Heb jij al corona gehad?

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Heb jij al corona gehad?

Nee, nog niet ziek geweest
89
66%
Nee, ik was wel ziek maar denk niet dat dat het was
21
16%
Nee, ik was wel ziek maar ben negatief getest
0
Geen stemmen
Ja, ik denk het wel
17
13%
Ja, en ik weet het heel zeker (maar niet getest)
2
1%
Ja, en ik (of partner oid) zijn ook echt positief getest
1
1%
Corona bestaat niet
5
4%

Totaal aantal stemmen: 135

Bericht
Auteur
mijke
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Heb jij al corona gehad?

#61 Bericht door mijke »

Marion. schreef:
mijke schreef:
mosquito1980 schreef:2 Mensen stemmen dat Corona niet bestaat?? Echt? :hmmm:
Ja ik ben ook wel benieuwd :mrgreen: Maar ik gok dat het is aangevinkt uit een zelfde soort balorigheid van waaruit ik de optie erbij heb gezet :Q:
Maar waarom heb je er dan niet "geen idee" bij gezet? Het is bij jou alleen maar ja, nee of bestaat niet.
Niet aan gedacht beste Marion. Het spijt me :Q:

Tiny
Vaste gebruiker

#62 Bericht door Tiny »

Nee denk het niet.
Ben heel voorzichtig en probeer zo veilig mogelijk alles te doen dus hoop ook dat het mij voorbij gaat

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Akira, Siberian Husky

In lieve herinnering Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje en Beau, Lhasa Apso

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
&
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

Chihuahua-paws
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

#63 Bericht door Chihuahua-paws »

Nee, geloof het niet. Heb een paar keer een loopneus gehad. Maar er gaat geen winter voorbij zonder dat ik ergens verkouden ben. En verkouden zou ik het nu niet eens willen noemen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Chihuahuasdexensaartje Instagram
https://www.instagram.com/chihuahuasdexensaartje/

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.

Célie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Contacteer:

#64 Bericht door Célie »

Alfilillo schreef:Ik heb 'nee' ingevuld, maar eigenlijk moet het zijn 'ik denk het niet maar weet het niet zeker'. Een redelijke groep mensen met het virus krijgt helemaal geen klachten of alleen heel mild, dus...
Ja dit dus ook, ik heb wel een zere strot en hoesten maar kan net zo goed iets anders zijn of corona. Ik heb sowieso nog nooit de (echte)griep gehad en ook zelden tot nooit ziek dus ben ook niet erg bevattelijk denk ik.
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Contacteer:

#65 Bericht door Célie »

S@ndr@ schreef:
korthaar schreef:
Linkse wegkijkers zeker.
of ze kijken er gewoon even anders tegen aan en gooien de kont tegen de krib :wink: ik word ook wel een beetje corona moe eerlijk gezegd :Q:
Of ze kiezen dat omdat hun optie "geen idee, anders of ik weet het niet" er niet bij staat.
Afbeelding

ranetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

#66 Bericht door ranetje »

3 mensen die zeggen dat corona niet bestaat.
Uit balorigheid?
1 april?
:U: :mrgreen:

Ik ben nog niet ziek geweest, alleen een loopneus buiten, dus ik heb geen idee.
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

lucie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder, Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 4

#67 Bericht door lucie »

Ik ben niet ziek geweest en denk ook geen Corona te hebben gehad. In dit gebied is weinig corona en ik leef zowat in quarantaine dus de kans dat ik het krijg is ook erg klein (hoop ik )
Afbeelding

Soeb88
Zeer actief
Ik heb een hond: Nee
Aantal honden: 0

#68 Bericht door Soeb88 »

Ben vorige week ziek geweest en dan bedoel ik flink grieperig, enige wat ik had was geen hoest.... of het corona was? geen idee zullen we ook nooit weten, laten we hopen dat dat t wel geweest is, dan zijn we er vanaf (hoop ik). Het kan goed gezien manlief in Cononagebied werkt en er mensen bij hem in de buurt zijn geweest afgelopen weken die uiteindelijk positief getest thuis zitten... laten we hopen dat alle 4 ons imumsysteem goed zit.

