In de supermarkt

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Zeg het maar

Voor geen prijs. Ik laat thuisbezorgen.
12
11%
Zo min mogelijk en met beschermingsmiddelen.
14
13%
Ik let goed op en houd afstand maar that’s it.
63
59%
Doe gewoon boodschappen hoor, als altijd. Dat gedoe.
10
9%
Anders.
8
7%

Totaal aantal stemmen: 107

Bericht
Auteur
malinois
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: In de supermarkt

#31 Bericht door malinois »

Nanna schreef:Wat een verschil. Hier staat een in elkaar getimmerd verhoginkje met een altijd lege fles desinfectans en een prullenbak waar het papier uitpuilt. En dan reinig je je eigen kar maar.
Ik ga toch niet die vieze fles chloor pakken waar iedereen met de coronaklauwen aan heeft gezeten? :Q:
Hier (Jumbo) staat ook een meneer of mevrouw in de ingang van de winkel. Die maakt een karretje schoon en geeft hem aan jou. Zonder kom je niet binnen en zonder een schone ook niet ;)
Je hoeft zelf niets schoon te maken. Ben je klaar lever je hem daar ook weer in dan wordt ie gelijk schoongemaakt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

#32 Bericht door Fotogravinnetje »

Voor geen prijs is wat te sterk uitgedrukt, maar we laten nu wel elke week bezorgen en dat bevalt uitstekend. De keer dat ik in de AH was, had ik behoorlijk last van hoe weinig afstand men hield en hoe druk het op bepaalde plaatsen was, vooral rond de karretjes, kassa's en klantenservice

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#33 Bericht door Nanna »

Nou, dan sta je twee minuten bij de klantenservice. De mensen die er werken staan er acht uur per dag en de laatste keer dat ik keek leefden ze gewoon nog.
Je kunt ook te spastisch doen hoor.
Afbeelding

Soeb88
Zeer actief
Ik heb een hond: Nee
Aantal honden: 0

#34 Bericht door Soeb88 »

Doe gewoon boodschappen, zoals altijd.

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

#35 Bericht door Fotogravinnetje »

Nanna schreef:Nou, dan sta je twee minuten bij de klantenservice. De mensen die er werken staan er acht uur per dag en de laatste keer dat ik keek leefden ze gewoon nog.
Je kunt ook te spastisch doen hoor.
Ik heb het niet over het wachten daar, maar over hoe druk dat stukje ruimte is. Met een meter onderlinge afstand mocht je daar al blij zijn

~Suzanne~
Vaste gebruiker

#36 Bericht door ~Suzanne~ »

Ik moet wel zeggen dat het ook in de supermarkten doorgaans al wat aan het verwateren is, die 1,5 meter en de striktheid daarin. Het lijkt of het mensen even niet meer zo interesseert. Da's jammer, want dat gaat risico's opleveren ;-((

Suzanne

pioenroos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

#37 Bericht door pioenroos »

Ik ben overgestapt op bezorgen en dat bevalt eigenlijk prima. Ik koop minder onnodige dure zooi, snoep en vet. En voor een week voldoende groente en fruit kopen en daar dan creatief dagelijks van eten is goed te doen. Ik ben afgevallen en bespaar geld zonder er moeite voor te doen :lol1:

Laatste keer dat ik naar de supermarkt ging kon ik niet voorkomen, ondanks het vroege tijdstip en ruime winkel, dat iemand al hoestend vlak achter me langs liep. Dat extra risico neem ik nu gewoon liever niet. Ben zelf risicogroep en doe ook de boodschappen voor mijn moeder die ook onder extra risico valt.
Afbeelding

sbientje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

#38 Bericht door sbientje »

Ik twijfelde tussen ik houd afstand en ik doe gewoon normaal, want eerlijk gezegd is het verschil niet supergroot. Ik loop niet panisch afstand te houden maar als iemand door een smal pad wil dan wacht ik even, dat soort dingen. Maar verder is het niet meer zo boeiend allemaal, je raakt eraan gewend. Ik ga ook niet zelf zon kar ontsmetten hoor, ik lik er verder niet aan dus het zal wel goed zijn.

Caro.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

#39 Bericht door Caro. »

Nanna schreef:Wat een verschil. Hier staat een in elkaar getimmerd verhoginkje met een altijd lege fles desinfectans en een prullenbak waar het papier uitpuilt. En dan reinig je je eigen kar maar.
Ik ga toch niet die vieze fles chloor pakken waar iedereen met de coronaklauwen aan heeft gezeten? :Q:
Ik zag hier laatst hoe dat 'ontsmetten' gaat: mevrouw die achter de klantenservice balie staat, die pakt de spray, sprayt 3 keer over een 10 á 15 wagentjes
tegelijk en veegt met één beweging die 10 á 15 karretjes schoon :80: Nou laat maar, dat lijkt helemaal nergens op natuurlijk!
Die karretjes staan dan bij de ingang... over schijnveiligheid gesproken :roll:

Dus afgelopen week heb ik mijn fles spray meegenomen, flink gespoten op een 'vies' karretje wat boven staat bij het parkeerdek, toen karretje
gepakt en spray weer in mijn auto gegooid en de supermarkt ingegaan.

Ik ga één keer per week, dus zo min mogelijk, en heb verder geen bescherming. Ik heb wel wat handschoentjes thuisliggen, maar dat heb ik één
keer gedaan en toen niet meer. Ik let erop dat ik mijn gezicht echt niet aanraak en bij thuiskomst was ik mijn handen, ruim de boodschappen uit
en was dan weer mijn handen en that's it.
O ja, de afstand van 1.5 meter hou ik wel, alleen andere mensen steeds minder merk ik.
Tussendoor boodschappen voor groente en fruit, doe ik bij de groenteboer: veel verser, veel minder mensen en geen karretjes.
Afbeelding

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier

Fabiola17
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

#40 Bericht door Fabiola17 »

Ik deed al weinig de boodschappen, dat doet meneer F. normaal gesproken.
We maken altijd al een lijstje, schrijven door de week dingen op die we nodig hebben, anders vergeten we de helft.
Ik val ook in een hoog risico groep, dus kom zo weinig mogelijk in winkels.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-30.10.2019
en Joy 2003(?)-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa

#41 Bericht door Frootje »

Hier wordt het bezorgd. Soms moeten er wel extra boodschappen gedaan worden, maar dat is op dit moment niet mijn taak, want ik ga de winkel niet meer in. Het is niet dat ik me heel druk maak maar het lijkt op de een of andere manier niet logisch om mij naar binnen te sturen. Ik weet niet beter dan dat ik al vanaf jongs af aan een vreselijk slechte weerstand heb, ik word al ziek als je naar me wijst. :F: Nu weet ik dat corona nieuw is en ons immuunsysteem er dus sowieso niets van begrijpt, dus misschien is het ook helemaal niet zo logisch, maar het lijkt ons het veiligste om mij eventjes zoveel mogelijk bij andere mensen uit de buurt te houden. :oeps:

Tamara/Bayko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

#42 Bericht door Tamara/Bayko »

Ik ben overgestapt op thuisbezorging. In de supermarkten hier vond ik het echt geen doen meer. Haast niemand hield afstand, er werd volop in de rondte gehoest en geproest, mensen staan nog gewoon de gangpaden te blokkeren voor een gezellig kletspraatje met de buurvrouw. Nee, ik werd er iedere keer zwaar chagrijnig van dus laat Jumbo nu iedere twee weken de boel aan huis afleveren. Het was even een gedoe om te wennen aan het bestelsysteem maar daar heb ik inmiddels een routine in ontwikkeld. Ik mis een beetje de Liefde & Passie broden en nog wat kleine dingetjes van de Appie maar aangezien het me al zes weken lang niet lukt om een nog openstaand tijdvak te bemachtigen op hun website, houd ik het maar bij de Jumbo. Eigenlijk vind ik het nog het vervelendst dat ik geen boodschappen meer kan halen in Duitsland. De supermarkten daar en vooral de DM drogist hadden altijd een goede klant aan me. Hier in NL zijn veel producten een stuk duurder en mijn gevoelige huid heeft flink te lijden onder het gemis van de mildere verzorgingsproducten van onze oosterburen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017

Maeve
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

#43 Bericht door Maeve »

Ik laat bezorgen. Wie weet valt het allemaal wel mee, maar mijn immuunsysteem was al niet zo betrouwbaar dus ik ga dat niet uitproberen :ok:

Laatst had ik schoonmaakspul nodig en toen besloot ik dat wel zelf te halen. Bij de AH XL, want ruim opgezet en makkelijker afstand houden, dacht ik. Maar ze zijn hier van het ¨vaak bu´j te bange¨ en deden alsof ze nog nooit van corona hadden gehoord. Dus dat was voorlopig ook de laatste keer.

Sassy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

#44 Bericht door Sassy »

Ik was al geen fan van boodschappen doen, en liet al bezorgen, en tussendoor als ik iets nodig had gingen we dat halen.
Vaak ook bij de groothandel, afhankelijk van de aanbiedingen.
Maar dat tussendoor halen wordt steeds minder.

Wat iemand anders ook al schreef, je koopt minder ongezonde dingen als impulsaankoop, dat is alleen maar goed.

