Hoeveel honden is jouw maximum

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Hoeveel honden maximaal?

Geen
0
Geen stemmen
1
10
11%
2
36
41%
3
21
24%
4
5
6%
hoe meer hoe beter
3
3%
anders
13
15%

Totaal aantal stemmen: 88

Bericht
Auteur
Doyaquba
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Hoeveel honden is jouw maximum

#1 Bericht door Doyaquba »

Gewoon even benieuwd. Altijd was het plan hier een tweede hond, dat is een kleine twee jaar geleden er eindelijk van gekomen. Vorig jaar kwam daar mijn hond bij (en ik), waardoor het af en toe vrij druk is in huis met twee van die jonge honden :mann: .
Mocht er echter in het verwachte nest een hartenbrekertje zitten...zou dat toch eens naar 4 honden kunnen gaan (waarvan dan 3 heel dicht op elkaar). Onder de voorwaarde natuurlijk dat ik over een jaar wel het huis verlaat met Donner :engel:

Hoe zit dat bij jullie? Wat is het maximum aantal honden en waarom?

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

Re: Hoeveel honden is jouw maximum

#2 Bericht door Nanna »

Het was vijf. Die heb ik ook tegelijk gehad.
Maar daarna ben ik gaan afbouwen, ook vanwege leeftijd en lichamelijke gesteldheid. Ik heb er nu drie en dat wordt ook naar beneden bijgesteld. Twee gaat de max worden.
Afbeelding

Gimmick
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

#3 Bericht door Gimmick »

3 is voor mij echt de max.

En dan zijn het nu 2 waar ik "werk" van heb en 1tje die gewoon lekker mee scharrelt.
Daardoor is het prima te doen. Maar idealiter is het voor mij 2.
Als Gentle er ooit niet meer is dan komt er ook geen nieuwe meer bij.
Maar dat duurt nog een eeuwigheid want teckels worden stokoud en ze is nu bijna 9....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.

dre
Vaste gebruiker

#4 Bericht door dre »

3 eigen honden is wel mijn max om het leuk te houden, vooral omdat ik dan ook nog ruimte heb voor eventuele logees.
Momenteel hebben we 2 logees die inmiddels een aantal weken hier zijn en ik kan je wel zeggen dat ik inderdaad wel echt een grens heb aan de hoeveelheid honden :LOL:
Afbeelding

sbientje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

#5 Bericht door sbientje »

ik heb er 2 en dat is mijn praktisch maximum, om het maar even zo te zeggen. Het is niet dat ik er geen bij zou willen, maar het is beter van niet. als ik meer thuis werkte / groter woonde / een tuin had / enz. dan zou er nog wel eentje of 2 bijkunnen. Dat lijkt me wel heel leuk maar wellicht is dat voor later :)

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#6 Bericht door S@ndr@ »

Dat hangt van de honden af individueel en van de cohesie als roedel af, maar momenteel zit ik wel vol.. :lol1: dus voor nu is het 3
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

malinois
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

#7 Bericht door malinois »

4 is echt de max. Heb er eerder 7 tegelijk gehad maar dat hoef ik nooit meer, tegen de tijd dat je met de laatste klaar bent kun je weer met de 1e beginnen. Heb er nu 3 waarvan de oudste dit jaar 10 wordt, als we een paar jaar verder zijn kan er dan eventueel een pup bij maar nu nog zeker niet. Ze doen t ook geweldig met zn 3-en en dat wil ik graag zo houden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

DeDiana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

#8 Bericht door DeDiana »

Vier is de absolute max, maar twee of drie vind ik voor mijzelf een beter aantal. Zeker als het om jongere, energieke honden gaat die ook hun één-op-één aandacht en training nodig hebben. Een ouder podenco'tje waar ik weinig werk aan heb, kan er dan eventueel nog wel bij.

Tamara81
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): een setje bastaard terriërs

#9 Bericht door Tamara81 »

Twee is tegenwoordig mijn minimum... het is echt alvast zoveel leuker dan een hond.

Twee is tegelijkertijd mijn max, financieel gezien. Als ik het financieel breder zou hebben dan zou drie mijn maximum zijn zodat ik ze nog allemaal individueel genoeg aandacht kan geven.
Afbeelding

Yeufke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Silky Terrier/Shih Tzu

#10 Bericht door Yeufke »

Het was twee maar is bijgesteld naar één.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid

Lothian
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

#11 Bericht door Lothian »

Het was eerst een harde 2 maar nu we groter wonen kan ik me voorstellen dat we ooit 3 honden hebben zodat er geen eenling overblijft wanneer een oudje overlijdt.

