Parfum voor de hond

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Gebruik je dat?

Alleen voor speciale gelegenheden, dus feestdagen en dergelijke
0
Geen stemmen
Alleen als mijn schoonmoeder op bezoek komt
2
3%
Ja, liefst dagelijks
1
1%
Ja, af en toe vind ik het wel prettig mits de hond er geen last van heeft
3
4%
Ja, zeker als het ook nog een vachtverzorgend middel is
8
12%
Ja, als de hond het lekker vindt ruiken
0
Geen stemmen
Nee, ik ben al blij als de hondenshampoolucht na de douche vervlogen is
2
3%
Nee, mijn honden ruiken altijd lekker
13
19%
Nee, parfum voor honden is onzin
22
32%
Nee, ik doe héél af en toe een beetje mensenparfum op de halsband, dus niet op de huid.
0
Geen stemmen
Nee, mijn honden meuren gewoon. Zoals het hoort.
17
25%

Totaal aantal stemmen: 68

Bericht
Auteur
laeken
wannabee
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 0

Re: Parfum voor de hond

#61 Bericht door laeken »

Tamara81 schreef:Als de honden door stront of een rotte vis hebben gerold gaan ze toch echt in bad (met mijn shampoo of hondenzeep of azijn).
Het is anders toch niet te harden. De honden liggen op de bank en in bed. En ik knuffel ze graag.

Het is een culture clash.

Wat doe jij dan Laeken, als Guus of Bas stinken omdat ze in smerigheid hebben gerold?

Feta lag gisteren nog over een dode vogel te rollen. Thuis heb ik haar meteen 'gewassen' met babydoekjes.
Gek genoeg doen ze dat niet. Bas en Guus rollen nooit in poep of lijken. Maar ik heb wel honden die dat wel deden en dan spoel ik ze af onder de douche en in het ergste geval gooi ik er wat hondenshampoo op. Maar dat heeft natuurlijk niks te maken met parfumeren van je hond. Want een berg stront eruit wassen of een smeer van dood beest is noodzakelijk als je je honden in huis hebt. Poep of lijkensmeer op je meubels is natuurlijk niet erg hygienisch.

Als een hond van mij even een veegje in zijn nek heeft van iets goors door kort rollen wrijf ik er met een natte handdoek over en dan vind ik het verder ook wel best. Die geur is zo weg.

Guus is dus nog nooit gewassen en ruikt naar zoete drop. Bas is in haar leven misschien 3 keer gewassen met goede reden en ruikt een beetje naar hond als je goed je neus in haar vacht steekt. Heerlijk!
Afbeelding

Angelique.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky, Herder, Hound
Aantal honden: 8
Contacteer:

#62 Bericht door Angelique. »

Nope, doen we niet aan.
Ze gaan 1x per jaar in bad om ze door de rui heen te helpen (en na een winter lang ploegen door de modder zien ze er niet zo heel fris meer uit :F: )
Stinken doen ze nooit, ideaal die zelfreinigende honden :cheer:
Afbeelding

Antonetta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

#63 Bericht door Antonetta »

Nee, ik wist ook niet eens dat het bestond.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.

sbientje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

#64 Bericht door sbientje »

Ik was ze weleens als ze echt beginnen te meuren, vooral Karel heeft dat af en toe nog weleens. Meestal heeft ie dan ook veel dood haar en daar blijft alles in hangen. Verder zijn ze zelfreinigend en parfum vind ik niet lekker, dan ruik ik dat de hele tijd. het zijn nou eenmaal honden

tobi__
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

#65 Bericht door tobi__ »

En dan wordt Tobi net teruggebracht door een vriendin onder de koeien stront. Doet ie bij mij nou nooit :schrik:
_Esmee

Mit
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

#66 Bericht door Mit »

Zolang ze niet in mijn gezicht ademen geloof ik het wel. Ze ruiken naar hond, maar ik heb er geen last van.
Mijn huis schijnt ook niet naar hond te ruiken. Ik gebruik wel waxmelts met geur, maar dat is omdat ik het lekker vind ruiken, niet om iets te maskeren.
Afbeelding

DesireeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

#67 Bericht door DesireeB »

