Hoe zie je de toekomst van dit forum?

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Plaats reactie

Het is al jaren een zinkend schip, dus laat maar vergaan.
17
8%
Het moet blijven zoals het is, dat blijft wel goed gaan.
9
4%
Het moet blijven zoals het is, maar met een nieuwe geschikte admin.
72
32%
We nemen het forum met inhoud over, met een sponsor die de kosten draagt.
47
21%
We nemen het forum met inhoud over, en betalen zelf dmv donaties.
59
26%
We beginnen overnieuw op een ander forum met een sponsor die de kosten draagt.
9
4%
We beginnen overnieuw op een ander forum, dat we zelf betalen.
11
5%

Totaal aantal stemmen: 224

Bericht
Auteur
Jion
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): podencocktails
Aantal honden: 2

#1 Bericht door Jion »

Blijkbaar is de Site Admin van dit forum (Michiel) al tijden niet meer echt betrokken, moeilijk of niet te bereiken, en niet genegen updates uit te voeren.

De kans bestaat dat het forum daardoor binnen kortere of langere tijd onherstelbaar crasht.

Hoe zie jij de toekomst van het forum?
Meerdere opties zijn mogelijk, maar als één optie je sterkte voorkeur heeft, hou het dan bij die ene optie.
Afbeelding

thom
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder-mix uit Roemenië.
Aantal honden: 1

Re: Hoe zie je de toekomst van dit forum?

#2 Bericht door thom »

Ik wil dit forum echt niet kwijt. Maar laten we even afwachten, er is nu van alles aan de gang om met Michiel in contact te komen, geef dat een kans en wat tijd.
Niet gestemd dus.
Afbeelding
Ari, onze Roemeense kruising, 15-07-13

Jion
Vaste gebruiker

#3 Bericht door Jion »

thom schreef:Ik wil dit forum echt niet kwijt. Maar laten we even afwachten, er is nu van alles aan de gang om met Michiel in contact te komen, geef dat een kans en wat tijd.
Niet gestemd dus.
:denken:

Het is maar een inventarisatie van meninkjes hoor, zodat de dames en heren die erover gaan weten wat zoal draagvlak heeft. Je kunt dus gerust stemmen. :ok:
Afbeelding

Catho
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder mix

#4 Bericht door Catho »

Liefst zie ik een directe overname, gehost op een van de servers van het bedrijf van mijn wederhelft. Voordelen: in handen van "bekenden", andere meneer Catho doet al jaren aan hosting, bereikbaar via Telegram als de poep in de ventilator komt.

Nadelen: kost minstens 20 euro per maand (het valt niet te schatten door gewoon even naar dit forum te kijken, sorry, maar uitgaande van een 'normaal' groot forum) + eenmalige uitgave van nieuwe domeinnaam (waar wij dan natuurlijk zoet genoeg zijn om er geen winst op te zitten maken ;)). Hoewel wel persoonlijk contact gaan wij niet midden in de nacht downtime zitten fixen want we hebben allebei behoefte aan slaap, maar goed, dat zal met een paar fikse updates ook niet meer zo vaak moeten voorkomen.

Mocht dat niet kunnen, dan toch allerminst een nieuwe meer bereikbare beheerder. Ik hoop altijd maar dat iedereen hier een wachtwoord gebruikt dat ze niet elders gebruiken, zeg maar...
Afbeelding
Dag Thorran...