Het enige wat ik mis (maar nu ook nog niet echt, want genoeg voorraad) is idd de DM in Duitsland, wat tamara ook schrijft, die is vele malen goedkoper als de drogist hier.

Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

#45 Bericht door Soeb88 »

Nanna schreef:Ik heb nooit in mijn nek hoesters. Moest laatst wel keihard niezen en dat gaf nog een aardig effect :LOL:
Dat had ik dus gisteren, kon het echt niet tegen houden, wel netjes in mn elleboog hoor, maar dr stond blijkbaar iemand achter mij in het gangpad.,, die heeft me de hele tijd dat ik haar tegen kwam in de winkel flink ontweken, hoefde niet eens te vragen of ze even opzij wilde gaan... :E:

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa

#46 Bericht door Frootje »

Soeb88 schreef:
Nanna schreef:Ik heb nooit in mijn nek hoesters. Moest laatst wel keihard niezen en dat gaf nog een aardig effect :LOL:
Dat had ik dus gisteren, kon het echt niet tegen houden, wel netjes in mn elleboog hoor, maar dr stond blijkbaar iemand achter mij in het gangpad.,, die heeft me de hele tijd dat ik haar tegen kwam in de winkel flink ontweken, hoefde niet eens te vragen of ze even opzij wilde gaan... :E:
Hier ook zo. :engel: Ik heb hooikoorts. Reageert wel goed op pillen maar je hoort me nog steeds redelijk vaak niezen. Ik zat vandaag in een afgesloten auto bij de supermarkt te wachten tot we naar huis konden en ik moest niezen, toevallig net toen de vrouw van de auto naast me aan het instappen was. Ze keek echt heel geschrokken en stapte zo snel in dat ze eerst drie keer haar jas tussen de deur had zitten. :oeps: :LOL: Het raam aan haar kant stond niet eens open dus het was allemaal wel een beetje overdreven. :F:

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

#47 Bericht door twinkeltje »

Ik ga altijd vroeg en dan naar 1 van de xxxl winkels daar kan je elkaar prima ontwijken
Ik pak met blote handen een kar en laad die vol dan reken ik af en ga naar huis
Hier hebben we geen kleine bakkers , groenteboeren of zo meer jammer genoeg,
Thuis was ik mijn handen

katerke
Vaste gebruiker
Aantal honden: 6

#48 Bericht door katerke »

Ik ga om de twee dagen naar de supermarkt

en doe niet anders dan anders . Houd gepaste afstand maar dat deed ik ervoor al. Hou er niet van dat mensen in mijn nek hijgen als ik aanschuif. Van mij mag deze afstand blijven. Veel beter zo

tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

In de supermarkt

#49 Bericht door tomaat »

Eén of twee keer in de week als de rest van het dorp aan z’n warme prakkie zit. Lekker rustig dus.
In de schone winkelwagentjes heb ik weinig vertrouwen. Als ik kom hebben ze geen zin meer in schoonmaken en (uit betrouwbare bron) overdag worden alle karretjes met hetzelfde doekje afgenomen (= besmet). Dus handen wassen voor boodschappen inruimen en erna blijft ons motto. ;)

maart
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herders

#50 Bericht door maart »

1 keer in de week, maar als ik wat extra nodig heb, ga ik gewoon met een gerust hart.
Karretjes worden ontsmet, maar goed, dat beperkt zich enkel tot de handgreep dus ja, dat is ook maar vooral voor de schijn, want de rest van de kar draagt vrolijk de corona mee :lol1:

Ik hou afstand, maar dat doe ik altijd al. Fijn dat andere mensen dat nu ook eens doen. Bancontact tik ik nog rustig in, zaterdag mocht je in een groot tuincentrum een potlood nemen om je code in te typen :LOL: zit iedereen met zijn corona klauwen een potlood uit die houder te graaien :LOL:

malinois
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

#51 Bericht door malinois »

maart schreef:1 keer in de week, maar als ik wat extra nodig heb, ga ik gewoon met een gerust hart.
Karretjes worden ontsmet, maar goed, dat beperkt zich enkel tot de handgreep dus ja, dat is ook maar vooral voor de schijn, want de rest van de kar draagt vrolijk de corona mee Afbeelding1:

Ik hou afstand, maar dat doe ik altijd al. Fijn dat andere mensen dat nu ook eens doen. Bancontact tik ik nog rustig in, zaterdag mocht je in een groot tuincentrum een potlood nemen om je code in te typen Afbeelding zit iedereen met zijn corona klauwen een potlood uit die houder te graaien Afbeelding
Erg handig ja, een dieenwinkel in de buurt deed t slimmer die zetten van die goedkope gekleurde staafjes voor de hond erbij daarmee kon je je pin intikken en gelijk een gratis snack voor de hond. Ik betaal met mn telefoon overigens, ideaal dat blijf ik wel doen ook na corona
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

blondie
Vaste gebruiker

#52 Bericht door blondie »

