Heb jij al corona gehad?

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Heb jij al corona gehad?

Nee, nog niet ziek geweest
89
66%
Nee, ik was wel ziek maar denk niet dat dat het was
21
16%
Nee, ik was wel ziek maar ben negatief getest
0
Geen stemmen
Ja, ik denk het wel
17
13%
Ja, en ik weet het heel zeker (maar niet getest)
2
1%
Ja, en ik (of partner oid) zijn ook echt positief getest
1
1%
Corona bestaat niet
5
4%

Totaal aantal stemmen: 135

Bericht
Auteur
mijke
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Heb jij al corona gehad?

#1 Bericht door mijke »

Onofficieel dan. Ik hoor nu zoveel mensen die denken te weten dat ze het gehad hebben, dat ik wel benieuwd ben hoe het er hier op het hondenforum voor staat. Volgens de mensen thuis dus :mrgreen:

Licht toe waarom je denkt van wel, of juist niet.

mijke
Vaste gebruiker

Re: Heb jij al corona gehad?

#2 Bericht door mijke »

Om zelf te beginnen: wij waren hier wel ziek, maar ik denk niet dat dat het was. Ik had zelf geen koorts, Livia dan weer wel behoorlijk, en de klachten waren mild. We hebben wel een lijntje, dunnetjes, omdat mn zusje in het vliegtuig bleek te hebben gezeten bij iemand met corona. Daarna is ze ziek geworden en in de tussentijd nog bij ons geweest. Dus het zooou kunnen, maar ik denk eigenlijk meer dat wij haar hebben besmet dan zij ons. Want op de uitvaart van opa iets daarvoor hadden een aantal mensen griep, en dat was toen het echt nog maar heel kort in Nederland was, dus die hadden het vast niet. Zeker weet ik het natuurlijk niet, maar ik ga er niet van uit.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#3 Bericht door Cleva »

Ja, ik weet het zeker ook al ben ik niet getest.

Ik heb al 35 jaar geen verhoging gehad en nu ineens een paar dagen flink koorts, benauwdheid en de kenmerkende pijn in de longen en voorhoofdsholten.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Jackira
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

#4 Bericht door Jackira »

Ik ben wel ziek geweest met verhoging en rare hoofdpijn. Maar ik hoeste helemaal niet. Ik was wel benauwder dan normaal. Ik was een paar dagen ziek, knapte daarna op en was daarna weer een paar dagen niet lekker met weer verhoging. Ik voel af en toe een rare brom/trilling in mijn longen. Dus het zou een milde vorm geweest kunnen zijn maar ik twijfel.

Ze gaan nu gelukkig het personeel in verpleeghuizen ook meer testen dus wanneer ik koorts krijg klop ik gelijk bij de GGD aan.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#5 Bericht door Cleva »

Waar twijfel je dan over? Wat zijn de alternatieve scenario's voor geklooi in je longen?
Afbeelding

Jackira
Vaste gebruiker

#6 Bericht door Jackira »

Cleva schreef:Waar twijfel je dan over? Wat zijn de alternatieve scenario's voor geklooi in je longen?
Ik heb astma dus ik heb al snel gedoe met de longen. Misschien was het gewoon een griepje. Ik kan me niet voorstellen dat ik met mijn longen niet op de ic terecht kom wanneer ik corona heb :mrgreen:
Afbeelding

mijke
Vaste gebruiker

#7 Bericht door mijke »

Ik heb in 2018 een gewone griep gehad waarbij ik last had van benauwdheid, krakende longen tijdens het ademhalen en slijm ophoesten. Dus dat het met die symptomen direct corona is lijkt me inderdaad niet per se evident. Maar ik vind dat van Jackira wel klinken als wat typisch schijnt te zijn voor Corona, met dat even opknappen tussendoor. Dat ken ik zelf niet van griep in ieder geval.

