Hond mee naar de zaak

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Hoe sta jij daar tegenover?

Wat een goed idee!
12
20%
Hangt van de hond en het aantal af
33
56%
Neutraal
2
3%
Liever niet
3
5%
Nee zeg
4
7%
Anders
5
8%

Totaal aantal stemmen: 59

Bericht
Auteur
Nanna
Forumkwebbel
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 5

Hond mee naar de zaak

#1 Bericht door Nanna »

Honden mee naar je werk, het zou de werksfeer verbeteren en zorgen voor minder stress. Toch is niet iedereen even enthousiast
Focus deed onderzoek onder de Duitse werkende bevolking en kwam erachter dat de meningen ongeveer gelijk verdeeld zijn. Rond de 398% van de werkende Duitsers lijkt het een prima idee, 42% ziet het totaal niet zitten.
Vrouwen zijn in het algemeen positiever over honden op de werkplek dan mannen, 45% van alle vrouwelijke werknemers zouden het leuk vinden. Mannen zijn minder werkhondvriendelijk, “maar” 31% hoopt op een vierpotige collega.
Weliswaar specifiek voor Duitsland, maar er zijn ook grote regionale verschillen. In het voormalige Oost-Duitsland is maar 29% van de mensen positief over honden op kantoor, in het Westen is dat bijna 40%. En nog een opvallend resultaat, mensen met kinderen zijn minder positief over honden aan het bureau dan mensen zonder kinderen.

bron
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

Re: Hond mee naar de zaak

#2 Bericht door Nanna »

Ik vind het op de eerste plaats afhangen van het werk. Als je in een laboratorium werkt kan het natuurlijk niet. En zo is er wel meer te verzinnen.

Verder hangt het van de hond af. Ik denk dat niemand blij gaat worden van een kwijlende reactieve Rottweiler die het bureau van de baas gaat liggen verdedigen. :schrik:
Of van een eindeloos keffende Teckel. Of een Husky die de schoonmaakploeg een avondje extra werk geeft.
Kortom, overlast.

En ook zal niet iedereen de hond mee kunnen nemen. Of we moeten het allemaal prima vinden dat er twintig honden in de kantoortuin zitten.
Verder dan dat zie ik niet veel bezwaren ;-)
Afbeelding

Lucia
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

#3 Bericht door Lucia »

Hangt af van werk en hond.
Ik werk in 2 filialen van een dierenwinkel. Bij 1 ging peer regelmatig mee en zazoe nu ook. Milo deed ik er geen plezier mee.
Zitten achter kassa, peer vooral omdat hij graag bij me is, zazoe omdat iedereen zn lang verloren vriend is en niet iedereen daar ook zo over denkt.
Reacties heel positief, sommige mensen komen zelfs even voor de hond.
Dit is in de rustige winkel.

In de drukke winkel is het te druk, geen ruimte, maar mogen ze mee in magazijn, daar deed ik peer geen plezier mee dus dan naar oppas.
Zazoe is nog niet meegeweest, ze zitten dan veel alleen achter en dat vind hij wat moeilijk nog.

Milo was echt liever bij mijn ouders.
Afhankelijk van hond en baan zie ik de toevoeging er wel van.

duitse herder
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

#4 Bericht door duitse herder »

Normaal gaan de honden standaard met mij mee naar mijn werk (dagopvang voor honden). Toen Noah geopereerd werd aan haar knie, kon dat niet. Toen mocht ze als uitzondering mee naar mijn vriend zijn werk, een accountant kantoor. Gelukkig ging dat prima, Noah is vriendelijk naar mensen en niet druk.
Perry kan nu even niet mee naar mijn werk Ivm giardia, nu is hij als uitzondering mee geweest naar mijn vriend zinn werk. De eerste keer een hele dag. Er is 1 collega bang voor honden maar niet voor Perry gelukkig. Perry deed het keurig! Zelfs zo goed dat de vraag kwam wanneer hij weer mee komt :LOL: kortom, we hebben het onwijs luxe. Standaard met mij mee en anders met mijn vriend.
Perry en Noah

