Hoeveel honden is jouw maximum

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Hoeveel honden maximaal?

Geen
0
Geen stemmen
1
10
11%
2
36
41%
3
21
24%
4
5
6%
hoe meer hoe beter
3
3%
anders
13
15%

Totaal aantal stemmen: 88

Bericht
Auteur
Cleva
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 7

Re: Hoeveel honden is jouw maximum

#61 Bericht door Cleva »

Crescent schreef:
dagmar88 schreef:
:mrgreen: Ik denk dat je een roedel meutehonden geen groter plezier kunt doen.
Nee hoor, kijk maar hoe zielig. En geen haar op mijn hoofd die eraan denkt

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind zielig altijd zo'n rare makkelijke kreet maar ik weet wel zeker dat ze in groepjes van 5 gelukkiger waren.

Ik wil er best aan dat een meute hond weinig behoefte aan persoonlijk aandacht heeft maar nul is ook weer zo'n uiterste.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

#62 Bericht door Mary O »

Was deze vraag twee jaar geleden voorbij gekomen had ik gezegd, we gaan terug naar twee honden (er waren er drie) Een half jaar later kwam Vera, dus we hebben er nu vier :I:
We zeggen nog steeds dat we terug willen naar twee :LOL: We gaan het zien, eerst maar terug naar drie :wink:

Marielle hier
Puppie
Aantal honden: 1

#63 Bericht door Marielle hier »

Twee is mijn max. Ik heb er nu 1 en binnenkort komt er een pup bij. Ik vind het een fijn idee dat mijn oudere hond kan helpen om de pup een stabiele basis te geven.
Afbeelding

Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

#64 Bericht door Galga's »

Ik heb er nu 6 en dat is echt het maximum. De auto, woon- en slaapkamer zijn nu echt vol. Begonnen met 2, maar toen er binnen een half jaar 1 overbleef die dat helemaal niet leuk vond, werden het er 3. Waar 3 eten, kan een 4de ook nog wel, ontlast de stichting, zodat er plek is voor mijn sponsorhond. Zeldzame herplaatser, stop er maar bij, hond nummer 5. Sponsorhond ineens achtergelaten door adoptiegezin in NL, kom maar hier, hond nummer 6.

Het type hond scheelt wel. In huis ligt het spul opgerold te slapen. Ik loop met alle 6 tegelijk, ik hoef niet dagelijks individueel te trainen, voordeel van niet mee mogen doen aan wedstrijden. Dagje renbaan gaan is wel druk, trainen met 4 of 5.

In de toekomst naar 4? Ik zie wel.
Afbeelding

JML
Vaste gebruiker

#65 Bericht door JML »

Ik zou er het liefste gewoon 2 hebben. Dat is zo relaxt ...
Maar ik heb er 4 en daar komt dit jaar nummer 5 bij :)
Volledig volgens planning dus!

Angelique.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky, Herder, Hound
Aantal honden: 8
Contacteer:

#66 Bericht door Angelique. »

Ik zeg al vanaf dat we de sport ingingen (nu zo'n 25 jaar geleden) max 10, en daar heb ik me altijd braaf aan gehouden ondanks dat dat ook soms wel lastig was (te veel oude honden en daardoor geen nieuwe aanwas om het team mee uit te breiden en mee verder te sporten...op een gegeven moment hadden we alleen nog een "oude van dagen team lopen en 2 jonge honden :F: )

1 keer hebben we een uitzondering gemaakt, we hadden een nest (en 9 volwassen honden) en ik wilde daar kostte wat het kost 2 puppen van houden dus toen hadden we er 11 en hoe maf dat ook klinkt dat was er gewoon echt 1 teveel :scratch: maar we wisten dat Aschak op zijn eindje liep dat zou niet lang meer duren en dat klopte, 4 maanden later was hij er niet meer en zaten we weer braaf op 10.

