Vaccinatie wel of niet

Wilt u weten hoe een ander over bepaalde dingen denkt? Plaats dan hier uw poll.

Moderator: moderatorteam

Corona vaccinatie wel of niet

Ja
140
65%
Nee
40
19%
Ik weet het nog niet
36
17%

Totaal aantal stemmen: 216

Bericht
Auteur
ranetje
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Ja
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 2

Re: Vaccinatie wel of niet

#4681 Bericht door ranetje »

BieneMaya schreef: 09 jun 2021 11:22 Maar zou het dan niet slimmer zijn om ipv die 3e enting eerst een antigeen test bij zulke mensen af te nemen?
Dat zou ik best een goed idee vinden :ok:
Geen idee of daar over is nagedacht en besloten is dat niet te doen.

Men lijkt wel te hebben ontdekt dat die derde prik in sommige gevallen extra bescherming biedt.
Dus die mensen zijn waarschijnlijk wel getest?
Anders zouden ze het toch niet doen lijkt me. :U:
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

BieneMaya
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

#4682 Bericht door BieneMaya »

ranetje schreef: 09 jun 2021 11:29
BieneMaya schreef: 09 jun 2021 11:22 Maar zou het dan niet slimmer zijn om ipv die 3e enting eerst een antigeen test bij zulke mensen af te nemen?
Dat zou ik best een goed idee vinden :ok:
Geen idee of daar over is nagedacht en besloten is dat niet te doen.

Men lijkt wel te hebben ontdekt dat die derde prik in sommige gevallen extra bescherming biedt.
Dus die mensen zijn waarschijnlijk wel getest?
Anders zouden ze het toch niet doen lijkt me
. :U:
Ik help het je hopen maar ben er bang voor. Ook gezien wat Célie al zei..
Célie schreef: 09 jun 2021 10:43 Je zag toch ook dat die vaccinatie net het laatste duwtje was om mensen over de drempel (naar het einde) te helpen dat ze de bijwerkingen dan al niet meer aan konden, ik leg het wel weer niet goed uit maar lukt me even niet beter, is het dan wel raadzaam om te vaccineren of kun je beter wachten tot er wat meer vet op de botten zit.
Afbeelding

ranetje
Vaste gebruiker

#4683 Bericht door ranetje »

Het is niet gebeurd bij de mensen die ze daarop hebben getest is dat onderzoek. :U:
Dus afhankelijk van de kwaal zal het bij een aantal mensen zeker nut hebben.

Mensen met koorts enten ze niet voor zover ik heb begrepen.
Afbeelding
Als je je geheimen aan de wind vertelt, verwijt hem dan niet dat hij ze doorvertelt aan de bomen
Kahlil Gibran

gonnie
Vaste gebruiker
Ik heb een hond: Nee
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

#4684 Bericht door gonnie »

ranetje schreef: 09 jun 2021 11:58 Het is niet gebeurd bij de mensen die ze daarop hebben getest is dat onderzoek. :U:

Nee, als ik koorts heb zondag dan moet ik de prik afspraak afzeggen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.

ranetje
Vaste gebruiker

#4685 Bericht door ranetje »

gonnie schreef: 09 jun 2021 12:16
ranetje schreef: 09 jun 2021 11:58 Het is niet gebeurd bij de mensen die ze daarop hebben getest is dat onderzoek. :U:

Nee, als ik koorts heb zondag dan moet ik de prik afspraak afzeggen.
Dat dacht ik ook al :ok:
Ik heb beide prikken gehad, dus meteen vrijwel alle info daarover kennelijk gewist :tongue: :lol1:
Afbeelding
Kahlil Gibran

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#4686 Bericht door Heavy »

Célie schreef: 09 jun 2021 09:44
Heavy schreef: 08 jun 2021 23:32 Ik heb een opgezette klier in mijn hals. Vervelend. Doet pijn bij het slikken en vervelend om op te liggen. Ook steken naar mijn oor. Ben ook moe en dacht toch maar even naar de dokter voordat ik zaterdag mijn prik krijg. Ze voelde de klier en zei die is iets aan het opruimen. Maar ik ben niet ziek geweest . Heb alleen wat oorpijn gehad maar mijn oren zagen er goed uit