Marlett
Overactief
Mijn ras(sen): 2 griekjes

#69 Bericht door Marlett »

Ik zou ook misschien invullen. Ik ben half februari echt goed ziek geweest met griep. Corona was nog niet echt in het land en in de week erna was ik nog niet fit, maar had ik wel allerlei zwakke mensen aan kunnen steken omdat ik naar een aantal verjaardagen ben geweest (handen, zoenen, etc). Die mensen hebben niks opgelopen dus corona is het niet geweest.
Een week of twee later heb ik wel nog allerlei stadia van verkoudheid gehad, inclusief benauwdheid. Maar omdat je na een griep een conditie hebt van niks, kan het ook daar door gekomen zijn.
Kortom, ik weet het niet.

Maryanne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

#70 Bericht door Maryanne »

S@ndr@ schreef:
korthaar schreef:
Linkse wegkijkers zeker.
of ze kijken er gewoon even anders tegen aan en gooien de kont tegen de krib :wink: ik word ook wel een beetje corona moe eerlijk gezegd :Q:
Ik word er ook moe van. Als het over is wil ik het woord nooit meer horen of zien, ook niet in een woordenboek.

Volgens mij heb ik het gehad, ik hoest al vanaf november toen ik naar Valencia ben geweest, je weet niet wat er allemaal door die airco's komt.

blondie
Vaste gebruiker

#71 Bericht door blondie »

crutz schreef:Ik heb eind november en mijn man begin december zeer er op lijkende klachten gehad.
Enorme keelpijn, benauwd, koorts, droge pijnlijke hoest, enorme hoofdpijn, spugen van de pijn, diarree en echt enorm moe

Was natuurlijk veel te vroeg maar we zijn eigenlijk nooit ziek en zeker niet zo erg.
Ik was eind van dit jaar ook anders ziek. Normaliter heb ik er nooit zoveel van maar eind van dit jaar ben ik ook naar de huisarts gegaan, en dat doe ik normaliter eigenlijk niet. Met name omdat ik zoveel last van de luchtwegen had.
Maar ik weet het ook aan gewoon op zijn vanwege toestanden op werk en zo.
Ik vraag me soms ook af of die klachten die veel mensen eind dit jaar hadden niet ook gerelateerd kunnen zijn aan dit Corona virus, anderzijds lijkt me dat weer niet zo anders zouden er al veel meer mensen een afweer moeten hebben opgebouwd.
Maar het bevreemd me wel.

Jeannettebo
Site Moderator

#72 Bericht door Jeannettebo »

Ik denk dat veel met mensen het hebben gehad dan men denkt.
Koorts zie je veel, maar hoeft niet per se. Ook hoef je nu geen contact b meer te hebben gehad met iemand die in een risicogebied is geweest. Heel Europa is risicogebied, nl incluus. Wat je idd veel hoort iets dat v het raar verloopt, anders dan de griep, wat natuurlijk klopt, griep is v en influenza virus en dit is een coronavirus. Wat wij veel zien is dat als mensen zo ziek zijn, dat de longen er al heel smerig uitzien. Ik ben heel benieuwd wat dat de lange termijn prognose van gaat zijn, dus in hoeverre de longen zich nog gaan herstellen.
VWB de vraag, nee ik heb het nog niet gehad, ik verwacht wel dat iedereen een keer de pineut is, de één merkt het de ander nauwelijks, feit blijft dat niemand immuun is.
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#73 Bericht door Marion. »

Jeannettebo schreef:VWB de vraag, nee ik heb het nog niet gehad, ik verwacht wel dat iedereen een keer de pineut is, de één merkt het de ander nauwelijks, feit blijft dat niemand immuun is.
Precies, en daarom kun je dus niet zeggen dat je het nog niet hebt gehad :wink:
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Rebble
Vaste gebruiker

#74 Bericht door Rebble »

blondie schreef:
crutz schreef:Ik heb eind november en mijn man begin december zeer er op lijkende klachten gehad.
Enorme keelpijn, benauwd, koorts, droge pijnlijke hoest, enorme hoofdpijn, spugen van de pijn, diarree en echt enorm moe

