Gaan we in lockdown?

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Gaan we in lockdown?

Ja
24
21%
Nee
6
5%
Houd eens op met je gezeur.
21
18%
Alleen Nederland? De hele EU dicht!
6
5%
Nee, we gaan gewoon met aangepaste leefregels verder.
35
30%
Ja, maar ik doe al aan zelfisolatie.
8
7%
Te laat. Ik zit al in mijn schuilkelder op een troon van pleepapier.
7
6%
Hoezo? Het is maar.een griepje.
8
7%
Anders;
1
1%

Totaal aantal stemmen: 116

Bericht
Auteur
Crescent
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.
Aantal honden: 2

Re: Gaan we in lockdown?

#61 Bericht door Crescent »

Jongens, ik kan niet meer. Ik heb iedereen op MP die handgels en mondkapjes verkocht ver boven de prijs zitten catfishen en ik heb kramp in mijn buik van het lachen en ze gaan maar door
Afbeelding
Out of the strong came forth sweetness.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#62 Bericht door Cleva »

Nanna schreef: Even wat kroketjes scoren.
Is het alweer vrijdag, joh?

Nou. Hopelijk van het weekend lekker weer en de tuin in.
Voorlopig heb ik hogere nood aan vitamine D dan aan handgel.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

mijke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

#63 Bericht door mijke »

Crescent schreef:Jongens, ik kan niet meer. Ik heb iedereen op MP die handgels en mondkapjes verkocht ver boven de prijs zitten catfishen en ik heb kramp in mijn buik van het lachen en ze gaan maar door
Printscreens? :Q:

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#64 Bericht door Nanna »

Cleva schreef:
Ik koop vitamine D pillen van Davitamon. Daar hoef je er maar één van in te nemen per week dus dat kan dit oude hoofd nog wel begaffelen. In de zomer natuurlijk niet.
Afbeelding

runninggirl
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

#65 Bericht door runninggirl »

mijke schreef:
Crescent schreef:Jongens, ik kan niet meer. Ik heb iedereen op MP die handgels en mondkapjes verkocht ver boven de prijs zitten catfishen en ik heb kramp in mijn buik van het lachen en ze gaan maar door
Op haar instagram story :LOL: :LOL: :LOL:
Supplementen voor honden CB-Doggy & AminoCalm
Bordspellen, puzzels en méér! Lockdown Games

veertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

#66 Bericht door veertje »

runninggirl schreef:
mijke schreef:
Op haar instagram story :LOL: :LOL: :LOL:

Ik heb me kapot gelachen :LOL:

kooi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

#67 Bericht door kooi »

Nanna schreef:
Cleva schreef:
Ik koop vitamine D pillen van Davitamon. Daar hoef je er maar één van in te nemen per week dus dat kan dit oude hoofd nog wel begaffelen. In de zomer natuurlijk niet.
Kun je ze niet via de huisarts krijgen?
Ik had een paar jaar geleden een tekort. Kreeg ik eerst ampullen voorgeschreven en vervolgens Divisun. Die kan ik nu gewoon iedere keer op herhalingsrecept voor drie maanden krijgen bij de apotheek.

Nanna
Forumkwebbel

#68 Bericht door Nanna »

kooi schreef:
Nanna schreef:
Cleva schreef:
Kun je ze niet via de huisarts krijgen?
Ik had een paar jaar geleden een tekort. Kreeg ik eerst ampullen voorgeschreven en vervolgens Divisun. Die kan ik nu gewoon iedere keer op herhalingsrecept voor drie maanden krijgen bij de apotheek.
Waarom moet ik die via de huisarts? Daar ga ik die man toch niet mee lastigvallen. Ik neem ze omdat ik hoogbejaard ben en die groep moet extra vit.D. Dat haal ik net zo vlot bij het Kruidvat hoor.
Afbeelding

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#69 Bericht door Heavy »

Kunstacademie is dicht . Dochter had orientatiecursus en toelatingsexamen maarja dat kan wel verschoven worden. Waarom zijn de mbo scholen nog wel open?
Afbeelding

Crescent
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.

