Gek genoeg doen ze dat niet. Bas en Guus rollen nooit in poep of lijken. Maar ik heb wel honden die dat wel deden en dan spoel ik ze af onder de douche en in het ergste geval gooi ik er wat hondenshampoo op. Maar dat heeft natuurlijk niks te maken met parfumeren van je hond. Want een berg stront eruit wassen of een smeer van dood beest is noodzakelijk als je je honden in huis hebt. Poep of lijkensmeer op je meubels is natuurlijk niet erg hygienisch.Tamara81 schreef:Als de honden door stront of een rotte vis hebben gerold gaan ze toch echt in bad (met mijn shampoo of hondenzeep of azijn).
Het is anders toch niet te harden. De honden liggen op de bank en in bed. En ik knuffel ze graag.
Het is een culture clash.
Wat doe jij dan Laeken, als Guus of Bas stinken omdat ze in smerigheid hebben gerold?
Feta lag gisteren nog over een dode vogel te rollen. Thuis heb ik haar meteen 'gewassen' met babydoekjes.
Als een hond van mij even een veegje in zijn nek heeft van iets goors door kort rollen wrijf ik er met een natte handdoek over en dan vind ik het verder ook wel best. Die geur is zo weg.
Guus is dus nog nooit gewassen en ruikt naar zoete drop. Bas is in haar leven misschien 3 keer gewassen met goede reden en ruikt een beetje naar hond als je goed je neus in haar vacht steekt. Heerlijk!