Hoeveel honden is jouw maximum

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Hoeveel honden maximaal?

Geen
0
Geen stemmen
1
10
11%
2
36
41%
3
21
24%
4
5
6%
hoe meer hoe beter
3
3%
anders
13
15%

Totaal aantal stemmen: 88

Bericht
Auteur
hakunamatata
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Re: Hoeveel honden is jouw maximum

#31 Bericht door hakunamatata »

Mijn maximum is twee. Vier katten en twee honden.

Nu heb ik nog één hond en dat is goed, maar mocht er een hond voorbij komen die echt een fijne match is met Suze dan mag die blijven en zijn we compleet. Zowel financieel gezien als praktisch gezien vind ik twee het maximale. Met één hond ben ik ook blij, maar twee voelt toch beter. Suze doet het ook erg goed als enig hond, maar als ze in haar eigen roedeltje is met Ayla en Morris zie je dat ze daar wel van geniet. De match is voor haar wel heel belangrijk, dus er blijft er pas eentje zodra die echt goed past bij ons.

Ik hoopte eerst dat het Spriet zou zijn, maar het verhaal is bekend en dat was gewoon geen match voor ons en is veel beter op haar plek in Limburg. Zodra het kan komt ons omaatje Lynne bij ons en ik hoop dat zij wel de passende aanvulling gaat zijn. Als dat zo is, zijn we dus compleet met vier katten en twee honden. Dan is er nog wel plek voor opvangkittens en af en toe eens een opvang- of logeerhond. Maar wanneer de tweede hond gevonden is ga ik eerst een lange opvangstop inlassen.
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 02 apr 2020 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding

Rebble
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

#32 Bericht door Rebble »

Voor mij is dat 1, voorlopig in ieder geval. Ik denk niet dat er naast Charlie nog een hond bij komt. Na Charlie weet ik het nog niet. Als er dan weer een hond komt dan wordt het een kleinere, robuuste hond en dat worden er dan misschien wel 2 maar zover kijk ik eigenlijk helemaal niet.
Afbeelding

mijke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): krakershondje

#33 Bericht door mijke »

Ik weet het niet, ik heb er nooit meer dan 1 gehad zelf. Vroeger thuis wel 2. Maar dat lijkt me erg onnpraktisch met ook nog 2 kleine kinderen, ook al zou het me wel heel leuk lijken hoor, maar ik denk dat het in de praktijk voor mijn addhoofd toch tegen zou vallen.

Kayltje
Overactief
Mijn ras(sen): Roemeentje, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 3

#34 Bericht door Kayltje »

Op de top hebben we 6 honden tegelijkertijd gehad.

Nu is mijn max twee honden, volgens mijn man. Daar houd ik me soort van aan :engel: Imp is qua formaat nauwelijks een hond, en Maddie is qua karakter nauwelijks een hond.
Dus dat is samen ongeveer één hond. En dan Fitz, dat maakt twee honden.
Maddie :I: Fitz :I: Imp :I:

Tamara/Bayko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

#35 Bericht door Tamara/Bayko »

Voor mij is 1 tegenwoordig echt het maximum. Vooral vanwege het financiële plaatje en ook enigszins mijn eigen gezondheid. Mocht ik nou ooit heel veel geld winnen waardoor ik geen zorgen meer zou hebben over m'n vaste lasten en kon verhuizen naar een leuk vrijstaand huisje met wat meer grond bleef het zeker niet bij 1 hond. Ach, dromen mag...toch? :wink:
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 02 apr 2020 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017

Inge
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

#36 Bericht door Inge »

Zolang ik nog niet de hoofdprijs heb gewonnen en dus niet ergens op een boerderij oid woon, vind ik 2 wel genoeg. Heb er ook heel lang 3 gehad, dat vind ik wel de max. Meer past ook niet in mijn auto.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Ptje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

#37 Bericht door Ptje »

Qua financiële en geestelijke ruimte is maximaal 2 het verstandigste maar ow ow, af en toe jeukt het vreselijk voor een derde.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

#38 Bericht door Fotogravinnetje »

Ik denk dat het type hond wel veel verschil kan maken. 5 markiesjes hebben veel minder behoefte aan 1-op-1 aandacht dan 5 herders. Denk ik. Lekker met z'n allen kroelen, samen op stap, samen wat spelletjes met de baas doen en opdrachtjes uitvoeren en verder vermaken ze zich met elkaar. Het zijn tenslotte wel echt gezelschapshondjes.
Afgelopen week mocht Elco niet zoveel lopen, maar Gait miste hem wel echt op de wandelingen. Best aardig, met alleen de baas op stap, maar met z'n allen is toch echt het leukste

