Inbrekers

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Wat doe je als je een inbreker betrapt ?

Gillen.
4
5%
Niets. Stilletjes wachten tot hij weg is.
6
7%
Jezelf opsluiten in wc/badkamer en de politie bellen.
20
23%
Van achter de deur bulderen dat hij op moet rotten.
8
9%
Je slaat hem het huis uit en belt een ambulance om hem van je stoep op te rapen.
4
5%
Je geeft hem een mep en hoopt dat hij dan de benen neemt.
6
7%
Hond vasthouden en dreigen de hond los te laten.
4
5%
Je hond(en) meteen op hem afsturen
4
5%
Hem redden van jouw hond(en)
5
6%
Op een stoel zetten en de hond(en) hem laten bewaken tot de politie komt.
1
1%
Inbreken is bij mij onmogelijk vanwege de honden
10
11%
Inbreken is bij mij onmogelijk vanwege goede beveiliging.
4
5%
Anders n.l.
12
14%

Totaal aantal stemmen: 88

Bericht
Auteur
teckeltoos
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Inbrekers

#1 Bericht door teckeltoos »

Vanmorgen hoorde ik op de radio een programma waarin men vroeg wat men zou doen als ze een inbreker in hun huis zouden betrappen.
Viel me op dat velen voor geweld kiezen.

Ben ik benieuwd wat jullie zouden doen.

Stel.
Je wordt midden in de nacht en wordt wakker van gestommel in je huis.
Je gaat kijken en staat oog in oog met een inbreker.
Wat doe je ?
Afbeelding

S@ndr@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Laarsjesman , grote poten dame en een Cane Wattes
Contacteer:

Re: Inbrekers

#2 Bericht door S@ndr@ »

hm, als ik oog in oog met hem sta dat is hij al boven, even een zetje en dan achterstevorende de trap aflazeren :LOL: .. Maar heel eerlijk, denk niet dat hij binnen komt Zuurtje heeft voor die tijd de hele buurt al gealarmeerd, dat is het scherpste mes uit mijn la op dit moment :lol1: .. en je wilt niet dat een berghond gas gaat geven .
in te huren als honden fotograaf, gewoon even PB en :wink:
Afbeelding

yodi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): rottweiler

#3 Bericht door yodi »

Ik denk dat Yodi heel boos wordt, lijkt mij geen goed plan om hier binnen te komen.
Afbeelding

DeDiana
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

#4 Bericht door DeDiana »

Een inbreker komt hier in ieder geval niet onopgemerkt binnen. Ik weet zeker dat de honden héél veel kabaal gaan maken als er al iemand in de tuin zou komen, laat staan aan de deur gaat rommelen. Dus ik denk dat een inbreker het dan wel uit zijn hoofd laat.

Wolfsblut
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Riesenschnauzer, Dwergteckel rode langhaar en standaard teckel draadhaar.
Aantal honden: 3

#5 Bericht door Wolfsblut »

Vanwege mijn honden is de kans op een inbraak verkleind, maar zeker niet onmogelijk. Ondanks een afgerichte VDH hond (Airdale Terriër) toch ingebroken. Na het intikken van een ruit kreeg de hond lokaas met een slaapmiddel toegediend. Iemand anders in de regio vond na een inbraak zijn Bouvier met doorgesneden strot in de badkuip. Er wordt dus gewoon gewacht tot de bewoners niet thuis zijn. En dan sta je machteloos.
Ondanks mijn honden en goede beveiliging toch binnen komen is het noodlot tarten. Komt verder dan ook geen politie aan te pas.
Luisteren is meer dan horen, zien is meer dan kijken, leven is meer dan overleven.

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#6 Bericht door Nanna »

Hier gillen de honden alles bij elkaar. Ik denk dus dat een inbreker een deurtje verdergaat.
Bij de meeste gelegenheidsinbrekers gaat het nl. om 'niet gestoord worden'. Wat dat aangaat voldoet een York dus ook al uitstekend.

Als ik een inbreker in mijn huis tegen kom, hangt het er van af. Een iel vrouwtje grijp ik nog wel maar een kleerkast van een vent mag mooi die tv van 10 jaar oud meenemen :mrgreen:
Afbeelding

pioenroos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

#7 Bericht door pioenroos »

Hier schreeuwen de honden denk ik ook moord en brand als er iemand binnen probeert te komen. Ik vermoed dat zeker Diem ook (schijn)aanvallen maakt als er iemand daadwerkelijk naar binnen komt.