Maar drie honden van het formaat dat ik tot nu toe heb gehad lijkt me niet handig. Als deze twee een ree hebben gezien en er per se achter aan willen kan ik ze nog goed houden. Ik kan me goed voorstellen dat dat met drie honden van 20-30 kg een heel stuk lastiger wordt. En ik ben echt niet zo iemand die standaard twee rondes op een dag gaat lopen :mrgreen: Ook zie je toch wel vaak dat 2 honden de max zijn op campings en in vakantiehuisjes.

1 vind ik sowieso te weinig.
Echt grote aantallen zou ik zoals malinois zegt altijd het gevoel hebben dat je gelijk weer bij de eerste kan beginnen zodra de laatste verzorgd is, of ze zouden veel minder persoonlijke aandacht en beweging krijgen dan mijn honden nu krijgen en dat zou niet bij me passen. Ik heb een vriendin op Facebook met meer dan 10 honden en dat wordt toch een beetje hoarderig. Die plaatst de hele tijd foto's van haar volle bed en de chaos in haar huis, haha!
Afbeelding

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa

#12 Bericht door Frootje »

Twee van mezelf, uiteindelijk. Verder mag er in huis best wel wat rondlopen dat niet van mij is, want het gaat me verder niet om de ruimte in huis, meer om het regelplaatje. Met twee blijft het betaalbaar en regelbaar als ze wel een keer ergens moeten worden ondergebracht of mee heen moeten. Maar voorlopig ga ik geen vreemde hond bij die kleine etter neerzetten, dus het zal er nog wel een tijdje eentje zijn. :engel:

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

#13 Bericht door Fotogravinnetje »

Als het aan mij lag, zouden het er wel een stuk of 5 mogen zijn, maar dat gaat zeker niet gebeuren. Man wil terug naar 1. Voor hem is het absolute maximum 2. Logeetjes zijn wel welkom overigens, mits ze een beetje normaal meedraaien zonder al te veel gedoe onderling. Idee is in principe wel dat als Elco of Gait overlijdt we al wel weer een pup nemen, zodat de volwassen hond nog kan helpen met opvoeden. Maar daarna is het dus steeds wachten tot de overgebleven hond weer een jaar of 10, 12 is voor er weer eentje bij komt

Doyaquba
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boxer

#14 Bericht door Doyaquba »

Best wel veel 2-3 dus, grappig.

Voor mijzelf later in een eigen huis is het trouwens 2 actief, dus drie kan dan nog wel als de derde dan al met 'pensioen' zou zijn qua veel trainen. Mijn vriend heeft weinig met honden overigens en die vindt 2 al een max, dus dat moet ik dan ook maar net kunnen beïnvloeden :roll:
Dit omdat ik wel merk dat ik intensief trainen met 2 wel een max vind, ik doe er nu 3 met mijn moeder samen en dat gaat dan nog wel, ook omdat de oudste dit jaar 6 wordt. Met meer gaat het toch ten koste van het een of ander. Met van die grote getallen (5 of meer) zou ik ook het gevoel hebben dat je weer bij het begin kan beginnen als je klaar bent met alles.

Maar ook vind ik twee honden zoveel leuker dan één, we hebben heel lang altijd één hond gehad en je merkt gewoon dat ze zoveel aan elkaar hebben. Dus twee is dan ook wel gelijk een minimum.

Johnny Jones
Vaste gebruiker

#15 Bericht door Johnny Jones »

S@ndr@ schreef:Dat hangt van de honden af individueel en van de cohesie als roedel af, maar momenteel zit ik wel vol.. :lol1: dus voor nu is het 3
Dit.. ik droom van een grote roedel (kleine) middenmaatjes die zonder wat voor gedoe dan ook samenleven en in het bos braaf achter mij aanhobbelen.

tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

#16 Bericht door tomaat »

Omdat we niet in een afgelegen boerderij met 10 hectare eigen bos/grond en een hek eromheen wonen is 2 de max. ;)

mosquito1980
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

#17 Bericht door mosquito1980 »

Als ik tijd (en het geld) had zou ik er wel 5 of 6 willen hebben :ok:

sirene
Vaste gebruiker
Contacteer:

#18 Bericht door sirene »

4 denk ik voortaan, al is 3 nu handiger omdat je hier in de buurt vaak maar met 3 honden max mag lopen.
We hebben er meerdere keren 7 gehad (met opvangers erbij) dat ging prima maar is wel wat veel :mrgreen:
Ik mis mijn clubje van 5 nog steeds. Heb er nu 3 en dat voelt nog steeds leeg. Het is praktischer en ik neem ze makkelijker allemaal mee nu, maar in mijn hoofd is 5 het ideale maar dat komt eigenlijk omdat ik de anderen nog mis :(: Niet dat ik nog echt verdrietig ben hoor, zo erg is het niet, maar ze horen er zo bij...
Laatst gewijzigd door sirene op 02 apr 2020 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers

kooi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

#19 Bericht door kooi »

Ik heb twee ingevuld.

