Kotsen.

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Plaats reactie

Melden jullie honden het ook als ze kotsen moeten ?

Ja
3
6%
Ja. Houdt het zelfs in tot hij/zij buiten is
6
11%
Ja maar vaak wel te laat
4
8%
Meestal wel tenzij hij/zij echt ziek is
1
2%
Nee mijn hond gooit het er uit waar hij/zij staat.
28
53%
Mijn hond kotst nooit
4
8%
anders n.l.
7
13%

Totaal aantal stemmen: 53

Bericht
Auteur
teckeltoos
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Kotsen.

#1 Bericht door teckeltoos »

Peer stond mij vanmiddag ineens dringend aan te kijken en uitte zijn "attentie" brommetje om daarop voor de deur te gaan staan kuchen.
Helaas had ik toen pas in de gaten wat hij mij wilde vertellen n.l. "Ik moet kotsen !!!!"
Gelukkig kwam de brut op het laminaat in het halletje terecht en de rest buiten.
Afbeelding

Sterre
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse schone

Re: Kotsen.

#2 Bericht door Sterre »

Mijn vorige hond Sterre deed het altijd op het kleed als ik niet snel genoeg was om het haar op het parket te laten doen. Luka doet het waar ze toevallig staat. Maar die heeft pas 1 keer overgegeven in de drie jaar dat ze hier is. Maar aangeven om het buiten te doen heeft nog geen een van mijn honden ooit gedaan.
Afbeelding

Lucia
Vaste gebruiker

#3 Bericht door Lucia »

Anders : alle honden die ik heb gehad presteerden het om op te staan en naar een kleedje te lopen om die onder te kotsen. :roll:

DeDiana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

#4 Bericht door DeDiana »

Mijn honden kotsen eigenlijk nooit.
Mila moest vroeger wel eens wat gal spugen 's ochtends en dat deed ze dan gewoon waar ze stond.
Verder kan ik me één keer herinneren dat Amy heeft gekotst, maar dat gebeurde toen we al buiten waren.
Geen idee dus of ze het zouden melden.

Tineke
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

#5 Bericht door Tineke »

Hier wordt zelden gekotst maar als het gebeurt bij voorkeur op het kleed :hmmm:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl

sbientje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

#6 Bericht door sbientje »

Ik zie het vaak wel aankomen maar dan is het meer om hoe ze doen dan dat ze het echt komen melden.

Wilma
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een oude Tatrahond en een Gos d'Àtura
Contacteer:

#7 Bericht door Wilma »

sbientje schreef:Ik zie het vaak wel aankomen maar dan is het meer om hoe ze doen dan dat ze het echt komen melden.
Ja, zo gaat het hier ook meestal en meestal wordt het dan binnen ergens eruit gegooid.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#8 Bericht door lor1_1984 »

Mahdu gooit het eruit waar hij op dat moment staat/zit/ligt/loopt en Dívka zoekt een handdoek/kleedje/zwervend kledingstuk oid op om het daarop te lozen.
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Domor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising schnauzer x maltezer, middenslag poedel

#9 Bericht door Domor »

Gal spugen doet Noa waar ze staat. Echt kotsen doet ze bij voorkeur op iets niet-spetterends. Kleine Boris doet het op een veilige plek: onder het dressoir, onder de salontafel of in zijn mand.

Dus ze houden het een soort van op (indien het lukt), maar niet om het buiten te deponeren. Met diarree overigens (gelukkig) wel.
Afbeelding

Afbeelding

sbientje
Vaste gebruiker
Contacteer:

#10 Bericht door sbientje »

Bij mij hebben ze altijd wel een lange aanloop, ze halen het vaak van ver. Zeker bij gal, dan gaan ze wel echt flink kokhalzen vooraf. Als ze te snel gegeten hebben niet, dan is het braaaak waar ze staan. Maar dan eten ze het ook gewoon weer op haha

Barkley
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

#11 Bericht door Barkley »

Fred wil niet kotsen in de slaapkamer dus dan meld hij zich wel om vervolgens op t woonkamertapijt te kotsen.

Tamara81
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): een setje bastaard terriërs

#12 Bericht door Tamara81 »

sbientje schreef:Als ze te snel gegeten hebben niet, dan is het braaaak waar ze staan. Maar dan eten ze het ook gewoon weer op haha
Is ook nog goed te eten, lijkt me. Hebben ze twee keer een maaltijd, alleen is de tweede maaltijd al even in de slokdarm of maag geweest :)

Lanai heeft als pup wel af en toe gal overgegeven ivm lege maag. Met voor het slapen gaan wat droog brood was dat over.