Dus maar even bloed prikken morgen de uitslag. Ben benieuwd of ik mijn prik mag als er een ontsteking te zien is in het bloed
Komt het niet vanuit een kies?
Dat hoop ik niet. Maar meest voor de hand liggende is toch oorontsteking. Bloed was helemaal goed ook geen schildklierafwijkingen dus ik kan zaterdag mijn prik gaan halen
Afbeelding

Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

#4687 Bericht door Soeb88 »

thom schreef: 08 jun 2021 17:01
Soeb88 schreef: 08 jun 2021 15:50 Weet ik niet, stond niet in het formulier en bij het afspraak maken ook niet. Als ik het wel ga doen neem ik denk ik pfizer. Mijn moeder krijgt iedergeval janssen.
Volgens mij is je moeder toch van mijn leeftijd, zo midden-eind 50 ? Dan krijgt ze Pfizer of Moderna en geen Janssen.
Ze is van 1968.
Vandaag ook afspraak gemaakt 19e ben ik aan de beurt. Ik vind het dood eng. :O:

Nanna
Forumkwebbel
Aantal honden: 5

#4688 Bericht door Nanna »

Afbeelding
Afbeelding

Célie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog, Franse bulldog
Contacteer:

#4689 Bericht door Célie »

Soeb88 schreef: 09 jun 2021 14:12
thom schreef: 08 jun 2021 17:01
Soeb88 schreef: 08 jun 2021 15:50 Weet ik niet, stond niet in het formulier en bij het afspraak maken ook niet. Als ik het wel ga doen neem ik denk ik pfizer. Mijn moeder krijgt iedergeval janssen.
Volgens mij is je moeder toch van mijn leeftijd, zo midden-eind 50 ? Dan krijgt ze Pfizer of Moderna en geen Janssen.
Ze is van 1968.
Vandaag ook afspraak gemaakt 19e ben ik aan de beurt. Ik vind het dood eng. :O:
Dan had ze toch alsnog voor Pfizer of moderna kunnen gaan vanaf 2 juni kon je het al verzetten :19:
Afbeelding

stoffeltje
Vaste gebruiker

#4690 Bericht door stoffeltje »

Vandaag de eerste prik gehaald....en zo leuk dat ze het in mijn oranje entingsboekje, dat ik vanaf mijn geboorte heb, wilden noteren :cheer:

Barkley
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

#4691 Bericht door Barkley »

Gister pfizer gehad :) ik krijg er maar 1 dus het is nu klaar. Beetje beurs gevoel in m'n arm maar daar is ook alles wel mee gezegd. Ik stond binnen 10 minuten bij de koffie en heb die (kokend heet, vast om mensen te dwingen om 15 minuten te wachten :F: ) opgedronken en ben weer vertrokken. Lekker vlotjes.

sbientje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

#4692 Bericht door sbientje »

Ik kreeg vandaag ook de eerste, Moderna. Wat een gesmeerde operatie, netjes geregeld hoor. Tot nu toe nergens last van, beetje beurse arm als ik hoger dan mijn schouder optil maar dat mag weinig naam hebben.

jvanringen
Vaste gebruiker

#4693 Bericht door jvanringen »

kooi schreef: 08 jun 2021 16:54
Domor schreef: 08 jun 2021 14:41 Op het moment dat je een chemokuur krijgt, of andere heftige medicatie, of anderzins zeer ziek bent, maakt je lichaam minder antistoffen én geheugencellen aan. Dit is normaal, het is een manier van het lichaam om energie te besparen. Met de eerste keer vindt het lichaam het vaak niet zo nodig om daar veel van aan te maken, ook als je gewoon kerngezond bent, daarvoor is de herhalingsenting. Die geeft aan het lichaam aan dat dit iets terugkerends is. Voor mensen die ernstig ziek zijn en het lichaam dus druk bezig is met andere dingen, kan het zijn dat er alsnog door het lichaam besloten wordt dat 2x deze vijandige eiwitten tegen komen niet genoeg is om een grote hoeveelheid geheugencellen aan te maken. Dan nog een keer prikken helpt vaak om het lichaam toch te overtuigen.

Bij gezonde mensen is de kans dat ze deze overtuigingskracht nodig hebben veel kleiner en daarnaast is het gevaar dat ze lopen als ze toch covid19 krijgen door te weinig geheugencellen en antistoffen ook veel kleiner. De aanmaak van extra antistoffen duurt dan we wat langer, maar ze hoeven niet op 0 te beginnen en hebben voldoende reserve om toch maar mild ziek te worden. De groep waar nu nagedacht wordt over een derde vaccinatie heeft die speling niet. Daar is het virus veel sneller al ziekenhuisernstig of zelfs dodelijk. Het is dus van extra groot belang dat deze mensen wel voldoende antistoffen en geheugencellen aanmaken (tenminste, als je ze in leven wilt proberen te houden).

Overigens zie je bij titeren van honden dit ook wel eens gebeuren. Als de response te laag is, wordt er nogmaals met hetzelfde merk geprikt, 2 tot 3 prikken. En daarna wordt er overgegaan op een ander merk, als er nog geen response is. Een hoop honden maakt met het herprikken van hetzelfde merk toch al antistoffen aan. De helft van de honden die dat met dat merk niet doet, de zogenoemde non-responders, bouwt wel antistoffen op met een ander merk. De andere helft doet het zelfs dan niet. Het is overigens niet zo dat één merk het veel beter doet dan de ander, het gebeurt over en weer.
Maar is er dan geen risico voor over-vaccinatie? Juist omdat die mensen al zo zwak zijn en hun lichaam zo hard moet werken om te blijven functioneren?
Een vaccinatie is toch ook heftig voor het lichaam?
Een vaccinatie is gewoon business as usual hoor voor het lichaam. Maar bij mensen die een chemokuur ondergaan is de afweer tijdelijk laag. Daardoor slaat een vaccinatie vaak niet voldoende aan en kunnen er meerdere vaccinaties nodig zijn om de afweer tegen het betreffende virus op peil te brengen.

kooi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

#4694 Bericht door kooi »

jvanringen schreef: 11 jun 2021 08:58
kooi schreef: 08 jun 2021 16:54
Domor schreef: 08 jun 2021 14:41 Op het moment dat je een chemokuur krijgt, of andere heftige medicatie, of anderzins zeer ziek bent, maakt je lichaam minder antistoffen én geheugencellen aan. Dit is normaal, het is een manier van het lichaam om energie te besparen. Met de eerste keer vindt het lichaam het vaak niet zo nodig om daar veel van aan te maken, ook als je gewoon kerngezond bent, daarvoor is de herhalingsenting. Die geeft aan het lichaam aan dat dit iets terugkerends is. Voor mensen die ernstig ziek zijn en het lichaam dus druk bezig is met andere dingen, kan het zijn dat er alsnog door het lichaam besloten wordt dat 2x deze vijandige eiwitten tegen komen niet genoeg is om een grote hoeveelheid geheugencellen aan te maken. Dan nog een keer prikken helpt vaak om het lichaam toch te overtuigen.

Bij gezonde mensen is de kans dat ze deze overtuigingskracht nodig hebben veel kleiner en daarnaast is het gevaar dat ze lopen als ze toch covid19 krijgen door te weinig geheugencellen en antistoffen ook veel kleiner. De aanmaak van extra antistoffen duurt dan we wat langer, maar ze hoeven niet op 0 te beginnen en hebben voldoende reserve om toch maar mild ziek te worden. De groep waar nu nagedacht wordt over een derde vaccinatie heeft die speling niet. Daar is het virus veel sneller al ziekenhuisernstig of zelfs dodelijk. Het is dus van extra groot belang dat deze mensen wel voldoende antistoffen en geheugencellen aanmaken (tenminste, als je ze in leven wilt proberen te houden).

