Het ging erom, dat jij uitspraken doet, die te simpel zijn en onjuist.Cleva schreef:Ik zie iemand die in nood is. Ik doe wat ik kan doen.
Hier en nu.
Wat er over een week speelt speelt over een week.
Als ik weet dat iemand niet gereanimeerd wil worden en dat ook formeel gemaakt heeft dan is het iets anders maar we gaan niet interessant lopen doen over de prognose omdat je een ehbo-cursusje hebt gehad.
De kansen op goed herstel gaan de ehbo-er helemaal niets aan. Daar hoef je niet over na te denken.
Denk dat niemand interessant doet over prognoses, want idd, die weet je niet. Maar daarom kun je daar wel over nadenken, zeker als je voorbeelden hebt gezien, hoe iemand eruit kan komen.
Ik reanimeer ook, als ik iemand zie die in nood is en reanimatie nodig heeft, tenzij er een verklaring is op welke manier dan ook. Maar als iemand er al een tijdje ligt en bijv. een omstander geeft aan, niemand kan iets, hij ligt er al 10 minuten zo.... dan denk ik, dat ik dat best dan lastig zou vinden. In een reanimatiecursus komen dit soort dilemma's ook vaak wel aan bod.