
Achteraf had dat er voor de duidelijkheid beter bij kunnen staan. Maar gelukkig heeft jouw dwarsliggerij geen doorslaggevend effect gehadTenmashi schreef:Sorry, ik heb dwars gestemd voor het topic te lezen.Niet om gemeen te doen of omdat ik het per se zo zou willen (echt niet), maar omdat ik het logisch vond klinken. Dat er verschil in zit tussen de koffiecorner en andere subfora qua zichtbaarheid voor gasten/zoekmachines had ik niet bij stil gestaan.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Mijn stem was kwijt door de storing. Even opnieuw gestemd, alhoewel dat niet echt nodig is. Optie 2 dus.
Met een kanttekening dat er wel een goede reden voor is, omdat anders alles wel in de koffiecorner kan en dan heb je geen subfora meer nodig
Ik ben zelf trouwens uit de vethoek verwijdert omdat ik er te weinig had gepost. Maakt mij niet uit verder, alhoewel ik dat een heel stomme regel vind, maar dat is weer een andere discussie. Maar goed, daarom kan ik dus ook niet in de vethoek. En kan een koffiecorner een alternatief zijn.
Met een kanttekening dat er wel een goede reden voor is, omdat anders alles wel in de koffiecorner kan en dan heb je geen subfora meer nodig

Ik ben zelf trouwens uit de vethoek verwijdert omdat ik er te weinig had gepost. Maakt mij niet uit verder, alhoewel ik dat een heel stomme regel vind, maar dat is weer een andere discussie. Maar goed, daarom kan ik dus ook niet in de vethoek. En kan een koffiecorner een alternatief zijn.

- Caro.
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Marion.
- Vaste gebruiker

- Nanna
- Forumkwebbel
- Aantal honden: 5
Dat vind ik juist niet. Als je er alleen maar komt om mee te lezen maar nooit te reageren kun je wat mij betreft wel weg uit dat hoekje. Dan wordt het namelijk lurken. Volgens mij is de tijd die er voor staat vijf maanden? Dat lijkt me toch lang genoeg om eens te reagerenEmma schreef: Ik ben zelf trouwens uit de vethoek verwijdert omdat ik er te weinig had gepost. Maakt mij niet uit verder, alhoewel ik dat een heel stomme regel vind,

- Nikki90
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Hussel