Hoe ver kun je gaan bij je hond?

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Barst los

Ik kan hem pijnigen en dubbelvouwen als het moet. Geen kik.
32
34%
Hij laat het toe maar vindt het niet leuk
52
55%
Sommige dingen wil ie niet
5
5%
Ik kan er maar weinig mee
0
Geen stemmen
Anders
5
5%

Totaal aantal stemmen: 94

Bericht
Auteur
Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hoe ver kun je gaan bij je hond?

#31 Bericht door Fotogravinnetje »

De keren dat Boomer onder narcose moest, had de dierenarts mij er ook graag bij. Omdat hij bij mij lekker rustig was. Zal bij Elco en Gait waarschijnlijk ook zo werken. Wat moet gebeuren, dat moet gewoon, dus daar gaan we niet over stressen. Dat doe ik wel als ze eenmaal onder narcose zijn ;)

DeDiana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

#32 Bericht door DeDiana »

Nanna schreef:
DeDiana schreef: Voor Mila werkt dat ook zo. Maar voor Amoz dus niet. Toen hij opgenomen was in de kliniek vanwege die maagtorsie en operatie, konden ze daar helemaal niets met hem beginnen, terwijl ze alles konden doen als ik er maar bij was. Ik heb hem dan ook zelf op zijn zij op de tafel gelegd voor de foto bijvoorbeeld, dat lukt een vreemde dierenarts bij hem echt niet.
Ik hoef hem niet eens vast te houden of zo, zolang ik maar dicht in de buurt ben is het goed.
Ja, bij kundige en zekere bazen werkt dat vaak wel zo. Maar als je onzeker bent kun je beter die hele hond gewoon maar meegeven.
Bij katten werkt dat trouwens allemaal heel anders :LOL:
Haha ja, maar gelukkig zijn mijn katten ook supermakkelijk bij de dierenarts.
Ik was net met Amoz bij de dierenarts voor zijn jaarlijkse bloedtest en die was net daarvoor enorm in zijn vinger gebeten door een kat :schrik:

Izzie_Anneke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Turk en een Roemeen(tje)

#33 Bericht door Izzie_Anneke »

Lot laat alles toe. Sommige dingen vindt ze niet tof (douchen) maar ze zal echt niet protesteren. Geen idee of ze bij een vreemde ook zo braaf zal zijn.

Izzie vindt best veel dingen Heel Erg. Voetjes nakijken, nagels knippen of vijlen, een wondje controleren. Ze laat het toe omdat ik het ben maar wel behoorlijk ineen gedoken. Ze kan ook echt bang zijn bij de dierenarts, dus graag een met een no nonsense houding die lekker doorpakt. Koetsjie koetsjie verlengt het lijden alleen maar. Zelf doe ik me op zo'n moment ook stoerder voor dan ik me voel, daar heeft ze veel meer aan maar och wat vind ik het naar om haar zo te zien.

Lothian
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

#34 Bericht door Lothian »

Met Zorro kon ik alles. Met Lucca kan ik alles. Met Dalí moet ik niet heel intens en geconcentreerd bezig gaan en hem zeker geen pijn doen want dan loop ik risico op een beet dus die is bekend met de muilkorf. Maar die kan ik wel gewoon borstelen en checken.
Afbeelding

thom
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder-mix uit Roemenië.
Aantal honden: 1

#35 Bericht door thom »

Optie 2.
Afbeelding
Ari, onze Roemeense kruising, 15-07-13

Catho
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder mix

#36 Bericht door Catho »

Met Saba kunnen we allebei alles. Douchen vindt ze niet je van het maar dat gebeurt ook alleen als ze in echt iets heel goors heeft gerold wat er in de zee niet uit komt :mrgreen: Bovendien is ze dol op afgedroogd worden dus de beloning volgt dan vanzelf. Oren checken, tandenpoetsen, tandenkrabben, nagels knippen en wondjes verzorgen laat ze allemaal toe. Vindt het meeste gepruts ook wel gezellig, leunt dan gezellig tegen je aan. De dierenarts hadden we verwacht dat ze het moeilijker zou vinden maar mevrouw bleek buitengewoon gezellig en vrolijk.