#70 Bericht door Crescent »

Ik durf het bijna niet te zeggen... maar onze oosterburen zijn in lockdown.
Afbeelding
Out of the strong came forth sweetness.

_Tiny_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedel, middenslagpoedel, aussiedoodle, shih tzu.
Aantal honden: 8

#71 Bericht door _Tiny_ »

Heavy schreef:Kunstacademie is dicht . Dochter had orientatiecursus en toelatingsexamen maarja dat kan wel verschoven worden. Waarom zijn de mbo scholen nog wel open?
Ik lees net dat iedereen die dat wil zijn kinderen gewoon thuis mag houden zonder boete te krijgen.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2020D10415
Afbeelding

DesireeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

#72 Bericht door DesireeB »

Ik ben de eerste van onze afdeling die nu thuis werkt. Hoop geregeld maar mijn account was gisteren al gebruikt om te testen en woon het meest dichtbij dus ik mocht als eerste gaan testen thuis.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar

DesireeB
Vaste gebruiker
Contacteer:

#73 Bericht door DesireeB »

Ik ben de eerste van onze afdeling die nu thuis werkt. Hoop geregeld maar mijn account was gisteren al gebruikt om te testen en woon het meest dichtbij dus ik mocht als eerste gaan testen thuis.
Afbeelding
Biothane
WashBar

bram en thijs
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

#74 Bericht door bram en thijs »

Het werkt niet vlekkeloos
AfbeeldingAfbeelding

Heavy
Vaste gebruiker

#75 Bericht door Heavy »

:LOL:
Afbeelding

Sassy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

#76 Bericht door Sassy »

Ik heb vorige week al thuis gewerkt, vanwege onderbezetting op mijn eigenlijk vrije dagen.
Goed om te weten dat alles functioneert, ook vanaf mijn laptop.

Gisteren crisis beraad met IT, om te inventariseren wat er nog evt. ingericht moet worden, moest het nodig zijn dat er meer mensen thuis kunnen werken.

Een deel (zwangere collega's bijvoorbeeld) werkte al sinds de eerste gevallen in Duitsland thuis.

DesireeB
Vaste gebruiker
Contacteer:

#77 Bericht door DesireeB »

We hebben hier ook alle afspraken afgezegd.

Etentje de 21ste met een grote groep familie gaat niet door.
A.s zondag zouden we verjaardag van stiefzoon hier klein vieren maar hebben we ook afgeblazen.

Mijn vader is niet de gezondste en mijn schoonvader bezorgd medicatie bij ouderen thuis. Plus dat ik tot vanochtend nog in het stadhuis zat en vriend gisteren nog met OV ging naar Amsterdam vonden wij het veiliger risico's uit te sluiten dat we zelf iemand onbedoeld en onbewust besmetten.
Afbeelding
Biothane
WashBar

Caro
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

#78 Bericht door Caro »

Ik zit nu op mijn werk. Kan niet thuis werken omdat ik in de zorg werk. Maar het is hier enorm saai. Gezamenlijke momenten gaan niet hoor. Geen huisbezoek bij bewoners die snotteren. En ik snap dat de handgel overal is uitverkocht want hier passen de flesjes niet eens meer in de kast, zoveel zijn het er. Ik gebruik het niet, was liever gewoon mijn handen met handzeep.
Heb zelf alleen wat keelpijn maar wij mogen pas thuis blijven bij koorts boven de 38 graden. Ben het hele gezeur erover inmiddels wel heel erg beu. En ook het steeds uit moeten leggen dat mijn hoest mijn welbekende rokershoest is.
Afbeelding

Jackira
Vaste gebruiker

#79 Bericht door Jackira »

Mijn BHV cursus van volgende week is afgezegd door mijn werkgever. Vandaag heb ik nog een avonddienst en omdat de BHV van volgende week uitvalt ben ik na vandaag een hele week vrij vlgs mijn rooster. Waarschijnlijk word ik nog wel gebeld om toch te werken in de loop van volgende week want de eerste collega is vanmorgen al naar huis gestuurd met wat verschijnselen.

