Kerstdecoraties

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Schiet er maar op

Ik doe helemaal niets
21
22%
Her en der een klein versierinkje
18
19%
Een kerstboom en that's it
15
16%
Ik versier het hele huis, inclusief boom
24
25%
De ene kerst wel, de andere niet
7
7%
Anders
11
11%

Totaal aantal stemmen: 96

Bericht
Auteur
lor1_1984
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka
Aantal honden: 2

Re: Kerstdecoraties

#31 Bericht door lor1_1984 »

Nanna schreef:Zijn er trouwens echt mensen die ieder jaar voor een totaal nieuwe kleur of look gaan, kerstbalgewijs?
Wat doe je dan met je oude zut?
Ik heb nog spullen voor in de kerstboom die uit mijn jeugd stammen en dat is HEUL lang geleden.
Vind dat juist leuk om dat stokoude kerstengeltje weer in die takken de knijpen.

Ik zag dat nu de dernier cri de luipaardversiering is. Luipaarden in je kerstboom? :U:
Ik heb twee verschillende sets:
(licht)blauw zilver wit
Rood goud en zelfgedroogde sinaasappelschijven
Beiden worden aangevuld met houten hangers en dezelfde lichtjes
Oh en ik heb nog wat multicolor liggen voor het kleine boompje, daarbij kan ik kiezen uit warmwitte of multicolor lichtjes.

Ik probeer wel jaarlijks te wisselen en wil nog iets als zwart-brons-goud ofzo erbij.
Maar wat van set 1 bij set 2 past gebruik ik ook daarvoor. :wink:
Dus niet dat ik dadelijk 5 warmwitte lichtsnoeren heb ofzo. :tongue:
Ik berg alles gescheiden op, 1 doos met de basisspullen en de rest op thema.
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#32 Bericht door Marion. »

Al een paar jaar zetten wij geen kerstboom meer. Gedoe (want ik wil wel een echte) en we zijn toch altijd beide kerstdagen van huis. Heb van die nepstrengen dennetakken waar ik lichtjes omheen gedraaid heb, die passen precies in de vensterbanken. Wel lichtjes dus, maar zonder enige moeite haha. En verder hier en daar in huis iets kersterigs.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#33 Bericht door Heavy »

Een nepboom en verder veel kaarsjes en lichtjes. Maar geen knipper of gekleurde lichtjes en al helemaal niks waar geluid uit komt :engel:
Afbeelding

Tineke
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

#34 Bericht door Tineke »

Geen kerstboom hier want we zijn standaard met vakantie rond die tijd. Wel wat lichtjes en kerstdingetjes en overal kaarsen, meer dan de rest van de donkere dagen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl

Lucia
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

#35 Bericht door Lucia »

Liefst helemaal niets, ik kan niet tegen al die zooi in huis.

Manlief denkt daar anders over, maar denkt er vaak met kerst weer aan en dan kan het niet meer :pffff:

Fabiola17
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

#36 Bericht door Fabiola17 »

Grote nep kerstboom, die sinds onze verhuizing eindelijk fatsoenlijk in huis past.
Met zilveren versiering, beetje rood mag, en veel lampjes (geen kleur en geen geflikker) erin.
Verder hier en daar wat losse versieringen en lichtjes.

Maar we slaan ook wel eens een jaar over.
Toen ik nog werkte werd ik altijd behoorlijk down in december, al die gemaakte en opgelegde gezelligheid, ik werd er doord ongelukkig van. Afwachten hoe het dit jaar gaat.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-30.10.2019
en Joy 2003(?)-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!

ceciel
Vaste gebruiker

#37 Bericht door ceciel »

Ik kan niet wachten om mijn echte boom te gaan halen en de kerstmeuk tevoorschijn te halen.
Gezellige tijd vind ik de aanloop naar kerst met lampjes en lichtjes en kerstliedjes op de radio. Twee weken vrij in het vooruitzicht, heerlijk.

katerke
Vaste gebruiker
Aantal honden: 6

#38 Bericht door katerke »

Wij hangen her en der wat op. Een boom zetten we niet . Wel kerstverlichting hangen overal. Als ik een mooi klein nep boompje vind dan zet ik die mss ook nog.

Ben niet echt een kerst mens . Voor mij hoeft dat allemaal niet

HillieS
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

#39 Bericht door HillieS »

Ik heb anders gestemd.
Wij hebben in dit huis geen plek voor een fatsoenlijke boom, dus 2 guirlandes-met-lichtjes met een paar ballen erin. 1 bij de zithoek en 1 bij de keuken.
Verder een mini boompje in een hoekje.

Als alles goed gaat kunnen we volgend jaar een boom in ons nieuwe huis kwijt.

Nu al jaren blauwe en zilveren ballen.

In de boom komen volgend jaar rode met zilveren en rode ballen. Volgend jaar dus nieuwe kerstballen kopen!
Afbeelding

Lanavandevledders
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

#40 Bericht door Lanavandevledders »

ja hier wordt alles van stal gehaald, heerlijke tijd,
kerstboom met een stapel pakjes eronder
lichtjes en decoraties binnen en buiten,
kaarsen, raamstickers, sneeuw figuren op het raam, noem maar op,
wat kleine dingetjes staan al, maar na 5 dec de hele zooi,
niet extreem opvallend, gewoon rustig en bere gezellig.

Luna87
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier

#41 Bericht door Luna87 »

Nanna schreef:Zijn er trouwens echt mensen die ieder jaar voor een totaal nieuwe kleur of look gaan, kerstbalgewijs?
Wat doe je dan met je oude zut?
Ik heb nog spullen voor in de kerstboom die uit mijn jeugd stammen en dat is HEUL lang geleden.
Vind dat juist leuk om dat stokoude kerstengeltje weer in die takken de knijpen.

Ik zag dat nu de dernier cri de luipaardversiering is. Luipaarden in je kerstboom? :U:
Alsjeblieft niet zeg. De versiering die we nu hebben koester en bescherm ik met mijn leven. Godallejezus wat een geld heeft dat gekost :LOL: Vriend en ik besloten een aantal jaar geleden ons allegaartje aan plastic ballen om te ruilen voor mooi spul. We zijn helemaal los gegaan, kregen een hartverzakking bij de kassa en tuigen nu eerder jaar traditiegetrouw alla Tiny en Lau de kerstboom op. Gíéren van de lach, ieder jaar weer :mrgreen:
Het enige oude attribuut wat ieder jaar lelijk hangt te zijn in de kerstboom is een hangertje met 3 glazen klokjes die onder elkaar hangen, mét klepeltje. Het klepeltje doet niets, maar de klokjes tikken zo lief tegen elkaar als je ze zachtjes tikt. Vergeeld, dof en aan een rood touwtje. Ooit van mijn oma gekregen. Ik kan met dat niet meer herinneren, ik herinner mijn oma ook niet meer (Ik was 3 toen ze sneefde) maar toch. Dat spuuglelijke ding is me dierbaar.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#42 Bericht door Cleva »

Wel gezellig kaarsen maar geen kerstmeuk.
Ik vind het gewoon niet mooi.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#43 Bericht door lor1_1984 »

Heavy schreef:Een nepboom en verder veel kaarsjes en lichtjes. Maar geen knipper of gekleurde lichtjes en al helemaal niks waar geluid uit komt :engel:
Mijn langste lichtsnoer heeft diverse standen, variërend van stilstaand aan tot discoflikkerlicht. :Q:
Ik heb hem vaak op een vd laagste standen staan, heel subtiel knippertje dus (dimlichteffect: Ene helft uit, andere helft dimt langzaam tot hij uit is en dan gaat de eerste helft rustig steeds feller branden en daarna weer dimmen).
Wel optisch beweging erin dus maar niet dat het overprikkelt ofzo.
En de batterijen van mijn twerkende kerstman zijn leeg, maar ook die beweegt en 'zingt' enkel als je een knop indrukt. :tongue:
Mahdu en Dívka
Afbeelding

GrethavW
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

#44 Bericht door GrethavW »

Jazeker, de hele santenkraam :engel:
Maar wel pas 1 of 2 weken voor kerst.

Een echte boom van redelijk formaat en heeeeeeeel veeeeeel lichtjes overal door de hele benedenverdieping en buiten.
Ik hou zo van alle lampjes.
Vorig jaar zo'n laserprojector gekocht met rode en groene lampjes die je op je huis kunt richten. Zo verschrikkelijk fout, maar ik vind het leuk. Ik zet hem wel op stilstaan, bewegende lampjes kan ik slecht tegen.
In huis veel verlichte huisjes, treintjes, enz. Maar daar wel alleen warm wit licht, geen kleurtjes.
De boom is versierd in het ijsblauw met wit en een klein beetje zilver. Maar ik ben paarse en parelmoer ballen aan het verzamelen, zodat ik een keer de boom in een andere kleur kan doen.

Nieuwjaarsdag wil ik meteen alles weer weg hebben. Dan ben ik het helemaal zat.
Het is altijd even wennen, de kamer lijkt dan stikdonker als alle lichtjes weer op zolder liggen.
We hebben het normaal niet zo heel erg licht in huis.
Afbeelding

HillieS
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

#45 Bericht door HillieS »

Hier gaat 't trouwens de dag nadat we sinterklaas gevierd hebben van zolder, en meestal 2 januari weer terug naar zolder.
Vorig jaar was ik het tussen kerst en oud en nieuw al zat, toen is het eerder weer eraf gegaan.
Afbeelding

malinois
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

#46 Bericht door malinois »

Nanna schreef:We hebben al jaren een nepboom. Best mooi maar gedoe om dat ding in elkaar te zetten.
Vorig jaar op het lumineuze idee gekomen om hem in zijn geheel op zolder te zetten, lampjes er in en al..
Dit jaar komt ie dus pontificaal naar beneden en hoef ik er alleen nog maar wat versiering in te hangen.
Verder vind ik het wel aardig om een grote, door mij opgemaakte schaal op de salontafel te hebben. Mos, dennenappels, rode besjes. En ook wat versiering daar bij.
Voor de rest geloof ik het wel.
Dat doe ik ook al jaren :) voor dit jaar heb ik een grotere gekocht maar vraag me af of die door t trapgat past in zn geheel ...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#47 Bericht door Cleva »

Het lijkt me heerlijk om weg te kunnen dromen bij een zilverkleurige hemabal met een waxinelichtje er naast maar de aap is allang uit de mouw, ik kan het honderd keer neerleggen maar ik trap niet in mijn eigen listen.
Ik heb al niet eens een bank met een televisie ervoor, waarom zou ik dit dan wel doen?

Als ik een kerstgevoel wil hebben dan ga ik naar de mis.
Niet dat ik dat doe maar dat slaat tenminste nog ergens op. Soort van.
Ochtendschemerfoto's van ijs tussen het riet.
Of op zijn minst een instagrammetje over je bevroren voorruit.
Maar een strengetje halogeentjes in een groen droogrek "gezellig" vinden, dat kan ik echt niet opbrengen.
En dan een mening over elkaar piek gaan zitten hebben.

Met je cranberrysaus.

Ik ben vooral heel blij dat ik niet hoef.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Lysette
Vaste gebruiker
Contacteer:

#48 Bericht door Lysette »

Nanna schreef:Gisteren was ik bij de Coppelmans in Nuenen.
Zo'n Intratuingebeuren.
Ik kan me dan wel vergapen aan alle kerstdecoraties en hoe ze de boel opgetuigd hebben. Er waren zelfs kerstballen van Royke Donders :LOL:
Maar ik kan dat allemaal prima links laten liggen dus ik verliet met wat vogelvoer en een heideplantje het pand. :pffff:
Dat is voor mijn kinderen echt een uitje nu. In de draaimolen, die miniatuur bouwsels bekijken, en nog even spelen. Dag kan niet meer stuk (voor hun dan :-P)

Hier overigens een echte boom die we samen op het land uitzoeken, uit laten graven en dan mee in de auto. Ben altijd te laat dus we hebben niet de mooiste maar ik vind het wel leuk om zo te doen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor

ranetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

#49 Bericht door ranetje »

Geen nep of natuur kerstboom.
Daar is geen plek voor met rollators en looprekjes die door de kamer moeten kunnen schuiven.
Misschien een kerststukje op tafel en dat is het.
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#50 Bericht door Heavy »

Ik vind kerstversiering wel mooi ,Nouja niet allemaal natuurlijk. Maar in het café komen 2 grote bomen en de lichtjes in de vensterbank vind ik altijd erg gezellig. Als het maar niet over de top is. De kerstboom in het UMCG vind ik ook prachtig al hoef ik hem niet elk jaar te zien :engel:

En Tuinland hier lijkt de Efteling wel :LOL:
Afbeelding

_Tiny_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedel, middenslagpoedel, aussiedoodle, shih tzu.
Aantal honden: 8

#51 Bericht door _Tiny_ »

Ik ben er dol op en ga helemaal los :cheer:

Vanmiddag kocht ik deze bij de intratuin :engel:

]Afbeelding
Afbeelding

miriam
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

#52 Bericht door miriam »

_Tiny_ schreef:Ik ben er dol op en ga helemaal los :cheer:

Vanmiddag kocht ik deze bij de intratuin :engel:

]Afbeelding
Notenkrakers zijn mooi. Mijn zus heeft er ook een aantal. Ik vond vorige week bij
De Eksjun 2 kleine notenkrakers.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017

Nakisha
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Coahuila

#53 Bericht door Nakisha »

Afbeelding

Jaaaaaa, bij kerst krijg ik beelden als bovenstaande in mijn hoofd. :I: Dan moet mijn geweldig mooie nephaardje, in het schouwtje die mijn moeder en ik zelf maakten en waar ik nog elke dag superblij mee ben, weer voorzien worden van een verlichte guirlande vol mini kerstballen, dan moet de (nep)boom naar beneden en volgehangen met lichtjes en rood en gouden ballen en decoratie, en de speciale Rhodi-en-Branco kerstballen, want die horen er OOK nog steeds bij... Ohhh en natuurlijk cadeautjes onder de boom. Niet zozeer voor mijzelf, maar wel voor Kyuubi natuurlijk! Een paar speeltjes en wat snacks... Voor mezelf vind ik het leuk die kartonnen dozen met verpakking neer te leggen voor het effect. :LOL: En hoewel ik denk dat vriend en ik dit jaar even geen cadeaus voor elkaar doen, koop ik misschien TOCH een kleinigheidje voor het gevoel... :engel:

Dit jaar heb ik zelfs een TWEEDE kerstboompje.... een speciaal hondenboompje met speciale hond-themed versiering!! Er zijn nog een paar versieringen onderweg, zodra die binnenkomen kan het boompje op de plek, naast Kyuubi's huisje! Normaal gebruik ik die boom als ik om welke reden ook de grote boom niet opzet (vorig jaar omdat Kyuubi nog een pup was bijvoorbeeld, en het jaar ervoor omdat ik mijn hoogbejaarde Rhodi de onrust niet meer aan wilde doen...) maar vanaf nu krijgt ie dus een echte nieuwe invulling. Ik vrees dat mijn vriend me gaat wurgen straks... :LOL:

Oh, en de schapenvachten op de bank natuurlijk!! Dat mag niet ontbreken!!

Ja, ik geef toe, van kerst word ik even super truttig huisvrouw alles-moet-gezellig-met-warme-chocolademelk-en-een-kleffe-kerstfilm! Mag het, die ene keer per jaar... :engel:
Afbeelding

Dennenappel
Overactief

#54 Bericht door Dennenappel »

Jaaaaa tuurlijk :cheer:
Een supergrote boom, met ballen enz. waarvan ik de meeste al zooo lang heb. Af en toen als ik een mooie zie, waar dan ook, koop ik er eentje bij.
Alle kleuren van de regenboog hangen er in.
Er hangt zelfs een regenboog Yorkie en motor in :F:
Guirlandes in het raam, een mooie kerstman, een tafereeltje met van die bewegende sneeuw en lichtjes.
Zo knus.
Ik zou wel helemaal los willen gaan maar daar steekt man een (klein) stokje voor, gelukkig misschien :mrgreen:
De ramen van de trimsalon plak ik ook helemaal onder en hang daar sterren en pluche sneeuw voor het raam.
Alle hondjes krijgen een kerstspeeltje vanaf de sinterklaas gewoon omdat ik het zo leuk vind. :mrgreen:
Zo'n grote bak met allemaal kerstspeeltjes en dan mogen ze uitzoeken.
Ik vind het echt zo gezellig, haha!

Alhoewel ik dan weer niet zoveel heb met de familieverplichtingen rond die dagen, al is het uiteindelijk toch altijd wel weer gezellig.
En ieder jaar zeg ik, we doen niets hoor en dan staan man en ik toch weer een 7 gangen diner te maken saampies voor 15 man.
Dat samen koken vind ik wel heerlijk.

En ieder jaar een kerstmarkt in Duitsland :I:
Gluhwein voor man en eierpunch voor mij, heerlijk.
De dagen zijn al zo kort dan, dus dat maakt het allemaal veel knusser!

Bishy
Vaste gebruiker

#55 Bericht door Bishy »

Een grote echte boom in de woonkamer en een kleine nep of echte elders in huis. Of er daarnaast meer versiering komt weet ik niet, hangt er vanaf hoeveel zin ik erin heb als ik alle kerstspul het huis in heb gesleept vanuit de berging.
Sowieso wel kleine cadeaus. Eerste kerstdag maak ik allerlei kleine hapjes voor vrienden die binnen willen wippen. Dan in de avond eten bij familie en 2e kerstdag ook eten bij familie.

blondie
Vaste gebruiker

#56 Bericht door blondie »

Als de tijd daar is, na Sinterklaas. Dan haal ik de spullen weer van zolder. Ik haal de standaard kaarsen en windlichten weg en vervang die voor meer december dingen, een guirlande om de spiegel boven de schouw (als het goed is kant en klaar met ballen en licht en al er nog in) en lichtjes om het achterraam heen. Spijkertjes zijn er al ingeslagen dus lekker makkelijk :lol1:
De herfst dingetjes die er nu staan/liggen vervang ik dan ook weer door wat kerst/winter dingen.
(ieder seizoen vervang ik de decoratie, in de zomer zijn het schelpen bijvoorbeeld, en nu weer wat houten blaadjes en paddenstoelen her en der dat worden dan straks kerstballen :lol1: )
Kerstboom doe ik eigenlijk niet.. misschien dit jaar wel weer eens als ik die nepper nog kan vinden.. maar dan moet ik een staande lamp tijdelijk wegzetten.
En als ik dat ga doen moet ik ballen gaan kopen, ik heb vorig jaar heel veel kerstspul weggegooid.

Ik doe het eigenlijk meer voor de extra verlichting in de hele donkere dagen, en omdat op oudjaarsdag we hier in de middag oliebollen bakken en er veel aanloop is, dan vind ik het wel zo leuk dat huis en tuin wat kerst/feest sfeer heeft. En soms wordt onverwachts hier toch kerst gevierd met familie, en ook dan vind ik het wel zo gezellig dat die sfeer in huis is.

Ik kan trouwens genieten van alle mooie inrichtingen zoals ook een van de plaatjes hierboven, maar voor mezelf wil ik het wat rustiger vinden ogen.. niet te veel tierelantijntjes. En rood komt er niet in :mrgreen:

Suzanne
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee

#57 Bericht door Suzanne »

Echte boom met alleen lichtjes, op de schouwen wat ballen, blauw en groen.
En in de erker een grote witte heul oude kerstengel, jaren geleden bij de Hema gekocht.

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#58 Bericht door Nanna »

Nee. Geen kadootjes.
Dat vind ik zo’n rare Amerikaanse gewoonte. Ik kan me niet heugen dat we elkaar met kerst wat gaven dus daar gaan we nu ook niet opeens aan beginnen.
Kadootjes zijn voor verjaardagen als het moet, en eventueel voor Sinterklaas.
Afbeelding

under the red sky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

#59 Bericht door under the red sky »

Hier wordt flink uitgepakt. 2 kerstbomen in de woonkamer, 1 in de serre en een Fairybell in de tuin. De bomen binnen worden versierd met decoraties van Georg Jensen. Daarnaast verzamelt man kersthuisjes van Lemax, die worden ook opgesteld in de serre.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl

Laura84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

#60 Bericht door Laura84 »

under the red sky schreef:Hier wordt flink uitgepakt. 2 kerstbomen in de woonkamer, 1 in de serre en een Fairybell in de tuin. De bomen binnen worden versierd met decoraties van Georg Jensen. Daarnaast verzamelt man kersthuisjes van Lemax, die worden ook opgesteld in de serre.
ooooooooh wil je wat foto's posten als alles hangt/staat

OT
Ik zit al weken op mijn handen want ik wil alles zo graag te voorschijn halen maar ik wacht tot ik m'n boom heb. Nog 2 weken....
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”