Nu zijn we aan het stoppen met de sport ze zijn allemaal al redelijk op leeftijd maar lopen nog super goed....we gaan net zolang door tot ze niet meer kunnen of willen er komen in ieder geval geen nieuwe honden meer bij en uiteindelijk is het doel 2 eigen honden en dan met ruimte/tijd/energie om weer hondjes te gaan opvangen, zit daar dan is een oude hond of "kneusje" bij is de kans groot dat die gewoon blijft.
Afbeelding

under the red sky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

#67 Bericht door under the red sky »

Ik heb 'anders' ingevuld. Ons maximum is 12 geweest maar dat zou ik niet meer willen. We hebben er nu 7. Het ligt ook heel erg aan de leeftijden en karakters. Onze oudste twee zijn 12, die slapen het grootste deel van de dag en vermaken zich zelf wel. De jongste twee, resp. 9 maanden en 2 jaar, hebben veel meer energie en vragen meer aandacht. Dus voor nu vind ik het wel genoeg.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#68 Bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: Ik vind zielig altijd zo'n rare makkelijke kreet maar ik weet wel zeker dat ze in groepjes van 5 gelukkiger waren.

Ik wil er best aan dat een meute hond weinig behoefte aan persoonlijk aandacht heeft maar nul is ook weer zo'n uiterste.
Nee, ik had ook geen werkkamp voor me gezien.

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

#69 Bericht door twinkeltje »

Ik ben aan afbouwen richting de nul dus heb er nog maar 1, maar ik moet zeggen ik ben benieuwt of dat gaat lukken.
Dan wil ik wel opvangen daarna

Lucia
Vaste gebruiker

#70 Bericht door Lucia »

Zazoe is nu alleen, dat blijft ook de komende jaren zo. Alleen al omdat hij nog genoeg training en aandacht nodig heeft. Al is hij de eerste die het wel superleuk zou vinden denk ik.

Maar 2 is wel dan alsnog de max. Mede omdat het van mijn man al helemaal niet hoeft.
Daarbij speelt nu nog wel mee dat ik qua gevoel nu echt nog niet het idee aan kan om ooit weer zo te staan als vorig jaar, waarbij beide honden aan 1 kant serieus aangevallen werden en je dan dus gewoon niets kunt qua ingrijpen. Dat is realistisch gezien iets wat niet vaak voorkomt, maar ja, toen wel en dat heeft wel impact gehad op mijn ontspannen wandelen.

alinelaila
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese stabij

#71 Bericht door alinelaila »

Ik weet het niet, ik heb er nog nooit meer dan 1 gehad. In de toekomst zou ik er wel een aantal willen. In het huis waar ik nu woon zal dat wel maximaal een stuk of 3 zijn. Mocht ik meer ruimte hebben.. Maar het is lastig te zeggen.

Vroeger had ik 3 katten en leek 5 me vreselijk veel. Nu heb ik al een aantal jaar 5 katten en dat verschil merk ik eigenlijk nauwelijks.
Sem

lucie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder, Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero

#72 Bericht door lucie »

Nevache schreef:
Omdat we beiden op het eigen erf ons geld verdienen, zijn we veel aanwezig, en zijn de honden meestal waar wij zijn (ik ben)- binnen of buiten.
We lopen allebei hard, meerdere keren per week. Daarbij gaat vaak een hond mee.
Zelfde als er per fiets iets gehaald of geregeld moet worden. Of als er landwerk gedaan moet worden.
Het zijn merendeels herders, en redelijk opgevoed.
Maar ik herken weinig in de vaak genoemde noodzaak (en tijdsinvestering) ze voortdurend met van alles bezig te houden.
Het gaat allemaal een beetje tussen de bedrijven door: hek bij de paarden open laten staan, en een zit&wacht vragen; haardhout halen en een gevallen blok vragen te apporteren, de hondenwei uitlopen en aan één vragen strak te volgen; appels plukken in de boomgaard en meteen even het behendigheidsparcoursje doorlopen.
Hier gaat het ook zo'n beetje zo. Wel elke dag een wandeling van 1-2 uur (toen het nog mocht :jank: ); de rest van de dag doen ze mee met wat ik doe hoewel ik ze daarbij dan geen opdrachten geef. Het is gewoon een losgeslagen bende en het liefst heb ik dat ze zichzelf zoveel mogelijk vermaken. Dat lukt redelijk, mits en uitsluitend indien ik er ook bij ben dan. Ik voel mij absoluut niet geroepen ze de hele dag door te amuseren en heb daar ook helemaal niet de tijd voor.
Met Mara doe ik nog wel eens wat extra traininkjes, en ik fiets met haar of ze mag mee met paardrijden. Natuurlijk is er buiten alle activiteiten om echt nog wel eens tijd om te spelen of voor een extra wandeling. Maar de basis is dat ze lekker meedraaien in het leven van alledag plus een wandeling, en dat is afwisselend genoeg.

Het extra werk van een grotere roedel zit hem wat mij betreft voornamelijk in de verzorging en extra schoonmaakwerk, plus dat er natuurlijk nog meer dieren zijn die tijd en aandacht vragen. Met drie kan ik het best uit de voeten en hebben ze ook voldoende interactie met soortgenoten.
Afbeelding

Mit
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

#73 Bericht door Mit »

Anders. Het hangt er een beetje vanaf hoe en wat. Voor nu is het praktisch om er 2 te hebben, maar als het op een gegeven moment kleine frutsels zijn dan kunnen het er ook heus 4 zijn.
Afbeelding

natalie
Vaste gebruiker

#74 Bericht door natalie »

Tamara81 schreef:Twee is tegenwoordig mijn minimum... het is echt alvast zoveel leuker dan een hond. Twee is tegelijkertijd mijn max. (...) .
Dit deel van de quote ja :)
Ik zou best drie honden willen overigens, maar niet drie honden van dit formaat. Dat past wel in huis en ook wel in de tuin, maar ik wandel niet met drie grote honden aan de lijn. Bovendien zouden we dan een andere auto moeten kopen voor de vakanties. Niet dat het een must is om op vakantie te gaan, maar áls we gaan, dan moeten de honden wel mee :pffff:

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#75 Bericht door lor1_1984 »

Ik vind 3 kleintjes soms al een behoorlijke uitdaging qua uitlaten/kantklossen/vlechten. :LOL:
Maar dat komt ook omdat er 2 's morgens heel vroeg al krijsend rondstuiteren want 'konijn, dáár! :bounce: ' terwijl de derde ertussendoor hobbelt en meedoet maar geen flauw idee heeft waarom de andere twee zo leip doen. :Q:
Gelukkig kunnen twee vd drie los zodra we in het park zijn, maar de weg ernaartoe is best pittig, ook omdat er één tussen zit die niet met andere mensen en honden overweg kan en één die hyper is en andere honden nogal spannend vindt.
Mahdu en Dívka
Afbeelding

~Tine~
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

#76 Bericht door ~Tine~ »

Mijn maximum was echt wel twee, ik wil op termijn misschien zelfs graag naar 1 hond gaan. Gewoon 1 maatje dat altijd en overal mee kan en altijd aan je zijde is.

Maar... mijn honden zijn nu bijna 12 en 14 en ik mis het al een hele tijd zo ontzettend hard om een jonge actieve (sport)hond te hebben, dat nummer 3 er toch aankomt binnenkort. Tot zover mijn maximum.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020

Bello123
Beginner

#77 Bericht door Bello123 »

Twee is wel goed zo. Meer kan best, maar het is wat onpraktisch als je eens op pad wilt en elders overnacht. Dan is 1 hond makkelijker. Dus terug naar 1 hond is het streven, maar of het lukt is een tweede.

Zinodo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Canario
Podenco Andaluz mix
Keeshond sheltie kruising
Aantal honden: 3

#78 Bericht door Zinodo »

Bello123 schreef:Dus terug naar 1 hond is het streven, maar of het lukt is een tweede.
nee dus :LOL:

maart
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herders

#79 Bericht door maart »

3 is maximum en eigenlijk dat net 1tje te veel. Als mijn oudste wegvalt, komt er in alle geval niet (direct) een nieuwe.
De 2 andere zijn ook wel heel veel hond dus dat speelt ook wel mee. Dus ik denk dat ik eerst terug naar 1 hond zal gaan vooraleer er terug iets nieuws bijkomt.

ellen en de birmanen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 4 tollers

#80 Bericht door ellen en de birmanen »

er lopen er nu 5 maar het max staat echt op 6.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”