Covid enting

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

wat doe je?

Ik haal de enting en vind dat het verplicht moet worden
9
11%
Ik haal de enting, verplichten hoeft niet
43
51%
Ik wacht eerst af wat het doet
14
16%
Ik haal geen enting
17
20%
Anders
2
2%

Totaal aantal stemmen: 85

Bericht
Auteur
Nanna
Forumkwebbel
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 5

Covid enting

#1 Bericht door Nanna »

Stel dat die er komt, wat doe je dan? En vind je dat die enting verplicht gesteld moet worden? Dus als je hem weigert, je meteen ook niet meer het OV in mag of naar het buitenland of noem maar op.
Afbeelding

Crescent
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.
Aantal honden: 2

Re: Covid enting

#2 Bericht door Crescent »

Zolang Bill Gates een dikke chip in de pap heeft mogen ze me eerst met een verdovingspijltje beschieten alvorens ik een spuit in m'n bil laat zetten. Die vaccinatie komt er absoluut niet in.
Afbeelding
Out of the strong came forth sweetness.

Sandra&co
Vaste gebruiker

#3 Bericht door Sandra&co »

Ik haal de enting. Verplichten hoeft niet nee, want je kunt het toch niet controleren wegens gebrek aan mankracht. En als je het niet kunt controleren...Zolang genoeg mensen zich laten enten, is het risico van een nieuwe pandemie sowieso vrij klein.

korthaar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): DSK
Aantal honden: 1

#4 Bericht door korthaar »

Crescent schreef:Zolang Bill Gates een dikke chip in de pap heeft mogen ze me eerst met een verdovingspijltje beschieten alvorens ik een spuit in m'n bil laat zetten. Die vaccinatie komt er absoluut niet in.
:ok:

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#5 Bericht door Cleva »

Eerst kijken of en hoe het werkt maar daarna zou ik het best overwegen.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

veertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

#6 Bericht door veertje »

Ligt er aan wanneer die vaccinatie er is. Ik heb niks tegen vaccinaties, maar dan bij voorkeur wel een beetje grondig getest. Dus als er morgen opeens een vaccinatie is, dan nee bedankt. Over een jaar of wat zou ik het misschien wel doen. Maar dan is er hopelijk ook meer duidelijk over je immuniteit na een besmetting. Want als ik het tzt al ergens opgelopen hebt, zal een vaccinatie niet veel meer toevoegen misschien.

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#7 Bericht door S@ndr@ »

Ik hoeft geen enting, vertrouw liever op de wijsheid van mijn eigen lijf in dit geval.. en dan gaan we nog zien of het gaat werken zo`n enting.
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#8 Bericht door Nanna »

Ik denk dat heel veel mensen die vaccinatie gaan halen. En in dat geval hoeft het ook niet verplicht te worden want dan krijg je kudde-immuniteit.
Maar komen er te weinig op af dan moet het wel verplicht worden. Dit virus maar rond laten waren is zó maatschappij-ontwrichtend dat het heel jammer is voor je.

Dat je een chip van Bill Gates krijgt is natuurlijk complotwappiegelul :roll:
Afbeelding

DesireeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

#9 Bericht door DesireeB »

Ja hoor ik haal hem wel. Net als de griepprik elk jaar. Verplichten hoeft van mij niet zo.

Chip wel graag met track en trace. Mocht ik eens kwijtraken kunnen ze me tenminste weer terug vinden. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar

S@ndr@
Vaste gebruiker
Contacteer:

#10 Bericht door S@ndr@ »

sorry, maar ik heb mij vrijheid lief, en ook het recht om zelf te beslissen of ik een inenting laat zetten ja dan nee :hmmm: ... kan me ook niet voorstellen dat we het in dit land af geen dwingen
Afbeelding

mijke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): krakershondje

#11 Bericht door mijke »

Gelijk halen dat ding!

Waarom mensen denken dat de enting uberhaupt verplicht zou kunnen worden is me een raadsel, dat zijn zelfs de reguliere entingen niet. Dat zie ik in Nederland niet zo snel gebeuren. Tenzij bijna niemand dat ding wil waardoor de zorg stelselmatig overbelast zou blijven, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de meeste mensen die enting niet zouden willen. Vooral mensen die het meest risico lopen zullen hem over het algemeen denk ik wel halen, en dat lijkt mij de grootste klap.

Nanna
Forumkwebbel

#12 Bericht door Nanna »

S@ndr@ schreef:sorry, maar ik heb mij vrijheid lief, en ook het recht om zelf te beslissen of ik een inenting laat zetten ja dan nee :hmmm: ... kan me ook niet voorstellen dat we het in dit land af geen dwingen
Ik vrees dat als te weinig mensen zich laten enten het na enige tijd wel verplicht wordt. En nee, er zijn geen politieagenten die je gillend meetrekken naar de dokter :LOL:
Maar er zijn wel consequenties. Je komt geen openbaar gebouw meer in zonder entboekje, OV mag je ook vergeten en ook werknemers zullen naar zo'n boekje vragen. Je wordt dan een soort van outcast. Prima als je daar voor je kiest hoor.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#13 Bericht door Cleva »

Een verplichte enting trek ik niet.