Overigens zie je bij titeren van honden dit ook wel eens gebeuren. Als de response te laag is, wordt er nogmaals met hetzelfde merk geprikt, 2 tot 3 prikken. En daarna wordt er overgegaan op een ander merk, als er nog geen response is. Een hoop honden maakt met het herprikken van hetzelfde merk toch al antistoffen aan. De helft van de honden die dat met dat merk niet doet, de zogenoemde non-responders, bouwt wel antistoffen op met een ander merk. De andere helft doet het zelfs dan niet. Het is overigens niet zo dat één merk het veel beter doet dan de ander, het gebeurt over en weer.
Maar is er dan geen risico voor over-vaccinatie? Juist omdat die mensen al zo zwak zijn en hun lichaam zo hard moet werken om te blijven functioneren?
Een vaccinatie is toch ook heftig voor het lichaam?
Een vaccinatie is gewoon business as usual hoor voor het lichaam. Maar bij mensen die een chemokuur ondergaan is de afweer tijdelijk laag. Daardoor slaat een vaccinatie vaak niet voldoende aan en kunnen er meerdere vaccinaties nodig zijn om de afweer tegen het betreffende virus op peil te brengen.
Bedankt! :E:

korthaar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): DSK

#4695 Bericht door korthaar »

Kooi kan de humor er gelukkig nog van inzien.

Domor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising schnauzer x maltezer, middenslag poedel

#4696 Bericht door Domor »

Ik heb de vraag wel gezien, maar heb nog niet de tijd gevonden om er een grondig onderbouwd antwoord op te geven. Daarvoor moet ik veel dieper in de materie dan dat ik dat op dit moment zit, en ik heb op het moment niet een aantal uur tot een dag beschikbaar om dat te doen. Ik heb mijn oude schoolboeken er al wel bijgepakt

https://i.postimg.cc/gJGZ15Z5/20210611- ... 00x830.jpg

De basis is hier al wel door een aantal uitgelegd, en sluit aan bij hoe ik het inschat.

Misschien kom ik er later nog op terug, maar zeker met de al geleverde antwoorden beloof ik het niet.
Afbeelding

Afbeelding

Heavy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Nederlandse Schapendoes

#4697 Bericht door Heavy »

Een half jaar nadat ik deze poll starte kan ik zeggen : de eerste vaccinatie zit erin :cheer:
Afbeelding

kooi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

#4698 Bericht door kooi »

Heavy schreef: 12 jun 2021 11:54 Een half jaar nadat ik deze poll starte kan ik zeggen : de eerste vaccinatie zit erin :cheer:
Gefeliciteerd!!! :lol1: :cheer:

gonnie
Vaste gebruiker

#4699 Bericht door gonnie »

Heavy schreef: 12 jun 2021 11:54 Een half jaar nadat ik deze poll starte kan ik zeggen : de eerste vaccinatie zit erin :cheer:
Ik krijg morgen de tweede. Wordt alleen een beetje gek van de vrouw van Gerard zijn broer, die moet telkens zonodig vertellen dat er iemand dood ziek is geworden van de tweede prik van Pfizer. Vind het zelf allemaal al spannend genoeg zonder dat een familielid allemaal indianenverhalen op dist.

Gelukkig heb ik genoeg buren die al helemaal gevaccineerd zijn en ook bij de tweede prik nergens last van hebben gehad, dat trekt het weer een beetje recht. Haha.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.

Alfilillo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

#4700 Bericht door Alfilillo »

Doodziek niet, maar je hoort wel vaak dat de tweede prik van Pfizer meer klachten geeft dan de eerste, in de vorm van een dag koorts, niet lekker zijn, rillerig etc. Zo voelde mijn collega zich afgelopen donderdag ook (was de dag tevoren voor de tweede keer gevaccineerd). Ik zou die dag en de dag erna iig niks plannen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily

Simone-H
Zeer actief

#4701 Bericht door Simone-H »

Ik heb de tweede prik ruim een week geleden gehad.
Ongeveer dezelfde klacht als met de eerste, een dag een pijnlijke arm. Verder niets.
Bij mij in de buurt ken ik best wel veel mensen (buren) die de tweede prik ook al hebben, en ik hoor niemand over ergere klachten als met de eerste. Een kennis van 90 jr. praat er ook vrij luchtig over,: ik geloof dat ik van de tweede een dagje vermoeider was.
Tja, ben je negentig, dan kan je ook zonder prik een dagje vermoeid zijn.