De boodschappen had ik vorige week al besteld, alles is in huis. Heb m'n ouders gebeld of het daar allemaal wel lukt met boodschappen maar dat had mijn zus al geregeld. We wonen anderhalf uur van elkaar af. Ik zou er volgende week naar toe gaan met dochter maar mijn ouders zijn heel kwetsbaar wat gezondheid betreft en hoe minder mensen er langs komen hoe beter. Ze bellen me als het niet meer gaat en als ze hulp nodig hebben. Mijn vader heeft koorts nu :ugh: .

Oudste zoon werkt tot de 31e thuis p/o werkgever.
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#80 Bericht door Marion. »

Heavy schreef:Kunstacademie is dicht . Dochter had orientatiecursus en toelatingsexamen maarja dat kan wel verschoven worden. Waarom zijn de mbo scholen nog wel open?
Is gisteren heel duidelijk uitgelegd. Sowieso is op een school de kans op het oplopen kleiner (wegens geen inlopende Italiaanse kinderen ineens), en bovendien moeten hoestende kinderen thuis blijven. Kans dat je het op een school oploopt is dus niet groot.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

blondie
Vaste gebruiker

#81 Bericht door blondie »

Wij houden de voorraad inmiddels goed in de gaten op het werk (ook in de zorg) men heeft de neiging om proletarisch te winkelen, ook al zijn we geen winkel :wink:
Komt inderdaad door het moeilijk verkrijgbaar zijn van de juiste medische beschermingsmiddelen.
Duitsland verbiedt export van medische beschermingsmiddelen, en dan merk je toch weer dat wij in Nederland heel veel importeren en niet zelf fabriceren.
Maakte er net al een grapje over toen ik een leverancier belde "eigen volk eerst", maar goed ergens is het wel logisch dat je in ieder geval zorg draagt dat je eigen bevolking kunt helpen als het crisis wordt. Een Europa is het nog lang niet.
Aan de inkoop kant van de producten kun je het ook goed merken in ieder geval, en daar worden nu ook maatregelen voor genomen.

Heavy
Vaste gebruiker

#82 Bericht door Heavy »

Marion. schreef:
Is gisteren heel duidelijk uitgelegd. Sowieso is op een school de kans op het oplopen kleiner (wegens geen inlopende Italiaanse kinderen ineens), en bovendien moeten hoestende kinderen thuis blijven. Kans dat je het op een school oploopt is dus niet groot.
Sluiten de hogere scholen dan omdat dat geen kinderen meer zijn? Ik begrijp wel dat lagere scholen niet sluiten omdat dan de ouders thuis gaan zitten en die zo nodig zijn in de zorg enz

Maar mbo kinderen kunnen toch wel alleen thuis blijven? Krijg het idee dat al die mbo stagiaires in de zorg niet gemist kunnen worden
Afbeelding

Rebble
Vaste gebruiker

#83 Bericht door Rebble »

Mbo is minder internationaal en je zit niet met 100+ college te volgen.

Mijn dochter doet de opleiding evenemenentorganisatie en moet deze periode stage lopen. Vandaag hoefde ze van haar stagebegeleider niet te komen en verder zou er nog gekeken worden. Dat wordt de zomervakantie doorwerken waarschijnlijk om over te kunnen gaan
Afbeelding

Floortje
Vaste gebruiker

#84 Bericht door Floortje »

Ik doe MBO volwassenonderwijs en onze lessen zijn ook uit voorzorg afgelast. Omdat we uit het hele land komen en ouder zijn.
Wel lastig zo in de afstudeerperiode, dinsdag zouden we examens hebben en met een deeltijdopleiding zit je sowieso al krap in de onderwijstijd. Ach, het is even niet anders.

