Voorraad

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Hoe zit dat bij jou?

Ik ben ultra georganiseerd
11
20%
Ik heb dat soms
23
41%
Herrrrkenbaar
15
27%
Anders
7
13%

Totaal aantal stemmen: 56

Bericht
Auteur
Nanna
Forumkwebbel
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 5

Voorraad

#1 Bericht door Nanna »

Een voor mij zeer herkenbare tweet :LOL:

Afbeelding

Ik heb het alleen met wc rollen. Heb geloof ik wel zes van die grote pakken liggen. En iedere keer neem ik weer mee.
Het gaat echt helemaal nergens over.
Macaroni trouwens ook wel en o ja, schoonmaakmiddel. Een kast vol maar schoonmaken ho maar :cool2:
Afbeelding

sbientje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Voorraad

#2 Bericht door sbientje »

pasta idd, mayonaise (eet ik maar zelden, maar als ik er dan eens zin in heb..), potjes pesto...

Laura84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

#3 Bericht door Laura84 »

wasmiddel, wasverzachter en deo heb ik een wat mee maar ik weet wat ik in huis heb dus haal het alleen als het in de aanbieding is, komt uiteindelijk toch wel weer op
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding

Bonnie F
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

#4 Bericht door Bonnie F »

Oh, van sommige dingen heb ik een voorraad maar dat zijn alleen alledaagse gebruiksdingen die ik in de aanbieding heb gekocht. De hamsterweken van de AH zijn er goed voor.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.

nelleke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

#5 Bericht door nelleke »

Soms. Kattenvoer in de aanbieding. Ja toiletpapier ook wel. Blikje rode zalm. Gewoon omdat het handig is om te kunnen pakken. :wink:
Afbeelding
Neeltje

Soooof
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

#6 Bericht door Soooof »

Niks, of ja, nauwelijks. Vroeger, toen we nog in de binnenstad woonden, gingen we zelfs elke dag naar de supermarkt om avondeten te halen. Nu komt picnic eens in de week bezorgen en is aan het eind van de week ook vrijwel alles op.

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#7 Bericht door S@ndr@ »

dingen als vaatwastabletten/ wasmiddel enz haal ik alleen maar in de aanbisding.. bederft niet en komt wel op.. pasta en zo doen we gewoon niet meer maar ik heb wel altijd een voorraad honden voeding in de vriezer en ook blik voor de hond koop ik in bulk bij zooplus als er een aanbieding is.. boodschappen steeds vaker online alle aanbiedengen vergelijken en gewoon 1 malig laten bezorgen in de week.. ben van nature nogal chaotisch maar dat soort dingen marcheert wel
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

DeDiana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

#8 Bericht door DeDiana »

Herkenbaar.
Soms maak ik nog wel eens de vergissing om te denken: dat heb ik volgens mij nog wel, om dan thuis tot de ontdekking te komen dat ik me heb vergist. Gegarandeerd dat er dan in de weken erna een voorraad ontstaat, want: had ik dat nou al gekocht, ik had het toch niet meer in huis? :oeps:
Ik maak wel half lege pakken/zakken op voordat ik nieuwe open :F:

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#9 Bericht door Nanna »

Ja, ik bedoel dus niet een gewone voorraad hè. Maar echt dingen in onzinnige hoeveelheden.
Afbeelding

DeDiana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

#10 Bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Ja, ik bedoel dus niet een gewone voorraad hè. Maar echt dingen in onzinnige hoeveelheden.
Ik woon alleen, dus drie kilopakken macaroni valt voor mij wel onder een onzinnige hoeveelheid voorraad.

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#11 Bericht door S@ndr@ »

ik heb ook echt geen 300 vaatwastabletten nodig morgen, maar ik heb ze wel in huis :LOL: vind het wel absurd veel eigenlijk
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

Lanavandevledders
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler

#12 Bericht door Lanavandevledders »

ik ben niet van het hamsteren, maar als iets in de aanbieding is, sla ik in,
heb een grote kelder, dus ruimte genoeg, maar dat zijn dan wel houdbare dingen, wc papier, keukenrol, wasmiddel ed.
spullen met datums niet.

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa

#13 Bericht door Frootje »

Ik hamster inderdaad behoorlijk. Dus ik heb een voorraad. Ik probeer nu even een tijdje niks nieuws te kopen van die dingen. :F:

runninggirl
Vaste gebruiker
Aantal honden: 3

#14 Bericht door runninggirl »

Laat ik het er maar op houden dat zowel wij als de honden & kat gerust een maand of 3 zonder aankopen zouden overleven. :roll:
Supplementen voor honden CB-Doggy & AminoCalm
Bordspellen, puzzels en méér! Lockdown Games

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#15 Bericht door dagmar88 »

Genoeg om een zombie apocalyps te overleven. Met name hondenvoer, peulvruchten, ontbijtgranen, tomatenpasta, meel en wasmiddel.
Maar dat heeft nut :pffff: Ik koop het erg goedkoop in en het loopt niet weg.