Thorran vond nagels knippen de grootste hel ooit en omdat hij van die dikke pikzwarte nagels had ging dat altijd met ons twee, even aanpakken en hoppa. Dat accepteerde hij dan wel. De dierenarts vond hij prachtig, zat hij te glimmen en kwispelen alsof hij nooit ergens kwam of aandacht kreeg :lol1: Borstelen ging hij uitgebreid voor liggen en broek bijknippen bleef ie braaf voor staan.
Afbeelding
Dag Thorran...

teckeltoos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel

#37 Bericht door teckeltoos »

ik kan met Peer mer doen dan dat ik doe. Achter in de bek purken met het gemene haakje durf ik niet.
Ben natuurlijk ook wat onzeker met die reumahanden van me.
Verder kan ik Peer dubbelvouwen en een strik erom doen.
Heerlijk frutten met zijn vacht en vooral poten.
Kon met Sarah niet. Die perforeerde alles wat ze tepakken kon krijgen. :O:
Afbeelding

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#38 Bericht door Heavy »

Ik kan bij Heavy alles doen. Kammen,tanden kijken en zelfs ontstoken oren zalven. Mijn vriend niet want dan wordt ze helemaal wild :19:

Bij Jip kan ik ook alles behalve dan rustig ontspannen borstelen. Dat gaat een tijdje goed en dan ineens weer niet. Dan moet hij in de houdgreep. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen,als ik wat ongeduldig ben en denk hem nog even snel te kammen dan gaat het mis. Neem ik er echt de tijd voor dan gaat het beter.

De trimster heeft nergens problemen mee :roll:
Afbeelding

Suzanne
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee

#39 Bericht door Suzanne »

Luna en Pardouffe vonden alles best maar Luna trok de grens bij nagels knippen. Zodra ze maar het idee had dat ik met de knipper aankwam ging ze hysterisch gillend rondjes hollen. Om het dan toch maar gelaten te ondergaan als je een plak worst voor haar neus hield.

Floortje
Vaste gebruiker

#40 Bericht door Floortje »

Rakoes is een gevoelig typje. In de bek kijken mag, aan haar oren zitten gaat ze al iets moeilijker doen, vooral erg zielig kijken. Anaalklieren uitknijpen wordt lastig. Ze zal niet bijten hoor, maar wel kronkelen als een gek.
Laatst had ze een zeer pootje en bij de DA moest ze met drie man in bedwang gehouden worden. Die wordt zo glibberig als een paling in een emmer snot :Q:
Afbeelding

Maeve
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

#41 Bericht door Maeve »

Ze laten alles toe. De één wel met meer tegenzin dan de ander :mrgreen: Segno vindt pootjes knippen en oren plukken echt stom, maar als ik zeg dat het moet, dan moet het :wink: De rest vindt dat soort dingen eigenlijk ook wel prettig.

Alleen Biz is een geval apart. Ze laat wel alles toe, maar mocht ik haar per ongeluk pijn doen (met nagels knippen ofzo) haalt ze wel direct uit. Daar mogen de buurmeisjes dus niet mee tutten en borstelen, voor de zekerheid.

Tamara/Bayko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

#42 Bericht door Tamara/Bayko »

Alles wat ik tot nu toe bij Cody wil doen, kan ik doen. Sommige dingen vindt 'ie minder prettig, maar hij heeft gewoon niet altijd iets te kiezen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017

Kruimel53
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): IJslandse Hond

#43 Bericht door Kruimel53 »

Logi vindt sommige dingen niet leuk maar hij accepteert het zuchtend. De nagels van zijn dubbele wolfsklauwen moeten regelmatig geknipt en dat is Heel Eng maar met behulp van veel lekkere snoepjes gaat het nu prima.

Brimi vindt dingen niet eng maar is er wel tegen en dan is hij een pot met pieren. Hij wiebelt en draait en kronkelt vol overgave. Dat is namelijk lollig. Het gebeurt allemaal wel uiteindelijk maar het kost tijd. En als ik hem pijn doe pakt hij mijn hand maar zonder knijpen.

Afspuiten met de tuinslang is trouwens zeer ernstige dierenmishandeling.
En de tuigen aan is ook niet echt leuk maar dat ondergaan ze dan maar.
Afbeelding

Sandra&co
Vaste gebruiker

#44 Bericht door Sandra&co »

Alles. Wel met een moeilijke bek hoor, want ze vinden lang niet alles leuk. Maar wat moet, dat moet. Alleen kan Izzy nog wel eens tegengas geven als ze een correctie niet geoorloofd vindt. Gisteren zat ze steeds met d'r neus bovenop een loopse Wawa van m'n moeder die dat echt niet leuk vond en na haar 2 x weggeroepen te hebben, greep ik haar bij d'r nekvel en trok haar terug. Nee, dat vond ze niet juist. Daarop trok ze dus haar lippen op en toen ik vroeg waar ze het léf vandaan haalde om zo lelijk naar me te kijken, kwam ze uitgebreid m'n hand likken, maar nog steeds mét die opgetrokken lippen. Dus ik lag in een deuk en toen was zij ook weer helemaal blij :LOL: Maar meer dan lelijk kijken? Nee hoor. Ze hebben allebei een goeie inborst.

ceciel
Vaste gebruiker

#45 Bericht door ceciel »

Ik heb gekozen voor de dubbelvouw optie. Natuurlijk vinden ze weleens wat stom en dat wordt ook wel gecommuniceerd, heel soms met een frommelbek of een beetje gelaten, maar altijd met die goede inborst die Sandra&co en anderen hier benoemen.
Borstelen, frummelen, wassen en inspecteren sowieso geen probleem want dat is aandacht.

Lanavandevledders
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler

#46 Bericht door Lanavandevledders »

vanaf het moment dat Lana als pup bij ons kwam,
ging ik geregeld van alles controleren/schoonmaken, oren, ogen, tanden, noem maar op,
gewoon om haar te laten wennen dat het de gewoonste zaak van de wereld is, en dat is het nu ook voor haar,
alleen een keer met een oorontsteking [die best pijnlijk was] even de hulp van manlief nodig gehad,
als ze met 50 kilo tegenstribbelen heb je extra handjes nodig,
en zelfs de DA kan alles met haar doen, nu moet ik er wel bij zeggen dat ze nog nooit iets naars heeft meegemaakt.

Caro
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

#47 Bericht door Caro »

Shep vindt alles goed, zolang ik maar degene ben die aan haar zit. Bij de dierenarts een kwartier op haar rug liggen vanwege een buik echo was ook geen probleem, zolang ik haar koppie maar vast hield. Heb wel aangevinkt "vindt het niet leuk" omdat ze het niet prettig vind als ik wat klitjes uit haar vacht trek, dan ligt ze op haar zij en tilt constant die kop op met een mega geïrriteerde uitdrukking in haar ogen.
Afbeelding

ranetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

#48 Bericht door ranetje »

Ze vinden het niet leuk, maar laten wel toe.
Ik ben van "als het moet gebeuren dan gebeurt het".

Bij de trimmer ben ik er ook bij en als een hond het zat wordt dan ga ik er even bij staan om te vertellen dat ze tòch even moet blijven staan tot het klaar is.
Nagels knippen kan ik vaak beter zelf doen, al zou ik dat beslist liever aan de trimmer overlaten. :tongue:
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

Tara
Vaste gebruiker

#49 Bericht door Tara »

Het is niet dat ze er niks van vinden, want ze vinden er heel vaak namelijk wél iets van.
Maar ze laten wel alles toe. Alleen de jonge hond moet echt nog leren dat dingen soms gewoon moeten, ook al vindt zij dat niet leuk.
Maar ik maak gewoon nergens een ding van en dan wordt het vanzelf onbelangrijk.
Van die dingen dus...

Caro.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

#50 Bericht door Caro. »

DeDiana schreef:
Nanna schreef:
Caro. schreef: Overigens moesten er laatst röntgenfoto's bij haar gemaakt worden omdat ze bleef overgeven en er werd gedacht aan een obstructie en
tot mijn stomme verbazing nam de DA haar mee (ik werd afgepoeierd onder luid protest) en kon ze haar gewoon op haar zij en rug leggen
zonder enige gesputter. Nou, toen was ik toch wel even heel trots :I: Ik dacht dat ze volledig in paniek zou raken zonder mij, maar nee hoor,
hartstikke braaf!
Wel vindt ze het hartstikke eng allemaal bij de dierenarts hoor, maar ze laat wel alles toe.
Dat is meestal het vreemde ogen dwingen complex :-)
Meteen ook de reden dat je er beter niet bij kunt blijven want dan is het vaak wèl jammeren.
Ik trim een doodenkele keer nog een ruwhaar teckel maar de baas moet wegwezen. Ga maar even boodschappen doen of zo. Niet dat ik dan stiekem die hond in elkaar sla :cool2: maar zonder baas gaat het soepel en probleemloos. Ik ben van 'het mot' principe en honden accepteren dat blijkbaar. Bazen staan er toch vaak handenwringend bij en dan is Fido niet te houwen :LOL:
Voor Mila werkt dat ook zo. Maar voor Amoz dus niet. Toen hij opgenomen was in de kliniek vanwege die maagtorsie en operatie, konden ze daar helemaal niets met hem beginnen, terwijl ze alles konden doen als ik er maar bij was. Ik heb hem dan ook zelf op zijn zij op de tafel gelegd voor de foto bijvoorbeeld, dat lukt een vreemde dierenarts bij hem echt niet.
Ik hoef hem niet eens vast te houden of zo, zolang ik maar dicht in de buurt ben is het goed.
Bij Kaya ging het net zo als bij Amoz: zonder mij (of mijn man) erbij, konden ze er ook niets mee beginnen.
Toen we dat nog niet wisten, heb ik haar eens achtergelaten bij de dierenarts omdat een andere operatie uit was gelopen en ik nog een pup
thuis had zitten. Kaya was altijd super makkelijk bij de dierenarts en totaal op d'r gemak bij alle mensen, dus ik zag geen enkel probleem.
Nou dat was er wel :schrik: Ze was doodsbang geworden en niemand durfde haar meer te benaderen uit angst dat ze zou bijten uit angst.
Uiteindelijk hebben ze haar via de tralies onder zeil kunnen brengen.
Overbodig te zeggen, dat ik dus nooit meer een hond achterlaat voordat deze onder zeil is :ugh:

Maar goed, toen Jessie vorig jaar gesteriliseerd werd, was ze zo goed als onder zeil en de dierenarts nam haar mee. Achteraf hoorden wij toen
ook, dat ze nog net bij genoeg was om het te merken en ook dreigde in paniek te raken. Ze hebben toen razendsnel haar verder verdoofd.

Toen de dierenarts zei dat er nu met de röntgenfoto's niet voldoende plek was en dat ze dit samen met de assistente zou doen, dacht ik
ook 'nou, ik hoor je zo wel roepen, prettige wedstrijd' :mrgreen:
De dierenarts zei dat ze wel bang was, maar dat ze toen haar gezicht vlakbij haar kop heeft gehouden en dat Jessie toen rustig werd en
alles met d'r liet doen. Dit is ook wel een hele fijne dierenarts moet ik zeggen met echt goed gevoel hoe ze de honden moet benaderen.
Ik hoorde ze ook jubelen achter de deur 'ooo wat een knappe meid', dus toen werd ik er al geruster op.

Dus het zal deels wel 'vreemde ogen dwingen' geweest zijn, maar ik denk zeker ook dankzij een hele fijne dierenarts en wellicht wat
overrompeling :wink:
Afbeelding

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#51 Bericht door Cleva »

Hein kun je echt alle kanten op trekken.
Hij vindt er het zijne van maar zijn vettrouwen in de mensheid is compleet.
Vroeger had hij dat niet want hij heeft weleens met groene ogen op een tafel gestaan toen hij getrimd werd door zijn fokker.

Mira is ook heel vertrouwelijk maar als die een zere teen heeft dan wil ze piepen en wegtrekken.
Happen of actief protesteren zit er niet in.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

DesireeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

#52 Bericht door DesireeB »

Droef ondergaat eigenlijk alles wel. In het ergste geval merk je alleen dat hij het echt niet leuk of toch wel pijnlijk vind als hij een plasje laat lopen of zijn staart gaat tussen zijn poten. Het zit niet in hem om het actief aan te geven dat hij het niet leuk vind dus dit is enige waaraan ik kan merken dat hij het niet tof vind. Bij Droef kan iedereen alles bij hem doen al heeft hij heus wel wat voorkeur.

Izzy kan ik ook alles mee, maar soms moet ze er wel smoelen bij trekken. Pijntjes is ook vreselijk. Dan hapt ze, niet bijten maar happen en meestal niet eens raak. Maar dan geeft ze ook een gil en heeft ze er echt pijn aan. Dat vind ik prima, zolang ze maar niet bijt omdat ze het er niet mee eens is. Tegenwoordig kan de DA bij Izzy ook gewoon van alles, al moest ze vorige week wel eerst even spartelen voor ze toe gaf maar ze deed niet lelijk(dat is wel anders geweest).

