Hondenforum mores

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Hondenforum mores, doe je daar aan mee

Nee totaal niet
40
57%
Ja
4
6%
Anders
4
6%
Een beetje
22
31%

Totaal aantal stemmen: 70

Bericht
Auteur
Cleva
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 7

Re: Hondenforum mores

#31 Bericht door Cleva »

Jion schreef: En daarna met frisse moed de draad weer opgepakt toen het forum weer een hondenforum werd inplaats van een relforum. Ik vind het hier nu veel leuker. Er is nu meer ruimte om met elkaar van mening te verschillen zonder dat de 'tegenstander' er gelijk onderuit gehaald moet worden. Gewoon discussiëren met argumenten, waarbij beide partijen er wat wijzer uitkomen. Daar hou ik van. :cheer:
Volgens mij kon dat altijd al.
Je kunt ook gewoon zeggen dat je zelf weet hoe het zit en lachen over wat anderen er van maken.

Het blijft gekakel op internet en dat dat soms ontspoort hoort er gewoon bij.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#32 Bericht door dagmar88 »

lucie schreef: het gaat mij om het 'bij voorbaat, altijd' principe.
Ja, dat zeg ik. Zonder slechte ervaringen of er iets mee te moeten is er ook niets aan de hand.
Waarom zouden ze bij een vreemde grote hond binnen bereik moeten komen?

stoffeltje
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

#33 Bericht door stoffeltje »

Nou ja...ik ben geen tokkie, heb geen tattoo's, praat niet in rare dialecten maar heb wel een Engelse Staffordshire bullterrier....en nee, niet als pikverlenger want zo'n ding bezit ik als vrouw ook niet :roll: toch heerst er hier een behoorlijk vooroordeel over liefhebbers van rassen die, ondanks dat ze dat niet zijn, gezien worden als pittbulls en/of vechthonden...

billy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

#34 Bericht door billy »

Nee :mrgreen: of soms een beetje heb ik gestemd maar meer omdat ik denk dat niet iedereen neerzet wat de honden wel eens uitvreten :wink:
Truus ging van de week ook naar een aangelijnd hondje en kwam niet meer terug, ik ken het hondje en Truus dus dat gaat goed, en Dirk ving laatst een Meerkoet, mag ook niet maar hij liet meteen los :cheer: :cheer: maar ga niet alles hier melden hoor :LOL:
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

#35 Bericht door Marion. »

stoffeltje schreef:Nou ja...ik ben geen tokkie, heb geen tattoo's, praat niet in rare dialecten maar heb wel een Engelse Staffordshire bullterrier....en nee, niet als pikverlenger want zo'n ding bezit ik als vrouw ook niet :roll: toch heerst er hier een behoorlijk vooroordeel over liefhebbers van rassen die, ondanks dat ze dat niet zijn, gezien worden als pittbulls en/of vechthonden...
Joh, er leeft hier over over van alles een vooroordeel. Ook over lulletjes van Goldens. En dat wordt ook weer bijgesteld in de tijd. Of niet. Net hoe het de internet-helden uit komt.
De dag dat ik mijn interactie met de honden aan ga passen aan de hondenforum-modus, is de dag dat ze me per direct in het open weiland mogen afknallen. Dan wel graag met alle haantjes om me heen, en met open vizier.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

gonnie
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

#36 Bericht door gonnie »

Misschien een beetje. Ik weet het eigenlijk niet. Met onze vorige honden trok ik me er volgens mij niet veel van aan als iemand commentaar had op het jagen van ze.

Tanja en Anne jagen niet echt. Nou ja, als ze een haas zien zullen ze er wel achteraan gaan, maar zijn dan ook zo weer terug. De vorige honden gingen echt op zoek naar hazen, maar Tanja en Anne niet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.

metav
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3
Contacteer:

#37 Bericht door metav »

Hmmm Goofy til ik bij onbekende honden altijd op
zaar lijn ik nooit aan die negeerd meestal (in losloopgebieden) op straat zit ze wel aan een lijn
Daisy jaagt op muizen en nee ik verbied dat niet (ze vangt ze ook een eet ze op)
en ja mijn honden zijn geen robotjes en doen wel eens wat verkeerds zoals tegen andere mensen opspringen als ze hen een beetje aandacht geven
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar

Budkes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

#38 Bericht door Budkes »

Ik heb mijn eigen mores. Trek me geen moer aan van het hondenforum.
Ik ben erg op mezelf buiten. Wil niet dat iemand last heeft van mijn honden en heb liever geen last van andermans honden. Dat laatste heb ik niet in de hand dat eerste wel. Dus in losloopgebied roep ik de handel bij me en dat wat nog niet luistert gaat even vast bij tegemoetkomende honden.
Denk dat niemand blij wordt van een meute van 5 of 6 honden die komen kennis maken. Groet vriendelijk, roep nog ff standaard "Ze doen niks maar t zijn er een beetje veel" en door maar weer,

