Ik vind het dan weer teleurstellend om niet inhoudelijk op een topic te reageren. Zo hebben we allemaal wat hè.Rebble schreef:Crescent schreef:Ah, Rebble is even uit de schaduw getreden om haar mening te delen en verder niet op het onderwerp in te gaan. Maar fijn dat je laat weten dat je te goed bent voor dit topic.
Waar héb je het over? Uit de schaduw getreden? Te goed ben voor dit topic?
En ja, dat pseudogerel vind ik debiel gedrag. Maar je zal de aandacht nodig hebben
Covid enting
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Vaste gebruiker
- Ik heb een hond: Ja
- Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.
- Aantal honden: 2
Re: Covid enting

Out of the strong came forth sweetness.
- Mickie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.
- Marion.
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Echt? Titeren? Voor je eigen lijf?Mickie schreef:Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.
Voor mijn hond wel, maar voor mij niet hoor. Ros er maar in. Mijn lijf kan dat hebben.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun

- Fotogravinnetje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik ben sowieso voor titeren voor elke enting die te titeren is. Gewoon geen onnodige dingen inspuiten. Het blijft een belasting van het immuunsysteem, dus liever alleen als het nodig is en niet als het overbodig isMarion. schreef:Echt? Titeren? Voor je eigen lijf?Mickie schreef:Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.
Voor mijn hond wel, maar voor mij niet hoor. Ros er maar in. Mijn lijf kan dat hebben.
- Marion.
- Vaste gebruiker
Voorlopig hebben we nog niet eens een enting.Fotogravinnetje schreef:Ik ben sowieso voor titeren voor elke enting die te titeren is. Gewoon geen onnodige dingen inspuiten. Het blijft een belasting van het immuunsysteem, dus liever alleen als het nodig is en niet als het overbodig is
En in mijn eigen lijf mag van alles ingespoten worden, inclusief chips van Bill Gates. Mijn lijf krijgt ook niet zoveel gekkigheid binnen, dus een "onnodige" enting kan het wel aan. Zeker als dat betekent dat ik geen anderen (ongemerkt) kan besmetten.
Laatst gewijzigd door Marion. op 22 apr 2020 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

- Mickie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat én het feit dat die enting niet meteen met miljarden tegelijk beschikbaar is én de antistoffentest waarschijnlijk eerder beschikbaar is. Dan kunnen de vaccinaties eerst naar die mensen gaan die dat het hardst nodig hebben.Fotogravinnetje schreef:Ik ben sowieso voor titeren voor elke enting die te titeren is. Gewoon geen onnodige dingen inspuiten. Het blijft een belasting van het immuunsysteem, dus liever alleen als het nodig is en niet als het overbodig isMarion. schreef:Echt? Titeren? Voor je eigen lijf?Mickie schreef:Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.
- tobi__
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Zou het eerlijk gezegd niet weten. Val zelf in een risico groep. Maar moet er nog over nadenken wat ik zou willen (mocht die enting ooit komen)
_Esmee
- Marion.
- Vaste gebruiker
Dat kan toch sowieso? Hoeven er toch geen mensen getiterd te worden?Mickie schreef:Dat én het feit dat die enting niet meteen met miljarden tegelijk beschikbaar is én de antistoffentest waarschijnlijk eerder beschikbaar is. Dan kunnen de vaccinaties eerst naar die mensen gaan die dat het hardst nodig hebben.

- under the red sky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Er is nog weinig bekend over de mate en duur van immuniteit na besmetting. Dan heb je niet zo veel aan een titerbepaling.Mickie schreef:Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.
- Marion.
- Vaste gebruiker
Helemaal niks, maar het bekt wel lekker.under the red sky schreef:Er is nog weinig bekend over de mate en duur van immuniteit na besmetting. Dan heb je niet zo veel aan een titerbepaling.Mickie schreef:Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.
Wat mij betreft, laat die titers maar lekker zitten. Richt je maar op een vaccin.

- Kells
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Ierse Setter
Eens. Ik laat niet alles zomaar in mijn honden jassen dus ook niet in mijn eigen lijf.Fotogravinnetje schreef:Ik ben sowieso voor titeren voor elke enting die te titeren is. Gewoon geen onnodige dingen inspuiten. Het blijft een belasting van het immuunsysteem, dus liever alleen als het nodig is en niet als het overbodig isMarion. schreef:Echt? Titeren? Voor je eigen lijf?Mickie schreef:Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.
- Mickie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Er zullen veel meer mensen al immuniteit hebben opgebouwd. Die vaccinaties kunnen elders ingezet worden. Grote kans dat immuniteit bij Covid-19 gelijksoortig werk als bij ander virussen, zeggen ook de virologen. Dan vind ik het wat raar om er nu van uit te gaan dat het allemaal voor niks is.Marion. schreef:Dat kan toch sowieso? Hoeven er toch geen mensen getiterd te worden?Mickie schreef:Dat én het feit dat die enting niet meteen met miljarden tegelijk beschikbaar is én de antistoffentest waarschijnlijk eerder beschikbaar is. Dan kunnen de vaccinaties eerst naar die mensen gaan die dat het hardst nodig hebben.
- Mickie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Met dezelfde redenatie heb je ook niet zoveel aan een entingunder the red sky schreef:Er is nog weinig bekend over de mate en duur van immuniteit na besmetting. Dan heb je niet zo veel aan een titerbepaling.Mickie schreef:Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.