Afbeelding

Catho
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Herder mix

#5 Bericht door Catho »

De baas van andere meneer Catho heeft zo'n eindeloos keffende teckel....tot meneer Catho er is. Het was liefde op het eerste gezicht en nu zit ze constant bij hem op schoot als hij op kantoor is. Hij zit dan met 1 hand servers te fiksen en op de andere arm mevrouw :LOL: Ze is constant bij hem. Ook omdat ze krijst vanaf dat ze zijn auto hoort en niet tot bedaren komt tot ze op schoot zit :mann: Het kan natuurlijk eigenlijk niet maar het is wel enorm zoet. Hij werkt grotendeels vanuit huis dus ze heeft maar twee keer per week geluk, de andere dagen schijnt ze mokkend in haar mandje te liggen. Als ze in z'n tas mee kon deed ze het, heerlijk beest.

Thorran is wel eens mee geweest naar mijn werk maar die was buiten z'n verhaarperiodes niet zo'n haarbal en hij was erg gezellig en beleefd. Zoet kwispelen naar iedereen en knuffelen met wie wil. Saba neem ik beslist niet mee, die gaat dan denken dat ze moet waken.
Makkelijke rustige honden die het zelf ook leuk vinden vind ik een aanwinst op kantoor :ok:
Afbeelding
Dag Thorran...

Tara
Vaste gebruiker

#6 Bericht door Tara »

Een hond moet er wel geschikt voor zijn natuurlijk, manieren zijn om te beginnen onmisbaar en continu aandacht vragen is ook niet de bedoeling.
Ik heb een kantoorhond en ze is hartstikke lief, maar ze wil nog steeds wel erg graag aaitjes halen in het andere kantoor. En dat kan gewoon niet. Hoewel de meesten het gezellig vinden als ze even komt kijken, zijn er ook mensen die er niet van gediend zijn en daar moet mijn beleid dan ook op afgestemd worden. Zo lang het hondje niet zelf begrijpt dat ze niet overal welkom is, mag ze gewoon niet buiten mijn zicht om door het kantoor scharrelen.
Toch doet ze het verder goed hoor, mijn baas en ik roepen haar gewoon consequent terug als ze weg wil sluipen en dat gaat prima. Ze ligt eigenlijk de hele dag een beetje naast mijn baas in een hoekje te chillen.
Van die dingen dus...

Nanna
Forumkwebbel

#7 Bericht door Nanna »

Ik nam vroeger tijdens de nachtdiensten in de zorg mijn teckel ongevraagd mee. Lag ze lekker op mijn vest in een stoel. Nooit heeft iemand geklaagd.
Maar goed, ze was ook wel zoet en stil. En maar een klein hondje, dat scheelt ook.
Afbeelding

Manuma
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een Manu en een Uma
Contacteer:

#8 Bericht door Manuma »

Manu en Uma zijn al jarenlang kantoorhonden :D
Uma ligt onder het bureau van de baas en Manu bij de deur. Als ze er niet zijn, worden ze gemist.
Onze honden zijn het gewend en zijn ook goed gemanierd. Ze slapen rustig, bij bezoek geven ze geen krimp en ze vragen geen aandacht. Behalve na de lunch, dan moeten zij de broodkorsten en het laatste plakje worst natuurlijk.

Laura84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

#9 Bericht door Laura84 »

zo afhankelijk van de hond, collega's, werkomgeving etc etc etc.
Denk niet dat er een eenduidig antwoord op gegeven kan worden.

Mijn meiden zijn er niet geschikt voor, Laicka heeft een mening en Fix vindt iedereen veel te gezellig.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding

Tineke
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

#10 Bericht door Tineke »

Jimi gaat iedere dag vrolijk met mij mee, hus.
Gezellig samen de deur uit en weer in.
Jan werkt nachten dus de dames hebben ook gezelschap.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl

iones
Vaste gebruiker

#11 Bericht door iones »

Ik vind het een strak plan maar een hond moet wel aan een paar vereisten voldoen:
mensvriendelijk
hondvriendelijk (mochten er meer de hond mee willen nemen)
welopgevoed. Dus zindelijk en niet blaffen en tegen mensen op springen.