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#5 Bericht door Marion. »

Catho schreef:Liefst zie ik een directe overname, gehost op een van de servers van het bedrijf van mijn wederhelft. Voordelen: in handen van "bekenden", andere meneer Catho doet al jaren aan hosting, bereikbaar via Telegram als de poep in de ventilator komt.
Voor jou is dat een bekende ja, maar voor mij toch niet? Ik weet bijvoorbeeld welke whiskey Michiel graag heeft, en vooral ik weet zijn voornaam en hoe ik hem kan aanspreken.
Dus voor mij is Michiel bekender dan "mijnheer Catho" :19:
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Bonnie F
Vaste gebruiker

#6 Bericht door Bonnie F »

Blijkbaar kan het niet slechter. En weten we binnenkort of Michiel van plan is nog iets te doen. Hoewel ik daar niet veel fiducie in heb, lijkt het me dat dat even afgewacht moet worden.
En als hij alleen de whiskey die Marion bij naam kent, blijft drinken dan maar gewoon ophouden met pleisters plakken en de boel overnemen.
Het is toch te debiel voor woorden dat we allemaal afhankelijk zijn van iemand die niks méér doet.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.

Catho
Vaste gebruiker

#7 Bericht door Catho »

Marion. schreef:
Catho schreef:Liefst zie ik een directe overname, gehost op een van de servers van het bedrijf van mijn wederhelft. Voordelen: in handen van "bekenden", andere meneer Catho doet al jaren aan hosting, bereikbaar via Telegram als de poep in de ventilator komt.
Voor jou is dat een bekende ja, maar voor mij toch niet? Ik weet bijvoorbeeld welke whiskey Michiel graag heeft, en vooral ik weet zijn voornaam en hoe ik hem kan aanspreken.
Daarom stond het ook tussen haakjes, ja. De bedoeling was aan te geven dat er in bereikbaarheid een stap voorwaarts wordt gemaakt.
Afbeelding
Dag Thorran...

Marion.
Vaste gebruiker

#8 Bericht door Marion. »

Catho schreef:
Marion. schreef:
Daarom stond het ook tussen haakjes, ja. De bedoeling was aan te geven dat er in bereikbaarheid een stap voorwaarts wordt gemaakt.
Oke.
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#9 Bericht door dagmar88 »

Marion. schreef:
Wanneer voor het laatst? Iedereen die hier wel normaal actief is zal wel fiducie hebben in de heren Catho.

Marion.
Vaste gebruiker

#10 Bericht door Marion. »

dagmar88 schreef:
Marion. schreef:
Wanneer voor het laatst? Iedereen die hier wel normaal actief is zal wel fiducie hebben in de heren Catho.
Kun jij kappen met mij vervolgen???
Voor mij hebben partners gewoon namen. No way dat ik iemand ga aanspreken als "man Linlin" of "man Catho". Meneer Catho is voor mij alvast geen bekende.
Afbeelding

Catho
Vaste gebruiker

#11 Bericht door Catho »

Och, is dat het. Ja, ik hou niet zo van allerlei persoonlijke details op een forum gooien als iemand er zelf niet op zit.

Nou, we hebben gewoon een bedrijf en iemand die hosting afneemt krijgt zoals dat hoort contactgegevens, mocht iemand zich zorgen maken omdat ik de naam van mijn partner niet zomaar op een openbaar forum gooi.
Afbeelding
Dag Thorran...

Marion.
Vaste gebruiker

#12 Bericht door Marion. »

Catho schreef:Och, is dat het. Ja, ik hou niet zo van allerlei persoonlijke details op een forum gooien als iemand er zelf niet op zit.

Nou, we hebben gewoon een bedrijf en iemand die hosting afneemt krijgt zoals dat hoort contactgegevens, mocht iemand zich zorgen maken omdat ik de naam van mijn partner niet zomaar op een openbaar forum gooi.
Want een voornaam noemen is zo 'n persoonlijk detail? Dan heeft mijnheer Catho wel een heel bijzondere voornaam.