Mijn werk gaat wel door (gemeentelijke stadsboerderij), maar de activiteiten zijn afgelast. Alleen de beesten voeren en daarna kaarten met m'n collega denk ik :mrgreen:
Woensdag heb ik BHV-cursus, maar daar heb ik nog niks over gehoord.
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker

#85 Bericht door Marion. »

Heavy schreef:
Marion. schreef:
Sluiten de hogere scholen dan omdat dat geen kinderen meer zijn? Ik begrijp wel dat lagere scholen niet sluiten omdat dan de ouders thuis gaan zitten en die zo nodig zijn in de zorg enz

Maar mbo kinderen kunnen toch wel alleen thuis blijven? Krijg het idee dat al die mbo stagiaires in de zorg niet gemist kunnen worden
Maar waarom zou je sluiten als de kans dat je het daar krijgt erg klein is?
Afbeelding

mijke
Vaste gebruiker

#86 Bericht door mijke »

Marion. schreef:Maar waarom zou je sluiten als de kans dat je het daar krijgt erg klein is?
Omdat dat misschien niet helemaal waar is. En omdat je in een epidemie, ook kleine kansen zou willen weghalen als het ff kan.

Marion.
Vaste gebruiker

#87 Bericht door Marion. »

mijke schreef:
Marion. schreef:Maar waarom zou je sluiten als de kans dat je het daar krijgt erg klein is?
Omdat dat misschien niet helemaal waar is. En omdat je in een epidemie, ook kleine kansen zou willen weghalen als het ff kan.
Het is natuurlijk wel een afweging van kwaden. Als je alle kansen weg wil halen, ook de kleine, dan blijft er weinig over en dat houdt een land niet zo heel erg lang vol hoor.

Edit, en daarnaast is het niet een kwestie van afwenden (want dat is onmogelijk) maar om het zo "gefaseerd" mogelijk te laten verlopen.
Afbeelding

mijke
Vaste gebruiker

#88 Bericht door mijke »

Marion. schreef:
mijke schreef:
Het is natuurlijk wel een afweging van kwaden. Als je alle kansen weg wil halen, ook de kleine, dan blijft er weinig over en dat houdt een land niet zo heel erg lang vol hoor.

Edit, en daarnaast is het niet een kwestie van afwenden (want dat is onmogelijk) maar om het zo "gefaseerd" mogelijk te laten verlopen.
Dat laatste is verder niet zo relevant want de manier om dat te doen is hetzelfde. Maar inderdaad, hoe minder risico hoe minder gevolgen. Echter, de maatregelen hoeven dan ook véél minder lang te duren voor ze effect hebben, dus uiteindelijk heft dat elkaar mogelijk wel weer op. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden zeg maar.

Ramiek
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

#89 Bericht door Ramiek »

Zowel mijn man als ik hebben opdracht gekregen zoveel mogelijk thuis te werken, wel even heen en weer gegaan om toch nog wat spullen mee te nemen maar verder gaat het thuiswerken wel goed. Sowieso werkte ik op de maandagen een halve dag thuis dus alles was al wel goed ingericht. Mijn man werkt iedere week twee hele dagen thuis dus ook voor hem geen probleem.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl

Nakisha
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Coahuila

#90 Bericht door Nakisha »

Ik ging gisteren zwemmen, zoals elke week. Normaal is het akelig vol en moet je zowat in rijtjes gaan zwemmen, en ruimte om je benen eens goed uit te slaan wil vaak genoeg ontbreken. Maar gisteren was het LEEG. Het eerste halfuur hadden we (ikzelf en de twee mensen met wie ik altijd ga) het bad praktisch voor onzelf, daarna kwamen een paar dappere dodo's nog baantjes trekken. We kwamen aan het eind van de rit net over de 10 man... ongelooflijk.
Nou, geen coronavirus die goed tegen chloor kan, dus ik snap niet wat ze ervan hadden verwacht, maar laat ze maar paniekeren dan... heb ik meer ruimte voor mijn banen.

Ik heb altijd een grote voorraad drinken in huis. Voor de rest niks ingeslagen, maar de lokale supers schijnen nogal leeg te wezen. Twee dagen geleden kon ik mijn normale voorraad toiletpapier nog prima krijgen. Volgende boodschappenrondje zie ik wel weer, misschien neem ik een extraatje mee voor het geval de regering het toch op de heupen krijgt... Maar ik geloof niet echt dat ik een airborn-virus goed kan vermijden, eigenlijk, en voel weinig tot geen paniek zoverre.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”