Parfum voor de hond

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Gebruik je dat?

Alleen voor speciale gelegenheden, dus feestdagen en dergelijke
0
Geen stemmen
Alleen als mijn schoonmoeder op bezoek komt
2
3%
Ja, liefst dagelijks
1
1%
Ja, af en toe vind ik het wel prettig mits de hond er geen last van heeft
3
4%
Ja, zeker als het ook nog een vachtverzorgend middel is
8
12%
Ja, als de hond het lekker vindt ruiken
0
Geen stemmen
Nee, ik ben al blij als de hondenshampoolucht na de douche vervlogen is
2
3%
Nee, mijn honden ruiken altijd lekker
13
19%
Nee, parfum voor honden is onzin
22
32%
Nee, ik doe héél af en toe een beetje mensenparfum op de halsband, dus niet op de huid.
0
Geen stemmen
Nee, mijn honden meuren gewoon. Zoals het hoort.
17
25%

Totaal aantal stemmen: 68

Bericht
Auteur
laeken
wannabee
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 0

Re: Parfum voor de hond

#31 Bericht door laeken »

Nanna schreef:
Cleva schreef:
laeken schreef:Aangezien honden met geuren communiceren vind ik het je dierenmishandeling.

Ik ook.
Ach welnee. Ik heb hoogloopse Panni weleens vol parfum gespoten in de hoop dat reuen het dan niet zouden ruiken.
Nou, vergeet het maar :engel:
Ach welja. Ik zie mijn honden de hele dag hun neus gebruiken. Als ze andere honden tegenkomen gaan zelfs hun poepgaatjes open en dicht om geur af te geven. Een hond kan zelfs kanker ruiken. Daar parfum op gaan spuiten die wij ruiken is wel degelijk raar en in mijn ogen mishandeling. Dat een reu door die chemische geur toch ruikt dat een teef loops is zegt toch genoeg? Wij ruiken niks. En die parfum ruikt als de ziekte. Wie zegt dat een hond het lekker vindt om naar chemische shit te ruiken?

Misschien is het wel hetzelfde als wanneer je zelf met kleren vol varkenspoep moet gaan rondlopen.

Wat mij betreft spuit je nooit een geur op een dier dat bijna volledig op geur communiceert en oriënteert.

Ik was om die reden mijn honden vrijwel nooit. Guus nog nooit en Bas hooguit 3 keer in 7 jaar omdat het moest.

Je weet zelf ook best dat het net zo belachelijk is als je pauw verven of je paard aankleden. Nergens voor nodig en voor het dier niets dan storend. Geen enkele hond wil geparfumeerd worden. Slaat nergens op.
Afbeelding

Tamara81
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): een setje bastaard terriërs
Aantal honden: 2

#32 Bericht door Tamara81 »

Als de honden door stront of een rotte vis hebben gerold gaan ze toch echt in bad (met mijn shampoo of hondenzeep of azijn).
Het is anders toch niet te harden. De honden liggen op de bank en in bed. En ik knuffel ze graag.

Het is een culture clash.

Wat doe jij dan Laeken, als Guus of Bas stinken omdat ze in smerigheid hebben gerold?

Feta lag gisteren nog over een dode vogel te rollen. Thuis heb ik haar meteen 'gewassen' met babydoekjes.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#33 Bericht door Nanna »

De honden willen misschien wel stinken. Ik wil het niet.
En de laatste keer dat ik keek betaalde ik de huur.
En ze lopen echt niet de godganse dag in parfumwolken. Heel af en toe maar, wellicht eens per twee maanden woel ik een pufje door de vacht. Nounounounou.
Het parfumflesje dat ik speciaal voor hen heb is al jaaaaren oud :engel:
Afbeelding

natalie
Vaste gebruiker

#34 Bericht door natalie »

Ik wist niet dat het bestond en ben ook zeker niet van plan het ooit te gaan gebruiken.
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#35 Bericht door Marion. »

Nanna schreef:
Tamara81 schreef: ik liet eens een foto van jouw Puli's aan mijn zus zien nadat ik bij je op bezoek was geweest. Ze zei: "die honden stinken vast".
Dat is de gangbare opvatting hoor ;-)
Je wilt niet weten hoeveel mensen eraan willen ruiken om het zelf vast te stellen als ik zeg dat ze niet stinken :mrgreen:
Ik kwam er vanochtend een tegen, en die had van die halve dreads. Gewoon vies. En stonk.