Tot nu toe laat Opoe ook alles toe. Alleen optillen vond ze niet leuk meer worden dus af en toe gilde ze, soms terwijl ik haar nog maar net aanraakte. Nu ik haar al een paar dagen gewoon beneden laat slapen doet ze dat niet meer, ze komt ook zelf uit haar mand om te gaan lopen buiten zonder dat ze eerst naar buiten getild moet worden. Ze geeft het dus aan dat het niet leuk is, dat is prima maar dan moet ze dus wel meewerken. Ook bij de DA blijft ze keurig op tafel staan en laat alles toe.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar

hakunamatata
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

#53 Bericht door hakunamatata »

Suze doet heel erg haar best om er tussenuit te piepen als ze iets niet leuk vindt. Dus optie 2. Omdat het moet laat ze het over zich heen komen, maar daar kan ze wel heel zielig bij staan kijken. Lelijk doen zal ze nooit, happen of grommen of iets doet ze echt niet. Douchen, kammen, pootjes checken, afdrogen na wandeling in de regen, etc. Ze vindt het stom, maar laat het gebeuren als het dan echt moet.

Bij de dierenarts is het ook precies zo. Ze kronkelt alle kanten op als er bijvoorbeeld in haar oor gekeken moet worden of anaalklieren die vol zaten. Dan moet ik haar echt goed vasthouden en wat strenger toespreken. Maar als het dan klaar is dan is het ook meteen weer goed. Krijgt ze gelijk beloning en komt ze weer kusjes uitdelen en is ze het zoetste hondje ooit. Ligt ze daar op haar kleedje op de behandeltafel te kwispelen met een blik van 'kijk hoe knap ik ben, krijg ik nu nog meer lekkers?'. En natuurlijk krijgt ze dat dan. Niks zo fijn als een hondje zonder angst bij de dierenarts!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding

Friesenfransman

#54 Bericht door Friesenfransman »

Alles tot en met dubbelvouwen aan toe.
Geen kik, wel eventueel non-verbaal duidelijk laten weten dat het niet hun favoriete tijdverdrijf is, en dat wordt dan ook netjes in de notulen genoteerd.

Ook niet-bazen als een DA kunnen - als de baas erbij is - tot dubbelvouwen gaan. Al mijn honden (en katten) hebben gewoon - terecht - 100 procent vertrouwen in de baas.

Als ik toch een muilkorf bij mijn eigen hond moest gebruiken :roll:

Nakisha
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Coahuila

#55 Bericht door Nakisha »

Rhodi was een superdoetje. Lekker in de oren frunnikken was ZALIG en werd kreunend van genoegen verwelkomt. Ogen schoonmaken was prima. Tanden kijken ook. Borstelen was een GENOT, een bad of douche ook! Afdrogen was ook heerlijk. Oh, en graag met de stofzuiger over zijn vacht, DAT vond hij fijn!!
Maar zijn wolfsklauwen knippen was, na een keer in het leven te hebben geknipt, DRAMA in drie bedrijven. Gelukkig bleek al snel dat hij die ''zelf'' bijhield; als ze lang werden kauwde hij er wat aan en lag er ineens een heel stuk klauw af. Dus dat hoefde ook niet meer, iedereen blij.
Toen hij ouder werd vond hij teken uithalen ineens een ramp, ik heb hem zelfs een keertje moet korven omdat het duidelijk ECHT pijn deed en hij van zich af hapte. De enige keer ooit.
Maar voor de rest... hij was altijd zo meewerkend als zijn zenuwen aankonden. Bij de dierenarts moest ik er wel altijd hevig bovenop zitten, want hij was nu eenmaal een angstbijter, maar hij vertrouwde volledig op mij en mijn moeder om een dergelijke situatie veilig op te lossen, die braverd. Op het eind van zijn leven kreeg hij last met ontlasting aan zijn broek en heb ik een deel weggeschoren, dat vond hij stiekem best lekker. ;)

Branco was ook makkelijk. Toen ik hem NET kreeg niet, trouwens. Ik aaide vlak bij zijn oren en hij hapte ineens naar me! Ik begreep er niks van, maar een kleine inspectie leerde dat hij forse oormijt had. Nadat dat was opgelost was er ineens veel meer vertrouwen (zowieso die ervaring van 'zere oren' naar 'oh, wacht, dit gedoe aan mijn oren HELPT' droeg wel bij) en zijn we overal samen uitgekomen. Ik heb onnoemlijk vaak kluifjes uit zijn strot moeten vissen omdat hij in zijn gulzigheid erin stikken een lollige hobby vond, en ik hielp hem regelmatig uit een reverse sneezing aanval... Hij vertrouwde me er volledig mee. Een teek uithalen? Prima hoor. Ach, ik mocht eigenlijk alles wel met hem en de dierenarts ook. Maar oh wee, DOUCHEN of BADEN was STOM. Ik kreeg het altijd voor elkaar hoor, maar hij haatte het. ;) Afdrogen vond hij dan wel weer lekker.

