Hondenforum mores

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Hondenforum mores, doe je daar aan mee

Nee totaal niet
40
57%
Ja
4
6%
Anders
4
6%
Een beetje
22
31%

Totaal aantal stemmen: 70

Bericht
Auteur
dagmar88
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

Re: Hondenforum mores

#61 Bericht door dagmar88 »

tibbie schreef: Dat niet luisteren dus...... :boos: en die hoofdpijn, troost je er zijn er meer. Niet dat je daar veel aan hebt, maar toch.
Waarom zou je dat verwachten? Is er ook geen troost nodig :mrgreen:
Ik verwacht dat hij liever bij mij is dan ergens anders en dat hij verstandig genoeg is om het zelf wel te regelen.
Dat is toch veel mooier dan een hond die niks kan bedenken maar wel met een vingerknip aan je voet loopt?

tibbie
Actief
Aantal honden: 1

#62 Bericht door tibbie »

Ha, die Qi bedenkt genoeg hoor. En hij is graag bij mij, maar soms ook liever niet. Hij hoeft echt niet met een vingerknip naast me te staan, maar komen als ik roep zou ik wel prettig vinden. De ene dag gaat het prima en de andere dag..... Gelukkig voel ik tegenwoordig beter aan wanneer hij zo'n dag met bananen in zijn oren heeft. Hij heeft echt niet de intentie weg te lopen, maar wil gewoon vaak dat het spel nog even doorgaat en dan gaat ie rustig met een andere hond en baas op pad. Het zijn allemaal maar kleine dingen en daardoor blijf ik hem toch die vrijheid geven. Mijn vorige hond hield niet van andere honden en was niet van de onderzoekende en spelende soort. Dus nu moet ik met Qi meegroeien, daar heb ik lol in, maar vind het niet altijd makkelijk.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#63 Bericht door S@ndr@ »

Bananen in oren is dan weer iets waar ik bij 2 van mijn honden niet aan doe ( dat is er echt een die ik never no way accepteer) , die ander die heeft er gewoon hele bomen in en die blijft vast wel aan de lange lijn maar t zij zo :roll: ik kan er mee leven als ze vast blijft
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

crutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

#64 Bericht door crutz »

Nee eigenlijk niet. Altijd mijn eigen ding gedaan en zal ook mijn eigen weg blijven volgen.

Manuma
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Manu en een Uma
Contacteer:

#65 Bericht door Manuma »

S@ndr@ schreef:Bananen in oren is dan weer iets waar ik bij 2 van mijn honden niet aan doe ( dat is er echt een die ik never no way accepteer) , die ander die heeft er gewoon hele bomen in en die blijft vast wel aan de lange lijn maar t zij zo :roll: ik kan er mee leven als ze vast blijft
Maar zij bijt ook, toch? Nouja, dat klinkt weer heel extreem, maar ik heb er weleens iets over gelezen van jou, dacht ik.
Ik blijf bezig met Uma hoor, op dat luisteren. De kracht van herhaling Afbeelding1: Maar zij doet dan ook echt niemand kwaad, ze gaat niet naar honden, mensen of andere dieren. Dus als zij niet-luisterend in veilig gebied loopt kan ik daar wel mee leven :mrgreen:

Manu is een ander verhaal, die gaat nog buurten. En een strak regime werkt niet bij ons, ik heb het echt gedaan maar ik ben er niet goed in. Hij is (meestal) vriendelijk en kiest wie, waar en wanneer eigenlijk best wel goed zelf. Maar het is wel waarom ik hem op sommige plaatsen en momenten niet los laat. Hij weet en kent al mijn wensen en commando's heel goed maar hij kiest er te vaak voor om niet te luisteren.
Ik zal ook heus veel verkeerd aanpakken waardoor dit gebeurt, maar tegelijk ben ik er ook van overtuigd dat het type hond/ras mee telt.
Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn leven met hond eruit zou zien zodra ik een herder of ander baasgericht ras zou hebben Afbeelding1:

Floortje
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

#66 Bericht door Floortje »

Er is al eens eerder een topic over dit onderwerp geweest. De vraag was toen of je weleens iets deed wat niet aan de forum-mores voldeed.