Cleva
Vaste gebruiker

#8 Bericht door Cleva »

Ga jij nou uitdelen wie het wel en niet heeft?
Afbeelding

mijke
Vaste gebruiker

#9 Bericht door mijke »

Cleva schreef:Ga jij nou uitdelen wie het wel en niet heeft?
Dat wil ik wel doen hoor, als jij daar blij van wordt. Ik ben zelf gewoon even lekker aan het speculeren, mag dat?

thom
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder-mix uit Roemenië.

#10 Bericht door thom »

Volgens mij heb ik het niet gehad en heb ik het ook niet gelukkig. Zou voor mij zeer zeker een enkeltje of retourtje ic worden en of ik het overleef is maar zeer de vraag...
(ik heb het vast al in 2016 gehad, veel longproblemen, 2 dubbele longontstekingen en nog vele andere complicatie. Inclusief aan de beademing op de ic)
Afbeelding
Ari, onze Roemeense kruising, 15-07-13

_Tiny_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedel, middenslagpoedel, aussiedoodle, shih tzu.
Aantal honden: 8

#11 Bericht door _Tiny_ »

Zo goed als iedereen heeft wel eens een flinke griep gehad waar hij goed ziek van was. Dat gevoel is dus bekent. Mensen die op corona lijkende klachten hebben zeggen dat ze nog nooit op deze manier ziek zijn geweest. Dan geloof ik hun. Dit voelt blijibaar anders dan griep. Beetje ergelijk dat een ander, die het niet voelt, zegt dat het wel griep zal zijn. :-D Is dat ontkennen dan gewoon angst? Komt het dan te dichtbij ofzo?
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#12 Bericht door Cleva »

Natuurlijk is het angst.
Afbeelding

duitse herder
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

#13 Bericht door duitse herder »

Ik heb een gekke soort verkoudheid gehad 3 weken geleden. Het begon met een zere keel, daarna een druk op mijn borst. Als ik de honden uit ging laten, zat ik al snel te puffen en te steunen ivm benauwdheid. Ook na een telefoongesprek leek het alsof ik de marathon gelopen had.
Normaal zit altijd mijn hoof vol snot als ik verkouden ben, dat was nu totaal niet. Echt alleen gevoel alsof iemand keel dicht kneep en er iemand op mijn borst zat (benauwd gevoel). Dit heeft een dag of 5 geduurd, daarna was het weg. Wel sindsdien extreem moe, slaap nog steeds snachts veel en ook overdag heb ik extra slaap nodig.
Of dit Corona was, geen idee. Het was wel anders dan een normale verkoudheid.
Perry en Noah

Afbeelding

Manuma
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Manu en een Uma
Contacteer:

#14 Bericht door Manuma »

Ik heb wel ervaringen gehoord en gelezen van positief geteste mensen.
Eén iemand had helemaal geen symptomen, hooguit een dag lichte keelpijn maar was toch echt positief getest. Eén iemand had voornamelijk veel last van diarree en koorts en ik las ook al over misselijkheid. Veelal lees en hoor ik koorts, benauwdheid en hoofdpijn.

Het is dus niet bij iedereen meteen heel heftig of met exact symptomen als benauwdheid en keelpijn.

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

#15 Bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb in oktober griep gehad met daarbij longontsteking, man net zo. Zaten we gezellig samen aan de antibiotica. Maar dat zal geen corona geweest zijn. Wij komen nu al ruim 2 weken niet meer in winkels, gaan niet op bezoek, krijgen geen bezoek. Als we nu toch nog corona zouden krijgen, helpen al die voorzorgsmaatregelen als contactloos bezorgen en afstand houden niet ;)
We hebben overigens wel hooikoortsklachten hier en ja, de longen doen daar ook aan mee bij ons. Maar daar helpt antihistamine bij

Rebble
Vaste gebruiker

#16 Bericht door Rebble »

Ik heb 'Nee, niet ziek geweest' geantwoord. Maar ik kan me niet heugen ooit griep te hebben gehad. Ik voel me hoogstens een paar dagen niet 100%. Ik sluit dus echt niet uit dat ik het gehad heb. Mensen lijken door de nare symptomen en de cijfers die in de media gepresenteerd worden te vergeten dat het grootste deel van de mensen weinig klachten heeft. Dat is gelijk ook de reden dat ik nog maar minimaal coronanieuws lees.
Afbeelding

fes/lou
Vaste gebruiker
Contacteer:

#17 Bericht door fes/lou »

Geen idee, maar als ik het niet heb gehad, krijg ik het nog wel, we hebben 2positief geteste cliënten, 3 op dezelfde afdeling die ook ziek zijn, en vandaag worden er 2 getest op een andere afdeling...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#18 Bericht door Marion. »

Rebble schreef:Ik heb 'Nee, niet ziek geweest' geantwoord. Maar ik kan me niet heugen ooit griep te hebben gehad. Ik voel me hoogstens een paar dagen niet 100%. Ik sluit dus echt niet uit dat ik het gehad heb. Mensen lijken door de nare symptomen en de cijfers die in de media gepresenteerd worden te vergeten dat het grootste deel van de mensen weinig klachten heeft. Dat is gelijk ook de reden dat ik nog maar minimaal coronanieuws lees.
Precies dit. Ik ga het dus ook niet invullen, want mijn antwoord staat er niet bij. "Geen idee of ik Corona heb gehad. Ik ben er in elk geval niet ziek van geweest, maar daar kun je niet de conclusie uit trekken dat ik het niet heb gehad."
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Lucia
Vaste gebruiker

#19 Bericht door Lucia »

Nee, wij zijn niet ziek geweest.

Jion
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podencocktails

#20 Bericht door Jion »

Ik denk het wel maar weet het niet zeker.

Rond carnaval een rare verkoudheid doorgemaakt met achtereenvolgens hoofdpijn, keelpijn, longpijn, snotneus, hoestje en benauwd gevoel. Die laatste twee kwamen tot deze week met steeds meer dagen ertussen een paar uur terug, samen met een rare smaak in mijn keel. Geen koorts of extreme vermoeidheid gehad.
Afbeelding

laeken
wannabee
Aantal honden: 0

#21 Bericht door laeken »

Ik blaf nog na. Dacht zaterdag dat het over was en heb maandag de huisarts gebeld omdat ik twee keer zo weinig lucht kreeg als daarvoor. Nu is het wel echt over want alles komt los. En ik hoest hele dagdelen nauwelijks meer. Plus en dat is het meest duidelijke ik voel me totaal anders. Al die tijd had ik een rare druk in mijn hoofd.

Ik heb nog nooit in mijn leven een griep gehad die alleen op mijn longen zat. Droge hoest. Lichte koorts en vooral krakende longen.

Of dat corona was is de vraag. Misschien hoop ik het vooral uit angst hier nog eens corona overheen te krijgen. Verder wil ik graag de komende tijd immuun zijn. Dus ik hoop dat het corona was. Wat ik denk? Dat wisselt. Soms denk ik de eerste bronchitis van mijn leven en soms denk ik dat moet toch wel corona zijn geweest?
Afbeelding

laeken
wannabee
Aantal honden: 0

#22 Bericht door laeken »

Oh ja. Mijn eten smaakte voor geen meter en mijn kopje koffie was maar voor minder dan de helft te doen en ging dan de gootsteen in. Dat is wel bijzonder. Dat alles zonder enige neus of keelklachten. Puur alles droge hoest en later slijm in de longen. De huisarts denkt wel corona. Even voor het beeld. Dus dat komt niet eens direct uit mij. Zij zei ik vermoed dat je corona hebt en ze heeft me gewaarschuwd voor de opleving en vooral om week twee alert te zijn.
Afbeelding

Machie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

#23 Bericht door Machie »

Geen idee maar denk het niet. Ben wel wat verkouden geweest zoals elke winter maar ga er niet vanuit dat het corona is geweest. Is het dat wel geweest, dan mooi meegenomen want echt ziek ben ik niet geweest.

crutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

#24 Bericht door crutz »

Ik heb eind november en mijn man begin december zeer er op lijkende klachten gehad.
Enorme keelpijn, benauwd, koorts, droge pijnlijke hoest, enorme hoofdpijn, spugen van de pijn, diarree en echt enorm moe