Ik heb er nu een en wil er graag eentje bij. Maar vanwege financiële krapte en een stokoude kat, staat dat nog een poosje in de koelkast. De kat kan voor hoge d.a. kosten zorgen ( vorige week nog weer 190 :gvd: ) en daarnaast gun ik hem zijn rust. Hoewel hij honden altijd erg leuk heeft gevonden, hij is opgegroeid met een berner, er kwamen regelmatig berners en andere honden over de vloer en nu dus Yuna. Maar die heeft nogal de neiging om hem op te jagen.

Niet alleen mijn kat is oud, maar ook vrijwel alle apparatuur; zoals de t.v., mobiele telefoon, de vriezer, wasmachine en droger. En zelfs de auto komt in haar duurdere onderhoudsjaren. Nog een studerend kind om te ondersteunen, dus ik gebruik mijn verstand. Met weerstand. :roll: :mrgreen:

Zinodo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Canario
Podenco Andaluz mix
Keeshond sheltie kruising

#20 Bericht door Zinodo »

Ik vind 3 wel lekker, maar ik sluit 4 niet definitief uit. Maar voor nu is 3 genoeg, niet te veel, niet te weinig. :D minder dan 2 gaat sowieso niet gebeuren, dat kan niet, ik ga die ene beest niet de hele dag amuseren, bij iedere teenbeweging. En ik wil ook gewoon een gezellig vol huisje. Beestjes overal hoort daar in mijn beeld gewoon bij. :D

HillieS
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

#21 Bericht door HillieS »

2. En als er een weg zou vallen (Jamie is 9,5 en Yara bijna 8), dan komt er een pup bij. Is het plan iig.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#22 Bericht door Nanna »

tomaat schreef:Omdat we niet in een afgelegen boerderij met 10 hectare eigen bos/grond en een hek eromheen wonen is 2 de max. ;)
Nou ja, dat dus. Met veel geld en een landgoed kwamen er wel wat bij hoor. Maar nu gewoon niet.
Als ik dan toch aan het mijmeren ben, dan wil ik ook nog wat Poitou ezels!
Afbeelding

Floortje
Vaste gebruiker

#23 Bericht door Floortje »

Geen idee eigenlijk, ik ben heel onbetrouwbaar wat dat betreft.

Ik had er drie en wilde naar twee. Toen had ik er twee en dat vond ik saai, dus nu zijn het er weer drie.

Maar het ligt aan de situatie. Ik woon ruim en heb een partner, we hebben de honden verdeeld: Twee zijn echt van hem en de derde is van mij. We zorgen wel voor elkaars honden maar de verantwoordelijkheid en beslissingsbevoegdheid is gescheiden. Het zou best kunnen dat in de toekomst ik er twee heb en hij één, of allebei twee. Net hoe het maar uitkomt op dat moment.
Afbeelding

Jion
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podencocktails

#24 Bericht door Jion »

Twee. Twee is het minimum en het maximum.

Een reu en een teef. Ik ben er helemaal uit. :ok:
Afbeelding

fes/lou
Vaste gebruiker
Contacteer:

#25 Bericht door fes/lou »

Ik heb er nu 5, nr 6 komt bijna. Maar over 5jaar wil. Ik terug naar max 4, gezien de leeftijden van de oudste honden is dat best reeel
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell

Maryanne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

#26 Bericht door Maryanne »

Ik heb er nu twaalf, dat is wel maximaal.Gezien mijn leeftijd wil ik ook afbouwen en eindigen met eentje.

Zamunda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising

#27 Bericht door Zamunda »

Ik vind een roedel echt heerlijk, die interactie onderling is genieten (als het goed past dan). Ik heb er ook de ruimte voor dus tijdelijk (paar jaar) vier leek me geen probleem en ik had mijn zinnen gezet op een pup. Maar de laatste zes tot negen maanden is een aaneenschakeling geweest van medische pech/ellende met de dieren en dat heeft voor mij de doorslag gegeven dat mijn max nu echt drie is. Ik trok het eigenlijk niet en de honden kwamen ook tekort, vooral aandacht.