Verder moet ze zelden overgeven, en als ze moet overgeven doet ze het waar ze zit of ligt. Feta heeft twe keer overgegeven over de rand van het bed, gelukkig.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#13 Bericht door Cleva »

Er wordt hier echt nooit gekotst. Ik zou het ook niet normaal gaan vinden, laat staan dat ik er maniertjes omheen zou gaan ontwikkelen.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

~Suzanne~
Vaste gebruiker

#14 Bericht door ~Suzanne~ »

Bij voorkeur OP de bank, op het nieuwe vloerkleed of, ook leuk, op bed ;-((
Komen melden met "ik wil naar buiten NU"... eh.. nee.. helaas.

Suzanne

sbientje
Vaste gebruiker
Contacteer:

#15 Bericht door sbientje »

Tamara81 schreef:
sbientje schreef:Als ze te snel gegeten hebben niet, dan is het braaaak waar ze staan. Maar dan eten ze het ook gewoon weer op haha
Is ook nog goed te eten, lijkt me. Hebben ze twee keer een maaltijd, alleen is de tweede maaltijd al even in de slokdarm of maag geweest :)

Lanai heeft als pup wel af en toe gal overgegeven ivm lege maag. Met voor het slapen gaan wat droog brood was dat over.

Verder moet ze zelden overgeven, en als ze moet overgeven doet ze het waar ze zit of ligt. Feta heeft twe keer overgegeven over de rand van het bed, gelukkig.
Jahoor, vreet maar weer op :D
Komt niet vaak voor gelukkig :)

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa

#16 Bericht door Frootje »

Froo gaf heel soms wel eens wat gal over, als dat gebeurde was het altijd 's ochtends in verband met een lege maag. Ze gaf het dan niet aan, ze gaf gewoon over hoor. Gelukkig gebeurt dat niet meer omdat ik er tegenwoordig rekening mee houd dat ze 's avonds voor het slapengaan nog even wat moet eten.

Ptje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

#17 Bericht door Ptje »

Het komt bijna nooit voor maar rustig op de plaats waar ze net waren, op bed of op de bank :schrik:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#18 Bericht door Nanna »

Ze kotsen maar hoogst zelden.
Maar als ze het doen gebeurt dat met zo’n aanloopje. Dat je dan het gevreesde boepboepboepboep geluid hoort, compleet met van die keelbewegingen. Daar word ik trouwens vanuit mijn diepste slaap wakker van, iets dat een luide wekker maar met moeite lukt.
Maar die voor-geluiden geven me wel een voordeel. Ik ben meestal nog net op tijd om de patiënt de tuin in te zwiepen alwaar dan de kústelijke maaltijd achter de hortensia gedeponeerd wordt.
En dan denk ik, dat ruim ik aanstonds wel op. Dat vergeet ik dus en zo mag ik beleven dat drie dagen later opeens een neus de lucht ingaat en dat ik smakgeluiden hoor achter diezelfde hortensia.
Nou ja, betaald was het al :engel:
Afbeelding

Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

#19 Bericht door Galga's »

Hier wordt zelden gekotst, hooguit wat gal. Kennelijk klinkt het anders als er eten gekotst wordt of gal, want als er gal gekotst wordt, blijft de rest rustig liggen. Maar als er eten gekotst wordt, staan ze te dringen totdat de goddelijke maaginhoud gepresenteerd wordt aan de buitenwereld. Delicatesse.

Moet er een kat kotsen, staan er 6 gulzigaards om het arme beest heen.

Straks begint het grasseizoen weer, dan wordt er meer gekotst. Dan voornamelijk buiten tijdens de wandeling.
Afbeelding

Lieske_1977
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador retriever

#20 Bericht door Lieske_1977 »

Joy staat op uit haar mand of springt van het bed als ze moet kotsen en gooit haar maaginhoud dan op de laminaatvloer. Daar kan ik mee leven. Net nog heeft ze haar (flinke) zalmkop iets te snel naar binnen gewerkt, waardoor die er deels weer uitkwam. Was prima recyclebaar :D
Afbeelding

yodi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): rottweiler

#21 Bericht door yodi »

De enkele keer dat het gebeurd, gaat ze voor de tuindeuren staan, oh die geluiden daar wordt ik heel solidair van brrr.
Afbeelding

lucie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder, Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 4

#22 Bericht door lucie »

