Nanna schreef:tomaat schreef:Omdat we niet in een afgelegen boerderij met 10 hectare eigen bos/grond en een hek eromheen wonen is 2 de max.

Nou ja, dat dus. Met veel geld en een landgoed kwamen er wel wat bij hoor. Maar nu gewoon niet.
!
Nou ja, ik heb dat,

maar ik vind dat van weinig invloed op het aantal honden. De honden wonen binnen, en ze motten verder altijd zijn waar ik ben. Ze gaan NOOIT uit zichzelf buiten scharrelen. Als ik ze wel eens buitensluit, lopen ze alsmaar rondjes om het huis want zwààààr ongelukkig dat ze niet bij mij mogen zijn.
Dus toen ik 5 honden had, had ik toch al het werk van 5 honden, behalve dat ik ze hier niet hoef uit te laten
Vijf was tijdelijk, en vond ik ook echt te veel. Je kunt ze dan echt niet voldoende individuele aandacht geven.
Nu heb ik er 3; dat was altijd mijn max en dat is het nu nog steeds, al vind ik het vooralsnog wel 'leeg' aanvoelen. Er zal nog wel een kleintje bijkomen verwacht ik, of anders een opvanger, maar dat is omdat Kailen richting de 12 jaar gaat en ik niet verwacht dat hij nog jaren heeft (en zo wel, alleen maar fijn).
3 kan ik makkelijk in de auto en camper kwijt, als we weg willen of ergens gaan wandelen. 2 zou nog practischer zijn, maar aangezien ik 3 nu al kaal vind, zie ik 2 helemaal nog niet zitten