Was natuurlijk veel te vroeg maar we zijn eigenlijk nooit ziek en zeker niet zo erg.

natalie
Vaste gebruiker

#25 Bericht door natalie »

Cleva schreef:Ga jij nou uitdelen wie het wel en niet heeft?
:LOL:
Echt hè... Mijke, hou eens op. :LOL:

Zamunda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising

#26 Bericht door Zamunda »

Als je de typische benauwdheid hebt gehad is het zeer waarschijnlijk dat je het had, maar in alle andere gevallen weet je het gewoon niet (zonder test). Wat manuma al aanhaalt: het komt (veel) voor dat je nauwelijks klachten hebt en het toch gehad hebt, dan weet je het zonder test dus niet.

Ik ben een paar dagen ziek geweest, koorts, verkouden, hoofdpijn, spierpijn. Dat kan Corona geweest zijn maar weten doe ik het niet. Gezien er in onze regio nog nauwelijks bevestigde gevallen zijn acht ik de kans wel klein. Enerzijds jammer want was wel prettig geweest als ik er op deze makkelijke manier immuun voor geworden zou zijn.

Fotogravinnetje schreef:Wij komen nu al ruim 2 weken niet meer in winkels, gaan niet op bezoek, krijgen geen bezoek. Als we nu toch nog corona zouden krijgen, helpen al die voorzorgsmaatregelen als contactloos bezorgen en afstand houden niet ;)
Die conclusie is natuurlijk te kort door de bocht.
Afbeelding

Laissah: never a dull moment :I: -||- Mistertje. Dag lieve jongen :love: -||- Willempie -||- Ravi

Zamunda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising

#27 Bericht door Zamunda »

Maar mijn antwoord staat er dus ook niet bij: wel ziek geweest maar geen idee of dat van Corona was.
Afbeelding

Laissah: never a dull moment :I: -||- Mistertje. Dag lieve jongen :love: -||- Willempie -||- Ravi

Zinodo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Canario
Podenco Andaluz mix
Keeshond sheltie kruising

#28 Bericht door Zinodo »

Wij hadden allebei een best gemene verkoudheid, man met koorts, ik zonder, maar wel langer. Denk niet dat het corona was, denk niet dat we het geluk hebben om er zo makkelijk vanaf te komen.

maart
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herders

#29 Bericht door maart »

Het zou me verbazen.
Uitsluiten kan ik natuurlijk niet. Ik ben gelukkig nooit ziek, ook nog nooit griep gehad. Hoogstens eens een dag wat minder voelen.
Maar ik wil absoluut niet de ergste scenario variant hebben, dus ik hou me wel ontzettend aan de maatregels en irriteer me meer en meer aan mensen die dat niet doen. Ze mogen gerust dood neervallen van me als ze hun eigen gezondheid of leven zo onbelangrijk vinden, maar mij daarin betrekken vind ik echt onbeschoft.

crutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

#30 Bericht door crutz »

Zamunda schreef:Als je de typische benauwdheid hebt gehad is het zeer waarschijnlijk dat je het had, maar in alle andere gevallen weet je het gewoon niet (zonder test). Wat manuma al aanhaalt: het komt (veel) voor dat je nauwelijks klachten hebt en het toch gehad hebt, dan weet je het zonder test dus niet.

Ik ben een paar dagen ziek geweest, koorts, verkouden, hoofdpijn, spierpijn. Dat kan Corona geweest zijn maar weten doe ik het niet. Gezien er in onze regio nog nauwelijks bevestigde gevallen zijn acht ik de kans wel klein. Enerzijds jammer want was wel prettig geweest als ik er op deze makkelijke manier immuun voor geworden zou zijn.
Inderdaad je weet het niet.
Wij waren beide echt enorm benauwd zonder slijm of neusverkoudheid.
Qua tijdlijn te vroeg, maar ik kom wel meermaals per week in Brabant dus het kan zomaar als patiënt 0 niet patiënt 0 was zoals sommige zeggen

Plaats reactie

Terug naar “Poll”