Inbrekers

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Wat doe je als je een inbreker betrapt ?

Gillen.
4
5%
Niets. Stilletjes wachten tot hij weg is.
6
7%
Jezelf opsluiten in wc/badkamer en de politie bellen.
20
23%
Van achter de deur bulderen dat hij op moet rotten.
8
9%
Je slaat hem het huis uit en belt een ambulance om hem van je stoep op te rapen.
4
5%
Je geeft hem een mep en hoopt dat hij dan de benen neemt.
6
7%
Hond vasthouden en dreigen de hond los te laten.
4
5%
Je hond(en) meteen op hem afsturen
4
5%
Hem redden van jouw hond(en)
5
6%
Op een stoel zetten en de hond(en) hem laten bewaken tot de politie komt.
1
1%
Inbreken is bij mij onmogelijk vanwege de honden
10
11%
Inbreken is bij mij onmogelijk vanwege goede beveiliging.
4
5%
Anders n.l.
12
14%

Totaal aantal stemmen: 88

Bericht
Auteur
kooi
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Inbrekers

#61 Bericht door kooi »

Volgens mij laat het zich moeilijk voorspellen. Ik dacht altijd dat ik in mijn slaapkamer zou blijven. Maar toen ik een keer echt dacht dat er
iemand in mijn nieuwe huis was, vloog ik woedend naar beneden. Wie is daar godverdomme! :devil:

Was het mijn eigen nieuwe bernersennen hond, het geluid dat ze maakte op die nog onbekende vloer, klonk als voetstappen.
Maar de gedachte dat iemand het waagde mijn huis in te komen maakte me zo razend dat ik vergat dat ik maar een klein vrouwtje ben. En nogal bangig bovendien.

Met Jorla had ik veel meer een make my day gevoel. :goeie: Een inbreker hoefde alleen een arm door de deur te steken en ze zou er zonder waarschuwing in hangen en blijven happen.

Nu doe ik altijd mijn slaapkamerdeur op slot. Zorg dat ik een opgeladen telefoon naast mijn bed heb liggen. Eronder ligt een golfclub. Yuna zal me zeker waarschuwen. Ze heeft een hele felle blaf die een veel grotere hond doet vermoeden. Ik denk dat ze ook zal uitvallen, maar ze maakt natuurlijk niets klaar. :LOL:

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#62 Bericht door Cleva »

kooi schreef: Nu doe ik altijd mijn slaapkamerdeur op slot. Zorg dat ik een opgeladen telefoon naast mijn bed heb liggen. Eronder ligt een golfclub.

Och, lieverd. Ben je bang dat ze je komen ontvoeren en in een harem stoppen?
Volgens mij hoeft dat niet, hoor.

Telefoon opladen doe ik wel anders heb ik geen wekker en word ik volgende week donderdag wakker.
En licht. Dat moet ik ook onder handbereik hebben.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Bonnie F
Vaste gebruiker

#63 Bericht door Bonnie F »

Jezelf opsluiten in je slaapkamer voor je veiligheid? Wat bijzonder. Ik acht de kans dat ik gered moet worden door de brandweer of ambulancepersoneel groter dan de kans op binnensluipennde enge gevaarlijke mannen.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.

Tenmashi
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

#64 Bericht door Tenmashi »

Bonnie F schreef:Jezelf opsluiten in je slaapkamer voor je veiligheid? Wat bijzonder. Ik acht de kans dat ik gered moet worden door de brandweer of ambulancepersoneel groter dan de kans op binnensluipennde enge gevaarlijke mannen.
Precies daarom heb ik de voordeur 's nachts niet op slot. Straks breekt er brand uit en krijg ik de deur niet open. :oeps: Niet dat ik dan niet beter door het raam klim, woon gelijkvloers en de voordeur zit heel aan de andere kant, maar toch.