Afbeelding
Afbeelding

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa

#14 Bericht door Frootje »

Ik zou ‘m wel halen hoor, als het werkt lijkt dat me best fijn. :ok: Ik heb echt sinds mijn kindertijd geen enting meer gehad maar ik heb wel een vrij slechte weerstand en als ik geen corona hoef te krijgen dan liever niet zeg maar. :F:

DesireeB schreef:Chip wel graag met track en trace. Mocht ik eens kwijtraken kunnen ze me tenminste weer terug vinden. :engel:
Eens, dat is wel een voorwaarde vind ik. :engel:

S@ndr@
Vaste gebruiker
Contacteer:

#15 Bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:sorry, maar ik heb mij vrijheid lief, en ook het recht om zelf te beslissen of ik een inenting laat zetten ja dan nee :hmmm: ... kan me ook niet voorstellen dat we het in dit land af geen dwingen
Ik vrees dat als te weinig mensen zich laten enten het na enige tijd wel verplicht wordt. En nee, er zijn geen politieagenten die je gillend meetrekken naar de dokter :LOL:
Maar er zijn wel consequenties. Je komt geen openbaar gebouw meer in zonder entboekje, OV mag je ook vergeten en ook werknemers zullen naar zo'n boekje vragen. Je wordt dan een soort van outcast. Prima als je daar voor je kiest hoor.
sorry maar discriminatie komt niet voor in het prioriteiten boekje :hmmm: echt je moeten voegen naar de gedachten kronkels van anderen is echt :piew:
Afbeelding

mijke
Vaste gebruiker

#16 Bericht door mijke »

S@ndr@ schreef:Ik hoeft geen enting, vertrouw liever op de wijsheid van mijn eigen lijf in dit geval..
Dewattes? de lijven van alle overleden mensen waren gewoon niet wijs genoeg ofzo? :denken: :LOL:

Zinodo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Canario
Podenco Andaluz mix
Keeshond sheltie kruising
Aantal honden: 3

#17 Bericht door Zinodo »

Nog een topic die ik niet vaker moet openen :cheer: :roll:

Cleva
Vaste gebruiker

#18 Bericht door Cleva »

Nanna schreef:
Dat is dus gewoon dwang maar dan op de oud-hollandse huichelachtige zogenaamd vrije manier.
Het mag wel maar het word je onmogelijk gemaakt met zo'n nepgrijns over een balie.

Ik heb oorlog gevoerd over een verplichte hepatitis vaccinatie omdat dat op het werk beter uitkwam.
"Natuurlijk mag je weigeren. Dan ga je alleen wel op een andere locatie werken."

Ik heb dat wijf ten overstaan van haar hele team van kop tot kont gefileerd.
Hoe DURF je.
Afbeelding

S@ndr@
Vaste gebruiker
Contacteer:

#19 Bericht door S@ndr@ »

mijke schreef:
S@ndr@ schreef:Ik hoeft geen enting, vertrouw liever op de wijsheid van mijn eigen lijf in dit geval..
Dewattes? de lijven van alle overleden mensen waren gewoon niet wijs genoeg ofzo? :denken: :LOL:
we zijn godzijdank allemaal t zelfde als dus Mijke.. :oohja: dan zou dus iedereen die het heft gehad dood moeten zijn al :lol1:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 21 apr 2020 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

mijke
Vaste gebruiker

#20 Bericht door mijke »

S@ndr@ schreef:
mijke schreef:
we zijn godzijdank allemaal t zelfde als dus Mijke.. :oohja:
Huhhh??? Haha, sorry Sandra maar ik snap gewoon niet hoe je die opmerking bedoelt aangaande een ziekte die jouw lijf nog nooit ontmoet heeft. Ik moest er om lachen, ja :P
Laatst gewijzigd door mijke op 21 apr 2020 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Terry
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Stabij

#21 Bericht door Terry »

Ga als eerste in de rij staan, wil wel af van het binnen zitten en de constante vrees dat je besmet wordt.
Afbeelding

Groetjes, Terry

Sandra&co
Vaste gebruiker

#22 Bericht door Sandra&co »

mijke schreef:
Als je dat maar weet. Zo oud worden en dan nóg niets met een virusje aankunnen. Tssss. Sukkels.

