Honden in bed

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Brand los

Ja, lijkt me heerlijk
10
9%
Ja, maar wel met veel minder honden
54
48%
Nee, ik moet geen hond in bed
40
36%
Anders
8
7%

Totaal aantal stemmen: 112

Bericht
Auteur
Sandra&co
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 2

Re: Honden in bed

#61 Bericht door Sandra&co »

Niet zoveel. Izzy en Sofi liggen op bed (Izzy onder, Sofi boven de dekens) en die draaien keurig mee als ik draai. Ze weten wel beter dan te blijven liggen, haha.

DesireeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

#62 Bericht door DesireeB »

Nanna schreef:
Cleva schreef:Mira heeft de neiging te willen bepalen wanneer ik op sta en zet echt kracht om me uit bed te rollen.
Staat ze daar een beetje te douwen met haar schouder. :roll:

Leuk voor een keer maar verder doe ik het zelf wel, Mier.
Dat valt nog mee. Topsi had de neiging zich uit te rekken en dan even haar vier staalharde klauwen in je rug te planten voor een betere afzet. Die lag al rap in haar eigen dekenkist.
Droef bepaald dat ook graag. Alleen wil hij mij niet uit bed hebben dus hij gaat dan snel boven op me liggen. :lol1: Dan heeft hij toch weer 5 minuten langer kunnen uitslapen samen met mij.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar

Sandra&co
Vaste gebruiker

#63 Bericht door Sandra&co »

Als Izzy het te vroeg vindt (altijd) dan legt ze haar kop heel zwaar op m'n been zodra ze beweging detecteert.

Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

#64 Bericht door Galga's »

Zodra Loba merkt dat ik wakker aan het worden ben, staat ze op van haar bed en gaat met haar slaperige kop op mijn plek liggen. Ook al wil ik er nog helemaal niet uit...
Afbeelding

Tamara/Bayko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

#65 Bericht door Tamara/Bayko »

Ik vind het heel erg prettig dat Cody 's nachts bij me op de slaapkamer ligt, maar mijn bed is verboden terrein. Echt geen zin in hondenharen en een halve Sahara op m'n beddengoed. Bovendien slaap ik vaak erg onrustig met veel om me heen meppen en trappen. Ik zie Cody met z'n zes kilootjes al tegen de muur gelanceerd worden :80:. Dat doen we dus maar niet. Hij heeft z'n eigen ruime ren naast het bed met kussens en dekens erin. Daar slaapt hij heerlijk als de prins op de erwt.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017

ceciel
Vaste gebruiker

#66 Bericht door ceciel »

Als we een vakantiehuis boeken vind ik het super leuk als de slaapkamer op de begane grond ligt zodat Styx erbij kan kruipen.
In de praktijk bedenkt hij dan midden in de nacht dat hij ergens op mijn schouderbladen kan gaan zitten :schrik:
Leuk voor Styx en de baas, die lacht zich eerst zeven slagen in de rondte voordat ik gered wordt.
Best wel fijn eigenlijk dat hij de trap niet op kan :mrgreen:

Domor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising schnauzer x maltezer, middenslag poedel

#67 Bericht door Domor »

Eigenlijk wil ik het niet. Maar als Noa ziek is of als ze een nachtmerrie gehad heeft (gelukkig tegenwoordig nog maar 2x per jaar) of als ik ziek ben en ze dus veel te weinig doet (maar dan alleen overdag) mag ze er wel bij. Zeker na een nachtmerrie is ze minimaal nog een uur me strak vasthoudend, hijgen en hoge hartslag, voordat ze dan in slaap valt. Het zijn niet mijn beste nachten, zullen we maar zeggen.
Afbeelding

Afbeelding

Hakkene
Overactief

#68 Bericht door Hakkene »

Mijn honden mogen niet op bed. Ik slaap dan nog slechter en vind het ook vies. Plus Jet snurkt als een oude kerel, dan doe ik geen oog dicht.