Maar goed. On topic. Het forum was leuk en leerzaam. En dat was het.
Afbeelding

Jion
Vaste gebruiker

#13 Bericht door Jion »

Bonnie F schreef:Blijkbaar kan het niet slechter. En weten we binnenkort of Michiel van plan is nog iets te doen. Hoewel ik daar niet veel fiducie in heb, lijkt het me dat dat even afgewacht moet worden.
En als hij alleen de whiskey die Marion bij naam kent, blijft drinken dan maar gewoon ophouden met pleisters plakken en de boel overnemen.
Het is toch te debiel voor woorden dat we allemaal afhankelijk zijn van iemand die niks méér doet.
Zo denk ik er ook over.
Even afwachten wat Michiel zegt en of hij zijn rechten wil overdragen aan bv Welchwitch. En zo niet dan ben ik superblij als de heren Catho het overnemen, liefst wel met behoud van alle berichten.
Afbeelding

Catho
Vaste gebruiker

#14 Bericht door Catho »

Zou voor behoud van alles super prettig zijn als hij het wil overdragen :ok: Ik wil dan ook best wat bijdragen zodat er meer ruimte per maand kan worden gekocht, dan moet een fotouploader (al dan niet beperkt tot bepaald formaat) toch lukken. Misschien wil hij het tenminste delen waarbij dan desnoods alle financiële zaken bij hemzelf blijven? Enkel het werk aan systemen kan hij dan uitbesteden (ja, dat is dan eigenlijk naar om een ander mee op te zadelen maar goed, beter dan zo.)

Overigens zouden wij niks over nemen dan de hosting en onderhoud aan systemen, admin zaken laat ik liever over aan diegenen wiens whiskeys en rugnummers bekend zijn ;)
Afbeelding
Dag Thorran...

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#15 Bericht door Cleva »

Ik vind een verzelfstandiging het best. Een zeer basale verenigingsstructuur met een lidmaatschap en vooral het eigendom van de site bij de vereniging.
Dan heb je dit gedonder niet over drie jaar weer.

En dan graag op de eerste vergadering op de agenda wat moderators wel en niet doen.

Voor mij is het het belangrijkst dat de groep leden intact blijft. Er worden hier dingen gedacht, gevonden en gedaan die elders in hondennederland niet gebeuren. Liever niet onnodig afhankelijk zijn. Van niemand.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Chihuahua-paws
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

#16 Bericht door Chihuahua-paws »

Tja ik vraag me ook af wat het nut is van een forum waarvan de beheerder nergens meer te bekennen is. Een beheerder die er kennelijk ook niet voor open staat de boel over te dragen.

Ik denk wel dat er iets nieuws ontstaat waar iedereen gewoon weer terecht kan. Dus geen nood aan de man.

Ik vind het verder niet iets om me druk over te maken
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Chihuahuasdexensaartje Instagram
https://www.instagram.com/chihuahuasdexensaartje/

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.

laeken
wannabee
Aantal honden: 0

#17 Bericht door laeken »

Marion. schreef: Kun jij kappen met mij vervolgen???
Weet je ook eens hoe dat voelt.... :schrik: :engel:

Verder maakt het mij allemaal niks uit zolang er geen regels komen en het forum draait.
Als het nodig is dat iemand anders het gaat beheren vind ik het prima en erg lief als daar iemand voor opstaat. Ik ken de oude beheerder niet en weet verder ook niet hoe dit werkt. Het is een druk forum en wat mij betreft van meerwaarde voor de honden in Nederland. Er is niks anders dan positief en voor het welzijn van de honden zelf hier. Honden zijn gebaat bij dit forum dus iemand die dat honden gunt moet het maar overnemen als dat nodig is dan.
Afbeelding

crutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

#18 Bericht door crutz »

Nadelen: kost minstens 20 euro per maand (het valt niet te schatten door gewoon even naar dit forum te kijken, sorry, maar uitgaande van een 'normaal' groot forum) + eenmalige uitgave van nieuwe domeinnaam (waar wij dan natuurlijk zoet genoeg zijn om er geen winst op te zitten maken ;)). Hoewel wel persoonlijk contact gaan wij niet midden in de nacht downtime zitten fixen want we hebben allebei behoefte aan slaap, maar goed, dat zal met een paar fikse updates ook niet meer zo vaak moeten voorkomen.