Izzy rook bij onze eerste trimmer altijd heerlijk. Dan had ze een hondenparfum op gekregen. Maar dat is leuk voor een keer, ik vind het niet nodig om mijn hond daar elke dag mee lastig te vallen. Opoe en Izzy ruiken sowieso niet echt. Droef wel maar die heeft ook een hele andere vacht en springt in elke sloot om daarna overal in te gaan rollen.
Opoe gaat elke 3 weken douchen ivm vettige vacht en Izzy als ze geschoren is en soms tussendoor zeg maar elke 6 weken gaat ze douchen, niet omdat ze stinkt maar omdat ik haar graag schoon heb.
Droef gaat zo'n 3 a 4 x per jaar onder de douche. Vanavond is de eerste keer volgens mij van dit jaar en dat mag dan nav ontstoken en verstopte anaalklieren die vandaag zijn uitgeknepen. Kan ik gelijk al zijn kleden etc(alweer) wassen en nu blijft het hopelijk langer schoon dan een uurtje.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#68 Bericht door lor1_1984 »

Nee, buiten de evt geurtjes vd shampoo, conditioner en antiklitspray krijgen ze niks op.
Hondenkleedjes etc was ik met wasmiddel en als wasverzachter gebruik ik schoonmaakazijn.
De trimster wilde wel parfum opspuiten bij Mahdu maar ik gaf aan dat niet te willen dus geen parfum voor Mahdu. :tongue:
Hij heeft wel een tijdje standaard een heel licht rozengeurtje gehad na het trimmen, de trimster gebruikte Cowboy Magic in die tijd.
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#69 Bericht door Nanna »

Ik vind honden die heel de dag in die smerige rooklucht moeten zitten veel sneuer :pffff:
Door dit topic heb ik dat flesje weer eens opgediept. Wat op mijn handen sprietsen en daarna door de vacht heen woelen. Geen hele parfumwolken maar een licht vleugje. Heerlijk! Ik moet mijn neus ervoor in de vacht steken maar ik hou ervan hoor :ok:
Afbeelding

Manuma
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Manu en een Uma
Contacteer:

#70 Bericht door Manuma »

Manu kan wel echt meuren. Zeker in deze periode. Aan het verharen en veel door bagger aan het rennen of hij ligt weer in een of andere smerige sloot en ook dat zonnebaden helpt niet met zo'n vacht geloof ik.
Hij kan echt zo'n penetrante vette lucht bij zich dragen :ugh: Gelukkig wel één periode per jaar maar ik was hem dan dus wel met een shampoo van de trimmer. En die ruik je een week lang. Beter dan zijn eigen luchtje :tongue:

Uma heeft haar eigen luchtje. Zij ruikt zo lekker, soms zet ik m'n gezicht tegen haar kop en snuif die geur van haar puntneus :I:

Parfum heb ik trouwens wel, dat spray ik nog weleens op Manu als ik bezoek verwacht en hij stinkt weer na een slootbezoek :mrgreen: Ook dan gewoon 1 spray, geen hele wolken uiteraard. Ook van de trimmer en niet zo'n ranzige chemische lucht. Gewoon een neutralisator.

Kells
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ierse Setter

#71 Bericht door Kells »

Nanna schreef:Ik vind honden die heel de dag in die smerige rooklucht moeten zitten veel sneuer :pffff:
Door dit topic heb ik dat flesje weer eens opgediept. Wat op mijn handen sprietsen en daarna door de vacht heen woelen. Geen hele parfumwolken maar een licht vleugje. Heerlijk! Ik moet mijn neus ervoor in de vacht steken maar ik hou ervan hoor :ok:
Wat ik mij afvraag; hoe houdt je die vilten een beetje fris? Wij zaten eens in de wachtkamer voor een ECVO met Kells en daar zat ook een dame met een kommondor en dat beest stonk verschrikkelijk! :schrik:
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.

Crescent
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.

#72 Bericht door Crescent »

Manuma schreef:Manu kan wel echt meuren. Zeker in deze periode. Aan het verharen en veel door bagger aan het rennen of hij ligt weer in een of andere smerige sloot en ook dat zonnebaden helpt niet met zo'n vacht geloof ik.
Hij kan echt zo'n penetrante vette lucht bij zich dragen :ugh: Gelukkig wel één periode per jaar maar ik was hem dan dus wel met een shampoo van de trimmer. En die ruik je een week lang. Beter dan zijn eigen luchtje :tongue:

Uma heeft haar eigen luchtje. Zij ruikt zo lekker, soms zet ik m'n gezicht tegen haar kop en snuif die geur van haar puntneus :I:

Parfum heb ik trouwens wel, dat spray ik nog weleens op Manu als ik bezoek verwacht en hij stinkt weer na een slootbezoek :mrgreen: Ook dan gewoon 1 spray, geen hele wolken uiteraard. Ook van de trimmer en niet zo'n ranzige chemische lucht. Gewoon een neutralisator.
Ohh Manu :I: Wanneer gingen we afspreken?
Afbeelding
Out of the strong came forth sweetness.