Ikzelf ga denk ik ook staan vloeken en schelden en zelfs met een stoel zwaaien ofzo :mrgreen: Tot nu toe word ik iig woest bij bedreigende situaties: schelden en terugdreigen en als iemand aan me zit direct wegduwen en zo nodig meppen en schoppen :oeps:
Afbeelding

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

#8 Bericht door twinkeltje »

Je kan van alles zeggen en verzinnen maar pas wanneer het echt gebeurd weet je wat je echt doet.
Ik had mijn eerste huis en lag in bed toen er iemand binnen kwam, ik stapte mijn bed uit en liep op mijn gemak om te kijken niet eens iets pakken om me te verdedigen of zo, bleek het de ex bewoner die had te diep in het glaasje gekeken en was naar zijn oude huis.
De volgende dag gelijk mijn sloten veranderd

lor1_1984
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih Tzu: Mahdu
Middenslag Keeshond: Dívka

#9 Bericht door lor1_1984 »

Mijn honden stellen niks voor maar maken wel een hoop kabaal.
Vrees dat de halve buurt uitloopt en de inbreker te grazen neemt of op zijn minst uit mijn huis werkt nog voor de politie er is. :tongue:
Maar hier in de buurt valt weinig te halen dus inbrekers gaan bij voorkeur een wijk verder. :wink:
Mahdu en Dívka
Afbeelding

under the red sky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

#10 Bericht door under the red sky »

twinkeltje schreef:Je kan van alles zeggen en verzinnen maar pas wanneer het echt gebeurd weet je wat je echt doet.
Dit dus. Stoere praat uitslaan is niet zo moeilijk maar daadwerkelijk doen is ws. een ander verhaal.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl

Wolfsblut
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Riesenschnauzer, Dwergteckel rode langhaar en standaard teckel draadhaar.

#11 Bericht door Wolfsblut »

under the red sky schreef:
twinkeltje schreef:Je kan van alles zeggen en verzinnen maar pas wanneer het echt gebeurd weet je wat je echt doet.
Dit dus. Stoere praat uitslaan is niet zo moeilijk maar daadwerkelijk doen is ws. een ander verhaal.
Na een aantal geslaagde inbraken ben je daar heel goed op voorbereid. Vermits je thuis bent natuurlijk.
Luisteren is meer dan horen, zien is meer dan kijken, leven is meer dan overleven.

Lanavandevledders
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler

#12 Bericht door Lanavandevledders »

naar mijn idee, gaan inbrekers van te voren polshoogte nemen, waar of makkelijk in te breken valt.
en zullen in eerste instantie huizen met honden overslaan, alleen al het idee dat die van zich zullen laten horen, groot of klein,
Lana slaat zeer zeker aan, en houd ze wel staande, maar of ze ook daadwerkelijk iets doet, is de vraag,
maar goed er zijn uitzonderingen,
gooi Lana een leverworst met gif erin voor en ze vreet het op, zeker weten, weg waakhond.
wat of ik zou doen, mocht ik er toch eentje tegen komen, zou het niet weten, denk in de eerste plaats ,mij doodschrikken en verstijven, want je verwacht het niet,
hebben ze ook nog een mes of pistool, dan ondanks dat ik niet snel bang ben denk ik dat ik toch het haze pad kies, en de politie bel,
zoveel van waarde heb ik niet, dat ik mijn leven er voor op het spel zet.

Ingrid48
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

#13 Bericht door Ingrid48 »

precies! Ik dacht ook altijd dat ik de boel bij elkaar zou gillen en schoppen en zou slaan, maar toen ik een keertje van achter op mijn brommer werd vastgepakt kreeg ik er geen geluid uit en bevroor totaal :80: Ik kreeg een paar klappen op mijn hoofd en toen zijn ze doorgelopen...maar vergeten doe je het nooit meer en het maakt je best wat paranoia als je alleen bent :(:
Afbeelding

Zoveel dieren zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

Caro.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

#14 Bericht door Caro. »

Ik denk dat Jessie pas aanslaat als er echt iemand in de huiskamer staat. Ze reageert niet op postbode of deurbel of gestommel in de gang,
maar als er iemand de huiskamer inkomt dan gaat ze enorm blaffen.

