Hoe ver kun je gaan bij je hond?

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Barst los

Ik kan hem pijnigen en dubbelvouwen als het moet. Geen kik.
32
34%
Hij laat het toe maar vindt het niet leuk
52
55%
Sommige dingen wil ie niet
5
5%
Ik kan er maar weinig mee
0
Geen stemmen
Anders
5
5%

Totaal aantal stemmen: 94

Bericht
Auteur
Nanna
Forumkwebbel
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 5

Hoe ver kun je gaan bij je hond?

#1 Bericht door Nanna »

Qua lichamelijk onderzoek. Oren uitplukken, in de bek kijken, tanden schoonmaken, borstelen, knippen, verzin het maar.
Afbeelding

Jion
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podencocktails
Aantal honden: 2

Re: Hoe ver kun je gaan bij je hond?

#2 Bericht door Jion »

Ik heb optie twee ingevuld. Rosca laat wel alles toe, maar vindt veel dingen wel eng (nagels knippen, in bad, tanden). Alleen anaalklieren uitknijpen vindt ze echt fijn. :mrgreen:

Duende houdt wel van gefrut aan zijn lijf. Tanden schoonmaken is niet zijn favoriet maar hij laat het gewillig toe, en plukken en in bad gaan vindt hij heerlijk.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#3 Bericht door Nanna »

Ik kan niks verzinnen dat ik niet met ze kan. Ze vinden alles dat mamma doet blijkbaar welgedaan.
Het feit dat ze na de behandeling zang, dans en leverworst tegemoet mogen zien zal ook wel meehelpen.
En niks houdgrepen, alles vrijwillig.

Ik heb laatst nog het hele gebit schoon lopen krabben van een ouwe logee. Zag eruit als nieuw, dokter. De eigenares, stupéfait "ik mag geeneens aan haar bek komen" :LOL:
Laatst gewijzigd door Nanna op 21 feb 2020 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

#4 Bericht door Fotogravinnetje »

Voor allebei geldt dat ze het meeste gewoon toelaten, maar wel aangeven als ze iets niet prettig vinden. Dat mag van mij, maar wat ik vind dat er moet gebeuren, gebeurt uiteindelijk ook. Dus heb keuze 2 ingevuld. Gait heeft vooral een hekel aan kammen en achterin z'n bek kijken. Elco heeft dan weer wat meer moeite met z'n pootjes stil houden als ik nagels wil knippen of de haren onder z'n pootjes wil bijwerken (voor meer grip op het laminaat vooral)

Miezemuis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedels

#5 Bericht door Miezemuis »

Ze laten alles toe. Ik vind dat dat met mijn ras ook moet. Ze moeten gewoon geknipt, geschoren, geborsteld en geplukt kunnen worden. Als ze dat accepteren gaat de rest eigenlijk vanzelf.
Afbeelding

Emma
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

#6 Bericht door Emma »

Ik heb gestemd "Hij laat het toe, Maar vind het niet leuk".
Alleen is hij een zij :wink:

Ze heeft niet zoveel te willen, als ik wil, moet het even :mrgreen:
Ze laat het toe, alhoewel met tandenpoetsen ze nog wel eens de kaken op elkaar houdt, maar het lukt me toch altijd wel weer. Kauwstaafje ertussen als het moet. Maar was de laatste twee keer niet nodig.
Ik vind het niet zo leuk hoor, dat ze het niet zo leuk vind :mrgreen: . En daarom doe ik het net iets minder vaak misschien dan dat ik zou willen. Maar het moet wel af en toe. Schrapen vind ze trouwens minder erg dan poetsen. Dat is een raar gevoel denk ik.

yodi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): rottweiler

#7 Bericht door yodi »

Ze heeft niets te willen, ze moppert maar een eind weg, even in de houdgreep en alles komt goed.
Afbeelding

tibbie
Actief

#8 Bericht door tibbie »

Hij is er eentje van 'aan mijn lijf (liever) geen polonaise' Ik vrees voor de dag dat ik zijn ogen moet druppelen bijvoorbeeld. Ik ben wel van het type dat sommige dingen moeten, dus nu mag ik afdrogen, borstelen, tanden poetsen, ogen schoonmaken en teken verwijderen (bij dat laatste duurt het een halve dag voor het zover is, maar uiteindelijk legt ie zich er bij neer). De DA kan zonder problemen zijn nagels knippen, entingen geven etc., maar leuk vind ie het niet. Gelukkig heeft die man een engelengeduld. :engel:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

_Tiny_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedel, middenslagpoedel, aussiedoodle, shih tzu.
Aantal honden: 8

#9 Bericht door _Tiny_ »

Dubbelvouwen :zweep:
Van pup af aan leer ik ze al dat ik overal aan mag komen en alles mag doen. Ze weten niet beter dan dat ik altijd aan ze zit te pulken. Maar ook de herplaatser die.hier met 6 jaar kwam en zich niet door de eerste eigenaar liet handelen kan ik inmiddels alles mee.. Niet dat ik nou zo'n geweldige opvoeder en trainer ben. Ik doe gewoon wat ik doe zonder er echt bij stil te staan. Hond op schoot voor de tv en ik zit alweer gedachteloos die honden te bepotelen.
Afbeelding

Crescent
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ariégeois, Griekse brak.

#10 Bericht door Crescent »

Ze laten het allemaal toe. Alleen Loulou kan soms voordat er iets in haar ogen onprettigs gebeurd, al gillen :LOL:
Afbeelding
Out of the strong came forth sweetness.

Manuma
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Manu en een Uma
Contacteer:

#11 Bericht door Manuma »

Ik kan alles doen bij mijn honden. Uma is een zoetje, die laat werkelijk alles toe ook al vindt ze het spannend.
Manu ondergaat het, meestal onder flink gebrom en gegrauw :goeie: De dierenarts schrikt er elke keer weer van. Hij laat het allemaal toe maar hij wil gewoon wel graag dat je weet hoe stom hij het wel niet vindt.

Kells
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ierse Setter
Aantal honden: 3

#12 Bericht door Kells »

Ze vinden niet alles leuk maar laten alles wel toe en ze zijn zeer vergevingsgezind. Iets lekkers nadien maakt een hoop goed.
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.

duitse herder
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

#13 Bericht door duitse herder »

Beide laten alles toe maar vinden het niet altijd prettig. Perry heeft wel geleerd dat naar iets naar (in zijn ogen dan) altijd iets lekkers volgt. Zijn nagels knip ik alleen als hij echt moe is. Hem borstelen heb ik nog nooit gedaan.
Noah vindt in badje biotex gaan verschrikkelijk. Met nogal dwang lukt het me maar ze rent wel al weg als ik met teiltje aangezet kom.
Perry en Noah

Afbeelding

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

#14 Bericht door twinkeltje »

Zolang ik tegen hem praat over hoe knap hij wel niet is mag ik alles :cheer:

Zamunda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising
Aantal honden: 3

#15 Bericht door Zamunda »

Ik kan alles doen maar ze vinden het lang niet altijd leuk.

Manuma schreef:Ik kan alles doen bij mijn honden. Uma is een zoetje, die laat werkelijk alles toe ook al vindt ze het spannend.
Manu ondergaat het, meestal onder flink gebrom en gegrauw :goeie: De dierenarts schrikt er elke keer weer van. Hij laat het allemaal toe maar hij wil gewoon wel graag dat je weet hoe stom hij het wel niet vindt.
Haha :mrgreen: . De DA hier schrikt ook elke keer van Lais maar dat is ook wel verstandig, gelukkig heb ik Lais altijd goed vast (soms ook snuitje om). Ze zal dan ook niet gaan worstelen (tenzij plots echt veel pijn) maar vindt het wel Echt Heel Erg.
Afbeelding

Laissah: never a dull moment :I: -||- Mistertje. Dag lieve jongen :love: -||- Willempie -||- Ravi

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#16 Bericht door Marion. »

Ik mag overal aan d'r zitten, dat vind ze leuk. Maar ik moet eigenlijk niet frutten met iets (tekentang, schaar, weetikveel) want alles wat ik in mijn handen heb wil zij ook hebben. Maar met bloedafname ofzo, moeten we haar met 2 man in de houdgreep houden want ik alleen hou haar dan niet. Hoewel.... dat is eigenlijk ook weer afhankelijk van de dierenarts. Eentje die gaat zitten poezelen (en "ahh, lief hondje", en eerst even scheren enzo) vind ze 1000x niks. Maar een da die gewoon doorpakt en hup die spuit erin, dat gaat prima.

Ik heb dus verkeerd gestemd, had "anders" moeten stemmen :idea:
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Marlett
Overactief
Mijn ras(sen): 2 griekjes

#17 Bericht door Marlett »

Ik heb sommige dingen wil ie niet ingevuld. Maar ik wel, alleen weet ik niet altijd hoe. We bouwen het nu steeds verder uit, tandjes krabben heb ik pas kunnen doen, maar tussen d'r tenen loeren vindt ze nog erg vervelend.

sbientje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

#18 Bericht door sbientje »

Karel laat alles toe maar hij vindt het weleens niet leuk. Hij blijft meestal doodstil staan/zitten/liggen en dan hoopt ie dat het snel over is. Bij de dierenarts net zo trouwens, dat maakt geen verschil. Bij Pom kan ik het meeste wel doen, maar bij de dierenarts is het net een wild beest. Ze zal niet grommen of bijten, maar wel GILLEN en zich overal uitwurmen. Met de volgende hond ga ik daar toch iets meer aandacht aan besteden :)

Chihuahua-paws
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

#19 Bericht door Chihuahua-paws »

Hier laten ze alles toe.

Alleen Saartje daarvan mag ik haar achter nageltjes niet meer knippen nadat ik helaas één keer tever ben gegaan. Moet ook zeggen daarna vind ik dat zelf eng en dat zal ze zeker wel voelen.

De dierenarts mag ook alles.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 21 feb 2020 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Chihuahuasdexensaartje Instagram
https://www.instagram.com/chihuahuasdexensaartje/

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.

Caro.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

#20 Bericht door Caro. »

Ze laat bijna alles toe, alleen temperaturen vindt ze een absolute horror :jank: Ze doet niet lelijk, maar blijft kronkelen zodat het bijna niet
te doen is haar temperatuur op te nemen.

Nageltjes knippen, daar is ze ook geen fan van en dat maakt ze kenbaar door mijn hand heel zachtjes in haar bek te nemen en opzij te
leggen.. doe maar niet vrouwtje :80: ik wist niet wat ik zag haha en vond het geniaal van haar :LOL: Maar goed, het moet toch gebeuren,
dus dan zeg ik heel rustig 'nee' en dan knip ik kalm verder.

Borstelen, oortjes kijken, teek weghalen, poten afvegen, in bek kijken, dat is allemaal geen probleem. Ze vindt het niet leuk, maar
ondergaat het gedwee.

Overigens moesten er laatst röntgenfoto's bij haar gemaakt worden omdat ze bleef overgeven en er werd gedacht aan een obstructie en
tot mijn stomme verbazing nam de DA haar mee (ik werd afgepoeierd onder luid protest) en kon ze haar gewoon op haar zij en rug leggen
zonder enige gesputter. Nou, toen was ik toch wel even heel trots :I: Ik dacht dat ze volledig in paniek zou raken zonder mij, maar nee hoor,
hartstikke braaf!
Wel vindt ze het hartstikke eng allemaal bij de dierenarts hoor, maar ze laat wel alles toe.
Laatst gewijzigd door Caro. op 21 feb 2020 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier

DeDiana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

#21 Bericht door DeDiana »

Ik heb gekozen voor optie 2 als gemene deler van al mijn honden ;-)
Amoz vindt eigenlijk zo goed als alles fijn (als ik het doe). Alleen tanden schoonmaken vindt hij niet zo, maar laat hij wel rustig toe. Maar verder is hij dol op gefriemel aan zijn lijf, hij is bijvoorbeeld helemaal blij als ik hem ga kammen en gaat daar ook lekker voor liggen. Dat geldt niet voor dierenartsen, maar daar laat hij inmiddels ook alles toe zolang ik erbij ben. Ik hoef hem dan ook echt niet in de houtgreep te nemen of zo.
Amy vindt bijna alles qua gefriemel en verzorging ook prima, maar niet direct zo leuk als Amoz het vindt. Soms vindt ze het wel wat spannend, zoals nagels knippen, maar ze ondergaat alles braaf. Ook bij de dierenarts.
Mila vindt het eigenlijk allemaal best vervelend, maar ondergaat het wel zonder protest. Ze vindt het niet zo zeer eng, maar heeft dat gefriemel aan haar lijf eigenlijk liever niet. Bij de dierenarts is ze altijd poeslief.
Arlo vindt een heleboel van dat soort dingen nog eng, dus daar zijn we volop mee aan het oefenen. Oortjes kijken en schoonmaken gaat inmiddels prima, kammen en nagels knippen ook, maar bijvoorbeeld het tandenkrabbertje vindt hij nog een heel eng object. Dat gaat wel snel beter allemaal, ik denk dat hij over een halfjaar net is als Amy, dus dat hij het soms wel wat spannend vindt, maar het wel gewoon rustig ondergaat.

Nanna
Forumkwebbel

#22 Bericht door Nanna »

Caro. schreef: Overigens moesten er laatst röntgenfoto's bij haar gemaakt worden omdat ze bleef overgeven en er werd gedacht aan een obstructie en
tot mijn stomme verbazing nam de DA haar mee (ik werd afgepoeierd onder luid protest) en kon ze haar gewoon op haar zij en rug leggen
zonder enige gesputter. Nou, toen was ik toch wel even heel trots :I: Ik dacht dat ze volledig in paniek zou raken zonder mij, maar nee hoor,
hartstikke braaf!
Wel vindt ze het hartstikke eng allemaal bij de dierenarts hoor, maar ze laat wel alles toe.
Dat is meestal het vreemde ogen dwingen complex :-)
Meteen ook de reden dat je er beter niet bij kunt blijven want dan is het vaak wèl jammeren.
Ik trim een doodenkele keer nog een ruwhaar teckel maar de baas moet wegwezen. Ga maar even boodschappen doen of zo. Niet dat ik dan stiekem die hond in elkaar sla :cool2: maar zonder baas gaat het soepel en probleemloos. Ik ben van 'het mot' principe en honden accepteren dat blijkbaar. Bazen staan er toch vaak handenwringend bij en dan is Fido niet te houwen :LOL:
Afbeelding

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#23 Bericht door S@ndr@ »

ik wil niet dat mijn honden soort van aangeleerd hulpeloos zijn of worden dus ik train er niet op, wat niet weg neemt dat we gewoon nog pittig wat kunnen doen bijvoorbeeld ogen zalven en zo
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

#24 Bericht door Fotogravinnetje »

Ik kan Gait overigens wel in zo'n beetje elke houding vouwen. Gisteren wilden we even laten zien hoe hazenvoeten verschillen van kattenvoeten. Dus dan zet ik Gait even in een houding dat we goed z'n voetzolen kunnen laten zien. Daar denk ik niet eens over na, dat doe ik gewoon. Elco zou dan wel gaan spartelen, maar Gait ondergaat het gewoon

Nanna
Forumkwebbel

#25 Bericht door Nanna »

S@ndr@ schreef:ik wil niet dat mijn honden soort van aangeleerd hulpeloos zijn of worden dus ik train er niet op
Trainen doe ik ook niet. Ik verwácht gewoon dat er meegewerkt gaat worden en eigenlijk gebeurt dat dan ook. En zoals gezegd, voor die leverworst doen ze veel ;-)
Afbeelding

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#26 Bericht door S@ndr@ »

nou ja zoiets dus, zitten gaan kop houden is het zo weer over.. en dan krijg je wat lekkers :engel:
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