Nanna schreef:Ze kotsen maar hoogst zelden.
Maar als ze het doen gebeurt dat met zo’n aanloopje. Dat je dan het gevreesde boepboepboepboep geluid hoort, compleet met van die keelbewegingen. Daar word ik trouwens vanuit mijn diepste slaap wakker van, iets dat een luide wekker maar met moeite lukt.
Maar die voor-geluiden geven me wel een voordeel. Ik ben meestal nog net op tijd om de patiënt de tuin in te zwiepen alwaar dan de kústelijke maaltijd achter de hortensia gedeponeerd wordt.
En dan denk ik, dat ruim ik aanstonds wel op. Dat vergeet ik dus en zo mag ik beleven dat drie dagen later opeens een neus de lucht ingaat en dat ik smakgeluiden hoor achter diezelfde hortensia.
dit. de signalen zijn duidelijk. zodra ze een beetje ongemakkelijk gaan lopen en er wordt gesmakt, worden ze buiten geparkeerd. als ik er niet (op tijd) bij ben, wordt het gewoon gedeponeerd waar het hen uitkomt.
Afbeelding

Laura84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

#23 Bericht door Laura84 »

anders, altijd op het kleed
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding

~Tine~
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

#24 Bericht door ~Tine~ »

Hidde geeft dat aan, gaat als mogelijk zelf naar buiten om te kotsen. Dat is eigenlijk gekomen nadat ik een keer hard gevloekt heb nadat ze (weer eens) in de auto kotste als jonge hond :ugh: .
Beetje zielig natuurlijk, want ze kon daar ook niets aan doen. Maar zij is echt het type hond dat heel snel dingen onthoudt en dan ook niet meer vergeet. Ze heeft nadien ook praktisch nooit meer in de auto gekotst :mrgreen: .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020

Antonetta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

#25 Bericht door Antonetta »

Balou spuugt meestal als hij niet lekker is en vaak wilde hij dan ook niet eten maar hij laat het moment niet weten. Lotus gaf wel eens s'morgens vroeg maagzuur op wat met een paar brokjes laat op de avond inmiddels verholpen is, dit lag dan op haar dekbed. De kat is andere koek die gaat zo zielig en hard janken dat ik gelijk weet wat er loos is.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.

HillieS
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

#26 Bericht door HillieS »

Nanna schreef:Ze kotsen maar hoogst zelden.
Dat dikgedrukte absoluut! En voor de rest ook wel herkenbaar. Ik heb dus gekozen voor de optie 'ja', maar dan vooral door de aanloop. Jamie heeft geen enorm sterke maag, en als er te lang zit tussen de maaltijden, dan kotst hij wel eens. Gelukkig al een tijdje dat 't beter gaat. Meestal heb ik dan voldoende tijd om hem (of Yara als zij moet) van de bank/het kleed/waar ze ook op liggen af te zwiepen, zodat 't gewoon op de grond kan gebeuren. De tuin in is vaak een te langdurig proces.
Afbeelding

Sandra&co
Vaste gebruiker

#27 Bericht door Sandra&co »

Ik kan me de laatste keer dat er gekotst is niet eens meer herinneren. Dus waarschijnlijk hebben we er geen protocolletje voor ontwikkeld.

Persistence
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Sheltie x boerenfox

#28 Bericht door Persistence »

Op de één of andere manier heeft Vic geleerd het op de deurmat voor of achter te doen, als hij moet overgeven of aan de diarree is en het niet kan ophouden.
Dat komt gelukkig weinig voor, en die matten vervang je ook zo als er geen schoonmaakmiddel meer tegenop kan.

Dat was les 1 bij een nieuwe hond: laat niet je mooie tapijt liggen. Nog steeds vind ik het zonde dat die niet meer schoon te krijgen was, maarja.
Afbeelding

thom
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder-mix uit Roemenië.

#29 Bericht door thom »

Jazeker geeft hij het goed aan, eerste hond trouwens die dat doet. Hij komt het echt bij ons melden en gaar voor de schuifpui zitten piepen, hebben we het dan nog niet door, dan gaat hij echt kokhalzen, maar we hebben het meestal meteen door, hij wil gewoon niet binnen kotsen, braaf ventje. :I:
Afbeelding
Ari, onze Roemeense kruising, 15-07-13

maart
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herders

#30 Bericht door maart »

De 2 oudsten maken ook de buikgeluiden .
Treskor heeft nog maar 1 keer gekotst, nadat hij net een kilo eten teveel gepikt had :roll: dat kwam er geluid loos uit.
Hij liep er voor wel wat ongemakkelijk rond bedacht ik me achterna, maar ik had de link niet gelegd.

Plaats reactie

Terug naar “Poll”