Dus tja... als er een inbreker binnenkomt, dan weet ik dus eigenlijk ook niet wat voor 'held' ik ben. Ik ben nogal van het impulsieve gedrag
op zo'n moment (nooit ingebroken, maar bij bedreiging), maar of ik hem aan zou vallen? ik denk van niet, ik denk dat ik een bulderende stem
op zou zetten dat ie heeeeel snel op moet rotten. Dan valt Jessie mij ongetwijfeld bij als ik zo'n stem opzet en hopelijk is dat voldoende.
Maar naar alle waarschijnlijkheid maak ik gewoon mijn man wakker en zeg dat hij eens moet gaan kijken :engel: :LOL:
Afbeelding

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier

Soeb88
Zeer actief
Ik heb een hond: Nee
Aantal honden: 0

#15 Bericht door Soeb88 »

momenteel geen hond in huis, dus zullen niet wakker geblaft worden, al verwacht ik niet dat er snel ingebroken zou worden, we zitten aan industrie en daar is veel controle. Maar mocht ik er wel 1 aantreffen, kan hij kiezen om hard weg te rennen, ik zou alles pakken om hem t huis uit te meppen. Ben vrij kort van lont, mensen die ik t huis uit gestuurd heb en terug komen om toch een poging het goed te maken bivakeer ik er ook zo uit.

dagmar88
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): husky x malamute
husky x fox terrier
Dwergkees
Pomsky

#16 Bericht door dagmar88 »

Hier hebben ze een paar weken terug lopen posten.
Viel al op dat de lamp met bewegingssensor bij een buur die er nooit is op rare tijden aan ging.
Zelfde week stond er iemand om 3 uur snachts de tuin in de loeren.
Jaap was woest en dat klinkt indrukwekkend :lol1:

GoldenGizmo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden retriever

#17 Bericht door GoldenGizmo »

Ik verwacht dat ik niet eens zou gaan kijken, maar me meteen zou verstoppen en de politie bellen. Als ik onverwacht (dus ik heb niets gehoord maar ben gewoon opgestaan om te gaan plassen bijvoorbeeld) oog in oog zou staan, dan vermoed ik dat ik zou gaan gillen.

Boutje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): border collies, working beardie, shelties, chihuahua's en een havanezer

#18 Bericht door Boutje »

Ongemerkt binnen komen kan hier gewoon niet.
Honden plus alarm.
En als die aanslaan ga ik voorzichtig kijken, is er echt iets bel ik de politie.

Chihuahua-paws
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

#19 Bericht door Chihuahua-paws »

Als ik het vermoeden zou hebben dat er iemand binnen is. Zou ik via de schuifpui van de slaapkamer de tuin in gaan. Daarvandaan zijn er verschillende vluchtroutes. Ik zou dus zo snel mogelijk weg wezen. En de politie bellen.

Als ik onverwachts oog in oog sta met een inbreker. Dan sta ik niet voor mezelf in. Ik denk dat hij dan heel snel moet maken dat hij weg komt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Chihuahuasdexensaartje Instagram
https://www.instagram.com/chihuahuasdexensaartje/

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.

hewi
Vaste gebruiker

#20 Bericht door hewi »

Hem of haar redden van de hond. Leo laat je echt niet binnen zonder kleerscheuren.
Groetjes Heidi
Afbeelding

Tineke
Vaste gebruiker

#21 Bericht door Tineke »

Ik schud Luus en Abra wakker en draai me nog even om :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl

gonnie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

#22 Bericht door gonnie »

Als ze ongemerkt ons huis inkomen en hij staat aan mijn bed ga ik denk ik gillen.
Ik ging ook gillen toen een vent met een nylonkous over zijn hoofd de kelder in kwam en me beet greep, toen hij binnen stapte moest ik eerst lachen en vroeg wat hij kwam doen. Hahaha.

Toen ik ging gillen liet hij me los en rende weg, de politie zei dat ze niet wisten wat hij wilde doen, me verkrachten of beroven. Mijn tas met portemonnee stond op de grond.
Ik zei dat ik het de volgende keer wel zou vragen wat hij wilde. Maar eigenlijk had ik het al gelijk gevraagd toen hij binnen kwam. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.

