Heb jij al corona gehad?

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Heb jij al corona gehad?

Nee, nog niet ziek geweest
89
66%
Nee, ik was wel ziek maar denk niet dat dat het was
21
16%
Nee, ik was wel ziek maar ben negatief getest
0
Geen stemmen
Ja, ik denk het wel
17
13%
Ja, en ik weet het heel zeker (maar niet getest)
2
1%
Ja, en ik (of partner oid) zijn ook echt positief getest
1
1%
Corona bestaat niet
5
4%

Totaal aantal stemmen: 135

Bericht
Auteur
mijke
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Heb jij al corona gehad?

#91 Bericht door mijke »

als iedereen het zo noemt heet het gewoon zo :pffff:

Friesenfransman

#92 Bericht door Friesenfransman »

Het antwoord dat ik zou willen geven staat er niet bij: waarom zou het me ook maar iets kunnen schelen om dat te weten :19:

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#93 Bericht door Cleva »

mijke schreef:als iedereen het zo noemt heet het gewoon zo :pffff:
Ik zie je nog wel als Livia de grootste vuilspuierij bezigt omdat de anderen het ook allemaal doen.

"Als de anderen in de sloot springen...!" naar je kamer! In je geleende bed!
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

crutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

#94 Bericht door crutz »

Cleva schreef:
Ik zie je nog wel als Livia de grootste vuilspuierij bezigt omdat de anderen het ook allemaal doen.

Met je nieuwe laptop...

Cleva
Vaste gebruiker

#95 Bericht door Cleva »

:LOL: :LOL:
Afbeelding

mijke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): krakershondje

#96 Bericht door mijke »

Cleva schreef:

Ik heb vandaag geprobeerd Livia te laten zeggen dat papa een lul de behanger is. Ik geloof niet dat vuilspuierij hier echt een probleem zou zijn :mrgreen:

Cleva
Vaste gebruiker

#97 Bericht door Cleva »

:LOL: :LOL:
Afbeelding

Angelique.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky, Herder, Hound
Aantal honden: 8
Contacteer:

#98 Bericht door Angelique. »

Ik heb echt werkelijk geen idee :scratch: wel wat snotterig en een hele rare venijnige hoofdpijn maar ook niet meer dan dat.
Afbeelding

under the red sky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

#99 Bericht door under the red sky »

Ik heb de eerste maar aangevinkt, een paar weken snotteren wil ik niet als 'ziek' bestempelen. We doen er ook alles aan om besmetting te voorkomen, we zitten beide in risicogroep maar vooral wederhelft loopt gevaar met diabetes en hoge bloeddruk.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl

Rami
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

#100 Bericht door Rami »

Vandaag via een podcast met Rosanne Hertzberger (microbioloog en groot voorstander van uitgebreid testen ) begrepen dat er via steekproefgewijs onderzoek onder zieke mensen (met klachten als verhoging, hoesten, benauwdheid etc.), er maar een klein aantal daadwerkelijk positief werd getest op Covid 19.

Zij is juist bang dat, wanneer de gedeeltelijke lockdown maatregelen worden opgeheven, dit juist zal leiden tot een tweede golf aan besmettingen. Omdat het virus (of eigelijk het aantal besmettingen) nog steeds niet duidelijk in beeld is. :ugh:
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#101 Bericht door Cleva »

Rami schreef: Zij is juist bang dat, wanneer de gedeeltelijke lockdown maatregelen worden opgeheven, dit juist zal leiden tot een tweede golf aan besmettingen.
Volgens mij is er helemaal niemand die dat niet verwacht.

Ik denk dat je de mogelijkheden en de ruimte moet bieden aan mensen die voorlopig nog in isolement willen blijven.
Er is geen verschil zo groot als mensen onderling en zo smeer je de boel echt uit.
Laat mensen zelf beslissen (binnen ordelijke systemen) of ze juist nu of juist straks weer normaal willen gaan doen.
Niet alleen omdat dat het beste werkt maar ook omdat het enige ethische is wat je kunt doen.
Afbeelding

Sassy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

#102 Bericht door Sassy »

Ik vermoed het wel dat wij het gehad hebben, maar zeker weten doe je dat niet zonder test.
Mijn baas was dusdanig ziek dat de HA duidelijk aangaf verdacht op Corona, maar er wordt pas getest bij daadwerkelijke ziekenhuisopname.