DeDiana
Vaste gebruiker

#27 Bericht door DeDiana »

Nanna schreef:
Caro. schreef: Overigens moesten er laatst röntgenfoto's bij haar gemaakt worden omdat ze bleef overgeven en er werd gedacht aan een obstructie en
hartstikke braaf!
Dat is meestal het vreemde ogen dwingen complex :-)
Meteen ook de reden dat je er beter niet bij kunt blijven want dan is het vaak wèl jammeren.
Ik trim een doodenkele keer nog een ruwhaar teckel maar de baas moet wegwezen. Ga maar even boodschappen doen of zo. Niet dat ik dan stiekem die hond in elkaar sla :cool2: maar zonder baas gaat het soepel en probleemloos. Ik ben van 'het mot' principe en honden accepteren dat blijkbaar. Bazen staan er toch vaak handenwringend bij en dan is Fido niet te houwen :LOL:
Voor Mila werkt dat ook zo. Maar voor Amoz dus niet. Toen hij opgenomen was in de kliniek vanwege die maagtorsie en operatie, konden ze daar helemaal niets met hem beginnen, terwijl ze alles konden doen als ik er maar bij was. Ik heb hem dan ook zelf op zijn zij op de tafel gelegd voor de foto bijvoorbeeld, dat lukt een vreemde dierenarts bij hem echt niet.
Ik hoef hem niet eens vast te houden of zo, zolang ik maar dicht in de buurt ben is het goed.

Nanna
Forumkwebbel

#28 Bericht door Nanna »

DeDiana schreef: Voor Mila werkt dat ook zo. Maar voor Amoz dus niet. Toen hij opgenomen was in de kliniek vanwege die maagtorsie en operatie, konden ze daar helemaal niets met hem beginnen, terwijl ze alles konden doen als ik er maar bij was. Ik heb hem dan ook zelf op zijn zij op de tafel gelegd voor de foto bijvoorbeeld, dat lukt een vreemde dierenarts bij hem echt niet.
Ik hoef hem niet eens vast te houden of zo, zolang ik maar dicht in de buurt ben is het goed.
Ja, bij kundige en zekere bazen werkt dat vaak wel zo. Maar als je onzeker bent kun je beter die hele hond gewoon maar meegeven.
Bij katten werkt dat trouwens allemaal heel anders :LOL:
Afbeelding

DeDiana
Vaste gebruiker

#29 Bericht door DeDiana »

S@ndr@ schreef:ik wil niet dat mijn honden soort van aangeleerd hulpeloos zijn of worden dus ik train er niet op, wat niet weg neemt dat we gewoon nog pittig wat kunnen doen bijvoorbeeld ogen zalven en zo
Ik weet niet wat voor training jij in gedachten hebt, maar ik train er juist op door de hond controle te geven. Ze mogen dus aangeven dat ze het te spannend of vervelend vinden en dan stoppen we even. Amoz doet niet aan aangeleerde hulpeloosheid maar aan agressie als hij het gevoel heeft dat hij in een hoek gedrukt wordt of geforceerd wordt. Die optie valt dus sowieso al af. Dus juist door hem inbreng te geven, niets te forceren, alle stapjes voorspelbaar te maken en leuk dmv beloningen, heeft hij geleerd dat bijvoorbeeld bloed prikken bij de dierenarts niet eng is en dat we stoppen als het hem te veel wordt.

Miezemuis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedels

#30 Bericht door Miezemuis »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:ik wil niet dat mijn honden soort van aangeleerd hulpeloos zijn of worden dus ik train er niet op
Trainen doe ik ook niet. Ik verwácht gewoon dat er meegewerkt gaat worden en eigenlijk gebeurt dat dan ook. En zoals gezegd, voor die leverworst doen ze veel ;-)
Ik train het wel in de zin van dat ze als pup al weten dat ik gewoon hun snoetje scheer, borstel en de oren controleer. Het wordt verder ok niet heel spannend gemaakt, maar ik vind het wel belangrijk dat ze meteen wennen aan het feit dat ik ze overal aanraak.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”