Odi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie

#23 Bericht door Odi »

Mijn honden slaan zeker aan.
En ik kan het alarm nog aanzetten.
In mijn andere huis had ik een aluminium honkbalknuppel naast mijn bed staan, maar ben die kwijt sinds de verhuizing.
Ik zou dus direct 112 belen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)

Antonetta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

#24 Bericht door Antonetta »

Ik denk dat een inbreker banger voor mijn kat dan voor mijn honden moet zijn, al alarmeren de honden mij ver voordat een inbreken binnen is. Ik weet niet hoe ik zal reageren als er toch iemand binnen zal blijken te zijn maar ik denk eerder dat ik mij verstop dan dat ik de held uithang, al ga ik wel altijd kijken als ik iets achter het huis hoor.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#25 Bericht door Nanna »

Het lijkt me nou zo leuk als je zoiets hebt en dat dan dan alleen maar opstaat en een soort van 'WOEF!' doet in het gezicht van de inbreker :LOL:
Afbeelding
Afbeelding

DesireeB
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

#26 Bericht door DesireeB »

De kans dat hier iemand zomaar naast me staat is erg klein vanwege de honden die overal op aan slaan.

Wel is het mijn broertje een paar jaar terug overkomen toen mijn ouders en zusje op vakantie waren. Ze hadden een bejaarde hond en stokdoof en die heeft overal doorheen geslapen. Stond er ineens zo'n stom figuur aan zijn bed met bivakmuts. Iphone naast zijn kussen weg gepakt en wilde wegrennen, daar werd mijn broertje dus wakker van en is er in een vlaag van verstandsverbijstering achteraan gegaan. Alle lichten thuis waren aan, voor en achterdeur stonden open. Toen liep hij naar boven voor zijn telefoon die dus weg bleek en heeft is hij eindelijk naar beneden gelopen en heeft met de huistelefoon mij gebeld. :80: Ik heb hem naar de badkamer gestuurd en hem opgedragen voor zijn eigen veiligheid de deur op slot te doen en heb de politie ingelicht met een andere telefoon. Uiteindelijk moest hij zelf bellen en belde hij direct daarna mij terug en hij zag ze via de badkamer raam zo de straat in rijden.
Mijn broertje mag dan wel lang zijn, hij stelt geen reet voor dus een beetje vrouw of vent had hem alle hoeken van het huis laten zien. Achteraf kwam de schrik natuurlijk pas bij hem en is hij bij mij geweest tot mijn ouders terug kwamen.

Waarschijnlijk is het achteraf een bekende geweest want diegene wist waar hij moest zoeken en dat mijn ouders en zusje er niet waren maar hadden waarschijnlijk mijn broertje niet alleen thuis verwacht. Lullige is dat mijn broertje ook net pas lag te slapen want een uur daarvoor had ik nog met hem ge-appt terwijl ik in mijn nachtdienst zat.

Mocht het hier gebeuren weet ik niet wat ik doe, als ik het nu niet vertrouw ga ik wel steeds kijken maar misschien is dat anders wanneer je oog in oog staat.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar

Laura84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

#27 Bericht door Laura84 »

Mezelf kennende ga ik stilletjes in een hoekje zitten bibberen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding

Tenmashi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

#28 Bericht door Tenmashi »

Nanna schreef:Het lijkt me nou zo leuk als je zoiets hebt en dat dan dan alleen maar opstaat en een soort van 'WOEF!' doet in het gezicht van de inbreker :LOL:
Afbeelding
Zo schrok ik me laatst de pleuris van een grote gestroomde berghond bij iemand binnen, en ik ben niet zo snel bang van honden. :lol1: Met baasje er bij een stiklief beest wel, kwam een aaitje halen en dat was het.

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#29 Bericht door Marion. »

Ik heb werkelijk geen idee wat ik zou doen. In elk geval een gil van schrik denk ik (deed ik ook toen er een eekhoorn in de keuken zat). Daarna Sis meenemen naar boven, en laat die inbreker beneden maar grijpen wat hij wil.
Sis zal eerst 2 woest klinkende blaffen doen als hij/zij de garage in komt, maar dan gaat ze hem/haar vrolijk kwispelend de portemonnee brengen denk ik. Gezellig, visite!
gr. Marion en een lebber van Sis en Teun
Afbeelding

Sandra&co
Vaste gebruiker

#30 Bericht door Sandra&co »

Mee eens.

Plaats reactie

Terug naar “Poll”