DeDiana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

#73 Bericht door DeDiana »

Nee, nooit. Mijn honden ruiken naar zichzelf en dat vind ik prima. Amy ruikt op de een of andere manier altijd heel fris, Arlo heeft ook geen sterke hondengeur, Mila en Amoz iets meer, zeker nu ze hele dagen buiten zijn. Maar het zijn honden, dus ze mogen gewoon naar hond ruiken. Ik was ze alleen als ze echt viezigheid in hun vacht hebben hangen of zo en Mila een keer per jaar tijdens de rui.

Jion
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podencocktails

#74 Bericht door Jion »

Ik heb nee ingevuld want ik vind door parfum verbloemde gore luchten eigenlijk altijd nog goorder dan de gore lucht zelf.

Mijn honden ruiken van zichzelf niet vies, maar houden wel van rollen in vieze dingen. Meestal zit die zooi alleen in de nek en dan poets ik het met een babydoekje of 3 eraf. En een paar keer per jaar is het dermate erg dat ze in bad moeten, en dan gebruik ik van die goedkope Inecto kokos shampoo van de Action.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#75 Bericht door Nanna »

Kells schreef: Wat ik mij afvraag; hoe houdt je die vilten een beetje fris? Wij zaten eens in de wachtkamer voor een ECVO met Kells en daar zat ook een dame met een kommondor en dat beest stonk verschrikkelijk! :schrik:
Niet als kennel- of buitenhond houden. Ik heb er drie in huis en je denkt toch niet dat ik in een pislucht wens te zitten. Zodra ik ze in een kennel ga houden loopt het geurgewijs scheef. Maar dat geldt voor alle rassen wel. Alleen voor viltrassen eerder.
Afbeelding

Kells
Vaste gebruiker

#76 Bericht door Kells »

Nanna schreef:
Kells schreef: Wat ik mij afvraag; hoe houdt je die vilten een beetje fris? Wij zaten eens in de wachtkamer voor een ECVO met Kells en daar zat ook een dame met een kommondor en dat beest stonk verschrikkelijk! :schrik:
Niet als kennel- of buitenhond houden. Ik heb er drie in huis en je denkt toch niet dat ik in een pislucht wens te zitten. Zodra ik ze in een kennel ga houden loopt het geurgewijs scheef. Maar dat geldt voor alle rassen wel. Alleen voor viltrassen eerder.
Dat is logisch, maar het lijkt mij geen klein dingetje als zo'n vilt ergens in heeft liggen rollen. Hoe krijg je dat schoon?

Nanna
Forumkwebbel

#77 Bericht door Nanna »

Kells schreef:
Nanna schreef:
Dat is logisch, maar het lijkt mij geen klein dingetje als zo'n vilt ergens in heeft liggen rollen. Hoe krijg je dat schoon?
Ze rollen nooit in gorigheid. Wel in blaadjes of hei maar dat stinkt niet. Bakkie zaliger heeft ooit in mensenstront gerold. Dat was toen een enkeltje douche.
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#78 Bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Bakkie zaliger heeft ooit in mensenstront gerold. Dat was toen een enkeltje douche.
:80: Een enkeltje? Heb je hem door het putje gespoeld?

Nanna
Forumkwebbel

#79 Bericht door Nanna »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Bakkie zaliger heeft ooit in mensenstront gerold. Dat was toen een enkeltje douche.
Ja. Ik zag zo die laatste vilt verdwijnen. Ik heb hem nooit meer teruggezien maar verbeeld me ‘s nachts nog weleens geblaf vanuit de riolering te horen.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#80 Bericht door Cleva »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Ja. Ik zag zo die laatste vilt verdwijnen. Ik heb hem nooit meer teruggezien maar verbeeld me ‘s nachts nog weleens geblaf vanuit de riolering te horen.

:LOL: :LOL: :LOL:
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#81 Bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Ja. Ik zag zo die laatste vilt verdwijnen. Ik heb hem nooit meer teruggezien maar verbeeld me ‘s nachts nog weleens geblaf vanuit de riolering te horen.
:tongue: Had er voor de zekerheid een pondje natronloog achteraan gegooid.

Galga's
Overactief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

#82 Bericht door Galga's »

Ze hebben allemaal hun eigen, subtiele luchtje. Heerlijk. Geen parfum nodig.

