Hond mee naar de zaak

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Hoe sta jij daar tegenover?

Wat een goed idee!
12
20%
Hangt van de hond en het aantal af
33
56%
Neutraal
2
3%
Liever niet
3
5%
Nee zeg
4
7%
Anders
5
8%

Totaal aantal stemmen: 59

Bericht
Auteur
Cleva
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 7

Re: Hond mee naar de zaak

#31 Bericht door Cleva »

Nanna schreef:Ik zit me altijd af te vragen wat voor chagrijnen dat dan zijn, die een lieve hond niet waarderen.
In mijn kennissenkring heb ik echt niemand die niet van honden houdt.
Ik stel me daar altijd van die smetvrezerige types bij voor. Maar inderdaad wel wat Tara zegt, het is wel een recht om niet van honden te houden.
Deze begrijpt het gewoon niet. Ze heeft het als kind niet geleerd en daarna is het er ook niet van gekomen.

Als je ze gewoon echt helemaal negeert dan komen mijn honden je ook niet opzoeken.
Het zijn de echte uilskuikens die met gebogen knietjes vies gaan staan kijken terwijl ze "de hond aan de hand laten ruiken want dat hebben ze gelezen" waar ik echt chagrijnig van wordt.
Dan weten mijn honden ook niet zo goed wat ze moeten doen. Die kunnen niet zoveel met "ruik eens aan mijn vinger" zonder verder context. Dan krijg je van dat gedraal.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Caro
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

#32 Bericht door Caro »

Hangt inderdaad van hond en soort werk af. Ik werk in de zorg; 24-uurs-voorziening voor mensen met licht verstandelijke beperking met verslavingen en gedragsstoornissen. Toen ik 8 jaar geleden met deze baan begon bleef Shep gewoon thuis maar toen was het nog geen 24 uurs-voorziening. 7 jaar geleden werd het dat wel en kwamen er slaapdiensten. Ik heb mijn baas toen gevraagd of Shep mee mocht met slaapdiensten want ik woon alleen met haar en zij kan niet van 4 uur 's middags tot volgende ochtend half 10 alleen blijven natuurlijk. Baas die ik toen had begreep dat en het mocht als alle collega's eens waren. Nou dat waren ze. Met slaapdiensten gaat Shep dus altijd mee en in de weekends regelmatig ook als ik een andere dienst heb. Doordeweeks niet, dan is het gewoonweg te druk. Maar Shep is ideaal voor dit werk; bewoners vinden troost bij haar, worden rustig van haar en zijn blij als ze haar zien en mogen aaien. En Shep vindt dat zelf ook allemaal leuk. Meerdere malen mee gemaakt dat ik op de camera een agressieve bewoner aan zag komen met het stoom uit zijn oren en alleen al bij het zien van Shep, was alle woede weg. Shep blijft trouwens wel op kantoor, daar kunnen ze haar komen aaien. In de huiskamer waar vaak ruzie en toestanden zijn komt Shep niet. Ik wil niet dat zij in een vervelende situatie terecht komt. Maar het ligt dus wel aan de hond. Collega van mij heeft een teckel die echt overal op blaft, die komt dus nooit mee naar het werk.
Afbeelding

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa

#33 Bericht door Frootje »

Hangt inderdaad van de hond af. Ik zou overlast ook niet zo op prijs stellen, maar een lieve hond op de werkvloer lijkt me heel leuk. Helaas vindt mijn baas het geen goed idee. :U:

Froo zou ik niet meenemen naar mijn werk, we werken met veertig mensen op een afdeling en dan vindt ze totaal geen rust tenzij ze de hele dag op schoot mag slapen. Maar als ik een eigen kantoor zou hebben, zou ik haar gerust meenemen. Helaas is dat niet zo, en de baas wil ook geen honden op de werkvloer voor zover ik weet. Terwijl ik het idee heb dat de mensen bij ons juist wel wat zouden hebben aan een lieve hond op de werkvloer. Maar goed, daar ga ik niet over. :engel:

Wolfsblut
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Riesenschnauzer, Dwergteckel rode langhaar en standaard teckel draadhaar.
Aantal honden: 3

#34 Bericht door Wolfsblut »

Zoals een aantal mensen al aangaf, dat is afhankelijk van het bedrijf waar je werkzaam bent. Mijn voormalig bedrijfshondje ging heel vaak met me mee om ratten te vangen. Daar verheugde ze zich altijd op want dat vond ze leuk.
Luisteren is meer dan horen, zien is meer dan kijken, leven is meer dan overleven.