Op deze manier zouden meer mensen een hond kunnen nemen want velen verlangen naar een hond maar kunnen er vanwege een fulltime baan niet aan beginnen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen

Ptje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

#12 Bericht door Ptje »

Die van mij zouden denk ik eerst iedereen uitgebreid willen begroeten de hele dag door maar werk in de schoonmaak dus het is al niet handig om ze mee te nemen.
Eigenlijk vind ik dat stiekem best jammer.
Op het gemeentehuis komt er af en toe de kat van de buren ff op visite, heel gezellig .
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite

alinelaila
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese stabij

#13 Bericht door alinelaila »

Ik ben niet objectief, want op mijn werk nemen al allerlei collega's hun hond(en) mee. De honden zitten dan in de keuken als wij aan het werk zijn. Tijdens de pauze lopen ze op het voorterrein en zodra 's middags de klok 4 uur heeft geslagen (en de laatste klant dus de deur uit is) gaat de keuken weer open en lopen de honden bij ons bij de balie en voor op het terrein. Ik vind het reuze gezellig, maar mijn werk (dierenasiel) leent zich er ook uitstekend voor.
Sem

Jackira
Vaste gebruiker

#14 Bericht door Jackira »

Het lijkt me heel erg leuk, de honden meenemen. Maar je krijgt denk ik ook wel te maken met collega's die allergisch zijn of die bang zijn of gewoon niet van honden houden.

Nola mag ook mee met schoondochter naar haar werk maar in de praktijk is ze bijna altijd bij ons als ze allebei werken want schoondochter heeft het erg druk en niet veel tijd voor Nola op het werk. Dus dan kan ze beter hier mee draaien in de organisatie :mrgreen:

Mijn eigen werk is er niet geschikt voor want ik zou ze niet zonder toezicht bij de clienten kunnen laten. Niet vanwege de honden maar meer vanwege de mensen.
Afbeelding

Nikki90
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Hussel

#15 Bericht door Nikki90 »

Jet gaat altijd mee naar het werk. Maar ik werk dan ook in een dierenpension, ideaal!

Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

#16 Bericht door Galga's »

Hier gaat het niet. Het mag niet van het bedrijf en het zou ook niet praktisch zijn: veel laboratorium werk en behoorlijk wat vergaderingen. En mijn kantoor is te klein voor 3 mensen en 6 honden.

Het zou soms wel eens handig zijn als ik even met 1 naar de dierenarts moet. Het werk begint om 8 uur, de dierenarts heeft inloop spreekuur van 9-half 10.
Afbeelding

sbientje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

#17 Bericht door sbientje »

een hond op kantoor zou ik wel grappig vinden, maar als iedereen zijn hond meeneemt wordt het wel erg druk. Karel zou het wel kunnen, Pom is al ongeschikt wegens veel te blij. Maar van mij hoeft het neit per se, ik ben zo al afgeleid genoeg haha

Maryanne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

#18 Bericht door Maryanne »

Xara gaat met mij mee naar de zorgboerderij :I:

Zamunda
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): .
Lais: RRxCCxAB
Willem: Kretaan
Ravi: windhondkruising

#19 Bericht door Zamunda »

In principe ben ik (heel erg) voor. Amber zou er echt perfect voor zijn geweest, mijn eigen drie niet.

Laura84 schreef:zo afhankelijk van de hond, collega's, werkomgeving
Inderdaad.
Afbeelding

Laissah: never a dull moment :I: -||- Mistertje. Dag lieve jongen :love: -||- Willempie -||- Ravi

Persistence
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Sheltie x boerenfox

#20 Bericht door Persistence »

Jammer genoeg is het bij de kantoren waar ik werk echt not done om een hond mee te nemen.
Heb toen ik op zoek was naar een andere baan hier wel naar gekeken, maar ik kon maar weinig, zeg maar gerust géén bedrijven vinden (in mijn sector) waar dit wel gedaan wordt.

Ik zou het dolgraag willen, niet eens elke dag, maar 2 dagen ofzo.
Afbeelding

*Esther
Vaste gebruiker

#21 Bericht door *Esther »

Nikki90 schreef:Jet gaat altijd mee naar het werk. Maar ik werk dan ook in een dierenpension, ideaal!
Ha, hier hetzelfde. Heerlijk om ze alle 3 mee te nemen. Teddy heeft haar vaste vriendinnen van de dagopvang. Ook kleine honden. Haas en Polar elkaar met soms wat leuks om te spelen. Wel een grote luxe!

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#22 Bericht door Marion. »

Ik nam ze wel eens mee, als we beiden moesten werken. Eerst 's ochtends flinke bosronde en dan mee. Ging prima. Maar of het de productiviteit ten goede kwam weet ik niet helemaal. Tussen mijn kamer en die van de collega's zat een lange gang van 30 meter ofzo. En we konden heel goed over en weer ballen gooien haha, en Saar en Miep maar door die gang racen :D
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

hakunamatata
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

#23 Bericht door hakunamatata »

Suze zou de perfecte kantoorhond zijn :I:
Lief, rustig, blaft niet, wil gerust af en toe een knuffel maar verder ligt ze gewoon op haar plek. Maar helaas mogen bij ons geen honden mee. Wie weet bij een volgende baan wel.

Het lastige met kantoorhonden is vooral, van wie is de hond? Waarom mag die wel mee en mogen andere honden dan ook mee? Wat voor werkplek is het en waar is de hond dan al die tijd? En wat voor hond is het? Allemaal factoren die het kunnen maken of breken. Wanneer goed uitgevoerd kan het zeker heel positief zijn zo'n hond op de werkvloer.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding

Jion
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podencocktails

#24 Bericht door Jion »

Mijn honden zouden het in ieder geval fantastisch vinden. Vooral de kantine. :lol1:
Afbeelding

Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

#25 Bericht door Javierrrr »

Praktijk (PMT) aan huis, dus de honden hoeven niet mee naar de zaak, want de zaak is aan huis. Ze draaien mee in de dagelijkse routine van privé en werk. Javier, Merlijntje (en evt logeerhonden) zijn in principe aanwezig tijdens therapiesessies. Bij nieuwe cliënten die hier in eerste instantie huiverig tegenover staan, zet ik ze apart, maar met verloop van tijd verandert dit meestal......een ontspannen wandeling met honden doet wonderen.
Dit betekent wel, de combinatie van werk aan huis en honden die ik in mijn werk betrek, dat ik behoorlijk selectief ben bij het kiezen van een hond. Draufgängers of honden met een hele actieve energie is geen goede keus.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#26 Bericht door Cleva »

Nanna schreef:Ik vind het op de eerste plaats afhangen van het werk.

Dat wilde ik ook zeggen.
Met wie komen ze allemaal in aanraking en voelt dat nog prettig voor de honden.
Mijn honden zijn heel sociaal en houden van mensen maar als het te druk wordt dan hebben ze daar ook best stress van.
Mijn honden kunnen dat hebben maar ik kan me heel goed voorstellen dat niet elke hond die stress weer kwijt is als ze eenmaal in het bos uit de auto springen.
Het ligt er maar aan wat je hond allemaal kan verwerken.

Voor het werk zelf vind ik het wonderen doen.
Hein en Mira zitten aan bij de bestuursvergadering, op verscheidene schoten en zo brengen ze een hele aardse noot in bij abstracte gesprekken over jaarcijfers en marktaandelen.
Het relativeert enorm om een water smekkende hond op de achtergrond te horen.

Mensen lopen al 40.000 jaar met honden op. Zo goed als elke menselijke populatie heeft honden. Dat is geen huisdier maar een symbiose.
Ik vind het dus vooral heel gezond en zelfs nodig.