Wat men vindt van mij en hoe ik met mijn honden omga laat me volkomen koud.
Gr. Aniek

Afbeelding

laeken
wannabee
Aantal honden: 0

#39 Bericht door laeken »

Ik til mijn honden om hele andere redenen op. Ik til Bas wel eens op omdat ze samen minder makkelijk zijn. Guus is met elke hond leuk. Bas wil van geen enkele hond veel weten. Ze rennen wel naar alle honden toe en Bas is de baas. Dus Bas doet grommen en Guus doet dan mee. Dus komen er honden dan laat ik Guus lekker zijn gang gaan en til ik Bas wel eens op. Zeker bij teefjes waarvan ik denk dat Guus er heerlijk mee zou kunnen spelen. Dat doet hij alleen als Bas zich er niet mee bemoeid. Daarom moet ze er soms even uit gehaald worden.

Verder is tillen niet echt nodig want ze redden zich eigenlijk overal wel uit. Vandaag kwamen we 5 keer een vreemde hond tegen. Van jachthonden tot grote terriërs. Allemaal perfect gelopen.
Afbeelding

Persistence
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Sheltie x boerenfox

#40 Bericht door Persistence »

Barkley schreef:Ik had dat heel erg in het begin maar nu ik mijn hond goed ken en zijn reactie op andere honden beter in weet te schatten vertrouw ik daar liever op.
Dat.
Iedere hond heeft toch z'n issues, so what. En de baasjes ook trouwens :engel:

ps. ik dacht steeds dat er sores bedoeld werd, maar mores is toch wat anders...
Afbeelding

tibbie
Actief

#41 Bericht door tibbie »

Ik heb ja ingevuld, maar het moet natuurlijk wel bij mij passen en bij Qi. De meesten van HF' hebben veel ervaring met honden en ik kom eigenlijk maar net kijken. Bovendien ben ik bang dat Qi net de verkeerde hond tegenkomt (hij luistert niet echt goed, andere honden zijn altijd leuker.) Dus ja, ik ga aangelijnd met hem het losloopgebied in en laat hem pas los als er bij het meertje geschikte honden zijn om mee te spelen. Als er dan nieuwe (grote) honden bijkomen dan wordt ik erg onrustig en moet mezelf dan dwingen om hem niet direct weer aan te lijnen en mee te nemen. Ik hoop dat ik door veel goede ervaringen er wat meer vertrouwen dat hij zelf ook wel het een en ander kan regelen. Ik wil gewoon dat hij lekker hond kan zijn en dat ik niet elke grote loslopende hond ga ontwijken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

kooi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

#42 Bericht door kooi »

Ik heb hier toch wel dingen geleerd en eerdere overtuigingen bij gesteld. Met Yuna mijn eerste ervaring met een getraumatiseerd buitenlandertje. Dan kwam dat wel van pas.

Maar destijds met Jorla waren de adviezen soms tegenstrijdig en omdat het toen om haar leven ging, koos ik ervoor om op mezelf te vertrouwen. Dat heeft gelukkig gewerkt.

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

#43 Bericht door twinkeltje »

trek me niks aan van het forum, heb wel veel van het forum geleerd,
Ik loop trouwens gewoon zomers met een witte driekwart broek buiten :pffff:

Rataplan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): asielhonden!

#44 Bericht door Rataplan »

Nee helemaal niet, ik zou niet weten hoe wat de standaarden zijn hier zo dubbel. Ik heb overigens ook al zo lang honden, er is altijd wel verandering in opvattingen, riempje zus of zo, brokje hier of barf daar, maar de basis blijft bij mij wel hetzelfde.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#45 Bericht door Nanna »

Ik denk dat vooral de nieuwelingen hier weleens zaken kunnen oppakken waarvan ze denken "Hé!"
Dus helemaal nutteloos is het forum niet.
Maar je moet het nou ook weer niet gaan zien als een soort van bijbel. Iedere hond is anders, iedere baas is anders. En je moet het gewoon zo regelen dat het beiden het prettigst uitkomt. Zolang je de overbekende overlast maar niet veroorzaakt maar ik denk dat iedereen het daar wel over eens is.
Afbeelding

Wolfsblut
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Riesenschnauzer, Dwergteckel rode langhaar en standaard teckel draadhaar.