Belle
Vaste gebruiker

#35 Bericht door Belle »

Mijn honden zijn als pup weleens mee geweest, als ik in het begin een te lange dag van huis moest zijn. Een lieve collega heeft dan opgepast als ik les moest geven. Honden zijn echter niet toegestaan bij ons in het gebouw, dus ik moest stiekem via de fietsenkelder naar binnen.
Gelukkig kan ik wel veel thuis werken, dus dan werk ik wel gezellig met de honden om me heen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012

Hilde
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

#36 Bericht door Hilde »

Elmo is altijd mee. Die is zo zoet als wat en daar heb je nog geen last van, al zou je het willen. Als hij moe wordt, gaat hij zijn bench in (vaak zelf al) en ligt hij daar lekker. Tussen de middag samen naar buiten en hij daagt mijn collega's graag uit voor een spelletje, wat altijd wordt gewaardeerd. Hij vindt sinds hij volwassen aan het worden is sommige mensen een beetje spannend en andere honden soms wat stom, dus daarin nu iets meer begeleiding nodig, maar als we daar de ruimte niet voor hebben, ligt hij in de bench.
Afbeelding

Miezemuis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

#37 Bericht door Miezemuis »

Bij mijn werk kan het niet. Mijn man zijn secretaresse bent haar hond altijd mee. Dat kan bij zijn bedrijf ook. Onze honden neemt hij nooit mee. Hij moet 1,5 uur rijden en dan zitten de honden dus 3 uur in de auto. Zo lang zitten de honden doorgaans niet alleen thuis dus dat heeft geen nut.
Afbeelding

DeDiana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

#38 Bericht door DeDiana »

Toen ik nog een paar dagen per week op kantoor werkte, ging Mila wel vaak mee. Die is daar ook wel geschikt voor; ging rustig ergens liggen, kwam eens een aai halen, gooide ons oud papier in de oudpapierdoos en verder merkte je niet echt dat ze er was. Amoz is ook een paar keer mee geweest en dat ging ook prima, maar mijn andere honden waren er niet geschikt voor wegens veel te aanwezig/niet makkelijk hun rust vinden op vreemde plekken. Dan bleven ze liever gewoon thuis op de bank liggen.
Ik vond het zelf wel fijn dat ik een hond mee kon nemen als dat zo eens handig uitkwam, maar voor de honden had het denk ik niet meteen een grote meerwaarde, aangezien ik op kantoor was om te werken en niet om met de honden bezig te zijn. Eigenlijk net als wanneer ik thuis aan het werk ben: als ik achter de computer zit, weten ze dat ik bezet ben en gaan ze lekker liggen slapen of voor zichzelf wat doen.

Floortje
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

#39 Bericht door Floortje »

Eigenlijk zou ik volmondig JA! willen roepen.
Het is reuze gezellig en handig, maar feit is wel dat iedereen een andere definitie van overlast heeft. Je kunt zure mierenneukende collega's hebben, maar ook aan de kant van de hondenbezitter valt nog veel te winnen.

In mijn vorige baan mocht de hond mee, in mijn huidige baan niet. Waarom niet? Omdat sommige mensen het voor anderen verpest hebben. Vroeger mocht het namelijk wel, maar er zijn te veel klachten geweest.
Ik snap werkelijk niet waarom je zelf niet kunt bedenken dat het niet gewenst is dat je hond de deurposten afkluift of kinderen(!!) gaat aanblaffen. Maar goed, dat gebeurt dus wel, heel jammer. Ik als hondenliefhebber vind dat al storend gedrag, laat staan wat niet-hondenmensen daarvan vinden.
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#40 Bericht door Nanna »

Floortje schreef: Ik snap werkelijk niet waarom je zelf niet kunt bedenken dat het niet gewenst is dat je hond de deurposten afkluift of kinderen(!!) gaat aanblaffen.
"hahaha! Kijk, hij voelt zen eige al helemaal thuis! En die kinderen hebben hier niets te zoeken"
:19:
Van die vreselijk hun heilige kutjoekel op een troon plaatsende figuren die alleen vanuit zichzelf kunnen denken.
Afbeelding