Sis ruikt naar Sis, heerlijk! Dat parfum hebben ze nog niet uitgevonden.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#36 Bericht door dagmar88 »

Tamara81 schreef: Het is een culture clash.
Mwah. Hier vinden ze weinig lekkerder dan frisgewassen dekbedden die naar wasverzachter ruiken.
Zij zelf daarna ook. Rotte zeehond vinden ze lekkerder ja, maar zo mogen ze hier niet wonen. Laat staan lekker luxe op de bank en in bed ruften.
Ze moeten gewassen om het leefbaar te houden en om hun vacht in goede conditie te houden moeten ze ook in de anti klit.
Kammen en knippen en een babydoekje langs hun hol vinden ze veel erger en dat moet ook. Jammerdan.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#37 Bericht door Cleva »

Nanna schreef:
Cleva schreef:
laeken schreef:Aangezien honden met geuren communiceren vind ik het je dierenmishandeling.

Ik ook.
Ach welnee. Ik heb hoogloopse Panni weleens vol parfum gespoten in de hoop dat reuen het dan niet zouden ruiken.

Nee, ik vind het niet kunnen.
Mijn honden zouden het ook echt, echt niet appreciëren.
Veel te scherp en onvrijwillig.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Lanavandevledders
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

#38 Bericht door Lanavandevledders »

ik had ook nog nooit van parfum voor een hond gehoord,
in mijn ogen dikke onzin, zou het dus ook nooit kopen.
Lana stinkt absoluut niet, en als ze een keer nat is van de regen, ruikt ze gewoon lekker naar hond,
elk dier heeft een bepaalde geur, dat hoort er gewoon bij,
vindt die geuren juist aangenaam.

HillieS
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

#39 Bericht door HillieS »

Tamara81 schreef:Als de honden door stront of een rotte vis hebben gerold gaan ze toch echt in bad (met mijn shampoo of hondenzeep of azijn).
Het is anders toch niet te harden. De honden liggen op de bank en in bed. En ik knuffel ze graag.

Het is een culture clash.

Wat doe jij dan Laeken, als Guus of Bas stinken omdat ze in smerigheid hebben gerold?

Feta lag gisteren nog over een dode vogel te rollen. Thuis heb ik haar meteen 'gewassen' met babydoekjes.
Ik was ze ook hoor als ze door iets doods gerold hebben. Maar verder ruiken ze gewoon naar zichzelf.
Ik heb de optie dat ze naar zichzelf meuren gekozen, maar dat is meer omdat Yara heel neutraal ruikt, en Jamie meestal ook, maar niet altijd.
Afbeelding

Crescent
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.

#40 Bericht door Crescent »

Friesenfransman schreef:Jesus!

Dat je je verveelt is inmiddels wel duidelijk.
Hoe dat kan - zo’n jonge dame met naar eigen zeggen nogal wat potentie - is mij volledig onduidelijk,
maar misschien moet je hier eens kijken.
Ik verveel me amper. Ik ben gewoon snel klaar met alles :engel: En als ik ergens niet in wil werken is het wel de culturele sector, ik ken hem door en door. Jakkes!

Ik had dus een eureka; vachtverzorgende olie op basis van cocos en olijf met natuurlijke luchtjes zoals mos, en dennen. Voor de hond. De stoere hond. De hond die normaal geen parrefum opkrijgt. Maar zoals het eruit ziet zijn er ongeveer 5 gegadigden voor. Ik houd het dus voor mezelf :mrgreen:
Afbeelding
Out of the strong came forth sweetness.

Friesenfransman

#41 Bericht door Friesenfransman »

Crescent schreef:

Hoe dat kan - zo’n jonge dame met naar eigen zeggen nogal wat potentie - is mij volledig onduidelijk,
Ik verveel me amper. Ik ben gewoon snel klaar met alles :engel:
Ja, dat heet verveling :wink: en als je in die verveling tot niets anders komt dan domme polls openen op een hondenforum dan is dat ongelooflijk jammer. Voor ons allemaal.

Verwend ben je ook trouwens. Maar dat laatste zal tegenwoordig wel als een geuzennaam zijn :roll:

Tamara81
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): een setje bastaard terriërs

#42 Bericht door Tamara81 »

Friesenfransman schreef:
Crescent schreef:

Ja, dat heet verveling :wink: en als je in die verveling tot niets anders komt dan domme polls openen op een hondenforum dan is dat ongelooflijk jammer. Voor ons allemaal.

Verwend ben je ook trouwens. Maar dat zal tegenwoordig wel een geuzenterm zijn :roll:
Het zonnetje van het forum heeft ook weer haar woord gedaan :LOL:

Leuk toch, over honden praten. Hoe meer topics hoe beter :E:

Verveling is trouwens geen schande.
Afbeelding

Crescent
Vaste gebruiker

#43 Bericht door Crescent »

Friesenfransman schreef:
Crescent schreef:

Verwend ben je ook trouwens. Maar dat laatste zal tegenwoordig wel als een geuzennaam zijn :roll:
Nee, snel klaar zijn met alles heet efficiënt werken. Maargoed, ik ken er genoeg de lekker hun tijd nemen om alle uurtjes te vullen. Of om alle subsidies aan te vragen, zoals in de culturele sector. Nogmaals, yuck.