Alleen op vakantie mag Miep aan mn voeteneind liggen in het caravannetje. Daar heb ik geen last van. En de de caravan is mini, dus beter dat ze daar ligt dan dat ik mn nek breek over haar als ik s nachts er even uit moet.

kayleigh*
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

#69 Bericht door kayleigh* »

De honden en katten liggen allemaal op bed. Ze beginnen netjes aan het voeteneind en 's morgens komen ze lekker kroelen.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011

miriam
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

#70 Bericht door miriam »

Nee. Hoe gezellig het me ook lijkt, ik ben te zeer op mijn nachtrust en schone bed gesteld.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017

tibbie
Actief

#71 Bericht door tibbie »

Hier geen hond in bed. Wel middagdutjes op de bank als het uitkomt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Nikki90
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Hussel

#72 Bericht door Nikki90 »

Met zoveel honden in bed zou ik geen oog dicht doen :schrik:

Jet slaapt in haar eigen luxe bed ónder een dekentje :pffff: naast mijn bed. Als we kunnen uitslapen komt ze smorgens vaak even bij me in bed liggen, onder de dekens uiteraard.

Persistence
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Sheltie x boerenfox

#73 Bericht door Persistence »

Het is een guilty pleasure. Al die haren en zand in bed vind ik echt niet lekker, maar hij mag weleens voordat ik het bed ga verschonen.
Terwijl ik slaap komt hij altijd met z'n neus in m'n haren liggen, zo lief vind ik dat 's ochtends. :I: Het is helemaal geen knuffelkont, maar in bed kruipt hij altijd tegen me aan. En 's ochtends dan het opsta ritueel, als ik wakker wordt en hem kriebel dan wordt er uitgebreid gegeeuwd, uitgerekt, met zijn kop tegen me aan gewreven, uitgeschud en dan komt ie kwispelend voor me staan, totdat ik uit bed kom. Owee als ik m'n ogen dichtdoe, dan duwt ie met z'n neus tegen mijn neus.

Ik val echt wel sneller in slaap met hem naast me, dan pieker ik minder.

Het is dus iets speciaals, voor af en toe.
Afbeelding

Swissy
Puppie
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

#74 Bericht door Swissy »

Dat gaat niet passen... :LOL:

Nee, Odin slaapt beneden. Hij mag ook niet eens veel traplopen, dus boven is hij ook nog nooit geweest. De slaapkamer en ons bed is van de katten (en vooruit, ook een beetje van ons). :mrgreen: Ik slaap onrustig de laatste tijd, dus ze verhuizen meestal halverwege de nacht naar kleedjes/ vensterbank kussen. Als ik een klein hondje had gehad, had ik het best gezellig gevonden op de slaapkamer in een mandje. Dat zachte gesnurk.. :love: De deur staat wel open zodat de katten in en uit kunnen lopen en als er wat is kan ik Odin ook horen. Tijdens zijn darmontsteking moest hij midden in de nacht poepen, hij heeft het ons gewoon duidelijk gemaakt, de schat. :I:

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#75 Bericht door Cleva »

Persistence schreef:En 's ochtends dan het opsta ritueel, als ik wakker wordt en hem kriebel dan wordt er uitgebreid gegeeuwd, uitgerekt, met zijn kop tegen me aan gewreven, uitgeschud en dan komt ie kwispelend voor me staan, totdat ik uit bed kom.
:I:

Zo gaat het hier ook.
Inderdaad af en toe.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Manuma
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Manu en een Uma
Contacteer:

#76 Bericht door Manuma »

Manu is te groot. Hij heeft het ook snel warm dus hij gaat snel weer weg. Je mag hem sowieso niet aanraken, behalve met je hand op zijn kop. Dat is al lastig want ik heb geen enorm groot bed en Manu is wel enorm.
's Ochtends komt hij tussen ons in gekropen en wil dan kroelen. Het is dan net of hij glimlacht, zo blij met zijn aandacht.

Uma ligt altijd op bed, altijd aan mijn kant ook. Met haar kont onder mijn deken, en die lange poten vooruit gestrekt waarmee ze af en toe aan mijn rug krabt en veel te harde kreungeluiden maakt. Ze gaat ook altijd zo liggen dat ze mij met haar gat richting rand duwt en het lukt haar nog ook. Je kan kneden en duwen wat je wil, ze zal je geen centimeter helpen. Al leg je haar ondersteboven: het is bed dus het is prima. Ik duw en trek dus nog weleens wild aan zowel Uma als dekbed omdat ik ineens geen bed of deken meer heb.
Maar als ik 's nachts half wakker word, zoeken zowel ik als vriend altijd haar hoofd even met onze hand. Even aaien. En dan slaakt ze zo'n dieptevreden zucht en smekt ze een beetje. Echt, dat beest is om op te vreten :I:
Soms val ik lepeltje lepeltje met haar in slaap. Ze is zo'n knuffel, dat vindt ze echt heerlijk.