Succes morgen met je prik.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen

BieneMaya
Vaste gebruiker

#4702 Bericht door BieneMaya »

Als je wilt gaan reizen ben je dus zo,n digitaal corona paspoort nodig. Die krijg je als je aan 1 van de 3 eisen voldoet staat op rijksoverheid. Of je recent negatief (of positief) getest bent op corona of volledig gevaccineerd bent of de afgelopen 6 maanden genezen bent verklaard van corona.
Dat laatste zou je dan aan moeten kunnen tonen met een antistoffen test.
De bloedbank Sanquin gebruikt de serologische testen trouwens ook voor het vaststellen van antistoffen.

Maar nu staat er op de EU site dat antibody testing niet herkent wordt.

"What is included under the EU Digital Covid Certificate?

There are three versions of the certificate:

-Vaccination certificate
-Test certificate: indicates the holder’s result, type and date of a NAAT test or a rapid antigen test
-Recovery certificate: confirms that the holder has recovered from a SARS-CoV-2 infection following a positive NAAT test
Antibody testing is not recognised, though this may change after the system is launched."

Het staat nog niet vast dat Nederland de eu richtlijnen gaat hanteren maar als dat wel het geval is dan mag je dus alleen reizen als je aan de eerste 2 punten voldoet.

Dus zou je een vals negatieve of positieve test hebben gehad (die bovendien ook nog eens geregistreerd moet zijn) dan mag je gerust de grenzen over met je eventeel meegedragen corona maar als je aan kunt tonen dat je antilichamen hebt maar geen pcr test hebt gehad en geen vaccin dan heb je pech en krijg je geen pas. Terwijl er een publicatie in het wetenschappelijke tijdschrift Nature staat dat je wel eens voor je leven lang antistoffen kunt hebben na een besmetting.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-01442-9

Zo worden, volgens Jaap van Dissel hebben namelijk al zo’n 5 miljoen Nederlanders corona gehad, een heleboel mensen alsnog uitgesloten.

Men lijkt niet geïnteresseerd te zijn in de vraag of mensen daadwerkelijk beschermd zijn tegen corona, het enige doel lijkt het onontkoombaar maken van vaccinatie. Of je zult de hele tijd op eigen kosten testen moeten doen als je toch ergens heen wilt.
Daarbij heeft het paspoort ook nog eens een beperkte geldigheidsduur. Staat nu voor een half jaar meen ik.

En na dat half jaar dan?
Afbeelding

ranetje
Vaste gebruiker

#4703 Bericht door ranetje »

gonnie schreef: 12 jun 2021 13:47
Ik krijg morgen de tweede. Wordt alleen een beetje gek van de vrouw van Gerard zijn broer, die moet telkens zonodig vertellen dat er iemand dood ziek is geworden van de tweede prik van Pfizer. Vind het zelf allemaal al spannend genoeg zonder dat een familielid allemaal indianenverhalen op dist.

Gelukkig heb ik genoeg buren die al helemaal gevaccineerd zijn en ook bij de tweede prik nergens last van hebben gehad, dat trekt het weer een beetje recht. Haha.
Wij hebben beiden de laatste prik gehad en we zijn er geen van beiden ziek van geworden.
Net zoals bij de eerste prik helemaal geen klachten.
Zelfs geen zere arm.

Laat je niet zenuwachtig maken hoor Gonnie :wink:
Zorg maar dat je dat familielid voorlopig even niet spreekt :tongue: :lol1:
Afbeelding
Kahlil Gibran

gonnie
Vaste gebruiker

#4704 Bericht door gonnie »

ranetje schreef: 12 jun 2021 15:15

Wij hebben beiden de laatste prik gehad en we zijn er geen van beiden ziek van geworden.
Net zoals bij de eerste prik helemaal geen klachten.
Zelfs geen zere arm.

