Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De herfst komt eraan

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door GrethavW »

Kan niet wachten tot het herfst is.
Maar jammer genoeg is het nog niet zover.
Paddenstoelen houden zich niet aan seizoenen, die groeien als de omstandigheden optimaal zijn.
Het is nu vochtig en warm, daar houden ze van.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

We hebben niet veel zomer gehad. Een hittegolf en vervolgens alleen maar regen. Die vochtige warmte begint al de kop op te steken in de tuin. Gisteren de eerste schimmelsporen ontdekt op mijn rozen en ook gelijk gespoten in de hoop om het de kop in te drukken. Zou jammer zijn want na de snoei hebben zich alweer allemachtig veel knoppen aangekondigd voor de nabloei.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door GrethavW »

Wolfsblut schreef: 21 jul 2021 22:29 We hebben niet veel zomer gehad. Een hittegolf en vervolgens alleen maar regen. Die vochtige warmte begint al de kop op te steken in de tuin. Gisteren de eerste schimmelsporen ontdekt op mijn rozen en ook gelijk gespoten in de hoop om het de kop in te drukken. Zou jammer zijn want na de snoei hebben zich alweer allemachtig veel knoppen aangekondigd voor de nabloei.
Wij hebben al wekenlang zomer. Heerlijke temperaturen (geen absurde hitte) en af en toe een paar buien.
Al die tijd geen jas of schoenen nodig gehad en op één dag na alle dagen tot laat buiten kunnen zitten.
De landelijke verschillen zijn groot.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

GrethavW schreef: 21 jul 2021 22:32
Wolfsblut schreef: 21 jul 2021 22:29 We hebben niet veel zomer gehad. Een hittegolf en vervolgens alleen maar regen. Die vochtige warmte begint al de kop op te steken in de tuin. Gisteren de eerste schimmelsporen ontdekt op mijn rozen en ook gelijk gespoten in de hoop om het de kop in te drukken. Zou jammer zijn want na de snoei hebben zich alweer allemachtig veel knoppen aangekondigd voor de nabloei.
Wij hebben al wekenlang zomer. Heerlijke temperaturen (geen absurde hitte) en af en toe een paar buien.
Al die tijd geen jas of schoenen nodig gehad en op één dag na alle dagen tot laat buiten kunnen zitten.
De landelijke verschillen zijn groot.
Sinds een kleine week is het hier ook aangenaam, Hopelijk blijft dat nog een tijdje zo.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door kooi »

Kan het niet gewoon een weekje of drie een graad of 22 zijn met een zonnetje en een zacht briesje? Ik vind dit weer zo'n kwakkelzomer. Laat de herfst maar komen zeggen sommigen, ik heb het idee dat die nauwelijks weg geweest is.
Jetski
Zeer actief
Berichten: 912
Lid geworden op: 21 apr 2015 15:19

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Jetski »

:neenee: NEEeej. Eerst nog een lange zomer met heerlijke lange zwoele avonden.
( Al wel 1 hele dag gehad hier deze zomer)
Cendy
Zeer actief
Berichten: 2191
Lid geworden op: 18 nov 2003 16:13
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Cendy »

Kom maar op met die herfst :cheer:
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Die stinkhitte noem ik geen zomer maar bakken in een oven.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door kooi »

BieneMaya schreef: 23 jul 2021 09:22 Die stinkhitte noem ik geen zomer maar bakken in een oven.
Nou precies, om dan maar tevreden te zijn met een lauwe, herfstachtige zomer vind ik geen goed idee. een mens mag best verlangen naar het gulden midden in plaats van de excessen braaf te accepteren.