Overigens vin dik het erg wrang dat je benoemt dat honden niet in een laboratorium hoort.
Ik ben het met je eens, hoor. Maar doe het dan ook gewoon niet. Ook niet als proefbeagle.
Ik ben niet tegen dierproeven waar ze zinnig zijn maar honden hebben teveel andere rollen om ook daar te zitten. Het voelt niet goed.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#27 Bericht door Cleva »

Javierrrr schreef: Dit betekent wel, de combinatie van werk aan huis en honden die ik in mijn werk betrek, dat ik behoorlijk selectief ben bij het kiezen van een hond. Draufgängers of honden met een hele actieve energie is geen goede keus.

Nee, maar het is wel een goede manier om te spiegel hoe mensen zich gedragen.
Mijn secretaresse heeft niets met dieren. Ze heeft er geen hekel aan maar oolk domweg geen interesse of kunde op dat vlak.
Ik heb haar op dag een gezegd dat ze ze gewoon mag negeren en ze hebben haar ook nooit meer een blik waardig gegund.
Anderen komen flikflakkend en en hallo!! roepend binnen maar willen 3 minuten later geconcentreerd aan de mail. Kan hoor, maar dan moet eerst iets met de opwinding die je net zelf mee naar binnen gesleurd hebt.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Tara
Vaste gebruiker

#28 Bericht door Tara »

Cleva schreef:
Javierrrr schreef: Dit betekent wel, de combinatie van werk aan huis en honden die ik in mijn werk betrek, dat ik behoorlijk selectief ben bij het kiezen van een hond. Draufgängers of honden met een hele actieve energie is geen goede keus.

Nee, maar het is wel een goede manier om te spiegel hoe mensen zich gedragen.
Mijn secretaresse heeft niets met dieren. Ze heeft er geen hekel aan maar oolk domweg geen interesse of kunde op dat vlak.
Ik heb haar op dag een gezegd dat ze ze gewoon mag negeren en ze hebben haar ook nooit meer een blik waardig gegund.
Anderen komen flikflakkend en en hallo!! roepend binnen maar willen 3 minuten later geconcentreerd aan de mail. Kan hoor, maar dan moet eerst iets met de opwinding die je net zelf mee naar binnen gesleurd hebt.
Dat dus.
Ze vinden me heel erg streng voor de hond, maar ik kan het gewoon niet aan anderen overlaten. Ze mag van mij best gezelligheid zoeken bij mensen die het leuk vinden, maar dan wil ik ook dat diezelfde mensen dan opletten dat ze niet elders waar ze niet welkom is gaat lopen uithangen.
Aangezien dat dan weer niet gebeurt moet ze dus gewoon consequent in ons eigen kantoor blijven, het is niet anders. Wel de lutsen en niet de latsen werkt gewoon niet. Ik kan geen beleid op verschillende situaties gaan schrijven. Lekker overzichtelijk houden, het is al ingewikkeld genoeg in een situatie die eigenlijk niet op honden is ingericht. Mensen die niet van dieren houden hebben wat mij betreft gewoon het volste recht om op hun werkplek niet lastig te worden gevallen met een eigen leukheid etalerende hond waar ze niet om hebben gevraagd.
Van die dingen dus...

Nanna
Forumkwebbel

#29 Bericht door Nanna »

Ik zit me altijd af te vragen wat voor chagrijnen dat dan zijn, die een lieve hond niet waarderen.
In mijn kennissenkring heb ik echt niemand die niet van honden houdt.
Ik stel me daar altijd van die smetvrezerige types bij voor. Maar inderdaad wel wat Tara zegt, het is wel een recht om niet van honden te houden.
Afbeelding

crutz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

#30 Bericht door crutz »

Toen ik bij het GWK werkte ging Amor altijd mee. Dat is gestart toen hij door een wond extra zorg nodig had en bleek een positieve uitwerking op gezeur van klanten te hebben. Vanaf dat moment mocht hij altijd mee

Plaats reactie

Terug naar “Poll”