#46 Bericht door Wolfsblut »

Ik doe er niet aan mee, integendeel zelfs. Ik gedraag me onder geen enkele voorwaarde naar de geldende mores om in deze linkse poel des verderfs vanuit een moreel en collectief superioriteitsgevoel in groepsverband mensen met afwijkende meningen gewelddadig te bejegenen waardoor met name nieuwelingen het forum al snel voor gezien houden. Ik houd niet van kuddedierengedrag en dientengevolge ben ik dan ook geen kuddedier en zwem derhalve graag tegen de stroom in. Wat anderen daar van vinden laat me dan ook volledig koud en heb er verder dan ook geen enkele boodschap aan.
Inhoudelijk gezien is het HF uniek aangezien het vaak uitstekend en vers voer voor psychiaters oplevert. Het is dan ook niet voor niets dat bepaalde onderdelen van dit forum gebruikt werden tijdens de opleiding psychiatrie. Maar dat even terzijde.
Afhankelijk van den wind des daags doe ik overigens graag mee met het veelal slappe geouwehoer deswelks inherent is aan dit volksvermakelijke forum.
Ik heb hier geleerd dat klapkaken een verzamelnaam is voor bijtgrage kuthonden. Met deze opgedane kennis ben ik dan ook wel heel erg mee in mijn nopjes.
Luisteren is meer dan horen, zien is meer dan kijken, leven is meer dan overleven.

Habibi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sheltie x Border Collie

#47 Bericht door Habibi »

Sodeknetter.

Hoeveel onnodig dure woorden en lange zinnen kun je in één post knallen, Wolfsblut? Bijna geschikt voor het nationaal dictee.

Het zijn niet de dure woorden die voor inhoud zorgen hè?
Afbeelding

Sandra&co
Vaste gebruiker

#48 Bericht door Sandra&co »

Habibi schreef:Sodeknetter.

Hoeveel onnodig dure woorden en lange zinnen kun je in één post knallen, Wolfsblut? Bijna geschikt voor het nationaal dictee.

Het zijn niet de dure woorden die voor inhoud zorgen hè?
Dat laat hem koud én hij heeft er geen boodschap aan. Oh zo :pffff: Ik vind het bij zo'n blaaskakerij altijd een sport om te zien hoeveel grammaticale fouten erin zitten.

Jion
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podencocktails

#49 Bericht door Jion »

Wolfsblut schreef: Inhoudelijk gezien is het HF uniek aangezien het vaak uitstekend en vers voer voor psychiaters oplevert. Het is dan ook niet voor niets dat bepaalde onderdelen van dit forum gebruikt werden tijdens de opleiding psychiatrie.
Haha echt? :LOL:

Daar wil ik dan wel eens een bron van zien. :lol1:
Afbeelding

crutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

#50 Bericht door crutz »

Jion schreef:
Wolfsblut schreef: Inhoudelijk gezien is het HF uniek aangezien het vaak uitstekend en vers voer voor psychiaters oplevert. Het is dan ook niet voor niets dat bepaalde onderdelen van dit forum gebruikt werden tijdens de opleiding psychiatrie.
Haha echt? :LOL:

Daar wil ik dan wel eens een bron van zien. :lol1:
Ook nieuwsgierig naar de bron ;)

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#51 Bericht door dagmar88 »

:LOL: Godweethoelanggeleden was er één of andere eppo die dat vol bleef houden.

Lynnepien
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel

#52 Bericht door Lynnepien »

Een beetje wel, ja. Gewoon omdat ik hier op mijn 16de ben beginnen lezen en je neemt bepaalde dingen toch wel mee in je idee over honden. Ook bijvoorbeeld het leren loslaten, op de hond vertrouwen, vanuit goede intenties vertrekken, het belang van basisveiligheid,... Het sluit natuurlijk ook aan bij hoe ik over honden denk en wat het meest natuurlijk en logisch voelt voor mij.
Afbeelding

iones
Vaste gebruiker

#53 Bericht door iones »

Ik heb "anders" gestemd. Ik reageer nooit zo vriendelijk op mensen die een broodfokpup blijken te hebben gekocht. Komen hier met een ongelukkig verhaal en bij doorvragen blijkt dat ze dan hun pup bij een broodfokker vandaan hebben. Door het na te laten zich eerst te verdiepen in de materie houden ze hele grote ellende in stand. En ik ben heel erg fel tegen broodfok.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#54 Bericht door dagmar88 »

iones schreef:Ik heb "anders" gestemd. Ik reageer nooit zo vriendelijk op mensen die een broodfokpup blijken te hebben gekocht. Komen hier met een ongelukkig verhaal en bij doorvragen blijkt dat ze dan hun pup bij een broodfokker vandaan hebben. Door het na te laten zich eerst te verdiepen in de materie houden ze hele grote ellende in stand. En ik ben heel erg fel tegen broodfok.
Dat is al jaren geleden. Wat heb je eigenlijk te vertellen als je niets te vertellen hebt?

iones
Vaste gebruiker

#55 Bericht door iones »

dagmar88 schreef:
iones schreef:Ik heb "anders" gestemd. Ik reageer nooit zo vriendelijk op mensen die een broodfokpup blijken te hebben gekocht. Komen hier met een ongelukkig verhaal en bij doorvragen blijkt dat ze dan hun pup bij een broodfokker vandaan hebben. Door het na te laten zich eerst te verdiepen in de materie houden ze hele grote ellende in stand. En ik ben heel erg fel tegen broodfok.
Dat is al jaren geleden. Wat heb je eigenlijk te vertellen als je niets te vertellen hebt?
Wat is jouw probleem?

