Inbrekers

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Wat doe je als je een inbreker betrapt ?

Gillen.
4
5%
Niets. Stilletjes wachten tot hij weg is.
6
7%
Jezelf opsluiten in wc/badkamer en de politie bellen.
20
23%
Van achter de deur bulderen dat hij op moet rotten.
8
9%
Je slaat hem het huis uit en belt een ambulance om hem van je stoep op te rapen.
4
5%
Je geeft hem een mep en hoopt dat hij dan de benen neemt.
6
7%
Hond vasthouden en dreigen de hond los te laten.
4
5%
Je hond(en) meteen op hem afsturen
4
5%
Hem redden van jouw hond(en)
5
6%
Op een stoel zetten en de hond(en) hem laten bewaken tot de politie komt.
1
1%
Inbreken is bij mij onmogelijk vanwege de honden
10
11%
Inbreken is bij mij onmogelijk vanwege goede beveiliging.
4
5%
Anders n.l.
12
14%

Totaal aantal stemmen: 88

Bericht
Auteur
blondie
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Aantal honden: 2

Re: Inbrekers

#91 Bericht door blondie »

Ik vind het wel grappig om alle verschillende reacties hier te lezen.
Zelf weet ik het eigenlijk niet zo goed wat ik zou doen.
Als ik plots vastgegrepen word buiten of in een bus of tram bijvoorbeeld ben ik reactief, dat zou ik binnen net zo hebben denk ik. Is gekomen gok ik omdat ik echt eens in een situatie kwam die ik niet had zien aankomen en dat er niemand ingreep. Sindsdien reageer ik blijkbaar automatisch met ellebogenwerk of anders.
Als andere mensen belaagd worden buiten kan ik ook nog wel reageren, maar tegenwoordig ook wat subtieler dan dat ik er direct tussen zou springen. Dat laatste heb ik trouwens nooit gedaan, zomaar ergens tussen springen.
Binnen met échte inbrekers heb ik geen idee.

Ik weet dat ik ooit eens verstijfde toen ik een deur verder open zag gaan en dat mijn radars draaiden.. die deur kan nooit zo ver open gaan door de wind :denken:
Maar ik bleef zitten en kijken en verder deed ik niets.. Was een schoonzus die stiekem binnen was gekomen via een voordeur die ik niet had gehoord
Wellicht dat ik daar in het vervolg ook anders op ga reageren :wink: hoppa klap deur met een voet dicht en kijken hoe de neus dan voelt van de persoon achter de deur..

Maar mensen in huis zonder dat ik weet wat ze bij zich dragen aan wapens.. geen idee hoe ik reageer. Ik gok dat ik als ze me confronteren dat ik de situatie aftast, als ik denk dat ik ze kan hebben dan trap ik ze de trap af in ieder geval en bij twijfel zal ik proberen er het beste van te maken zonder verdere kleerscheuren of afgetakeld te worden.

Edit, bovenstaande situaties waren wel altijd zonder honden. Met de vorige honden was er wel eens sprake van dat er iemand buiten binnen probeerde te komen, en dan waren de honden daar :hmmm:
En nu weet ik dat ik een blafferd heb, maar die loopt weg als iemand anders niet weg gaat dus daar heb je niet veel aan :engel:
Bij Aak weet ik het niet, gelukkig, maar ik gok gezien wat we zo door de jaren heen hebben gezien aan reactie dat hij bij kwaadwillenden in huis toch echt niet wijkt, als inbreker zou ik de gok bij hem niet willen nemen.

tycha
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

#92 Bericht door tycha »

Ik heb geen idee wat ik zou doen. Waarschijnlijk mijn man uit bed duwen. Op Triss hoef ik niet te rekenen. Die slaat alleen maar aan op wat buiten gebeurd. Eenmaal binnen, duwt ze nog net niet mij naar voren. :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja

Bishy
Vaste gebruiker

#93 Bericht door Bishy »

Dex zou wel aanslaan maar verder niet veel denk ik. Of de inbreker moet een andere reu bij zich hebben. :engel:
Hopelijk is het geblaf genoeg om ze op andere gedachten te brengen.
De voordeur is altijd op slot en de balkondeur meestal open voor de katten (1e etage), maar inbrekers moeten er wel zin in hebben om het kattennet te verwijderen.
Als Dex en man niet thuis zijn sluit ik s nachts alles hermetisch af.

Plaats reactie

Terug naar “Poll”