Ik heb toen geantwoord dat ik mijn schoonouders voor kerst een puppy cadeau heb gedaan uit het oepsnestje van een vriendin. Hoe verkeerd wil je het hebben? :mrgreen:
Maar tegenwoordig zijn kruisingen in, dus het is ook wel aan mode onderhevig, die mores :wink: Nu voldoe ik er helemaal aan :lol1:
Afbeelding

Soooof
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

#67 Bericht door Soooof »

Manuma schreef:Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn leven met hond eruit zou zien zodra ik een herder of ander baasgericht ras zou hebben Afbeelding1:
Weekje ruilen? :mrgreen: Het lijkt me hilarisch om mijn man een week met Uma te geven, volgens mij beseft hij niet eens dat dat bestaat. :LOL:

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#68 Bericht door dagmar88 »

Floortje schreef:Er is al eens eerder een topic over dit onderwerp geweest. De vraag was toen of je weleens iets deed wat niet aan de forum-mores voldeed.

Ik heb toen geantwoord dat ik mijn schoonouders voor kerst een puppy cadeau heb gedaan uit het oepsnestje van een vriendin. Hoe verkeerd wil je het hebben? :mrgreen:
Maar tegenwoordig zijn kruisingen in, dus het is ook wel aan mode onderhevig, die mores :wink: Nu voldoe ik er helemaal aan :lol1:
:engel: Zolang het een goeiekope is.
Manuma schreef: Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn leven met hond eruit zou zien zodra ik een herder of ander baasgericht ras zou hebben Afbeelding1:
Saai :mrgreen:

Manuma
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Manu en een Uma
Contacteer:

#69 Bericht door Manuma »

Soooof schreef:
Manuma schreef:Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn leven met hond eruit zou zien zodra ik een herder of ander baasgericht ras zou hebben Afbeelding1:
Weekje ruilen? :mrgreen: Het lijkt me hilarisch om mijn man een week met Uma te geven, volgens mij beseft hij niet eens dat dat bestaat. Afbeelding
:goeie: Dat zal wennen zijn. En hoe meer je gaat vragen, hoe meer lak ze aan je heeft :D Het enige wat je veel met haar kan doen is katten zoeken, snoep geven en heel veel knuffelen. Verder vraagt of doet ze ook niks, dus dat is dan wel weer makkelijk :engel:
Mijn vriend vindt nu alle honden druk Afbeelding

DesireeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

#70 Bericht door DesireeB »

Ik loop niet continu met de gedachte wat het hondenforum er wel niet van zal vinden. Wel vraag ik soms advies of een mening ergens over, dus ja ik doe er wel wat mee maar niet altijd.
Zo is Droef bijvoorbeeld nog steeds intact door tips en adviezen die ik hier heb gekregen.
Wel heb ik Droef heel lang veel laten loslopen, tot het een keer wel echt vechten werd. Sindsdien loopt hij 99% van de tijd aangelijnd in de buurt en zoeken we bedrijven terreinen op waar geen honden komen voor het loslopen en spelen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar

Antonetta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

#71 Bericht door Antonetta »

Nee, ik volg uiteindelijk mijn eigen kop. Ik heb kleine honden die ik wel optil als ik een loslopende hond zie. Ik heb een zeer slechte ervaring met een loslopende hond gehad, deze ervaring heeft meer indruk op mij gemaakt dan de mening van het forum. Wel heb ik zeker iets aan het forum gehad en vind ik het leuk om de ervaringen van andere hondenliefhebbers te lezen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.

laeken
wannabee
Aantal honden: 0

#72 Bericht door laeken »

Antonetta schreef:Nee, ik volg uiteindelijk mijn eigen kop. Ik heb kleine honden die ik wel optil als ik een loslopende hond zie. Ik heb een zeer slechte ervaring met een loslopende hond gehad, deze ervaring heeft meer indruk op mij gemaakt dan de mening van het forum. Wel heb ik zeker iets aan het forum gehad en vind ik het leuk om de ervaringen van andere hondenliefhebbers te lezen.
Volgens mij tilt half het hondenforum met kleine hondjes ze wel eens op dus volgens mij voldoe je. Ik til ze in elk geval regelmatig op. Bijvoorbeeld als ik ergens kom en ik niet weet of er loslopende honden zijn. Op de boot naar Terschelling. Als er een kwade grote hond aan komt lopen en als honden mijn honden tegen de grond gaan pinnen en ik ze niet weg krijg. Dan krijgen ze een tik en til ik snel mijn hondje op. Ik laat ze niet door grote honden tegen de grond drukken om geen enkele reden.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”