Stapper
Vaste gebruiker

#77 Bericht door Stapper »

Ontbijten op bed, hond(en) op bed. Nee, ik kan geen kruimel in bed verdragen. Trouwens nog liever ontbijt op bed dat al dat zand wat onze honden meeslepen. Dat soppende geluid van dat likken. Mmm, daar slaap ik niet goed op. Als ik dichtbij mijn honden wil zijn ga ik op de grond zitten en bij hun liggen. Ook goor maar daarna lekker douchen.
Het is zoals het is.

Sandra&co
Vaste gebruiker

#78 Bericht door Sandra&co »

Stapper schreef:Als ik dichtbij mijn honden wil zijn ga ik op de grond zitten en bij hun liggen. Ook goor maar daarna lekker douchen.
Je kunt ook eens stofzuigen/dweilen als het allemaal zo goor is :mrgreen:

Ik vind het zelf niets vies dat de honden op bed liggen. Zand nemen ze gelukkig ook al niet mee want ze hebben makkelijke vachten waar alles dan allang uitgevallen is als we gaan slapen, ook als Sofi weer wat langer haar heeft. Ik vind wel eens haartjes, maar goed, m'n eigen haar vind ik ook en de regel is dat ze niet over m'n kussens heen lopen. Elke week een schoon bed en dan valt het allemaal reuze mee.

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#79 Bericht door lor1_1984 »

Wij lagen vannacht met zijn drietjes op een rij: Dívka achter me, strak tegen me aan op het dekbed, Mahdu voor me in mijn armen onder het dekbed. :lol1:
Als ik het te warm krijg moet Dívka naar het voeteneind verhuizen, ze heeft de neiging om de hele nacht strak tegen je rug geplakt te liggen :piew:, Mahdu klautert ergens halverwege de nacht onder het dekbed uit en gaat dan naast/tussen mijn benen of op mijn rug/zij liggen.
Hem rol ik ook gewoon om door het dekbed op te tillen aan één kant want hij studeert voor betonblok: loodzwaar en gewoon stug blijven liggen waar je ligt. :mann:
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Kells
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ierse Setter

#80 Bericht door Kells »

Cleva schreef:
Persistence schreef:En 's ochtends dan het opsta ritueel, als ik wakker wordt en hem kriebel dan wordt er uitgebreid gegeeuwd, uitgerekt, met zijn kop tegen me aan gewreven, uitgeschud en dan komt ie kwispelend voor me staan, totdat ik uit bed kom.
:I:

Zo gaat het hier ook.
Inderdaad af en toe.
Zo gaat het hier altijd. :mrgreen:
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.

Cleva
Vaste gebruiker

#81 Bericht door Cleva »

Nee, ik wil niks altijd.
Dan krijg ik er ook meteen jeuk van en dan wordt het gewoon nee.
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Lakelandterrier
IJslandse hond
Aantal honden: 0

#82 Bericht door jvanringen »

Nee. Overal, maar niet op bed.

Cleva
Vaste gebruiker

#83 Bericht door Cleva »

Nou. Overal.
Afbeelding

Kells
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ierse Setter

#84 Bericht door Kells »

Nah, ik vind het bijzonder ongezellig als mijn honden 's ochtends niet bij mij liggen. Het ligt soms wat ongemakkelijk, maar ik zou mij zorgen maken als er eentje niet ligt.
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#85 Bericht door jvanringen »

Cleva schreef:Nou. Overal.
Ja. Alle deuren staan open ‘s nachts, behalve van badkamer en wc. Meestal lagen en liggen ze op de slaapkamer, ook de uitlaathondje die soms komen logeren, want op de slaapkamer zijn ook hondenbedden (nou ja, matrasjes van Ikea). Meestal liggen ze op de slaapkamer, maar ze gaan ook weleens op het logeerbed liggen, of beneden op de bank, of op de tegels in de hal als het warm is. Benches hebben wij niet.