Maar fijn dat je namens het HF spreekt.
Afbeelding

Crescent
Vaste gebruiker

#44 Bericht door Crescent »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Cleva schreef:

Ik ook.

Natuurlijk geen mensenparfum. Gewoon, beukenhout of pas gemaaid gras met wat vetten voor de huid en vacht.
Afbeelding

Marlett
Overactief
Mijn ras(sen): 2 griekjes

#45 Bericht door Marlett »

Nee, als Tosca stinkt naar dode vis of oude modder, gaat ze onder de douche. Ze ruikt dan een dagje naar shampoo, maar daarna weer gewoon naar Tos.

Persistence
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Sheltie x boerenfox

#46 Bericht door Persistence »

Crescent schreef:

Ik verveel me amper. Ik ben gewoon snel klaar met alles :engel: En als ik ergens niet in wil werken is het wel de culturele sector, ik ken hem door en door. Jakkes!

Ik had dus een eureka; vachtverzorgende olie op basis van cocos en olijf met natuurlijke luchtjes zoals mos, en dennen. Voor de hond. De stoere hond. De hond die normaal geen parrefum opkrijgt. Maar zoals het eruit ziet zijn er ongeveer 5 gegadigden voor. Ik houd het dus voor mezelf :mrgreen:
Vind dat er anders best leuke vacatures opstaan. Crescent, restaurator in het Stedelijk Museum, dat is toch gaaf! En het verdient ook niet verkeerd :engel: Of wat dichter bij huis: controleur beveiliging in het Kunstmuseum Den Haag, nét geen recherche, maar ok.

Heb je zelf een paffummetje gebrouwen?
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#47 Bericht door dagmar88 »

Friesenfransman schreef: Ja, dat heet verveling :wink: en als je in die verveling tot niets anders komt dan domme polls openen op een hondenforum dan is dat ongelooflijk jammer. Voor ons allemaal.

Oh ja? Hoe weet je dat?

Ik denk dat we het in de historie van het hondenforum nog nooit zo eens zijn geweest over wiens aanwezigheid jammer is.
Niet alleen hier, maar ook het onzalige idee dat we heel ver weg dezelfde lucht ademen.
Hint, het is niet Crescent.

Kells
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ierse Setter
Aantal honden: 3

#48 Bericht door Kells »

Cleva schreef:
Nanna schreef:
Cleva schreef:

Ik ook.

Hier worden de honden ook niet geparfumeerd of gewassen. Hun dekens krijgen zelfs een extra spoelbeurt in de wasmachine om de laatste wasmiddelengeurtjes er uit te krijgen. Ik stuur ze hooguit het water in als ze in iets smerigs hebben liggen rollen of ik spoel ze af met lauw water.
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.

Crescent
Vaste gebruiker

#49 Bericht door Crescent »

Persistence schreef:

Vind dat er anders best leuke vacatures opstaan. Crescent, restaurator in het Stedelijk Museum, dat is toch gaaf! En het verdient ook niet verkeerd :engel: Of wat dichter bij huis: controleur beveiliging in het Kunstmuseum Den Haag, nét geen recherche, maar ok.

:mep:

Ik had dus laatst na de douchebeurt van de dames wat druppels dennen in lijnzaadolie verdunt en in de vacht gemasseerd. We vonden het allemaal een megagoed idee. De dames gingen er ook enorm diep van glimmen, aldus geschiedde.
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#50 Bericht door dagmar88 »

Crescent schreef: Natuurlijk geen mensenparfum. Gewoon, beukenhout of pas gemaaid gras met wat vetten voor de huid en vacht.
:wink: Ik denk dat een door mensen vervaardigde geur voor een hond gewoon een onnatuurlijke geur blijft, ondanks dat wij er wellicht een andere associatie bij hebben. Die maken van een parfumolie geen gras.
Een vettig product op mijn honden is echt het laatste dat ik wil. Trekt nog vuil aan ook.

Maar als je wilt kun je inderdaad een productlijn op de markt brengen en de safety assessment (houd je muil) en ingrediëntenlijst overslaan. Dat is voor honden geen verplichting.
Dan kun je (als je niet kunt formuleren) kant en klare spullen in bulk kopen, druppel geurstof er bij, mooie verpakking en klaar is kees :mrgreen:

Crescent
Vaste gebruiker

#51 Bericht door Crescent »

dagmar88 schreef:
Crescent schreef: Natuurlijk geen mensenparfum. Gewoon, beukenhout of pas gemaaid gras met wat vetten voor de huid en vacht.
:wink: Ik denk dat een door mensen vervaardigde geur voor een hond gewoon een onnatuurlijke geur blijft, ondanks dat wij er wellicht een andere associatie bij hebben. Die maken van een parfumolie geen gras.
Een vettig product op mijn honden is echt het laatste dat ik wil. Trekt nog vuil aan ook.