Laat je niet zenuwachtig maken hoor Gonnie :wink:
Zorg maar dat je dat familielid voorlopig even niet spreekt :tongue: :lol1:
O, maar ik ga heus wel. Ik heb helemaal geen zin om Corona te krijgen, dus ik wil die prik echt wel.
Mensen worden het hier zat om op de volgende lift te wachten, dus als ik volledig gevaccineerd ben voel ik me dan toch wat veiliger als ze toch die lift in willen ondanks dat er al twee in staan.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.

twinkeltje
Chef Fotowedstrijd
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

#4705 Bericht door twinkeltje »

Ik ken heel veel mensen hier in de flat die geprikt zijn met Pfizer en die hebben hoogstens hoofdpijn of stijve arm gehad.
De mensen die het niet overleeft hebben zijn er nul aangezien er geen huizen leeg komen

BieneMaya
Vaste gebruiker

#4706 Bericht door BieneMaya »

Gaat lekker.

https://nos.nl/artikel/2384652-verenigd ... sicogebied

Afbeelding

De conclusie die ik hieruit trek is dat hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe sneller die delta variant oprukt. Terwijl vaccinatie mutaties zouden moeten tegengaan werd er hier gezegd, toch?

Nederland mag dan nu wel ff uitkijken..

Afbeelding
Afbeelding

Marion.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever

#4707 Bericht door Marion. »

BieneMaya schreef: 12 jun 2021 16:35 De conclusie die ik hieruit trek is dat hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe sneller die delta variant oprukt.
Hou die "conclusies" maar fijn voor jezelf, en laat de conclusies over aan mensen die er jaren voor hebben gestudeerd.
gr. Marion en een lebber van Teun
Afbeelding

BieneMaya
Vaste gebruiker

#4708 Bericht door BieneMaya »

Marion. schreef: 12 jun 2021 16:52
BieneMaya schreef: 12 jun 2021 16:35 De conclusie die ik hieruit trek is dat hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe sneller die delta variant oprukt.
Hou die "conclusies" maar fijn voor jezelf, en laat de conclusies over aan mensen die er jaren voor hebben gestudeerd.
:goeie: :neenee:
Afbeelding

Domor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising schnauzer x maltezer, middenslag poedel

#4709 Bericht door Domor »

In India is de vaccinatiegraad laag. Toch is het daar ook doorheen geraasd. Tot nu toe lijkt 75% van de mensen die met de delta-variant in het ziekenhuis terecht gekomen is niet gevaccineerd te zijn en 3% volledig gevaccineerd te zijn. Dit terwijl dit ongeveer evengrote groepen betreft en het juist de laag-risico groep, Tot 30 jaar, is die nauwelijks gevaccineerd is en de 50+ groep vrijwel volledig gevaccineerd is.

Stellen dat de delta-variant een probleem is door de hoge vaccinatiegraad is echt te kort door de bocht. Wat wel zo is, is dat de az-vaccinatie bij de delta-variant minder goed in staat lijkt om de milde variant te voorkomen. Niet, het doet niets, maar wel minder dan de 76-79% die uit de onderzoeken in maart kwamen voor de oorspronkelijke en Britse variant.

Het vaccineren kan wel de reden zijn dat hij nu dominant (90%) aanwezig is, immers worden de andere varianten veel meer voorkomen. Er zijn ook aanwijzingen dat een besmetting met de originele variant minder bescherming biedt aan deze variant, in dat geval zorgt ook een hoge immuniteitsgraad door besmetting voor het dominant aanwezig zijn, de ander varianten worden door dan namelijk veel meer voorkomen.

Wat ook een belangrijke rol speelt met de snelle verspreiding is het feit dat in het vk de meeste maatregelen zijn beëindigd. Hierdoor kan de verspreiding een stuk sneller gaan.

Een reden dat de delta-variant juist in het vk voet aan de grond gekregen heeft is omdat India voor het vk is, wat Suriname etc voor Nederland is. Er is daardoor daar veel vliegverkeer tussen.
Afbeelding

Afbeelding

korthaar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): DSK

#4710 Bericht door korthaar »

Marion. schreef: 12 jun 2021 16:52
Je zou toch denken van wel, na het bestuderen van dat stukje statistiek.

Plaats reactie

Terug naar “Poll”