Bulley
Overactief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

#41 Bericht door Bulley »

Bayla gaat altijd mee. Werk bij een dierenkliniek dus makkelijk. Ze is een niet hond vriendelijke hond maar de rest wat er rond loopt weet dat en houden gepaste afstand. Ze slaat alleen aan als er een bestelling wordt gebracht en ze diegene nooit eerder heeft gezien, de keer erna is ze stil. Ze ligt achter dus ziet de honden die op spreekuur komen niet. Ze gaat wel piepen als er een kat heel hard geluid heeft gemaakt en daarna mijn naam genoemd wordt om te helpen vast houden :engel:
Ik heb voor ik Bayla in huis haalde eerst overlegd met mn werkgever of dit kon. Anders was ik niet meer aan een hond begonnen. (11 uur van huis is echt te lang)
Bulley 11.02.2005-24.02.2015

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#42 Bericht door Nanna »

Toen ik bij de DA werkte had ik ook vaak mijn kaninchen teckeltje Maggie mee. Die zat dan in een mandje op het bureau. Als mensen gingen pinnen konden ze haar zien en moest er natuurlijk geaaid worden ;-) Vaak konden ze wel zien 'dat dat hondje heel ziek was' :LOL:
Afbeelding
Afbeelding

iones
Vaste gebruiker

#43 Bericht door iones »

Dat doen de dierenassistentes bij mijn dierenarts ook. Een paar shitzu's lopen er (afgestaan door een klant die er niet meer voor wilde zorgen), en een cockertje. En ook nog een tijd een keesje (was ook afgestaan want die zou bijten, bleek niks van waar te zijn). En soms vangt mijn dierenarts zelf ook wel eens een hond op en die loopt daar dan rond, buiten die van haar zelf uiteraard.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#44 Bericht door S@ndr@ »

Ik hou best een beetje van honden, maar op de werkplek zou ik er niet aan moeten denken, je kunt er nu je kont al niet keren :hmmm: gaat niet helemaal goed komen denk ik .. is niet echt een hondvriendelijke plek
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

lucie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder, Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 4

#45 Bericht door lucie »

Hangt ook wat mij betreft van hond en werkplek af. Voorop staat dat de hond er zelf ook wat aan heeft. Dat ie daar beter af is dan (alleen) thuis zeg maar. Buiten het feit natuurlijk dat ie zich moet kunnen gedragen, dat spreekt vanzelf.
Afbeelding

Tara
Vaste gebruiker

#46 Bericht door Tara »

Nanna schreef:Ik zit me altijd af te vragen wat voor chagrijnen dat dan zijn, die een lieve hond niet waarderen.
In mijn kennissenkring heb ik echt niemand die niet van honden houdt.
Ik stel me daar altijd van die smetvrezerige types bij voor. Maar inderdaad wel wat Tara zegt, het is wel een recht om niet van honden te houden.
Niet iedereen is er vertrouwd mee, er zijn er bij die honden gewoon echt niet leuk vinden en een nieuwsgierig neusje tegen hun hand echt niet fijn vinden.
Tel daarbij op dat er mensen bij zijn die van mooie kleding houden en dan word je natuurlijk niet blij van een paar enthousiaste hondenpootjes die je panty per ongeluk kapot harken en ook niet zo van een paar verdwaalde haartjes op je kleding. Ik begrijp dat echt hartstikke goed, dus ik hou daar rekening mee.
Er zijn er trouwens ook zat die het echt niks kan schelen, beeldige kleding of niet. :wink:
Van die dingen dus...

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#47 Bericht door Cleva »

Ik interesseer me niet bijzonder veel voor wat anderen wel of niet leuk vinden.
Ik verwacht zelf trouwens ook niet op mijn wenken bediend te worden.
Je houdt maar op met je prinselijke wensjes. Het is een hond. Er is nooit een tijd geweest dat het ongewoon was om honden in de buurt te hebben en wat mij betreft gaan we daar ook niet aan beginnen.

Als Marie-Antoinette haar goudbrokaat japonnetje rond jachthonden kon dragen dan kun jij dat ook met je panty van de Hema. Dahag.

Rekening houden is leuk maar dat gebeuren waarbij honden alleen nog maar een plaats hebben als zelfs de stagiaire geen retorisch bezwaar kan bedenken accepteer ik niet.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”