Mocht dat niet kunnen, dan toch allerminst een nieuwe meer bereikbare beheerder. Ik hoop altijd maar dat iedereen hier een wachtwoord gebruikt dat ze niet elders gebruiken, zeg maar...
zoals ik al eerder aangegeven heb zie ik geen probleem om zakelijk financieel bij te dragen ;)

Ik zit hier al bijna 20 jaar en zou het zonde vinden het te zien verdwijnen

DesireeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

#19 Bericht door DesireeB »

Ik zou een bijdrage ook niet erg vinden hoor, maar dan wel voor een forum dat inderdaad gewoon goed werkt.

Geen idee hoe het qua regelgeving en mogelijkheden is maar iemand die bijvoorbeeld abonnee is zou dan grotere foto's kunnen uploaden en alle onderwerpen bekijken. En iemand die dat niet is is gewoon beperkter. Heb alleen echt geen idee of dit technisch zo simpel is als ik nu in gedachte heb.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar

fes/lou
Vaste gebruiker
Contacteer:

#20 Bericht door fes/lou »

Ik zou ook mee willen betalen voor een goed werkend forum
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#21 Bericht door dagmar88 »

laeken schreef:
Marion. schreef: Kun jij kappen met mij vervolgen???
Weet je ook eens hoe dat voelt.... :schrik: :engel:
:mrgreen: Alleen is het bij jou wel echt. Het gevoel zal gerust hetzelfde zijn.

Zamunda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising
Aantal honden: 3

#22 Bericht door Zamunda »

Chihuahua-paws schreef:Tja ik vraag me ook af wat het nut is van een forum waarvan de beheerder nergens meer te bekennen is. Een beheerder die er kennelijk ook niet voor open staat de boel over te dragen.

Ik denk wel dat er iets nieuws ontstaat waar iedereen gewoon weer terecht kan. Dus geen nood aan de man.

Ik vind het verder niet iets om me druk over te maken
Nou niet zomaar vanzelf natuurlijk. Een groep als deze is gewoon zonde om maar te laten verwaaien. Er zijn nog andere fora waar je over honden kunt lullen maar geen enkele waar je zo vrij met elkaar de discussie aan kunt gaan. Dan hoef jij je er nog niet druk over te maken, dus daar heb je een punt.
Afbeelding

Laissah: never a dull moment :I: -||- Mistertje. Dag lieve jongen :love: -||- Willempie -||- Ravi

Tenmashi
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Mechelse herder

#23 Bericht door Tenmashi »

Probleem is ook dat je mensen ook lastig kan doorverwijzen naar een eventueel nieuw forum als deze compleet gecrasht is.

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#24 Bericht door Nanna »

Ik vind het ook geen probleem om een jaarlijkse contributie te betalen hoor. Als alles allemaal maar wel hetzelfde blijft dus niet opeens nieuwe forumregels. En graag de koffiehoek nog steeds afgeschermd van niet-leden.
Afbeelding

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#25 Bericht door lor1_1984 »

Valt dat niet deels te ondervangen door bij de overgang naar een evt nieuw forum een nieuwsbrief te versturen en evt op de hf Facebook een post te plaatsen met daarin het nieuwe adres?

Enerzijds zeg ik overname van dit forum, anderzijds zeg ik frisse nieuwe start maken.
Voordeel van overname is dat alle kennis en informatie behouden blijft.
Maar ik denk dat die kennis en informatie in de loop der tijd ook wel op een nieuw forum kan komen. :wink:
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Tenmashi
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Mechelse herder

#26 Bericht door Tenmashi »

lor1_1984 schreef:Valt dat niet deels te ondervangen door bij de overgang naar een evt nieuw forum een nieuwsbrief te versturen en evt op de hf Facebook een post te plaatsen met daarin het nieuwe adres?
Als de nieuwsbrief functie nog werkt kan dat ja, maar wie weet hoe hard het in de shit loopt. De ledenlijst is al incompleet dus misschien kun je met de mail ook niet iedereen bereiken. En niet iedereen heeft Facebook en weet dat Hondenforum iets op FB heeft (ik wist het alvast niet in ik gebruik FB dagelijks).