Loba gaat wel in bad als ze in een prutsloot met van die blauwe modder heeft gespeeld. Na het douchen gaat ze altijd op mijn bed rollen om weer lekker te ruiken :LOL:

Aglaia sprong per ongeluk :O: in een stilstaande sloot overdekt met een laag kroos, dus die mocht daarna ook in bad. Ze snapt nog steeds niet wat er gebeurde :LOL: En ze houdt ervan om in ganzen- en zwanen poep te liggen rollebollen. Van babydoekjes gaan de zachte haartjes achter haar oren klitten, dus dan gaat ze toch maar in bad. De rest doet dat soort dingen niet.
Afbeelding

Lothian
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

#83 Bericht door Lothian »

Ik was hun manden wel regelmatig met wasverzachter en die geur blijft dan ook wat in hun vacht hangen.
Zelf ruiken mijn honden eigenlijk altijd wel lekker naar zichzelf al is Dalí momenteel wat vettig en ben ik van plan hem binnenkort eens te douchen. Normaal gesproken doe ik dat echt alleen nadat ze ergens in gerold hebben, maar ik vind het niet nodig om bruine vingers te krijgen wanneer ik mijn hond aai :engel:
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#84 Bericht door Nanna »

Ik was ze nooit. Niet nodig.
Ze gaan in de hoogzomer een paar keer de zee in en dat volstaat.
Als ze in de stront zouden rollen wordt het natuurlijk een ander verhaal maar ik geloof niet in wassen. Dat haalt de natuurlijke olie uit de vacht. Mijn honden hebben van nature een vuilwerende vacht en het is net als met hondenoortjes: afblijven met je klauwen.
Afbeelding

Kells
Vaste gebruiker

#85 Bericht door Kells »

Wasverzachter gebruik ik nooit en de hoezen van de hondenbedden en de vetbedden spoel ik altijd extra om er zeker van te zijn dat er geen wasmiddelenresten in zitten.

Lothian
Vaste gebruiker

#86 Bericht door Lothian »

Na het wassen met zeep zie ik inderdaad altijd dat de vacht even een dag best dof is. Daarna is dat ook wel weer hersteld maar ik zou inderdaad niet standaard wassen. Het gebeurt hier misschien eens per jaar plus lokale reiniging wanneer ze in uitwerpselen of iets doods gerold hebben. Dat is soms elke twee weken en dan weer maanden niet. Maar dan was ik ze meestal niet helemaal.
Afbeelding

Lothian
Vaste gebruiker

#87 Bericht door Lothian »

Afbeelding

Daad bij woord gevoegd. Er kwam donkerbruin water van af. Hij ruikt nu heerlijk naar een Happy Soap cinnamon shampoo bar. Erg he!
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#88 Bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Ik was ze nooit. Niet nodig.
Ze gaan in de hoogzomer een paar keer de zee in en dat volstaat.
Als ze in de stront zouden rollen wordt het natuurlijk een ander verhaal maar ik geloof niet in wassen. Dat haalt de natuurlijke olie uit de vacht. Mijn honden hebben van nature een vuilwerende vacht en het is net als met hondenoortjes: afblijven met je klauwen.
Die van mij niet en ik geloof daar ongeveer even hard in als de zelfreinigende vagina :mrgreen:
En die natuurlijke olie kan me wat. Naap heeft een droge huid, Sjaak een vettere. Na een paar maanden is die van zichzelf al gewoon goor met vettig piekhaar.
Verder vinden mijn honden dat ze pas leven als ze smerig zijn. Zus is permanent groezelig bruin.
Die kleintjes zijn makkelijk, die pak ik aan hun tuig en klop ze door de sloot. Bij naap spoel ik vieze plekken even uit onder de tuinslang.
En dus eens in de zoveel tijd onder de douche. Tegen de gorigheid, maar vooral het verharen.
Ik vind ze fris wel leuker, maar ben er te lui voor om het vaak te doen. Als ik het geld had ze iedere maand door de trimsalon op te laten halen deed ik dat hoor, met parfum :lol1:

Nanna
Forumkwebbel

#89 Bericht door Nanna »

De mijne verharen niet, inshallah alhamdulillah.
Dus insoppen, afspoelen en een uur waterblazen terwijl de haren via je bek tot aan de krochten van je longen vliegen blijft tante bespaard.
Afbeelding

Lothian
Vaste gebruiker

#90 Bericht door Lothian »

Verdomme, ik snuffelde eens even heerlijk genietend Dalí z'n vacht na, zit er nog een naar dood-en-bederf-ruikende plek direct achter zijn oor.
Nou ja. Echt aroma d'Dalí, dus.

Lucca ging wel even goed aan zijn anus ruiken toen hij beneden kwam in zijn badjas :LOL:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”