Wolfsblut
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Riesenschnauzer, Dwergteckel rode langhaar en standaard teckel draadhaar.

#16 Bericht door Wolfsblut »

Als nu de aanvoer van voedsel, drinkwater, stroom en gas stagneert, kan ik minimaal een jaar op dezelfde voet verder leven. De voorraad hondenbrokken is voldoende voor twee jaar.
Luisteren is meer dan horen, zien is meer dan kijken, leven is meer dan overleven.

blondie
Vaste gebruiker

#17 Bericht door blondie »

Oh, droge brokken moet ik nog halen, bedankt Wolfsblut :ok:
Alleen dat is bijna op, maar we hebben vers vlees in de diepvries dus geen brok is ook geen ramp. En de voorraad hondenkoekjes en kluiven is ook aanwezig.

En verder goed georganiseerd met een voorraad. Als iets opgaat schrijf ik het op een briefje om aan te vullen. Blik heb ik sowieso altijd kapucijners en bruine bonen van staan, ook bietjes en zuurkool trouwens, diverse soorten rijst en pasta zijn ook voorradig. Wasmiddel koop ik altijd in de aanbieding en dan 4 pakken, en ook de afwasmiddel staat op voorraad omdat dat in de aanbieding is gekocht :engel:
Ik kijk dus ook standaard in het weekend wat de aanbiedingen voor de week erop zijn en check wat we nog hebben staan om niet overbodig voorraad aan te vullen.
En de diepvries is hier altijd goed gevuld met (aanbieding) vlees en klaargemaakte soepen, tomatensaus en maaltijden.
Soms wat té en dan is het "we moeten eerst de vriezer leegeten hoor!".

Bonnie F
Vaste gebruiker

#18 Bericht door Bonnie F »

Na een overvloedig tuinseizoen hoef ik na een aanval van **** (vul in waar je in geloofd/bang voor bent) geen scheurbuik het eerste half jaar te krijgen. Vriezer en kelder zijn vol. Er staat nog van alles in de tuin.
Net de zuurkool uit het vat geprobeerd. Heerlijk mild en kruidig. Kan ik zeker 25 keer van eten dus ik geef het graag cadeau. Grappig dat mensen zelfgemaakte zuurkool een leuk cadeautje vinden. Moet je eens met een aldi-verpakking zuurkool aankomen.
Jam heb ik tot 2025 genoeg. Dat geef ik ook vaak cadeau, zo ook augurken.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.

natalie
Vaste gebruiker

#19 Bericht door natalie »

Onze trapkast is voor de helft gevuld met hondenbrokken, hondensnacks en worst voor de honden. Dat is overigens niet omdat ik mij vergist heb in de voorraad, maar omdat ik graag grote online bestellingen in één keer doe. De honden kunnen zeker nog 4-6 maanden leven van het eten in de kast. Maar voor onszelf hebben wij helemaal geen voorraad. Het komt ook nog best wel eens voor dat we 's ochtends geen ontbijt hebben :oeps: En avondeten halen we op het moment dat we trek krijgen en moeten gaan koken. Wij leven af en toe nog een beetje als studenten ;-)

Kells
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ierse Setter

#20 Bericht door Kells »

Alleen de dingen die ik online koop heb op voorraad. Het gaat dan voornamelijk om spullen van de toko. Hondenvoer en snacks bestel ik 1x per maand. Vlees voor ons zelf haal ik eens per twee of drie weken. Verder doe ik elke dag boodschappen, dus grote voorraden zijn niet nodig.
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.

teckeltoos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel

#21 Bericht door teckeltoos »

Hamsterweken bij AH doen bij mij de kasten ook overvol raken.
Verder kan ik het niet laten lekkers en speeltjes voor Peer te kopen
Afbeelding

Luna87
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier

#22 Bericht door Luna87 »

Bij producten die ik veel gebruik vis ik regelmatig achter het net. Dat vergeet ik gewoon te kopen, terwijl ik het echt veel gebruik en dus wel zou moeten bedenken het te kopen. Nou, vergeet het maar. Ik heb het dan over bv koffie/koffiefilterzakjes, wc-papier of wasmiddel. Wat ik dan wel weer heb zijn inderdaad veel aangebroken pakken rijst of pasta (echt, waarom? :piew: ) en (onaangebroken uiteraard) blikjes vis :U:
Afbeelding

Pepie
Vaste gebruiker

#23 Bericht door Pepie »

Ik ben ook zo iemand als jij Nanna :lol1: Laat ik het voor de zekerheid maar meenemen...en bij thuiskomst bespeuren daf je dit de vorige keer ook dacht :LOL:
Wasmiddel en tandpasta heb ik wel altijd bewust op voorraad
Afbeelding

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#24 Bericht door lor1_1984 »

Ik kan een week of 4-5 overleven met wat ik aan voorraad heb. :tongue:
De kat kan een maand of 4-5 vooruit enkel op blikvoer en de honden hebben nog voor ong 3 maanden aan brok en wat minder aan lekkers.
De vissen kunnen ook zeker een half jaar vooruit met hun korrels en diepvriesvoer.

Schoonmaakartikelen heb ik vaak wel voorraad van, afhankelijk van of ik een aanbieding tegen kom of zo los aanschaf.
Zo staan er nu 4 flessen afwasmiddel in de kast, maar ook 4 flessen shampoo, 2 flessen douchegel, 3 bussen deodorant, 4 van die bakjes gel luchtverfrissers, een jerrycan schoonmaakazijn en 24 rollen toiletpapier. :Q:
Plus alle aangebroken spullen die weer aangevuld moeten worden.

Oh en ik heb standaard 6 soorten pasta (macaroni, farfalle, penne, spaghetti, pipe, fusilli) en verder rijst/bami/noedels/mihoen in huis en soms idd dubbel omdat ik twijfel en dan nog in huis bleek te hebben. :engel:
Idem voor potten/blikken/pakjes saus, zakken/blikken/pakjes soep, afbakbroodjes en iig vierseizoenenpeper, paprikapoeder, knoflook en grof zeezout, die wil ik gewoon niet misgrijpen.
Vergeet ik nog de groenten in de vriezer (bieten, boerenkool, doperwten, boontjes, kookaardappelen, stamppotaardappelen en zakken roerbakmixen) en vlees/vis, dat koop ik vaak in de aanbieding zodat ik in een krappere week of wanneer ik geen zin heb om de deur uit te gaan ofzo alsnog kan koken.
Verder ligt er standaard een pizza, een bak lasagne en iets van aardappelbolletjes en kroketten oid en zelfgemaakte maaltijden in de vriezer voor de luie dagen.
Mahdu en Dívka
Afbeelding

_Tiny_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote poedel, middenslagpoedel, aussiedoodle, shih tzu.
Aantal honden: 8

#25 Bericht door _Tiny_ »

Ik heb een heule grote voorraadkast, 2 diepvriezers en een dubbele koelkast.tjokvol.
Mijn zoon noemt mij een doomsday prepper. :engel:
Afbeelding

Maryanne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

#26 Bericht door Maryanne »

Behoorlijk herkenbaar van hondenvoer tot deo's overvol hier.

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#27 Bericht door Heavy »

Eten niet. Ik heb gewoon erg weinig opbergruimte. Kleine keuken dus weinig kastjes, trapkast is ingenomen door vriend met hengels en visspullen. Halve schuur ook :hmmm:

We doen 1 keer per week boodschappen en ik ben blij dat ik dat kwijt kan. We hebben wel een extra koelkast en vriezertje in de schuur. Maar shampoo heb ik wel 6 flessen op voorraad :mann:
Afbeelding

maart
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herders

#28 Bericht door maart »

Nee eigenlijk.
Als het bijna op is, haal ik een voorraad, maar die gebruik ik dan gewoon op. Naarmate het slinkt, hou ik aanbiedingen in de gaten.

Suzanne
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee

#29 Bericht door Suzanne »

Voorraden genoeg, maar vergeten dat ik ze heb of niet meer kunnen vinden.

Friesenfransman

#30 Bericht door Friesenfransman »

Mijn hele huis is één grote voorraad kast.

Ik heb een tuin en bos waaruit veel voedsel, drank en kleurstof komt wat gedroogd, gezuurd, geweckd of gevroren in huis bewaard wordt.

Verder heb ik plek genoeg om jaarvoorraden drank, beestenspul, non-food of andere houdbare zaken in de aanbieding te kopen, dat doen we dus ook.

Datzelfde geldt voor bouwmaterialen, er is altijd nog wel ergens een vloertje te plaatsen dus wanneer bijvoorbeeld de mooie planken in de aanbieding zijn kopen we die ook in bulk. Niet eens altijd voor onszelf, maar ook voor vrienden. Oude luiken, antiek hang en sluitwerk, karakteristieke deuren alles slepen we mee :lol1: En wol, garen en band, mooie stoffen, knopen etc ik heb er altijd wel een keer emplooi voor dus als ik iets leuks voor een prikkie tegenkom neem ik het mee. Meubels, potten & pannen, inventaris in het algemeen idem, ik hoef echt nooit een prachtige kast voor een gevonden prijs te laten staan.

En als we er zelf niets mee doen, weet ik altijd wel iemand anders die er blij mee is. De omloopsnelheid van die hele voorraad is over het algemeen best vlot. :D
Laatst gewijzigd door Friesenfransman op 02 nov 2019 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Poll”