Machie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

#39 Bericht door Machie »

Max 2 in de sport denk ik :)

Catho
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder mix

#40 Bericht door Catho »

Twee, maar sterk afhankelijk van de hond. Saba doen we er geen plezier mee en is buiten ook teveel om er eentje bij te willen zetten. Hierna willen we wel echt twee dus zouden we een hond uit zoeken die dat ook leuk vindt, of gelijk een stelletje :mann:
Afbeelding
Dag Thorran...

ranetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

#41 Bericht door ranetje »

Twee.
Door de aandacht die ik aan beiden wil besteden kan ik gewoon niet meer dan 2 in huis hebben :tongue:
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

ceciel
Vaste gebruiker

#42 Bericht door ceciel »

Gestemd voor max 4. We hebben nu twee geweldige heren en als de jongste op de rit is willen we gaan uitbreiden naar drie. En waar drie passen zie ik in de (verre) toekomst nummer vier ook nog wel passen. Daar ligt denk wel een beetje de grens, tenzij we miljonair worden :tongue:

Tara
Vaste gebruiker

#43 Bericht door Tara »

Ik heb er een tijdje 5 gehad en jarenlang vier. Ik kan me er wel mee redden hoor, maar ik vind het niet ideaal, het liep toen gewoon zo en dat was de juiste keus, maar ik zou nooit zoveel honden nemen uit de wens zoveel honden te hebben. Nu heb ik er drie, en hoewel ik niet rigide ben of wil zijn in aantallen vind ik twee honden echt het leukst. Lekker overzichtelijk en handelbaar. Maar ik geef wel toe dat drie fijn is in die zin dat er overlap kan zijn als er eentje wegvalt. :wink:
Van die dingen dus...

tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

#44 Bericht door tomaat »

lucie schreef:
Nanna schreef:
tomaat schreef:Omdat we niet in een afgelegen boerderij met 10 hectare eigen bos/grond en een hek eromheen wonen is 2 de max. ;)
Nou ja, dat dus. Met veel geld en een landgoed kwamen er wel wat bij hoor. Maar nu gewoon niet.
!
Nou ja, ik heb dat, :engel: maar ik vind dat van weinig invloed op het aantal honden. De honden wonen binnen, en ze motten verder altijd zijn waar ik ben. Ze gaan NOOIT uit zichzelf buiten scharrelen. Als ik ze wel eens buitensluit, lopen ze alsmaar rondjes om het huis want zwààààr ongelukkig dat ze niet bij mij mogen zijn.
Dus toen ik 5 honden had, had ik toch al het werk van 5 honden, behalve dat ik ze hier niet hoef uit te laten :E:
...
Ja, maar ik neem dan ook scharrelhonden. :mrgreen: Samen met scharrelkippen, scharrelvarkens en een aantal scharrelezels. :cheer:

Friesenfransman

#45 Bericht door Friesenfransman »

Mijn persoonlijke behoefte wordt ruimschoots gevuld met één hond. Da’s dus ook eigenlijk mijn maximale aantal. Het leek er alleen heel erg op dat mijn Fries ook persoonlijk behoefte had aan een hond als gezelschap. Dus hebben we er voor hem één bijgenomen. Ik heb ze beiden lief maar het had voor mij niet gehoeven :8):

Afbeelding

ceciel
Vaste gebruiker

#46 Bericht door ceciel »

Tara schreef:Ik heb er een tijdje 5 gehad en jarenlang vier. Ik kan me er wel mee redden hoor, maar ik vind het niet ideaal, het liep toen gewoon zo en dat was de juiste keus, maar ik zou nooit zoveel honden nemen uit de wens zoveel honden te hebben. Nu heb ik er drie, en hoewel ik niet rigide ben of wil zijn in aantallen vind ik twee honden echt het leukst. Lekker overzichtelijk en handelbaar. Maar ik geef wel toe dat drie fijn is in die zin dat er overlap kan zijn als er eentje wegvalt. :wink:
Juist of mede die overlap is dat we toewerken naar een roedeltje van drie.