Maar als je wilt kun je inderdaad een productlijn op de markt brengen en de safety assessment (houd je muil) en ingrediëntenlijst overslaan. Dat is voor honden geen verplichting.
Dan kun je (als je niet kunt formuleren) kant en klare spullen in bulk kopen, druppel geurstof er bij, mooie verpakking en klaar is kees :mrgreen:
Ja nou, dat leek me dus zo leuk. Luxe flesjes met vachtverzorging voor actieve, vieze honden.

Heb een hondenvariant van Cowboy Magic ook nog even overwogen.
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#52 Bericht door dagmar88 »

Crescent schreef:wat druppels dennen
Doe maar niet. Giftig voor honden.

_Tiny_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedel, middenslagpoedel, aussiedoodle, shih tzu.
Aantal honden: 8

#53 Bericht door _Tiny_ »

Crescent schreef:
Persistence schreef:

Ik had dus laatst na de douchebeurt van de dames wat druppels dennen in lijnzaadolie verdunt en in de vacht gemasseerd. We vonden het allemaal een megagoed idee. De dames gingen er ook enorm diep van glimmen, aldus geschiedde.
Doe die lijnzaadolie maar door het voer. Hebben ze meer aan.
Afbeelding

Marielle hier
Puppie

#54 Bericht door Marielle hier »

Maeko ruikt gewoon heel vertrouwd naar zichzelf. Vreemde honden vind ik soms wel stinken. Maar parfum, nee dank je.
Afbeelding

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#55 Bericht door Heavy »

Mijn vorige trimster heeft het ooit opgesloten bij Jip :hmmm:
Heavy vrat Jip bijna op toen ze hem weer zag :ugh:
Een hond die er anders uitziet ( kortgeknipt) en anders ruikt :LOL: en die zomaar in haar huis was ineens
Afbeelding

maart
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herders

#56 Bericht door maart »

Soms eens. Ik was ze ook regelmatig. Heerlijk als het geregend heeft en ipv hondengeur, conditionergeur ruiken :lol1:
Ooit op fb eens gezegd dat ik mijn honden was de dag voor ik wedstrijd heb, zodat ze fris en mooi het veld opgaan. Zo zeg, ik werd bijna afgeknald (uiteraard door 'africhtingsmensen' :LOL: )

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#57 Bericht door dagmar88 »

Heavy schreef:Mijn vorige trimster heeft het ooit opgesloten bij Jip :hmmm:
Een hond die er anders uitziet ( kortgeknipt) en anders ruikt :LOL: en die zomaar in haar huis was ineens
Is hier standaard bij de trimmer, na afloop een conditioner met een luchtje.

Onze schnauzers hadden ook altijd even mot als er één geplukt thuiskwam :mrgreen:

HillieS
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

#58 Bericht door HillieS »

dagmar88 schreef:
Heavy schreef:Mijn vorige trimster heeft het ooit opgesloten bij Jip :hmmm:
Is hier standaard bij de trimmer, na afloop een conditioner met een luchtje.

Onze schnauzers hadden ook altijd even mot als er één geplukt thuiskwam :mrgreen:
Jamie vorige week nog toen hij weer van de trimmer kwam, inderdaad ook een conditioner met geur, ik zeg al tegen Yara op het moment dat ik met Jamie weer binnen kom dat ze van hem af moet blijven. :LOL: Maar toch altijd eerst even snuffelen.
Het is wel altijd hetzelfde geurtje, dat scheelt misschien.
Maar een vettig iets met een geurtje zou voor de beide vachten hier niet werken.
Een niet vettig iets mogelijk wel. Maar niet nodig hier dus.
Afbeelding

lucie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

#59 Bericht door lucie »

_Tiny_ schreef:
Crescent schreef:
Persistence schreef:

Doe die lijnzaadolie maar door het voer. Hebben ze meer aan.
Maverick is er dol op; hij had laatst de fles te pakken gekregen en naar binnen gelebberd :80: :devil: en sindsdien stroopt hij dagelijks de schuur af voor nieuwe voorraden :hmmm:
Afbeelding

mosquito1980
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

#60 Bericht door mosquito1980 »

Als een hond gaat stinken (zonder rollen en/of regen) dan is er medisch wat verkeerd.
Niet de juiste voeding, te veel wassen, vieze of verrotte tanden, slecht werkende lever, kanker ......... en zo zullen er zeker nog meer redenen zijn
een hond heeft van nature een zelfreinigend systeem :ok:

Dus als een hond echt blijvend stinkt, ga er mee naar de DA

Plaats reactie

Terug naar “Poll”