Als je dat bedenkt na de gevallen in Heinsberg, zeker nadat bleek dat er verschillende mensen in ons bedrijf op de bewuste carnavals-viering geweest waren waar de eerste gevallen in NRW tussen zaten.

BenjideBeagle
Actief
Ik heb een hond: Nee

#103 Bericht door BenjideBeagle »

Ik vermoed dat ik het heb; grieperig gevoel, het vaak koud hebben ook al heb ik een dikke deken over mij heen, een vervelend gevoel in mijn buik, slijmvorming in mijn keel, een lichte brochitits achtige gevoel in mijn longen als ik diep inhaleer.... Het is wel echt zeer besmettelijk zeg, damn! Maar ik ben nog niet onder de indruk van wat het precies doet, omdat veel mensen die eraan zijn overleden op leeftijd waren en al andere gezondheidsklachten hadden. Niet allemaal, maar veel wel. En ik ben een WimHoffer, dus met die vele koude douches en ademhalingsoefeningen is mijn immuunsysteem beresterk muwhaha!

Habibi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sheltie x Border Collie

#104 Bericht door Habibi »

BenjideBeagle schreef:Ik vermoed dat ik het heb; grieperig gevoel, het vaak koud hebben ook al heb ik een dikke deken over mij heen, een vervelend gevoel in mijn buik, slijmvorming in mijn keel, een lichte brochitits achtige gevoel in mijn longen als ik diep inhaleer.... Het is wel echt zeer besmettelijk zeg, damn! Maar ik ben nog niet onder de indruk van wat het precies doet, omdat veel mensen die eraan zijn overleden op leeftijd waren en al andere gezondheidsklachten hadden. Niet allemaal, maar veel wel. En ik ben een WimHoffer, dus met die vele koude douches en ademhalingsoefeningen is mijn immuunsysteem beresterk muwhaha!

Ja, dat verklaard precies ook die 77!! overleden artsen in Italië.

Leuk hoor, dat jij in ijskoud water zit af en toe, en daarom denkt dat je fit blijft.

Ik vind jouw hele tekst wat smakeloos eigenlijk.
Wetende dat er steeds meer mensen overlijden, ook jongeren.
Dat er hier in het topic mensen zijn die hartstikke ziek zijn geweest.
Dat er inmiddels een hoop mensen geliefden moeten missen.

Nee, ik vind dit geen prettige binnenkomer in dit topic.
Afbeelding

malinois
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

#105 Bericht door malinois »

BenjideBeagle schreef:Ik vermoed dat ik het heb; grieperig gevoel, het vaak koud hebben ook al heb ik een dikke deken over mij heen, een vervelend gevoel in mijn buik, slijmvorming in mijn keel, een lichte brochitits achtige gevoel in mijn longen als ik diep inhaleer.... Het is wel echt zeer besmettelijk zeg, damn! Maar ik ben nog niet onder de indruk van wat het precies doet, omdat veel mensen die eraan zijn overleden op leeftijd waren en al andere gezondheidsklachten hadden. Niet allemaal, maar veel wel. En ik ben een WimHoffer, dus met die vele koude douches en ademhalingsoefeningen is mijn immuunsysteem beresterk muwhaha!
Ook goedemiddag
Tot nu toe ligt mijn clubgenoot nog steeds op de IC in coma aan de beademing. Sinds de week na carnaval. Iemand die niet rookt, niet drinkt, niet te dik is, geen diabetes heeft, gewoon een gezonde man was...
Maar jij bent geweldig hoor
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

Alfilillo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

#106 Bericht door Alfilillo »