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#47 Bericht door lor1_1984 »

Twee.
Zowel in financiële zin als praktisch.
En op deze manier blijft er geregeld een plekje vrij voor een logeetje.
Qua katten ben ik intussen aan het afbouwen naar 0, deels omdat ik honden toch leuker vind maar ook omdat ik steeds meer allergieklachten ontwikkel, na de huidige komt er dus geen nieuwe kat meer bij. ;)
In principe komt er pas weer een hond bij als de kat en 1 vd honden overlijdt, gezien het formaat zal dat hopelijk op zijn vroegst over 10 jaar zijn, dan zijn ze 13 jaar.
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

#48 Bericht door Desi&Bibi »

Mijn max is eigenlijk 2 maar toch heb ik er nu 3. Gaat eigenlijk prima. 2 'boomertjes' en 1 border collie.

Machie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

#49 Bericht door Machie »

Tara schreef:Ik heb er een tijdje 5 gehad en jarenlang vier. Ik kan me er wel mee redden hoor, maar ik vind het niet ideaal, het liep toen gewoon zo en dat was de juiste keus, maar ik zou nooit zoveel honden nemen uit de wens zoveel honden te hebben. Nu heb ik er drie, en hoewel ik niet rigide ben of wil zijn in aantallen vind ik twee honden echt het leukst. Lekker overzichtelijk en handelbaar. Maar ik geef wel toe dat drie fijn is in die zin dat er overlap kan zijn als er eentje wegvalt. :wink:
Ik wil ook naar 2 a 3. Maar ga eerst naar 5.
Ik verwacht dat over 5 jaar de oudste 2 er echt niet meer zijn. En pas over 5 jaar zou 'hond nr 6' komen. Zo elke 4 a 5 jaar een pup lijkt me ideaal.

annnie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

#50 Bericht door annnie »

Ik zou er wel meer willen, maar ik denk dat twee voor mij toch het beste aantal is. Ik heb het gevoel dat ik bij meer ze niet de juiste aandacht kan geven. Twee is trouwens ook meteen mijn minimum

Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje

#51 Bericht door Nevache »

Ooit, heel lang geleden, was mijn max 3 + 1 opvang-/logeerplek.
Maar ja, ik moest zo nodig samenwonen met iemand die er zelf ook al 2 had. Samen 5.
Toen een volle neef van de jongste een herplaatsplek zocht, kwam ie bij ons.
Zogenaamd als opvang, maar uiteindelijk bleef ie :wink: , en hadden we er 6.
Manlief had eigenlijk een max van 2.
Toen de club van 12-plussers uitgedund raakte, dreigden er alleen 2 Spanjaarden over te blijven die niet wildenthousiast over hem waren.
Dat was wel een reden om weer uit te breiden naar eerst 4, en vervolgens "door omstandigheden" naar 5 en later 6.
We hebben wel die boerderij en omringende grond, dus ruimte is sowieso het probleem niet - binnen noch buiten.
Uitlaten hoeft niet persé veel tijd te kosten - ze hebben naast erf en tuin ook nog een eigen stuk grond van een halve hectare en een boomgaard met behendigheidsspul.
Los daarvan loop ik in wisselende samenstelling een paar keer per week met een vriendin op 'openbaar terrein'
Tijd en geld zijn weliswaar schaars, maar met wat creativiteit en combineren denk ik dat ze allemaal wel aan hun trekken komen.
Omdat we beiden op het eigen erf ons geld verdienen, zijn we veel aanwezig, en zijn de honden meestal waar wij zijn (ik ben)- binnen of buiten.
We lopen allebei hard, meerdere keren per week. Daarbij gaat vaak een hond mee.
Zelfde als er per fiets iets gehaald of geregeld moet worden. Of als er landwerk gedaan moet worden.
Het zijn merendeels herders, en redelijk opgevoed.
Maar ik herken weinig in de vaak genoemde noodzaak (en tijdsinvestering) ze voortdurend met van alles bezig te houden.
Het gaat allemaal een beetje tussen de bedrijven door: hek bij de paarden open laten staan, en een zit&wacht vragen; haardhout halen en een gevallen blok vragen te apporteren, de hondenwei uitlopen en aan één vragen strak te volgen; appels plukken in de boomgaard en meteen even het behendigheidsparcoursje doorlopen.
Op die manier vind ik een roedel van 5-6 honden wel heel gezellig en goed te doen.
Laatst gewijzigd door Nevache op 02 apr 2020 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Maeve
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

#52 Bericht door Maeve »

Drie. Huidige aantal? Vier :LOL: Soms loopt het leven zo..

Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje

#53 Bericht door Nevache »

Overigens denk ik dat in de toekomst het oude aantal weer van kracht wordt: 3, met een opvang-/logeerplek
Laatst gewijzigd door Nevache op 02 apr 2020 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Crescent
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.