Soooof
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

#65 Bericht door Soooof »

Rex is in ons oude huis een keer midden in de nacht helemaal uit zn plaat gegaan. Wij natuurlijk foeteren op hem, dat ie de halve buurt zou wakker maken enzo. Komen we de volgende ochtend bij de voordeur; geprobeerd te forceren. Rex met terugwerkende kracht onze excuses aangeboden. :engel: Maar ik denk dat zo'n hond die uit z'n stekker gaat voldoende afschrikwekkend werkt, die inbreker snapt natuurlijk ook dat de halve wijk dan wakker wordt. Als ie echt binnen zou komen weet ik niet wat Rex zou doen. Ik betwijfel of ie echt zou bijten, maar hij kan goed genoeg boos blaffen en grommen om zo'n figuur wel te laten geloven dat ie dat van plan is denk ik.

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

#66 Bericht door Marion. »

Bonnie F schreef:Jezelf opsluiten in je slaapkamer voor je veiligheid? Wat bijzonder. Ik acht de kans dat ik gered moet worden door de brandweer of ambulancepersoneel groter dan de kans op binnensluipennde enge gevaarlijke mannen.
Zeg dat. Alsof inbrekers graag ook even naar je slaapkamer gaan, waar vermoedelijk iemand ligt te slapen (of bang ligt te zijn). Jezelf opsluiten in je huis vind ik al niet handig (ivm brand ofzo), maar in je slaapkamer vind ik ronduit stom.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

kooi
Vaste gebruiker

#67 Bericht door kooi »

Marion. schreef:
Zeg dat. Alsof inbrekers graag ook even naar je slaapkamer gaan, waar vermoedelijk iemand ligt te slapen (of bang ligt te zijn). Jezelf opsluiten in je huis vind ik al niet handig (ivm brand ofzo), maar in je slaapkamer vind ik ronduit stom.
Jajaja. Alsof de brandweer of het ambulancepersoneel ( door wie gewaarschuwd?) dat deurtje niet kan in trappen. Ik heb meer vertrouwen in mijn eigen maatregelen om brand te voorkomen, dan in de slechte bedoelingen van de medemens. Die kunnen die deur ook in trappen maar dat slot geeft mij een paar seconden meer tijd om wakker te worden.

Heb een keer brand in mijn slaapkamer gehad. Buren hadden de brandweer gewaarschuwd. Tegen de tijd dat die hun intimiderende intrede maakten, had ik de brand al geblust. Of ik maar bij hen wilde solliciteren. Ik had daar drie huisdieren die ik niet de straat op wilde gooien. Vandaar.

kooi
Vaste gebruiker

#68 Bericht door kooi »

Cleva schreef:
kooi schreef: Nu doe ik altijd mijn slaapkamerdeur op slot. Zorg dat ik een opgeladen telefoon naast mijn bed heb liggen. Eronder ligt een golfclub.

Och, lieverd. Ben je bang dat ze je komen ontvoeren en in een harem stoppen?
Volgens mij hoeft dat niet, hoor.
Nou ff niet je eigen erotische fantasietjes op mij projecteren, hè schat? :lief:

Ik geloof niet dat men op mijn eerbaarheid uit is, wel op mijn pincode en sieraden, mijn bankpas en autosleutels. Beneden is er niet veel te halen, behalve mijn televisie. En wat moeten ze nou met mijn televisie? :lol1:

Bonnie F
Vaste gebruiker

#69 Bericht door Bonnie F »

Die slaapkamerdeur, gaat die naar binnen of naar buiten toe open?
Afbeelding

Peter27
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

#70 Bericht door Peter27 »

Jeetje.. het lijkt me vreselijk om met zoveel angst te leven.
blablabla :)

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#71 Bericht door Nanna »

kooi schreef: En wat moeten ze nou met mijn televisie? :lol1:
Holland's Got Talent kijken :lol1:
Afbeelding

kooi
Vaste gebruiker

#72 Bericht door kooi »

Bonnie F schreef:Die slaapkamerdeur, gaat die naar binnen of naar buiten toe open?
Naar binnen.

GoldenGizmo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden retriever

#73 Bericht door GoldenGizmo »

Soooof schreef:Rex is in ons oude huis een keer midden in de nacht helemaal uit zn plaat gegaan. Wij natuurlijk foeteren op hem, dat ie de halve buurt zou wakker maken enzo. Komen we de volgende ochtend bij de voordeur; geprobeerd te forceren. Rex met terugwerkende kracht onze excuses aangeboden. :engel: Maar ik denk dat zo'n hond die uit z'n stekker gaat voldoende afschrikwekkend werkt, die inbreker snapt natuurlijk ook dat de halve wijk dan wakker wordt. Als ie echt binnen zou komen weet ik niet wat Rex zou doen. Ik betwijfel of ie echt zou bijten, maar hij kan goed genoeg boos blaffen en grommen om zo'n figuur wel te laten geloven dat ie dat van plan is denk ik.
Ik verwacht ook wel dat Gizmo tekeer zal gaan als hier iemand aan een deur gaat staan morrelen 's nachts. Een keer meegemaakt dat Gizmo 's nachts aansloeg maar we geen idee hadden waarom. De volgende ochtend kwam ik terug van een rondje wandelen met Gizmo, en toen ik onze straat in liep, vond ik mijn auto er vreemd uitzien vanaf een afstandje. Bleek de deur een stukje open te staan, het hondenkleed en de deken achterin waren verplaatst (er ligt niks in mijn auto wat de moeite van het inbreken waard is). Mijn auto was de 2e die in onze straat stond, en stond recht voor ons huis. De eerste auto was die van mijn vriend, daarvan was de deur wel dicht maar niet op slot. Het lijkt mij sterk dat we allebei tegelijkertijd zijn vergeten om onze auto op slot te maken, en het is me wel duidelijk waarom mijn deur niet dicht was gemaakt en de rest van de straat geen problemen had die nacht. En het lijkt me achteraf ook duidelijk waarom Gizmo midden in de nacht begon te blaffen :engel:

Nanna
Forumkwebbel

#74 Bericht door Nanna »

Ik heb het in Voorthuizen meegemaakt dat zigeuners het zilveren bestek hadden gestolen uit een la in de huiskamer terwijl die idiote Rottweiler op de bank lag te maffen :LOL:
Afbeelding

Bonnie F
Vaste gebruiker

#75 Bericht door Bonnie F »

kooi schreef:
Bonnie F schreef:Die slaapkamerdeur, gaat die naar binnen of naar buiten toe open?
Naar binnen.
Dat scheelt...
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#76 Bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Ik heb het in Voorthuizen meegemaakt dat zigeuners het zilveren bestek hadden gestolen uit een la in de huiskamer terwijl die idiote Rottweiler op de bank lag te maffen :LOL:
Mijn moeder en haar man waren op vakantie, kennelijk hadden ze verwacht dat er niemand in huis was.
De schnauzer heeft de "boeven" vrolijk binnen gelaten. Ze stonden bij oma naast het bed en die wordt al wakker als je ademt. De buit was een kluis. Administratie en een zak snoep :LOL:

:19: Iemand moet toch over die kluis en die vakantie hebben geluld.

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#77 Bericht door dagmar88 »

Tenmashi schreef:
Precies daarom heb ik de voordeur 's nachts niet op slot. Straks breekt er brand uit en krijg ik de deur niet open. :oeps: Niet dat ik dan niet beter door het raam klim, woon gelijkvloers en de voordeur zit heel aan de andere kant, maar toch.
Ik heb daar allemaal geen zin in hoor, rekening houden met meer dan mijn eigen wensen.
De voordeur zit voor de zekerheid op het nachtslot, Naap wil nog wel eens per ongeluk een deur open meppen. De achterdeur is altijd open, want Naap slaapt buiten.

Nanna
Forumkwebbel

#78 Bericht door Nanna »

Ik heb gewoon zo'n hendeltje op de deur dat ik naar beneden druk.
Ik denk wel dat als de kiet in de fik vliegt, ik nog in staat ben dat hendeltje weer omhoog te drukken.
En als dat niet zo is dan is er buurtbarbecue.
Afbeelding

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

#79 Bericht door twinkeltje »

Ik draai mijn deur niet eens op slot geen klemmen niks

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

#80 Bericht door S@ndr@ »

wij hebben ook zeker een schuif op de deur, makkelijk open te maken in geval van een brand of zo.. sleutels zoeken in zo`n geval zien we niet zitten
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

Frootje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Griekse Wawa

#81 Bericht door Frootje »

Ongemerkt binnenkomen is best knap, Froo zou tekeergaan als een idioot. Mijn appartement is ook te klein om even ongemerkt voor binnen te komen terwijl wij in de slaapkamer zijn, dat hoor je echt wel. Omdat ik wel middenin een woonwijk woon, ben ik niet zo bang voor het risico van inbrekers die de deur open laten staan en Froo die dan wegloopt, daarvoor zouden ze overdag moeten inbreken en ik denk niet dat iemand dat risico zou nemen. Ik zou vermoedelijk Froo onder mijn arm nemen en via het slaapkamerraam ontsnappen. Verstoppen gaat niet hier in huis, de badkamerdeur zit aan de verkeerde kant en daar kom ik niet ongezien als er al iemand in huis is. :mrgreen:

Overigens hoort Froo regelmatig 's nachts iets achter het huis scharrelen. Soms ook wel mensen. Meestal buren die thuiskomen. Ze slaat dan automatisch aan en ik laat haar altijd een keer of twee, drie blaffen voordat ik zeg dat het goed is en dat ze stil moet zijn. Gewoon als waarschuwing. Mocht er een keer een inbreker tussenzitten, dan slaan ze mijn huis vermoedelijk wel over. Teveel gedoe met zo'n keffer, dan gaan ze wel naar de buren met de katten (die overigens vermoedelijk ook een grotere flatscreen hebben, zo interessant is mijn huis nou ook weer niet). :engel:

Domor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising schnauzer x maltezer, middenslag poedel

#82 Bericht door Domor »

Grote Boris heb ik wel eens opgehaald toen ik bij ons erf een verdacht persoon zag. Ik was Noa aan het uitlaten, dan ga ik via de andere uitgang (50m verderop) en niet erg zichtbaar, maar toen heb ik een reserveriem gehaald en samen met hem die persoon aangesproken. Het bleek een vriendje van een stagair te zijn die niet zeker wist of hij goed zat. De stagair (die normaal op dat tijdstip al weg is) bevestigde dat toen we haar gevonden hadden.

Ook tot 2x toe achter een gluurder aan gegaan. De eerste keer zonder de politie te bellen (we hadden de wijkagent naderhand ingelicht), de tweede keer met politie (want we hadden op onze kop gekregen van de wijkagent dat we niet gebeld hadden).

Verder nog verschillende crisissituaties gehad met en zonder dieren waarbij ik actief ingegrepen heb, waaronder een geval van zinloos geweld waarbij ik er tussen gesprongen ben.

Dat zijn nog geen echte in huis-situaties, maar geeft denk ik toch wel enig idee voor mijzelf dat ik wel actief zou ingrijpen wanneer er ingebroken zou worden.
Afbeelding

Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#83 Bericht door Marion. »

Domor schreef:Dat zijn nog geen echte in huis-situaties, maar geeft denk ik toch wel enig idee voor mijzelf dat ik wel actief zou ingrijpen wanneer er ingebroken zou worden.
Maar waarom??? Als ze mijn tv willen dan nemen ze die maar mee hoor. Pinpas, prima, dit is de pincode. Sieraden? Nou, doe je best maar om dat goud van mijn vingers te trekken.
Ze mogen alles van me hebben, behalve mijn hond. En die neemt geen koekjes aan van vreemden, hoe leuk ze hun visite ook vind.
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Domor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising schnauzer x maltezer, middenslag poedel

#84 Bericht door Domor »

Het gaat dan niet om waarom, maar om de eerste reactie. Daarnaast is het een drama als Noa ontsnapt.
Afbeelding

Afbeelding

laeken
wannabee
Aantal honden: 0

#85 Bericht door laeken »

Mijn eerste reactie is ook iets doen. Dat heeft te maken met het feit dat ik als er iemand in mijn huis is niet weet wat ze willen.
Afbeelding

GrethavW
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

#86 Bericht door GrethavW »

Ik zou echt 7 kleuren schijten.
Daarom ben ik erg blij met die blauwe van mij en wens inbrekers veel succes. :engel:
Afbeelding

DesireeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

#87 Bericht door DesireeB »

Ik ben trouwens wel een hartje winter in mijn onderbroek naar buiten gestoven om een stel debielen weg te jagen die hadden bedacht dat ze mijn plantenpotten uit de voortuin maar moesten pakken. Maylo had me wakker gemaakt, gluur naar buiten en ben naar buiten gestoven. :LOL:

Niet dat die plantenpotten me ook maar iets waard zijn maar ze moesten gewoon opdonderen en ik ben niet aardig als ik wakker gemaakt wordt. Ze hadden wel de goede pot te pakken want dat wat Maylo's pisbak. :mrgreen:

Volgende ochtend werd vriend pas duidelijk wat ik deed, of ik wel helemaal goed in mijn bovenkamer was. Ik had gewoon Maylo moeten loslaten achter ze aan. Nou daar was ik het dus niet mee eens. :denken:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar

Wolfsblut
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Riesenschnauzer, Dwergteckel rode langhaar en standaard teckel draadhaar.
Aantal honden: 3

#88 Bericht door Wolfsblut »

laeken schreef:Mijn eerste reactie is ook iets doen. Dat heeft te maken met het feit dat ik als er iemand in mijn huis is niet weet wat ze willen.
Gelijk heb je. Niets doen is geen optie. Ga er maar van uit dat ze je om zeep willen helpen. Jij bent namelijke getuige van een ernstig misdrijf. En die gastjes houden niet van getuigen, daarom willen ze die bij voorkeur opruimen.
Luisteren is meer dan horen, zien is meer dan kijken, leven is meer dan overleven.

Feather__
Vaste gebruiker

#89 Bericht door Feather__ »

In huis geen idee. Wel een keer dat ik achter de caravan wat hoorde. Er waren wel vaker gasflessen gestolen, hartje winter midden in de nacht, ben naar buiten gegaan met een zaklamp en gaan kijken. Niemand gevonden, stond ik daar in mijn pyjama haha.

Was gewoon zo boos, niemand gaat iets uit mijn tuin jatten, ben je gek geworden.
In huis ga ik ook niet vanuit, als je onze oprit opkomt begint Yindi als een idioot te blaffen (dat mag ook want dat gebeurt bijna nooit, alleen visite en mensen die pakjes komen bezorgen). De buren en overburen hebben allebei ook honden, overburen een Hollandse herder die om alles blaft dus ons stukje straat is niet heel handig om in te breken.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#90 Bericht door Cleva »

laeken schreef:Mijn eerste reactie is ook iets doen. Dat heeft te maken met het feit dat ik als er iemand in mijn huis is niet weet wat ze willen.

Stelen. Wat anders?

Ik ben op zich helemaal niet angstloos maar voor zo'n klotejong dat stiekem uit huizen steelt ben ik niet bang.
Dat is geen maffiabaas die links en rechts mensen laat verdwijnen maar een jattende speedjunk.
Het is nog even afwachten in welke staat van bedwelming ze zijn, daar moet je wel mee opletten maar het zijn verder nooit echt indrukwekkende types.

Echt enge criminelen zijn van een andere orde.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Poll”