Kyuubi is eigenlijk wel makkelijk, maar zijn formaat speelt daar wel een rol in. Want hij HOUD niet van getuttel, hij wurmt doorgaans flink bij een aantal handelingen. Zo is badderen behoorlijk stom en is het belangrijk om te kijken of je weg kan komen. Borstelen is mwah, gaat wel. Maar oogjes of oortjes mag ik inmiddels probleemloos doen. Tandjes kijken is wel weer stom maar het lukt wel. Maar nadat ik een keer in het leven heb geknipt met zijn wolfsklauwtjes hebben we een minidrama gehad over nagelsknippen. We hebben nu ontdekt dat je hem gewoon in de lucht moet hangen, dan lukt het ineens weer prima. Afdrogen VOND hij stom, maar inmiddels kan hij het waarderen, want het is beter dan kletsnat zijn.

Ik geloof in vertrouwen in elkaar, dus ik probeer alles in overleg te doen. Over het algemeen bevalt dat prima. Soms zal toch iets gewoon moeten, en dat is vooral met nagelknippen wel lastig gebleken; ik durfde echt geen knip te zetten terwijl de hond wurmt en spartelt, dus ik ben blij dat we nu een oplossing gevonden hebben!
Afbeelding

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa

#56 Bericht door Frootje »

Froo laat het toe maar vindt het wel stom. En als ik haar per ongeluk pijn doe (aan haar vacht trekken om een klitje te verwijderen) hapt ze wel. Nooit echt raak maar de beweging is er wel. Ik let daar nooit zo op want ik zou het zelf ook doen. :LOL: Het is ook wel echt een reflexbeweging. En zolang er geen pijn of schrik in het spel is is ze doodbraaf. Ze blijft braaf zitten, liggen of staan. Nageltjes knippen, vacht knippen, tandjes kijken... Het is niet leuk maar het moet en dat weet ze wel.

Lieske_1977
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador retriever

#57 Bericht door Lieske_1977 »

Joy heeft een grenzeloos vertrouwen in me en ik kan alles bij haar doen, van oren zalven tot teken verwijderen tot temperaturen; geen probleem. Bij de dierenarts schijt ze zeven kleuren, maar is ze wel makkelijker te onderzoeken en te behandelen als ik erbij ben. Soms ondergaat ze het terwijl ze half bij me op schoot hangt :D
Afbeelding

Luna87
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier

#58 Bericht door Luna87 »

Optie 1. Uiteraard reageren ze wel als ik ze pijn doe (poot weg trekken bijvoorbeeld), maar ze vinden het allemaal prima. Ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken dat ze naar me uithalen. Tanden bekijken, oren schoonmaken, kapotte nageltjes knippen, een stuk lamsoor achter uit Vito zijn strot trekken, alles kan.
Douchen vinden ze dan weer minder, maar dat ondergaan ze gelaten. Het afdrogen is tenslotte weer héérlijk.
Als Vito een nageltje bezeerd heeft geeft hij maar wat graag zijn pootje aan zodat ik er even over kan wrijven, dat helpt namelijk :Q:

Bij de dierenarts vinden ze dat gefrot dan weer helemaal niks, maar ook daar laten ze alles toe. Er wordt weleens tegengestribbeld en ik heb Luna 1 keer een hapbeweging zien maken, maar dan praten we echt over pijnlijke handelingen. Ze zijn vergevingsgezind genoeg om daarna direct een koekje op te eisen bij de dierenarts :mrgreen:
Afbeelding

nyckle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 airedale terriers

#59 Bericht door nyckle »

We gaan eerst twee weken vergaderen, of hondjes het trimmen wel leuk vinden.
Moeten de nagels ook nog worden geknipt?
Natuurlijk hebben mijn hondjes volledige inspraak.

Meestal zeggen ze niks. Dus gaan voorgenoemde acties gewoon door. :mrgreen:

Tineke
Vaste gebruiker

#60 Bericht door Tineke »

Bij Luus en Abra kunnen we alles doen. Die hebben een grenzeloos vertrouwen in ons.
Jimi vindt kammen en borstelen niet fijn maar gezien hij veel meer vacht heeft gekregen moet hij er toch aan geloven.
Wel doe ik rustig aan met hem want het is iets wat hij overduidelijk niet gewend was dus bouwen we het gewoon op.
Dat gaat goed, zijn broek heb ik inmiddels ook al wat bijgeknipt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl

Plaats reactie

Terug naar “Poll”