Hylos
Vaste gebruiker

#86 Bericht door Hylos »

Xavi sliep altijd in bed.. Nu niet meer want dat wil man niet.
Ik heb in jaren niet zo goed geslapen. :LOL:
Xavi is de hele nacht bezig met op de dekens, onder de dekens.
En als hij dan al eens stil ligt, duwt hij steeds met zn nagels in je rug (even lekker uitrekken :hmmm: ).
Of hij gaat op mn hoofd staan, of duwt me uit bed.

Hij slaapt nu op een hoekbank en dan slaap ik soms bij hem.
Zoals vannacht, met het vuurwerk. Alle grote kussens van de bank, deken erbij en dan heerlijk slapen (hij dan). :mrgreen:

Ik vind het reuze gezellig en het knuffelt heel fijn.. maar ik werd zo vaak vaker dat ik me niet meer kon heugen wanneer ik voor het laatst een nacht had doorgeslapen. :oeps:
Afbeelding
Afbeelding

natalie
Vaste gebruiker

#87 Bericht door natalie »

ceciel schreef:Als we een vakantiehuis boeken vind ik het super leuk als de slaapkamer op de begane grond ligt zodat Styx erbij kan kruipen.
In de praktijk bedenkt hij dan midden in de nacht dat hij ergens op mijn schouderbladen kan gaan zitten :schrik:
Leuk voor Styx en de baas, die lacht zich eerst zeven slagen in de rondte voordat ik gered wordt.
Best wel fijn eigenlijk dat hij de trap niet op kan :mrgreen:
Precies dit :engel:
Thuis komen ze niet in de slaapkamer, maar op vakantie ligt het bed gezellig vol :LOL:

Cleva
Vaste gebruiker

#88 Bericht door Cleva »

jvanringen schreef:
Ja. Alle deuren staan open ‘s nachts, behalve van badkamer en wc. Meestal lagen en liggen ze op de slaapkamer, ook de uitlaathondje die soms komen logeren, want op de slaapkamer zijn ook hondenbedden (nou ja, matrasjes van Ikea). Meestal liggen ze op de slaapkamer, maar ze gaan ook weleens op het logeerbed liggen, of beneden op de bank, of op de tegels in de hal als het warm is. Benches hebben wij niet.
Ik zou niet weten waar mijn honden allemaal moeten komen als ik er zelf niet kom.
Ik heb echt 15 kamers, ofzo. Die krijgen ze echt niet allemaal tot hun beschikking. :LOL:

Snachts mogen ze in de keuken en de gang. Daar ligt ook hun verzameling aan maanden en dekbedden.
Natuurlijk willen ze liever gezellig onder de dekens in mijn bed maar ja, dat komt niet altijd uit en dan wens ik géén gepiep!
Afbeelding

jvanringen
Vaste gebruiker
IJslandse hond

#89 Bericht door jvanringen »

Cleva schreef:
jvanringen schreef:
Ik zou niet weten waar mijn honden allemaal moeten komen als ik er zelf niet kom.
Ik heb echt 15 kamers, ofzo. Die krijgen ze echt niet allemaal tot hun beschikking. :LOL:

Snachts mogen ze in de keuken en de gang. Daar ligt ook hun verzameling aan maanden en dekbedden.
Natuurlijk willen ze liever gezellig onder de dekens in mijn bed maar ja, dat komt niet altijd uit en dan wens ik géén gepiep!
Zoveel kamers hebben wij gelukkig niet! Ik heb er nooit bij stil gestaan, wij laten de deuren gewoon open ‘s nachts. Maar in bed mogen ze niet, dan slaap ik nog slechter dan ik al doe. Ik willet gewoon niet.

georges
Overactief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een Mixi

#90 Bericht door georges »

Ik zou het af en toe wel eens gezellig vinden om met Georges in bed te slapen, maar Zijne Hoogheid belieft dat niet ; die verkiest de rust van zijn eigen mandje :roos:

Plaats reactie

Terug naar “Poll”