Om een succesvolle verhuizing naar een ander adres voor elkaar te krijgen moet je echt het gros van de leden kunnen bereiken. Zeker met hoe het er nu voor staat met fora tov FB groepen..

Cleva
Vaste gebruiker

#27 Bericht door Cleva »

Nanna schreef:Ik vind het ook geen probleem om een jaarlijkse contributie te betalen hoor. Als alles allemaal maar wel hetzelfde blijft dus niet opeens nieuwe forumregels. En graag de koffiehoek nog steeds afgeschermd van niet-leden.

Nieuwe regels hoeft niet maar mensen zonder honden en zonder interesse in honden hoeven wat mij betreft niet gratis te profiteren van het feit dat anderen het hondenforum wel sponsoren. Zeker niet als het ook nog grootverbruikers zijn.

De kennis zit hem in de leden. Niet in de geschiedenis.
Het is leuk als oude topics behouden kunnen blijven maar ik heb echt nog nooit iemand op het gebruiken van de zoekfunctie betrapt als het om gedrag of gezondheid gaat.
Wel als mensen elkaar het bloed onder de nagels vandaan willen zieken.
Afbeelding

laeken
wannabee

#28 Bericht door laeken »

lor1_1984 schreef:Valt dat niet deels te ondervangen door bij de overgang naar een evt nieuw forum een nieuwsbrief te versturen en evt op de hf Facebook een post te plaatsen met daarin het nieuwe adres?

Enerzijds zeg ik overname van dit forum, anderzijds zeg ik frisse nieuwe start maken.
Voordeel van overname is dat alle kennis en informatie behouden blijft.
Maar ik denk dat die kennis en informatie in de loop der tijd ook wel op een nieuw forum kan komen. :wink:
Ik denk niet dat een nieuw forum erg leuk is en ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe je kan zeggen dat die informatie met de tijd wel op een nieuw forum kan komen. Als je alleen al kijkt hoeveel mensen hun ervaringen bij medisch hebben gedeeld waardoor je hele trajecten kan volgen met operaties en behandeling. Verder is er bij gedrag etc echt enorm veel gedeeld kwa manieren van trainen. Denk niet dat mensen dat zo 123 op een nieuw forum zetten en het weer lekker vol met informatie staat.
Afbeelding

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

#29 Bericht door Fotogravinnetje »

Cleva schreef: De kennis zit hem in de leden. Niet in de geschiedenis.
Het is leuk als oude topics behouden kunnen blijven maar ik heb echt nog nooit iemand op het gebruiken van de zoekfunctie betrapt als het om gedrag of gezondheid gaat.
Ik denk dat je onderschat hoe vaak daar gebruik van gemaakt wordt zonder verder te reageren of er een nieuw topic over te openen

Cleva
Vaste gebruiker

#30 Bericht door Cleva »

Fotogravinnetje schreef:
Cleva schreef: De kennis zit hem in de leden. Niet in de geschiedenis.
Ik denk dat je onderschat hoe vaak daar gebruik van gemaakt wordt zonder verder te reageren of er een nieuw topic over te openen
Oh. Ja, het zal.
Ik ben niet zo vreselijk betrokken bij mensen die ik niet ken omdat ze nooit iets zeggen.

Poekie-63 met 15 berichten sinds 1871 zal me echt jeuken.

Maar ik vind het wel belangrijk dat in een volgende editie de boel beter geregeld wordt dan dat een of andere onbekende comapatiënt zijn ongeïnteresseerde hol met onze belangen af kan vegen.
We moeten het niet nog een keer laten gebeuren dat we afhankelijk worden van iemand die niet ter verantwoording geroepen kan worden.
Laatst gewijzigd door Cleva op 23 feb 2020 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”