Voor tijdelijk in de zin van logees of opvangers heb ik een max van één opvanger naast mijn drie honden, logees tot nog toe twee tegelijk (mag naast drie eigen en één opvanger als het past). De keren dat ik hier met vijf honden zat vond ik echt genieten maar dan zie ik ze toch meer als een roedel dan als individuele huisdieren. Ieder zijn eigen verzorging uiteraard maar niet de individuele aandacht die ze krijgen als ze met drie zijn en dat wil ik voor een eigen roedel niet. Anders hadden er hier al lang meer rondgelopen.
Afbeelding

Laissah: never a dull moment :I: -||- Mistertje. Dag lieve jongen :love: -||- Willempie -||- Ravi

lucie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder, Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero

#28 Bericht door lucie »

Nanna schreef:
tomaat schreef:Omdat we niet in een afgelegen boerderij met 10 hectare eigen bos/grond en een hek eromheen wonen is 2 de max. ;)
Nou ja, dat dus. Met veel geld en een landgoed kwamen er wel wat bij hoor. Maar nu gewoon niet.
!
Nou ja, ik heb dat, :engel: maar ik vind dat van weinig invloed op het aantal honden. De honden wonen binnen, en ze motten verder altijd zijn waar ik ben. Ze gaan NOOIT uit zichzelf buiten scharrelen. Als ik ze wel eens buitensluit, lopen ze alsmaar rondjes om het huis want zwààààr ongelukkig dat ze niet bij mij mogen zijn.
Dus toen ik 5 honden had, had ik toch al het werk van 5 honden, behalve dat ik ze hier niet hoef uit te laten :E:
Vijf was tijdelijk, en vond ik ook echt te veel. Je kunt ze dan echt niet voldoende individuele aandacht geven.
Nu heb ik er 3; dat was altijd mijn max en dat is het nu nog steeds, al vind ik het vooralsnog wel 'leeg' aanvoelen. Er zal nog wel een kleintje bijkomen verwacht ik, of anders een opvanger, maar dat is omdat Kailen richting de 12 jaar gaat en ik niet verwacht dat hij nog jaren heeft (en zo wel, alleen maar fijn).
3 kan ik makkelijk in de auto en camper kwijt, als we weg willen of ergens gaan wandelen. 2 zou nog practischer zijn, maar aangezien ik 3 nu al kaal vind, zie ik 2 helemaal nog niet zitten :F:
Afbeelding

crutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

#29 Bericht door crutz »

Op moment 10.

3 daarvan zijn onze terrein honden, al is nummer 3 nog pup. Zij hebben circa 5000 vierkante meter tot hun beschikking. Trainen met mijn man voor de lol wat bijtwerk en zijn daar zeer tevreden mee. Nummer 3 is UKKIE en die wordt rustig aan geïntroduceerd nadat hij eerst wat basis meekrijgt.

Dan nog 2 zusjes van UKKIE waarvan er 1 zsm naar haar baasje vliegt en 1 blijft tot de fokker van haar moeder haar en haar moeder op kan halen.

Verder, de moeder van het laatste nest. Zij vertrekt dus ergens dit jaar. En de jongste zitten allemaal kort bij elkaar. Winny (fitness demo hond) 3,5 jaar, Rikki 3 jaar, Sally 2,5 jaar en Kiara 10 maanden.

Veel werk maar heb de ruimte en werk bij huis.

Eind van het jaar zit ik dus weer op 7 is de planning. En dan 3 op het terrein en 4 om mee te trainen.

DesireeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

#30 Bericht door DesireeB »

3 is toch echt wel het maximum. Zoals het nu is, is het eigenlijk ideaal. Droef en Izzy zijn lekker actief en Opoe is hier voor de verwennerij.

Het liefste had ik gehad dat ze ook wel rondjes met Droef en Izzy mee kon lopen. Wie weet komt dat ooit nog, heel af en toe neem ik ze alle 3 mee voor de laatste plas maar dat is een vreselijk gehannes. Opoe denkt elke meter we moeten terug, Droef staat het liefst elke grasspriet te bestuderen en Izzy doet alles in hoog tempo van voor naar achter van links naar rechts. Terwijl wanneer alleen Droef en Izzy samen lopen ze zich echt heel prima weten te gedragen, maar als Opoe meekomt zijn ze beide alles vergeten en Izzy irriteert zich aan het feit dat Opoe zo langzaam is. Soms neem ik Droef of Izzy wel mee met Opoe, dat gaat wel prima. Volgens mij hebben ze gewoon bedacht dat ik met 3 stuks niks meer te vertellen heb, want Opoe komt ook overal mee weg. :LOL:

Maar in theorie zouden er ook 2 Opoe's kunnen zijn en een Droef en Izzy. :mann: Maar nee, dat is echt te veel van het goede.
Vriend hier heeft overigens ook niet veel met honden, onze honden wel hoor. Maar hij gaat er niet mee lopen. Hij zorgt alleen voor aandacht, spelen en vreten. Alles in huis dus, en uiteraard als ik echt een keer niet kan dat hij wel met ze naar buiten gaat. Wel zag hij ons laatst al rijk worden als we een lockdown zouden krijgen. Hij zag er wel een markt in om de honden te gaan verhuren zodat mensen dan naar buiten mochten. :mrgreen:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar

Plaats reactie

Terug naar “Poll”