Was natuurlijk veel te vroeg maar we zijn eigenlijk nooit ziek en zeker niet zo erg.
Ik was eind van dit jaar ook anders ziek. Normaliter heb ik er nooit zoveel van maar eind van dit jaar ben ik ook naar de huisarts gegaan, en dat doe ik normaliter eigenlijk niet. Met name omdat ik zoveel last van de luchtwegen had.
Ik vraag me soms ook af of die klachten die veel mensen eind dit jaar hadden niet ook gerelateerd kunnen zijn aan dit Corona virus, anderzijds lijkt me dat weer niet zo anders zouden er al veel meer mensen een afweer moeten hebben opgebouwd.
Als jij nou een tijdmachine hebt, had je ons wel even kunnen waarschuwen :mrgreen:
Afbeelding

blondie
Vaste gebruiker

#75 Bericht door blondie »

Rebble schreef:
blondie schreef:

Als jij nou een tijdmachine hebt, had je ons wel even kunnen waarschuwen :mrgreen:
Huh, nee maar het valt me zo op dat veel mensen die normaliter nooit echt griep hebben of daar veel last van hebben tijdens een griep epidemie ineens nu wel terug denken aan afgelopen november/december en met name ook aangeven dat ze last hadden van met name de luchtwegen, het zal ongetwijfeld medici ook niet ontgaan zijn denk ik.
Niet alleen hier wordt dat gezegd, maar in mijn omgeving hoor ik het ook.

Rebble
Vaste gebruiker

#76 Bericht door Rebble »

Je hebt het tot 2x toe over eind van dit jaar ;)
Afbeelding

blondie
Vaste gebruiker

#77 Bericht door blondie »

Rebble schreef:Je hebt het tot 2x toe over eind van dit jaar ;)
Ja dat weet ik. Maar goed, het is gewoon iets wat me opvalt, wie zegt dat een andere mildere variant niet eerder al heeft huisgehouden.
Dat is gewoon iets wat ik me nu afvraag, juist dus vanwege de vele klachten over de luchtwegen van patiënten van de griep van november/december afgelopen jaar.
Maar wat ik ook al zei, ook dat zal vast al wel onderzocht zijn door de medici.

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

#78 Bericht door Fotogravinnetje »

blondie schreef:
Rebble schreef:Je hebt het tot 2x toe over eind van dit jaar ;)
Ja dat weet ik. Maar goed, het is gewoon iets wat me opvalt, wie zegt dat een andere mildere variant niet eerder al heeft huisgehouden.
Dat is gewoon iets wat ik me nu afvraag, juist dus vanwege de vele klachten over de luchtwegen van patiënten van de griep van november/december afgelopen jaar.
Maar wat ik ook al zei, ook dat zal vast al wel onderzocht zijn door de medici.
Dit jaar is 2020, je bedoelt eind afgelopen jaar ;)

blondie
Vaste gebruiker

#79 Bericht door blondie »

:oohja: kwartje valt eindelijk @rebble en Fotogravinnetje... gaat niet helemaal lekker met me geloof ik :engel:

crutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

#80 Bericht door crutz »

blondie schreef:
Rebble schreef:
blondie schreef:

Huh, nee maar het valt me zo op dat veel mensen die normaliter nooit echt griep hebben of daar veel last van hebben tijdens een griep epidemie ineens nu wel terug denken aan afgelopen november/december en met name ook aangeven dat ze last hadden van met name de luchtwegen, het zal ongetwijfeld medici ook niet ontgaan zijn denk ik.
Niet alleen hier wordt dat gezegd, maar in mijn omgeving hoor ik het ook.
Wij zijn er in elk geval niet mee naar de dokter gegaan en zijn ook niet bij een werkgever ziek gemeld dus dat staat nergens geregistreerd en zo zullen er velen zijn.