En wat is al jaren geleden? Dat iemand het om de oren krijgt omdat die bij een broodfokker is geweest?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen

teckeltoos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel

#56 Bericht door teckeltoos »

Wat is mores. :denken: :19:

Met Peer kan ik alleen maar glimmen van trots.
Hij de de meest sociale hond die je je maar bedenken kan.
Hij geeft het zelfs aan als hij kotsen moet en houdt het in tot hij buiten is (als ik het op tijd in de gaten heb). :ok:
Afbeelding

iones
Vaste gebruiker

#57 Bericht door iones »

teckeltoos schreef:Wat is mores. :denken: :19:
Zeden, gewoontes, (ongeschreven) regels.

Manuma
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Manu en een Uma
Contacteer:

#58 Bericht door Manuma »

Ik heb me er een hele tijd veel te veel van aangetrokken. Met geknepen billen op wandeltocht. Een strand vol leuke honden en ik ging eisen dat hij nergens naar toe mocht en binnen 5 meter moest blijven. Hé succes!
De band met Manu werd slechter, ik kreeg al hoofdpijn als ik aan loslopen dacht en ik werd alleen maar wanhopiger, onzekerder en gespannen waardoor het slechter en slechter ging.
Gelukkig heb ik dankzij wat persoonlijke begeleiding ingezien wat voor leuke hond ik wel niet heb en wat we allemaal al keurig deden. Hij is nu ruim 6 en rent nog steeds op honden af. Ik zie het aan hem en de andere hond wat het ongeveer gaat worden en dat klopt ook wel 99 van de 100 keer. Als een hond geen contact wil gaat hij niet. Ja, ik vind het irritant maar ik krijg het er niet uit.

Uma is helemaal stout. Die luistert gewoon nooit. Die weet niet eens dat dat ergens de bedoeling is. We zijn met zijn allen op pad en zij doet wat ze wil. Het was nooit erg want ze is heel braaf, maar sinds ze medicijnen krijgt is dat ook weleens anders. Ik schaam me regelmatig voor mijn honden. Meestal maak ik er zelf meer heisa van dan de honden of andere eigenaren. Sta ik daar te brullen, waardoor mensen toch zenuwachtig worden. Ik moet nog steeds heel veel leren :mrgreen:

Jackira
Vaste gebruiker

#59 Bericht door Jackira »

Manuma schreef:Ik heb me er een hele tijd veel te veel van aangetrokken. Met geknepen billen op wandeltocht. Een strand vol leuke honden en ik ging eisen dat hij nergens naar toe mocht en binnen 5 meter moest blijven. Hé succes!
De band met Manu werd slechter, ik kreeg al hoofdpijn als ik aan loslopen dacht en ik werd alleen maar wanhopiger, onzekerder en gespannen waardoor het slechter en slechter ging.
Gelukkig heb ik dankzij wat persoonlijke begeleiding ingezien wat voor leuke hond ik wel niet heb en wat we allemaal al keurig deden. Hij is nu ruim 6 en rent nog steeds op honden af. Ik zie het aan hem en de andere hond wat het ongeveer gaat worden en dat klopt ook wel 99 van de 100 keer. Als een hond geen contact wil gaat hij niet. Ja, ik vind het irritant maar ik krijg het er niet uit.

Uma is helemaal stout. Die luistert gewoon nooit. Die weet niet eens dat dat ergens de bedoeling is. We zijn met zijn allen op pad en zij doet wat ze wil. Het was nooit erg want ze is heel braaf, maar sinds ze medicijnen krijgt is dat ook weleens anders. Ik schaam me regelmatig voor mijn honden. Meestal maak ik er zelf meer heisa van dan de honden of andere eigenaren. Sta ik daar te brullen, waardoor mensen toch zenuwachtig worden. Ik moet nog steeds heel veel leren :mrgreen:
Hahaha zo herkenbaar dat brullen :mrgreen: Dan gaan mensen denken dat ze gevaarlijk zijn. :LOL:
Afbeelding

tibbie
Actief

#60 Bericht door tibbie »

Manuma schreef:Ik heb me er een hele tijd veel te veel van aangetrokken. Met geknepen billen op wandeltocht. Een strand vol leuke honden en ik ging eisen dat hij nergens naar toe mocht en binnen 5 meter moest blijven. Hé succes!

Dat niet luisteren dus...... :boos: en die hoofdpijn, troost je er zijn er meer. Niet dat je daar veel aan hebt, maar toch.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”