Ik kan me mijn oma niet voorstellen zonder hond, maar wanneer ben je nu 'te oud' voor een hond?
Ze is overigens super fit en lijkt nog helemaal niet oud

Hopelijk gaat Adora nog lang mee, maar het blijft een boxer en die worden meestal geen 15

Moderator: moderatorteam
Hond is altijd welkom bij ons (wonen in hetzelfde dorp) of bij mijn tante. Dus dat is niet zo'n probleem.Laura84 schreef:Het ligt natuurlijk ook aan de achterban, mocht iemand niet meer in staat zijn om voor een hond te kunnen zorgen, daar zit geen leeftijd aan vast. Ik kan net zo goed morgen m'n been breken.
Mee eens. Ik zou het zelf ook niet meer doen als ik er niet zelf voor kon zorgen (en wandelen hoort daar ook bij), er daarbij vanuit gaand dat ik een hond heb die dan bij mijn leeftijd/situatie past. Mijn uitgangspunt bij het hebben van dieren is dat ik ze neem voor mijn plezier, maar dat het dier daar niet de dupe van mag worden (van mijn plezier bedoel ik). Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren. Dus als ik niet aan de behoefte van een hond (meer) kan voldoen, neem ik geen hond. Dat is op zich niet leeftijd gebonden.DeDiana schreef:Ik zou mezelf te oud vinden als ik niet meer een klein stukje zou kunnen wandelen met een net zo bejaard en rustig hondje.
Als het hondje dan door anderen uitgelaten kan worden, is dat op zich natuurlijk ook prima, maar ik zou dat zelf niet willen. Als het zover komt, houd ik het lekker bij katten
Dit dus ,en iets qua energie passend uitzoeken.mosquito1980 schreef:Nooit, mits je een goede vertrouwde regeling hebt waar de hond heen kan als jij niet meer in staat bent om de hond te verzorgen.
Een vertrouwde goede regeling is dus ook als de hond al wat ouder zou zijn en medicatie o.i.d. nodig heeft.
Ach, dat is ook niet onoverkomelijk en niet per se leeftijdsgebonden. In de periode dat ik afhankelijk was van de scootmobiel ging het ook prima.DeDiana schreef:Ik zou mezelf te oud vinden als ik niet meer een klein stukje zou kunnen wandelen met een net zo bejaard en rustig hondje.
Als het hondje dan door anderen uitgelaten kan worden, is dat op zich natuurlijk ook prima, maar ik zou dat zelf niet willen. Als het zover komt, houd ik het lekker bij katten
precies. mijn oma is zonder gedoe (op 3 maanden aan het einde na) 95 geworden. die had na haar 77ste dus nog 18 jaar. past best een hond in.Laura84 schreef:Het ligt natuurlijk ook aan de achterban, mocht iemand niet meer in staat zijn om voor een hond te kunnen zorgen, daar zit geen leeftijd aan vast. Ik kan net zo goed morgen m'n been breken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast