Inbrekers

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Wat doe je als je een inbreker betrapt ?

Gillen.
4
5%
Niets. Stilletjes wachten tot hij weg is.
6
7%
Jezelf opsluiten in wc/badkamer en de politie bellen.
20
23%
Van achter de deur bulderen dat hij op moet rotten.
8
9%
Je slaat hem het huis uit en belt een ambulance om hem van je stoep op te rapen.
4
5%
Je geeft hem een mep en hoopt dat hij dan de benen neemt.
6
7%
Hond vasthouden en dreigen de hond los te laten.
4
5%
Je hond(en) meteen op hem afsturen
4
5%
Hem redden van jouw hond(en)
5
6%
Op een stoel zetten en de hond(en) hem laten bewaken tot de politie komt.
1
1%
Inbreken is bij mij onmogelijk vanwege de honden
10
11%
Inbreken is bij mij onmogelijk vanwege goede beveiliging.
4
5%
Anders n.l.
12
14%

Totaal aantal stemmen: 88

Bericht
Auteur
** Angela **
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Inbrekers

#31 Bericht door ** Angela ** »

Voor die over de poort is zijn er al 7 aangeslagen
Mocht die dan toch nog lef hebben binnen te komen dan word hij opgewacht door Kyto en die lult er niet over

Wat ik zelf zou doen , denk politie bellen en hopen datie mij met rust laat
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints

Tara
Vaste gebruiker

#32 Bericht door Tara »

Nou, ongemerkt binnenkomen gaat hier al niet lukken, dus ik weet niet wie het aan zou durven.
Hoe lief mijn honden ook zijn, ik durf niet te garanderen dat ze niks zullen doen bij onguur bezoek. Ik weet wel dat ik me slapend zou houden. Ik ben zo vreselijk bijziend dat ik wanneer ik uit mijn slaap gehaald word toch niks kan. Misschien dat ik mijn telefoon zou grijpen en bliksemsnel mijn coordinaten + noodkreet aan 112 zou doorgeven, maar dat is het dan ook wel.
Van die dingen dus...

Lothian
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

#33 Bericht door Lothian »

Geen idee. Ik zou in ieder geval heel bang zijn.
Afbeelding

Kayltje
Overactief
Mijn ras(sen): Roemeentje, Laekense Herder en een terror-terriër

#34 Bericht door Kayltje »

Ik denk, maar weet niet zeker, dat Fitz bijt. Eten neemt hij niet aan van een vreemde.
Maddie en Imp krijsen de boel alleen maar bij elkaar.

Zelf geen idee, maar ik heb ooit eens een overval meegemaakt bij een benzinestation.
Toen heb ik de beste meneer vriendelijk de inhoud van de kas overhandigd, de deur op slot geklikt toen hij weg was, de pompen uitgezet en ben ik eens "rustig" gaan zitten achter de balie om te voelen of mijn baby (22 week zwanger) het nog een beetje deed. Toen ernstig overwogen of ik hier nou 112 voor zou mogen bellen.
Dus ik denk zoiets. Waarschijnlijk zou ik de inbreker mededelen waar het contante geld ligt en hem/haar verzoeken dan weg te gaan zonder mij, mijn gezin en mijn dieren wat te doen.
:engel: En dan overwegen of ik 112 mag bellen.
Maddie :I: Fitz :I: Imp :I:

laeken
wannabee
Aantal honden: 0

#35 Bericht door laeken »

Hier ongemerkt binnen komen is onmogelijk want mijn honden zijn superwaaks. Die horen alles en blaffen aan een stuk als er mensen komen. Puur uit enthousiasme overigens want ze houden van alles en iedereen en er zit geen grijntje kwaad in.

Guus is zodra wij bezoek hebben ongeveer 5 minuten totaal hysterisch aan het blaffen om aandacht. Kei en keihard. Dus succes met ongemerkt binnen komen.

Maar de keer dat ik een inbreker tegen ben gekomen die samen met Bas gezellig in onze woonkamer rondliep heb ik me voorgesteld en de inbreker een hand gegeven. Ik dacht namelijk dat mijn partner hem binnen had gelaten en hem kende....

Later besefte ik dat het een inbreker was en die ging mij ook bedreigen dus toen ben ik naar buiten gegaan. Bas bleef gezellig bij de inbreker dus die heb ik toen opgehaald en meegenomen de straat op. Gek genoeg bleef de brutale inbreker gewoon in mijn huis rondlopen. Toen werd ik het zat en heb de beste man naar buiten gestuurd waarop hij zijn sporttas pakte en op de fiets wegfietste.

Dit klinkt heel vreemd maar zo is het gegaan. Was achteraf wel blij dat dit zo liep. De man stond bij mijn blok messen en zei dat ik me rustig moest houden omdat ze met z'n drieën zouden zijn. Achteraf bullshit.
Afbeelding

Persistence
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Sheltie x boerenfox
Aantal honden: 2

#36 Bericht door Persistence »

Hier komt niemand onopgemerkt binnen.

Toevallig dacht ik vorige week nog dat er iemand was binnengekomen. Ik stond ‘s avonds onder de douche en hoorde Vic woest blaffen en zag hem met alle haren omhoog in de gang staan blaffen richting de voordeur. Ik dacht dat ik vergeten was de voordeur achter me dicht te trekken en dat er iemand was binnengelopen. Ben zo de douche uitgestapt en naar de deur gelopen. Al zou Sinterklaas in de gang staan dan herken ik die nog niet zonder lenzen, maar er was dus niemand.
Door het slechte weer was de bel afgegaan en daar was hij blijkbaar op aangeslagen :LOL:
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker
Aantal honden: 7

#37 Bericht door Cleva »

Er ligt vrij veel geld op een bepaalde plek.
Dat zou ik melden vanaf waar ik ben. (Het zullen wel junks zijn en die kunnen daar wel even mee door.)
En zeggen dat ik niets aanmeld als ze meteen weggaan.

Als ze daar niet gewenst op reageren dan heb ik een koevoet in de kast en ga ik aan het werk.
Ik heb liever dat ze snel weggaan maar lijdzaam afwachten gaat me ook te ver. Verstoppen vertik ik.
Hedenavond Bingo-avond op de forumvriendengroep. Meer dan 340 leden!
Meld je ook aan en win een prijs!
Afbeelding

Tamara81
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): een setje bastaard terriërs

#38 Bericht door Tamara81 »

Inbrekers... tja... het zijn ook maar mensen. Ik zou zeggen: daar is de deur, ga maar weer. Bij mij valt niks te halen joh :lol1: Ik zou wel enorm schrikken... hopelijk hoef ik het nooit mee te maken.

Mijn broer kwam een keer thuis na werk en hij trof een man aan die bezig was om zijn pc los te koppelen. Mijn broer reageerde met: "gast, wat doe je?". En weg was hij.

Toen mijn beste vriendin in een klote buurt in Amsterdam woonde is er ongelooflijk vaak ingebroken bij haar. Telkens de keukenraam ingegooid
... ik zou me daar onveilig door gaan voelen maar mijn vriendin bleef er nuchter onder.
Afbeelding

Kells
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ierse Setter

#39 Bericht door Kells »

Bezoekers worden hier met erg veel lawaai onthaald dus ik verwacht niet dat er hier ooit ingebroken zal worden als we thuis zijn. Als we op vakantie zijn valt er weinig van waarde te jatten of iemand moet daar wel heel erg veel moeite voor doen.
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.

Cleva
Vaste gebruiker

#40 Bericht door Cleva »

Ik ben vooral bang dat ze de deur open maken en mijn honden laten lopen.
Naar buiten is naar buiten en H&M gaan zich echt niet druk maken over een over andere vreemdeling die binnen komt.
Die gaan buiten scharrelen en worden dan misschien aangereden, of zo.
Agressie tegen mensen is ze volledig vreemd. Ook bij inbrekers.

Echt bang voor je leven zijn is niet zinnig. Mensen worden hier niet links en rechts afgeslacht om de koekoeksklok.
Het blijft hier bij de overtreffende trap van vandalisme.
Afbeelding

Kells
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ierse Setter

#41 Bericht door Kells »

Daar hoef ik niet bang voor te zijn, want als wij weg zijn dan hebben we de honden altijd mee. Ze zijn overdag hooguit een half uurtje alleen thuis als ik boodschappen doe.
Astrid, Kells, Aislinn en Finbar. In herinnering Gina, Ginger en Tosca.

Cleva
Vaste gebruiker

#42 Bericht door Cleva »

Nou, ze breken hier sowieso niet in maar ook in een half uur kan het.
Dan zijn ze dus alleen.

Inbreken met de auto voor de deur zal sowieso wel loslopen.
Afbeelding

Luna87
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullterrier

#43 Bericht door Luna87 »

Vito zou woest blaffend en grommend naar de deur rennen als er aan gerommeld wordt, met mijn vriend in zijn kielzog :engel: Luna en ik verstoppen ons wel onder de dekens en wachten braaf af tot de rust is wedergekeerd :E:
Als mijn vriend niet thuis zou zijn zou ik hetzelfde doen, Vito maakt genoeg herrie om inbrekers af te schrikken.
Afbeelding

Fotogravinnetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

#44 Bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb geen idee wat ik zou doen. De kans dat hier ingebroken wordt, acht ik vrij klein: veel sociale controle in de wijk, weinig ruimte om beschut te werken en dan hebben we natuurlijk nog twee gillers hier. Paar jaar geleden werd er wel ingebroken in een huis hier om de hoek, maar dat is een groter huis met meer mogelijkheden om uit beeld te verdwijnen. En zelfs daar bleef het bij een poging gevolgd door een aanhouding heterdaad dankzij oplettende buren. Verder heeft de wbv jaren geleden alle woningen in onze wijk voorzien van raamsloten enzo (huis waar de poging tot inbraak gedaan werd valt buiten beheer van de wbv), dus gelegenheidsinbrekers zien we hier eigenlijk niet veel. Maar als er wel eentje binnenkomt? Ik heb werkelijk geen idee wat ik dan doe. Niets? Schelden? Preek geven? M'n huis uit sturen? Geen idee. Wel zal ik zo snel mogelijk 112 bellen, maar of dat dan is met de inbreker nog in huis of niet, weet ik niet. Idealiter merk ik de inbreker op voordat hij mij opmerkt en kan ik via 112 de politie laten komen voordat hij ervandoor is, zodat ie netjes op heterdaad aangehouden kan worden. Maar geen idee of ik dat in de praktijk ook zo zou uitvoeren

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky
Aantal honden: 4

#45 Bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Het lijkt me nou zo leuk als je zoiets hebt en dat dan dan alleen maar opstaat en een soort van 'WOEF!' doet in het gezicht van de inbreker :LOL:
Afbeelding
Nou, dat is echt niet grappig. Lang daarna kon ik er wel om lachen, maar op dat moment was er alleen maar paniek dat ik m'n hond kwijt zou raken.
Die tosa x rottweiler blafte niet, die lag in z'n poten wrijvend te wachten en heeft meteen goed gebeten.
Ik vond een geforceerde en gerepareerde deur (om hem binnen te houden) en een grote plas bloed in de hal.
Meteen de politie gebeld. De geleider deed er gelukkig heel lakoniek over. Z'n collega was doodsbang, daar had ik er geen twee van moeten hebben. Ze hebben nog ziekenhuizen afgebeld, maar geen man met een bijtwond kunnen traceren.

maart
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herders

#46 Bericht door maart »

De honden zouden hier ook blaffen.
Verder zou ik vooral hopen dat ze de honden niets aandoen en volledig meewerken in hun steelgedrag en hopen dat het enkel maar om spullen stelen te doen is :ugh:

Pepie
Vaste gebruiker

#47 Bericht door Pepie »

Ik heb geen idee hoe ik zou reageren. Momenteel is er een inbraakgolf ..maar ik vertrouw altijd op Dol.
Afbeelding

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#48 Bericht door lor1_1984 »

Ik weet nog goed dat toen we Rottweiler Amber nog hadden we niet bang hoefden te zijn.
Ze liet iedereen binnen, maar je kwam als vreemde/niet 'eigen' niet meer buiten. :mann:
Toenmalige vriend van mijn zusje was eens over de schutting geklommen en naar binnen gelopen toen we weg waren, maar toen hij weer naar buiten wilde werd hij tegengehouden.
Amber ging gewoon voor hem staan en zodra hij een beweging richting de deur maakte begon ze te grommen.
Hij belde ons paniekerig op en kreeg als reactie dat hij moest blijven staan waar hij stond en vooral niet proberen het huis uit te lopen.
Toen we ong een half uur later thuis kwamen stond die knul daar nog steeds met een norse Amber tegenover hem en denk maar niet dat hij mocht bewegen tot we aangaven dat het goed volk was. :LOL:

Maar Amber was daar heel simpel in:
Niet eigen en geen eigen volk in de buurt was reden om in te grijpen.
Ik gok dat als je alsnog probeerde weg te komen ze niet te beroerd was geweest om te bijten.
Mahdu en Dívka
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#49 Bericht door Nanna »

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:Het lijkt me nou zo leuk als je zoiets hebt en dat dan dan alleen maar opstaat en een soort van 'WOEF!' doet in het gezicht van de inbreker :LOL:
Nou, dat is echt niet grappig.
Alleen als een haas overeind vliegen en in het gezicht brullen hè. Geen bijterijen. Ik denk dat zo'n inbreker zo ook wel dood blijft :LOL:
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#50 Bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:
Nou, dat is echt niet grappig.
Alleen als een haas overeind vliegen en in het gezicht brullen hè. Geen bijterijen. Ik denk dat zo'n inbreker zo ook wel dood blijft :LOL:
Ja, maar dat doet dat type niet als ze al binnen staan :tongue:

Nanna
Forumkwebbel

#51 Bericht door Nanna »

dagmar88 schreef: Ja, maar dat doet dat type niet als ze al binnen staan :tongue:
Ik weet het. Daarom brand ik me er ook de klaften niet aan ;-)
Afbeelding

Pepie
Vaste gebruiker

#52 Bericht door Pepie »

Ze willen geld en sieraden.
Beide heb ik niet. :LOL:
Afbeelding

Nanna
Forumkwebbel

#53 Bericht door Nanna »

Pepie schreef:Ze willen geld en sieraden.
Wie heeft er nou nog veel contant geld in huis. :19: Bijna iedereen betaalt met plastic.
Voor sieraden hoeven ze hier ook niet te wezen. Ik denk dat de totaal geschatte waarde van mijn juwelen de tien euro niet overstijgt :LOL:
Dat je er maar een vette bek van krijgt :ok:
Afbeelding

dagmar88
Vaste gebruiker
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#54 Bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Ja, maar dat doet dat type niet als ze al binnen staan :tongue:
Ik weet het. Daarom brand ik me er ook de klaften niet aan ;-)
Alsjeblieft niet meer nee. Het is veel veiliger als ze gewoon geluid maken.
Naap zou volgens mij nooit bijten, dat er een grote boze wolf staat te brullen is meer dan genoeg.

Om die deur hebben we wel gelachen, dat hadden die agenten nog nooit meegemaakt.

sbientje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

#55 Bericht door sbientje »

Toen wij net terug waren van vakantie was er een misverstand met de kattenoppas, die dacht dat wij een dag later thuis zouden komen en stond dus smorgens ineens in huis. Nou mooi niet dat ik wakkerwerd van de honden. Ze gingen er wel heel blij heen. Ik werd pas wakker toen ik iemand mijn naam hoorde roepen. Dus dikke kans dat ik die hele inbreker niet opmerk :D

Elmo/maureen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatier

#56 Bericht door Elmo/maureen »

Nah ik denk dat ze niet verder komen dan beneden. Elmo slaat wel aan. Als ze binnen komen, weet ik niet wat hij zal doen. Als ik alleen met de kinderen thuis zou zijn, met iets zwaars naar beneden lopen, kijken en ondertussen politie bellen. Ze komen iig niet de trap op.

Als Sjaak thuis is, mag hij gaan kijken :LOL: dan bel ik wel de politie.
Afbeelding

Kruimel53
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): IJslandse Hond

#57 Bericht door Kruimel53 »

Ik verstop me in de badkamer en bel de politie.
Aan de IJzen heb ik niks, die gaan opgetogen koffie zetten en helpen met sjouwen :roll:
Die TV uit de prehistorie mogen ze hebben, de laptop liever niet maar die kan ik natuurlijk ff meesnaaien.
Verder valt er hier niks te halen. Die ene keer dat er in onze vakantie was ingebroken hadden ze alleen een camee van oma meegenomen, verder niks. En toen was er wel cash geld in huis maar dat hadden ze niet gevonden.

Ik ben ooit een keer in het bos bedreigd door een leipo met een werkstok. En ik bevroor compleet. Had ik nooit gedacht maar was wel zo. De honden wilden alleen maar weg, leipo had een valse etterbak bij zich. Is inmiddels al ruim 4 jaar geleden maar in dat stuk bos kom ik nooit meer alleen.
Afbeelding

Cleva
Vaste gebruiker

#58 Bericht door Cleva »

Nanna schreef:
Pepie schreef:Ze willen geld en sieraden.
Wie heeft er nou nog veel contant geld in huis. :19: Bijna iedereen betaalt met plastic.
Ik. Speciaal met dat doel.
Het is de omzet van een lang weekend theater maken. Contant gehouden en digitaal overgemaakt.
Ik vind het ook gewoon geestig, zo'n stack.
Waar zie je dat nog?
Afbeelding

Gollum
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense schone

#59 Bericht door Gollum »

Er is een keer bij me ingebroken terwijl ik lag te slapen en alleen Gol er was. Ik was allang blij dat ze haar en ons niets hadden gedaan, die spullen konden me gestolen worden :F:
Het waren op zich wel 'nette' inbrekers, ze hadden ook de tijd genomen denk ik. Mijn tas stond netjes op een stoel, alleen het geld was uit mijn portemonnee. De pasjes en mijn paspoort zaten er nog in. Er was verder ook geen troep, er waren alleen wat dingen weg zoals de tv, xbox plus spelletjes en laptop.

Als ik wakker was geworden had ik denk ik een schreeuw gegeven of gezegd dat de politie al was gebeld in de hoop dat ze snel zouden vertrekken. En of ze de hond niks wilden doen want die was lief.

Peter27
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

#60 Bericht door Peter27 »

Aan de honden hier heb ik alvast niets. Dus daar maak ik me weinig illusies over. Al kan je natuurlijk verrast worden.
Zelf zou ik ook niet zoveel doen denk ik, neem al die oude troep maar mee. Is toch verzekerd.

Zolang het om de spullen gaat help ik je nog tillen ook. Kan ik meteen die 2 Van Goghs en die verzameling rolexen bij de verzekering opgeven
blablabla :)

Plaats reactie

Terug naar “Poll”