In Spanje wordt door (sommige) wetenschappers gedacht dat er al 7 miljoen mensen besmet zijn (geweest) door het coronavirus, dat is 15% van de bevolking. Dit denken ze aan de hand van het aantal doden. Officiëel hebben er 'maar' 125.000 besmettingen plaatsgevonden. Er zijn echter heel veel mensen die geen of alleen lichte klachten hebben en die worden niet getest.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily

AnnemarieFL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): dwergschnauzer

#107 Bericht door AnnemarieFL »

Waarschijnlijk wel maar ik weet het niet zeker. Mijn man wel, maar is niet getest, dus hij telt niet mee voor de statistieken. Hij is er echt een tijdje ziek van geweest en pas een paar dagen weer beter. Wat ikzelf heb gehad was anders, maar op een manier dat ik nog nooit eerder had gehad met een paar dagen smaakverlies. En een paar andere dingen die ik ergens anders aan verweet. Wat ik had was voor de strenge maartregelen en toen het nog een ver weg show leek, op dat moment had ik niet het idee dat dat het kon zijn maar vond het wel raar. Zou zo graag met de hele familie getest willen worden op immuniteit, zodat ik niet meer al die extreme maatregelen hoef te nemen. Wat niet wegneemt dat ik, mocht het dat zijn, nog steeds maatregelen zou nemen om anderen niet te besmetten.

Jion
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podencocktails

#108 Bericht door Jion »

Alfilillo schreef:In Spanje wordt door (sommige) wetenschappers gedacht dat er al 7 miljoen mensen besmet zijn (geweest) door het coronavirus, dat is 15% van de bevolking. Dit denken ze aan de hand van het aantal doden. Officiëel hebben er 'maar' 125.000 besmettingen plaatsgevonden. Er zijn echter heel veel mensen die geen of alleen lichte klachten hebben en die worden niet getest.
:ok:

Interessant, heb je toevallig een linkje?

Met 15% zijn we nog wel even bezig voor we weer veilig over straat kunnen.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#109 Bericht door Cleva »

Ik word ongeduldig van het schaarse gelul over testen.
Ik snap best dat je die technologie niet zomaar uit je hol trekt maar ik wil gewoon heel graag weten waar ik aan toe ben.

Als ik zeker weet dat ik het gehad heb kan ik gewoon door met mijn leven en daarnaast ook gewoon andere mensen helpen.
Afbeelding

AnnemarieFL
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): dwergschnauzer

#110 Bericht door AnnemarieFL »

Cleva schreef:Ik word ongeduldig van het schaarse gelul over testen.
Ik snap best dat je die technologie niet zomaar uit je hol trekt maar ik wil gewoon heel graag weten waar ik aan toe ben.

Als ik zeker weet dat ik het gehad heb kan ik gewoon door met mijn leven en daarnaast ook gewoon andere mensen helpen.
Dit precies, ook boodschappen doen voor de mensen die dat voor ons gedaan hebben en wt meer normale dingen, niet meer zo moeilijk met handschoenen en kapjes enzo.Bij het gemeentheuis kan je je aanmelden als vertrouwenspersoon om dingen te doen voor dorpsgenoten, dan kan dant ook, zou fijn zijn. Nou durf ik dat niet omdat ik niemand ziek wil maken.

Alfilillo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

#111 Bericht door Alfilillo »

Jion schreef:
Alfilillo schreef:In Spanje wordt door (sommige) wetenschappers gedacht dat er al 7 miljoen mensen besmet zijn (geweest) door het coronavirus, dat is 15% van de bevolking. Dit denken ze aan de hand van het aantal doden. Officiëel hebben er 'maar' 125.000 besmettingen plaatsgevonden. Er zijn echter heel veel mensen die geen of alleen lichte klachten hebben en die worden niet getest.
:ok:

Interessant, heb je toevallig een linkje?

Met 15% zijn we nog wel even bezig voor we weer veilig over straat kunnen.
15%, als het klopt, is juist veel, zeker vergeleken bij andere landen.