#54 Bericht door Crescent »

Dat is voor mij situatieafhankelijk. Had ik geld als water en een paar hectare eigen grond dan is, pak 'm beet, 10 de bovengrens. Meer dan tien wordt het heel spartaans, dan moeten ze op elkaar slapen in een schuur ofzo. Ik zou er nu nog wel graag één of twee bij willen, maar dat komt wel als ik nog een keer groter ga wonen. Ik ben erg gehecht aan een frisse en schone woonomgeving dus dan komt er wel meer werk bij kijken om daaraan te voldoen vrees ik. Nu stofzuig ik elke dag en dweil het hele huis om de dag (en delen dagelijks, en soms elke dag) maar ik zou niet weten hoe dat wordt met nog twee harende, kwispelende, snaaiende chaootjes.

In ieder geval, toen ik eind vorig jaar groter ging wonen rolde het balletje voor hond nummer twee al erg snel, met dank aan Runninggirl hier :I: Ik had echt geen haast met een uitbreiding want ik had nogal iets specifieks op het oog. En zo zal het in de toekomst ook wel gaan. Maar minder dan één hond zou ik niet meer willen. Het werkt perfect.
Afbeelding
Out of the strong came forth sweetness.

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#55 Bericht door dagmar88 »

Crescent schreef:Dat is voor mij situatieafhankelijk. Had ik geld als water en een paar hectare eigen grond dan is, pak 'm beet, 10 de bovengrens. Meer dan tien wordt het heel spartaans, dan moeten ze op elkaar slapen in een schuur ofzo. Ik zou er nu nog wel graag één of twee bij willen, maar dat komt wel als ik nog een keer groter ga wonen. Ik ben erg gehecht aan een frisse en schone woonomgeving dus dan komt er wel meer werk bij kijken om daaraan te voldoen vrees ik. Nu stofzuig ik elke dag en dweil het hele huis om de dag (en delen dagelijks, en soms elke dag) maar ik zou niet weten hoe dat wordt met nog twee harende, kwispelende, snaaiende chaootjes.
:mrgreen: Ik denk dat je een roedel meutehonden geen groter plezier kunt doen.

Zoveel als leuk is. Er komen vast nog wel wat kleintjes bij.
Zus en Jaap wonen in de praktijk al ruimschoots meer dan tien uur per dag buiten.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#56 Bericht door Cleva »

Vier is het absolute maximum. Niet wenselijk maar met makkelijke hondjes kan het tot ik er een onder de pannen heb bij iemand anders. Twee of drie is ideaal.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Lysette
Vaste gebruiker
Contacteer:

#57 Bericht door Lysette »

Drie is hier absoluut Max. Twee is wel veel praktischer, maar drie wel heel gezellig. Ligt ook wel aan type hond. Twee keer type Vik gaat ook wel over het maximum :-P
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor

Dipsy20
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): We hebben een gemende roedel van alles en nog wat van ras hond tot kruising

#58 Bericht door Dipsy20 »

Hebben er in het verleden 7 gehad
Zitten nu op 6 Honden en vind dit nu echt de Max en minder als 4 zullen het niet gauw worden
Met de 2 jonge honden word gesport
De andere 4 zijn al op leeftijd
En de vlinders tellen voor 1 hond
Belangrijk is niet alleen de weg die je gaat,maar ook de
Herinnering die je achterlaat.

Boutje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collies, working beardie, shelties, chihuahua's en een havanezer

#59 Bericht door Boutje »

Ik wil naar 3 honden, misschien vier.
Nu lopen er hier wat meer rond... dochter die uit huis was is terug thuis komen wonen (nu ja, in studio aan huis vast met eigen ingang maar we delen dus de, gelukkig ruime, tuin) met haar 3 honden en hier waren er al 10, waarvan ik actief zelf train met 3 en zelf wandel met 5, 2 ouwetjes er bij die niet meer in training zijn, rest is van de kinderen/echtgenoot.
3 honden lijkt me eigenlijk ideaal... of 4...

Crescent
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.

#60 Bericht door Crescent »

dagmar88 schreef:
:mrgreen: Ik denk dat je een roedel meutehonden geen groter plezier kunt doen.
Nee hoor, kijk maar hoe zielig. En geen haar op mijn hoofd die eraan denkt

Afbeelding

(zou er een goldiggers datingapp bestaan)
Afbeelding
Out of the strong came forth sweetness.

Plaats reactie

Terug naar “Poll”