Btw, mijn antwoord was wel met de mits dat het vaccin grondig getest is. Dat er bijvoorbeeld geen autisme-veroorzaker in verwerkt zit en zo :mrgreen

Cleva
Vaste gebruiker

#23 Bericht door Cleva »

Er zijn entingen die van A tot Z getest zijn en nog steeds gewoon bekende schadelijke effecten hebben.
Afbeelding

S@ndr@
Vaste gebruiker
Contacteer:

#24 Bericht door S@ndr@ »

Sandra&co schreef:
mijke schreef:
Als je dat maar weet. Zo oud worden en dan nóg niets met een virusje aankunnen. Tssss. Sukkels.

Btw, mijn antwoord was wel met de mits dat het vaccin grondig getest is. Dat er bijvoorbeeld geen autisme-veroorzaker in verwerkt zit en zo :mrgreen
nou de mortaliteit is lang geen 100% dus ja er is wel een degelijk enige nuance ( geschat word iets van 2 tot hooguit 5 %) en die sukkels is niet mijn uitspraak he, ik spreek alleen voor mezelf
Afbeelding

laeken
wannabee
Aantal honden: 0

#25 Bericht door laeken »

Ik zou het wel doen. Ik neem aan dat er tegenwoordig wel goed gekeken wordt naar de veiligheid van de intenting en dat er ook echt eerlijke informatie over is. Dan neem ik hem in overweging. Want ik wil graag iets vrijer leven dan dit. En ondanks dat ik niet echt een risico ben voel ik me er toch niet safe bij. Ik wil gewoon geen Corona krijgen.
Afbeelding

mijke
Vaste gebruiker

#26 Bericht door mijke »

S@ndr@ schreef: nou de mortaliteit is lang geen 100% dus ja er is wel een degelijk enige nuance ( geschat word iets van 2 tot hooguit 5 %)
Nee maar wat bedoel je nou precies. Dat als jij het krijgt, jij jouw lijf wijs genoeg vindt om te 'besluiten' of je er wel of niet aan dood gaat?

Alfilillo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

#27 Bericht door Alfilillo »

S@ndr@ schreef:Ik hoeft geen enting, vertrouw liever op de wijsheid van mijn eigen lijf in dit geval.. en dan gaan we nog zien of het gaat werken zo`n enting.
Ik geloof in de wijsheid van de natuur. Dus als er op een gegeven moment teveel mensen zijn, wordt de populatie gedecimeerd door bijvoorbeeld een virus. In de natuur gaat uiteindelijk het belang van het geheel voor het belang van het individu.
Dat gezegd hebbende, ik ben uiteindelijk toch te egoïstisch om mijn leven of dat van mijn geliefden hiervoor op te offeren.
Als het vaccin goed getest is, zou ik het denk wel halen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily

Nanna
Forumkwebbel

#28 Bericht door Nanna »

Cleva schreef: Ik heb oorlog gevoerd over een verplichte hepatitis vaccinatie omdat dat op het werk beter uitkwam.
"Natuurlijk mag je weigeren. Dan ga je alleen wel op een andere locatie werken."

Ik heb dat wijf ten overstaan van haar hele team van kop tot kont gefileerd.
Hoe DURF je.
Hepatitis is natuurlijk wel wat anders dan COVID19. Ik haal zelf ook nooit een griepspuit en berokken daar verder niemand schade mee.
Hooguit mezelf als ik die griep toch krijg. :engel:
COVID is echter wel wat dodelijker. Ik zou het prima snappen dat je in geen enkel verpleeghuis of ziekenhuis meer aan de bak kunt zonder zo'n vaccinatie.
Afbeelding

ranetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

#29 Bericht door ranetje »

Als dat vaccin deugdelijk getest is en goed bevonden zou ik het waarschijnlijk wel gaan halen ja.
Misschien dat ik de eerste entgolf wel even laat gaan om te kijken of er dooien vallen (als die bekend worden tenminste :19: ).
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

S@ndr@
Vaste gebruiker
Contacteer:

#30 Bericht door S@ndr@ »

mijke schreef:
S@ndr@ schreef: nou de mortaliteit is lang geen 100% dus ja er is wel een degelijk enige nuance ( geschat word iets van 2 tot hooguit 5 %)
Nee maar wat bedoel je nou precies. Dat als jij het krijgt, jij jouw lijf wijs genoeg vindt om te 'besluiten' of je er wel of niet aan dood gaat?
ja dat is de consequentie .. heb jij toch verder geen last van.. de meeste menen hebben er nauwelijks erg in dat ze het hebben gehad..sommigen worden nauwelijks ziek.. dat is maar een heel klein percentage ( die er echt ziek van worden en aan overlijden) . Dus als ik daarop wil vertrouwen dat mijn eigen immuun systeem dat wel zal fiksen is dat mijn probleem niet de jouwe. als ik sneef kan ik er ook geen spijt van hebben :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”