Hier het artikel. Wel in het Spaans. Ik weet niet of je dat spreekt, maar anders in de vertaler stoppen.

https://www.google.com/amp/s/www.lavang ... ffacet=amp

Deze vind ik ook interessant over mensen met nauwelijks klachten die belangrijke verspreiders zijn, juist in het beginstadium van de besmetting, in tegenstelling tot veel andere virussen. Dit verklaart waarom het virus zich zo snel kan verspreiden.

https://www.google.com/amp/s/elpais.com ... utType=amp
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#112 Bericht door dagmar88 »

Die is er gewoon. Die dingen hadden al lang met miljoenen hier moeten zijn.

ranetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

#113 Bericht door ranetje »

Ook dan zou je nog wel voorzichtig moeten zijn heb ik begrepen.
Je kunt nog wel via contact met het virus iemand anders besmetten, via besmette artikelen.
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

laeken
wannabee
Aantal honden: 0

#114 Bericht door laeken »

ranetje schreef:

Ook dan zou je nog wel voorzichtig moeten zijn heb ik begrepen.
Je kunt nog wel via contact met het virus iemand anders besmetten, via besmette artikelen.
Maar je kan het niet zelf overdragen. Je kan hooguit iets aan iemand geven waar corona van iemand anders aan plakt maar dat kan altijd dan. Je kan in elk geval bij binnenkomst je handen wassen en dan ben je verder veilig. Ik heb zin om iemand hallo te kussen. Met vrienden een wijntje te drinken. Dat kan gewoon weer als je corona hebt gehad. Nu word ik ronduit spastisch en dat ergert me.
Afbeelding

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#115 Bericht door Heavy »

malinois schreef:
Ook goedemiddag
Tot nu toe ligt mijn clubgenoot nog steeds op de IC in coma aan de beademing. Sinds de week na carnaval. Iemand die niet rookt, niet drinkt, niet te dik is, geen diabetes heeft, gewoon een gezonde man was...
Hoe gaat het nu met hem?
Afbeelding

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#116 Bericht door lor1_1984 »

Ik heb geen idee of ik het gehad heb.
Wel was ik toen de maatregelen net ingingen niet fit: vastzittende kriebelige hoest (niet de hele tijd maar door de dag heen buien/momenten), keelpijn, reuteltje bij het ademhalen, hangerig, doodmoe.
Ik dacht zelf aan een pittige verkoudheid en/of milde griepklachten maar heb me buiten de broodnodige boodschappen om geïsoleerd, puur voor het geval dat maar ook om anderen hun weerstand niet te verslechteren. :wink:
Mahdu en Dívka
Afbeelding

malinois
Vaste gebruiker
Contacteer:

#117 Bericht door malinois »

Heavy schreef:
malinois schreef:
Ook goedemiddag
Hoe gaat het nu met hem?
Hij is nu 2 dagen bij, wel nog aan de beademing omdat hij zonder heel onregelmatig ademt en niet kan hoesten. Ze gaan nu proberen hem.af en toe te laten zitten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

~Suzanne~
Vaste gebruiker

#118 Bericht door ~Suzanne~ »

Ik koos voor "nee, niet ziek geweest" maar dat is niet hetzelfde als "nee, ik heb geen corona gehad"... als ik nou net er zonder enige klachten doorheen ben gefietst zullen we het nooit weten.

Suzanne

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#119 Bericht door Marion. »

~Suzanne~ schreef:Ik koos voor "nee, niet ziek geweest" maar dat is niet hetzelfde als "nee, ik heb geen corona gehad"... als ik nou net er zonder enige klachten doorheen ben gefietst zullen we het nooit weten.

Suzanne
Ja. Dat zeiden er al meer voor je. Niet kiezen was beter, want je weet het dus niet.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

malinois
Vaste gebruiker
Contacteer:

#120 Bericht door malinois »

Hier kun je je ook laten testen

https://www.innatoss.com/nl/covid-19/#wat-is
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”