Ik heb wel de huisarts overwogen maar niet gegaan

GrethavW
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

#81 Bericht door GrethavW »

Ja, ik denk het wel.
Een week lang zware hoofdpijn gehad echt de hele dag door.
Voor het eerst sinds mijn kindertijd koorts. Ik heb nooit koorts, ook niet in situaties wanneer een normaal mens dat wel heeft.
Niet diep in kunnen ademen, voor mijn gevoel tot halverwege mijn longen.
En last van mijn keel in vlagen.

Dit duurde dus ongeveer een week, daarna alleen nog snel moe en zwak in mijn benen. Dat is nog steeds niet helemaal weg.
Afbeelding

Floortje
Vaste gebruiker

#82 Bericht door Floortje »

Nergens last van (gehad).
Laatste keer griep was op de basisschool.
Ik moet wel zeggen dat ik een soms een beetje paranoia wordt van de situatie. Mijn werk is best stoffig en als ik moet niezen of na een dag werken het een beetje in m’n longen voel dan denk ik ‘het zal toch niet...?’
Maar nee, tot nu toe nog in blakende gezondheid.
Afbeelding

Crescent
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.

#83 Bericht door Crescent »

Ja, en veel ook. Heerlijk en zo mild dat je de dag erna geen spijt hebt. De laatste tijd heb ik het eigenlijk niet meer maar als het moet graag met een flinke schijf limoen en zout op de rand. En ijskoud.
Afbeelding
Out of the strong came forth sweetness.

kooi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

#84 Bericht door kooi »

Ik heb geen idee.
De weken voor de scholen dicht gingen, veel contact gehad met collega's en kinderen. De laatste donderdag een oudere collega met een kuch en stemverlies, tegen mij aan gekucht. De dag erna meldde zij zich ziek. En ik had 's avonds moeite met slikken. Dat heb ik nu nog. Daarnaast alle dagen een grieperig gevoel in mijn benen en uitgeput. Soms opeens een raar pijntje of duizeling. En ik slaap al dagen goed, wat uniek is, ondanks de Seroquel. Dus wie weet? Ik durf er niet op te gokken, dus neem de voorschriften heel serieus.

Habibi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sheltie x Border Collie

#85 Bericht door Habibi »

Crescent schreef:Ja, en veel ook. Heerlijk en zo mild dat je de dag erna geen spijt hebt. De laatste tijd heb ik het eigenlijk niet meer maar als het moet graag met een flinke schijf limoen en zout op de rand. En ijskoud.

Oké, pas bij de laatste zin was ik er.
Traag van begrip voor mijn doen... :Q: :mrgreen:
Afbeelding

Kells
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ierse Setter
Aantal honden: 3

#86 Bericht door Kells »

Ik koos voor de laatste optie omdat ik het niet weet. :U:
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.

tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

#87 Bericht door tomaat »

Geen idee.
Twee dagen lichte keelpijn gehad, maar dat stelde eigenlijk niks voor. Normaal wordt bij mij 1 dag(deel) keelpijn opgevolgd door één dag snotteren en dan is het over. Nu alleen die lichte keelpijn. Wederhelft 1 dag keelpijn, toen ook niks meer. Echte griep geen ervaring mee, hebben we nooit...

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#88 Bericht door Cleva »

Crescent schreef:Ja, en veel ook. Heerlijk en zo mild dat je de dag erna geen spijt hebt. De laatste tijd heb ik het eigenlijk niet meer maar als het moet graag met een flinke schijf limoen en zout op de rand. En ijskoud.

Hysterisch.
Ik kom niet meer bij.
Ik lach de ballonnen uit mijn clownsbroek.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Antonetta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

#89 Bericht door Antonetta »

Ik ben niet ziek geweest dus nee, ik denk het niet.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.

Crescent
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.

#90 Bericht door Crescent »

Cleva schreef:

Hysterisch.
Ik kom niet meer bij.
Ik lach de ballonnen uit mijn clownsbroek.
Je krijgt geen corona. Het heet niet corona. Corona bestaat niet. :mep:
Afbeelding
Out of the strong came forth sweetness.

Plaats reactie

Terug naar “Poll”