Ik ga niet meer naar 2 winkels, normaal deed ik ook boodschappen bij Lidl, maar die is mij hier te klein dus daar ben ik sinds de Corona uitbraak niet meer geweest.
De andere Dirk supermarkt zit om de hoek dus daar doen we de boodschappen. Ik ga soms in de vroege ochtend, voor een paar dingen, mijn vriend rond het avondeten. En ik ben pas rond 16.00 uur gegaan, maar dat doe ik niet meer :mann:
Dat vond ik echt een drama, veel te druk.
Ik ontsmet het karretje wel, en mijn handen, probeer er op te letten dat ik niet aan mijn gezicht zit en thuis was ik ook direct mijn handen weer.

Laatst werd buiten iemand aangesproken, die bleek Corona te hebben gehad en haar man was nog met de verschijnselen thuis. Toen moest ik wel even slikken. Heel stom, maar dan komt het wel héél dichtbij :oohja:

Célie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Contacteer:

#53 Bericht door Célie »

Ik doe gewoon zoals voorheen hou alleen wat meer afstand maar vooral om andere niet te ontrieven. En ik doe boodschappen op rustige tijden dat winkelt stukken lekkerder.
Afbeelding

Suzanne
Vaste gebruiker

#54 Bericht door Suzanne »

Bij de ah staat een beveiliger en de deur gaat dicht als er teveel mensen binnen zijn. Waar de plaatselijke bewoners met een gemiddelde leeftijd van tachtig zeer onrustig van worden. Vergelijk met de oorlog is gesprek van de dag. De arme man is al een paar keer uitgemaakt voor nazi. Door over het algemeen zeer beschaafde dames die een fysiek evenbeeld zijn van koningin Elisabeth.
Ze houden zich prima aan de afstand en snauwen elkaar af als iemand met zijn handen aan een tomaat zit. :mrgreen:

Célie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Contacteer:

#55 Bericht door Célie »

Suzanne schreef:Bij de ah staat een beveiliger en de deur gaat dicht als er teveel mensen binnen zijn. Waar de plaatselijke bewoners met een gemiddelde leeftijd van tachtig zeer onrustig van worden. Vergelijk met de oorlog is gesprek van de dag. De arme man is al een paar keer uitgemaakt voor nazi. Door over het algemeen zeer beschaafde dames die een fysiek evenbeeld zijn van koningin Elisabeth.
Ze houden zich prima aan de afstand en snauwen elkaar af als iemand met zijn handen aan een tomaat zit. :mrgreen:
Toen waren er nog helemaal geen supermarkten :hmmm:
Afbeelding

Suzanne
Vaste gebruiker

#56 Bericht door Suzanne »

Célie schreef:
Suzanne schreef:Bij de ah staat een beveiliger en de deur gaat dicht als er teveel mensen binnen zijn. Waar de plaatselijke bewoners met een gemiddelde leeftijd van tachtig zeer onrustig van worden. Vergelijk met de oorlog is gesprek van de dag. De arme man is al een paar keer uitgemaakt voor nazi. Door over het algemeen zeer beschaafde dames die een fysiek evenbeeld zijn van koningin Elisabeth.
Nee. Dat maakt het zo hilarisch.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#57 Bericht door Cleva »

Célie schreef:
Die mensen waren er ook niet. Hooguit als kleuter.
Dat liedje geloven we ook wel een keer.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Suzanne
Vaste gebruiker

#58 Bericht door Suzanne »

Ook dat is waarschijnlijk zo.
Heb wel recepten van gestoofde bloembol gekregen. Met nootmuskaat.

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#59 Bericht door dagmar88 »

Suzanne schreef:Ook dat is waarschijnlijk zo.
Heb wel recepten van gestoofde bloembol gekregen. Met nootmuskaat.
Ruikt in elk geval je kot vooroorlogs.

Mizzsylver
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herders!
Contacteer:

#60 Bericht door Mizzsylver »

Ik laat bijna alles thuisbezorgen, die Corona heeft er wel voor gezorgd dat ik eindelijk ben gaan plannen. Ik maak nu een weekmenu voor 2 weken en laat alles tweewekelijks thuisbezorgen. Voor nieuwe verse dingen of vergeten dingen ga ik wel naar de supermart, zo vroeg mogelijk dan is het nog rustig. De karretjes worden hier wel goed gedesinfecteerd, er staat iemand continu de karretjes te managen.

Plaats reactie

Terug naar “Poll”