S@ndr@ schreef:Bananen in oren is dan weer iets waar ik bij 2 van mijn honden niet aan doe ( dat is er echt een die ik never no way accepteer) , die ander die heeft er gewoon hele bomen in en die blijft vast wel aan de lange lijn maar t zij zo

ik kan er mee leven als ze vast blijft
Maar zij bijt ook, toch? Nouja, dat klinkt weer heel extreem, maar ik heb er weleens iets over gelezen van jou, dacht ik.
Ik blijf bezig met Uma hoor, op dat luisteren. De kracht van herhaling

1: Maar zij doet dan ook echt niemand kwaad, ze gaat niet naar honden, mensen of andere dieren. Dus als zij niet-luisterend in veilig gebied loopt kan ik daar wel mee leven
Manu is een ander verhaal, die gaat nog buurten. En een strak regime werkt niet bij ons, ik heb het echt gedaan maar ik ben er niet goed in. Hij is (meestal) vriendelijk en kiest wie, waar en wanneer eigenlijk best wel goed zelf. Maar het is wel waarom ik hem op sommige plaatsen en momenten niet los laat. Hij weet en kent al mijn wensen en commando's heel goed maar hij kiest er te vaak voor om niet te luisteren.
Ik zal ook heus veel verkeerd aanpakken waardoor dit gebeurt, maar tegelijk ben ik er ook van overtuigd dat het type hond/ras mee telt.
Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn leven met hond eruit zou zien zodra ik een herder of ander baasgericht ras zou hebben

1: