kerstmis of feest?

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Hoe gaan we het doen?

Het blijft gewoon kerstmis
70
93%
Het wordt winterfeest, of voorjaarsfeest
0
Geen stemmen
Anders
5
7%

Totaal aantal stemmen: 75

Bericht
Auteur
Tara
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja

Re: kerstmis of feest?

#91 Bericht door Tara »

dagmar88 schreef:
Wolfsblut schreef: Ik heb bewust gekozen voor deze tangconstructie. Om de overspannenheid ervan enigszins te beperken diende ik ter verduidelijking een aantal komma's te gebruiken. In eerste instantie lijkt de zin onduidelijk en prikkelt, zeker de spitsvondige lezers onder ons dermate, dat het uitnodigt om deze nog een aantal malen te lezen. En dat meerdere malen laten lezen was nu juist mijn bedoeling. Herhaling is de kracht van de boodschap. In de reclamewereld weten ze dat maar al te goed.
Het lijkt alsof je geen lucht meer krijgt.
Spitsvondig ben je niet, hoef je niet te proberen. Ook geen snelle reclamejongen. We hebben zo allemaal onze kwaliteiten.
Mijn geschiedenislerares sprak altijd zo. De volle ademteug in een keer benuttend, tot de laatste woorden er met het laatste restje lucht uitgeknepen werden.
Gewoon ademhalen tussendoor was kennelijk iets raars.
Van die dingen dus...

korthaar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): DSK
Aantal honden: 1

#92 Bericht door korthaar »

WB brengt het nog positief met de kansen op de arbeidsmarkt, het eindstation is vaak deelname aan een susbsidieproject.

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#93 Bericht door Cleva »

Nakisha schreef: Ik heb me wel eens afgevraagd wat er zou gebeuren als zulke zaken straal genegeerd en doodgezwegen werden. Als men er notie van neemt maar weigert erop in te gaan. Wat dan? Als je geen poot aan de grond krijgt, niks weet te provoceren... wat is dan stap 2? Als de meerderheid besluit de hele discussie gewoon niet meer aan te gaan en op de oude voet verder te gaan?
Zelf de discussie niet aangaan is prima maar het staatsapparaat kan natuurlijk niet willekeurig gaan zitten negeren. Namens en jegens wie dan?
Ik denk dat de tijd van overheidsdeelname aan volksfestiviteiten sowieso voorbij is.
Officiële intochten en kerstborrels op het gemeentehuis zijn toch gewoon niet nodig?
En hoe de rest van de wereld hun feestje noemt gaat niemand iets aan.
Of gaan ze de verkoop zwarte schmink verbieden?

Ik vind het zwarte piet-gelul exemplarisch.
Het gaat namelijk niet over piet en zijn slavenoorbellen. Het gaat er om wie er wel en niet mag zeiken. En de uitkomst vind ik enorm interessant.
Je moet alleen wel snappen waar het over gaat.

Wat ik wel echt problematisch vind is de wapenwedloop van het zielig zijn.
Die verheerlijking van alles wat zogenaamd onderdrukt is. Daar loop je als maatschappij wel echt stuk op.
Zeker als je dan ook nog overgewaaide mores gaat gebruiken die hier helemaal niet echt van toepassing is.
Dan krijg je overal onbegrijpelijke impasses en dat legt lam.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

maart
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herders

#94 Bericht door maart »

Kerstmis en ik vind het een heerlijke tijd.
Gisteren werden de nieuwe kasten geleverd dus ik kan beginnen rondneuzen voor decoratie :cheer:

Plaats reactie

Terug naar “Poll”