- Jion
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): podencocktails
Om niet te zeggen geen moer.Mickie schreef:Met dezelfde redenatie heb je ook niet zoveel aan een entingunder the red sky schreef:Er is nog weinig bekend over de mate en duur van immuniteit na besmetting. Dan heb je niet zo veel aan een titerbepaling.Mickie schreef:Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.

- dagmar88
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky - Aantal honden: 4
Jion schreef: Om niet te zeggen geen moer.

- Mickie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Weil is een bacterie, geen virusdagmar88 schreef:Jion schreef: Om niet te zeggen geen moer.Kun je net als voor weil ieder half jaar. En gaat uiteraard je zorgpremie met 20% omhoog.

-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 7
Het is met alle andere coronavirussen wel zo dat je er immuun tegen raakt.Jion schreef:Om niet te zeggen geen moer.Mickie schreef:Met dezelfde redenatie heb je ook niet zoveel aan een entingunder the red sky schreef:Er is nog weinig bekend over de mate en duur van immuniteit na besmetting. Dan heb je niet zo veel aan een titerbepaling.Mickie schreef:Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.
De kans dat dat uitblijft is wat mij betreft heel klein maar ik ben een mavoklantje.
- dagmar88
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky - Aantal honden: 4
Ik twijfel tussen "nou en?" of "ja lieverd, hoe doet dat er toe?".Mickie schreef:Weil is een bacterie, geen virusdagmar88 schreef:Jion schreef: Om niet te zeggen geen moer.Kun je net als voor weil ieder half jaar. En gaat uiteraard je zorgpremie met 20% omhoog.
Het ging om de inenting als tweejaarlijks fenomeen.
- korthaar
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): DSK
- Aantal honden: 1
Entingen zijn er om te verkopen.Jion schreef:Om niet te zeggen geen moer.Mickie schreef:Met dezelfde redenatie heb je ook niet zoveel aan een entingunder the red sky schreef:Er is nog weinig bekend over de mate en duur van immuniteit na besmetting. Dan heb je niet zo veel aan een titerbepaling.Mickie schreef:Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.
- S@ndr@
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
- Contacteer:
een hoop mensen zijn kritischer als het gaat om hun honden zowel met enten als met opvoeding als met vreten als met beweging, gewoon met alles eigenlijkKells schreef: Eens. Ik laat niet alles zomaar in mijn honden jassen dus ook niet in mijn eigen lijf.

in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en

- Tamara81
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): een setje bastaard terriërs
Haha, ik had het er gisteren nog over: als ik net zo hard zou sporten als mijn honden dan was ik de atleet zelve. De honden drinken ook geen wijn en vreten geen chocolade, maar hun baasje daarentegen...S@ndr@ schreef:een hoop mensen zijn kritischer als het gaat om hun honden zowel met enten als met opvoeding als met vreten als met beweging, gewoon met alles eigenlijkKells schreef: Eens. Ik laat niet alles zomaar in mijn honden jassen dus ook niet in mijn eigen lijf.

- Jion
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): podencocktails
Jion schreef:Om niet te zeggen geen moer.Mickie schreef:Met dezelfde redenatie heb je ook niet zoveel aan een entingunder the red sky schreef:Er is nog weinig bekend over de mate en duur van immuniteit na besmetting. Dan heb je niet zo veel aan een titerbepaling.Mickie schreef:Enting prima, maar liever eerst een titerbepaling. Ik denk namelijk dat ik het al gehad heb. Als het niet nodig is, dan hoeft het niet.
Ik ga er ook vanuit dat er wel immuniteit wordt opgebouwd, maar dat is nog niet duidelijk aangetoond.Cleva schreef:Het is met alle andere coronavirussen wel zo dat je er immuun tegen raakt.
De kans dat dat uitblijft is wat mij betreft heel klein maar ik ben een mavoklantje.
Het punt was dat, mocht alsnog blijken dat je na besmetting geen of weinig immuniteit opbouwt, een enting net zo zinloos is als een titerbepaling.
- ranetje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aangezien ik weet dat bij mijn oudste hond niet elke enting aanslaat zou ik een titerbepaling best zien zitten.
Na de enting dan in mijn geval aangezien ik denk nog geen covid19 te hebben gehad.
Na de enting dan in mijn geval aangezien ik denk nog geen covid19 te hebben gehad.
- Marion.
- Vaste gebruiker
PreciesS@ndr@ schreef:een hoop mensen zijn kritischer als het gaat om hun honden zowel met enten als met opvoeding als met vreten als met beweging, gewoon met alles eigenlijkKells schreef: Eens. Ik laat niet alles zomaar in mijn honden jassen dus ook niet in mijn eigen lijf.

Het verschil met het lijf van mijn honden of dat van mij, is dat ik mezelf heel goed kan aanvoelen, plus dat ik heel goed zelf kan beslissen wat ik er in laat jassen of niet. De honden hebben het met mijn gezond verstand te doen.