Als het dan zo snikheet is zeggen mensen al gauw: 'Men is ook nooit tevreden hè, is het een keer mooi weer, is het nog niet goed'. Maar ik vind temperaturen van ver boven de 25 graden geen mooi weer. Ik begrijp ook nooit waarom ze een negen krijgen bij weer on line oid. En dat geldt ook voor heftige winters weer wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Caro. »

GrethavW schreef: 21 jul 2021 22:32
Wolfsblut schreef: 21 jul 2021 22:29 We hebben niet veel zomer gehad. Een hittegolf en vervolgens alleen maar regen. Die vochtige warmte begint al de kop op te steken in de tuin. Gisteren de eerste schimmelsporen ontdekt op mijn rozen en ook gelijk gespoten in de hoop om het de kop in te drukken. Zou jammer zijn want na de snoei hebben zich alweer allemachtig veel knoppen aangekondigd voor de nabloei.
Wij hebben al wekenlang zomer. Heerlijke temperaturen (geen absurde hitte) en af en toe een paar buien.
Al die tijd geen jas of schoenen nodig gehad en op één dag na alle dagen tot laat buiten kunnen zitten.
De landelijke verschillen zijn groot.
Hier ook: heerlijk weer! Tussen de 20 en 24 graden, af en toe een bui en vooral: geen bloedverziekende hitte :cheer:
Van mij mag de zomer zo blijven :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door thom »

Zomer ? Was deze al begonnen dan ?
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind het best een mooie zomer eigenlijk, mag van mij ieder jaar zo zijn. Vorig jaar een maand de airco aangehad geloof ik, het jaar daarvoor wil ik het niet eens meer over heben. Wat een vreselijke temperaturen. Dit is prima, het koelt snachts nog lekker af zodat het huis niet teveel opwarmt.
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef: 23 jul 2021 13:26 Voor veel mensen lijkt het woord zomer vooral een godgeslagen hitte te betekenen. Wat is in jezusnaam prettig aan temperaturen ver boven de dertig graden?
Niks, ik vind het nu al te warm in huis. Overdag maakt het me niet uit dat het in huis warm is, maar als ik naar bed wil wel.
Kom amper in slaap door de warmte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door thom »

Kom dan maar allemaal naar Bussum, het is hier de hele dag al bewolkt, grijs en soms gewoon donker met een temperatuur van net 17 graden. Ik noem het geen zomerdag hoor, echt niet.
Hoeft van mij ook zeker geen 30+ te worden, dat is in ons land gewoon echt niet lekker. Maar laten we zeggen, zonnetje en zo'n 23-25 graden. Daar teken ik voor.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door thom »

Nanna schreef: 23 jul 2021 17:57 Deze foto maak ik letterlijk een minuut geleden. Niets dan zon hier en 23 graden.
En dat al een hele poos.

Afbeelding
Ik ben gewoon jaloers. :wink:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door GrethavW »

thom schreef: 23 jul 2021 18:13
Nanna schreef: 23 jul 2021 17:57 Deze foto maak ik letterlijk een minuut geleden. Niets dan zon hier en 23 graden.
En dat al een hele poos.

Afbeelding
Ik ben gewoon jaloers. :wink:
Vandaag wel een bewolkte dag (grotendeels), maar nog steeds niet koud. Gewoon de hele dag buiten kunnen zitten in een zomerjurkje.
Ik vind het een top zomer op deze manier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Rami »

Ook dubbel... :boos:
Laatst gewijzigd door Rami op 23 jul 2021 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Rami »

Hoezo het verlangen naar herfst? Het is toch juist een heerlijke zomer? Ik ben constant buiten, ook in de avonduren, niet stinkheet maar gewoon aangenaam. Soms een dagje bewolkt, soms wat regen. Ik woon in het zuid-westen, misschien scheelt dat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door GrethavW »

Rami schreef: 23 jul 2021 20:33 Hoezo het verlangen naar herfst? Het is toch juist een heerlijke zomer? Ik ben constant buiten, ook in de avonduren, niet stinkheet maar gewoon aangenaam. Soms een dagje bewolkt, soms wat regen. Ik woon in het zuid-westen, misschien scheelt dat.
Omdat ik boven de 15 graden geen lange wandelingen kan maken. En omdat de herfst mijn favoriete seizoen is, ik hou van de kleuren en de geuren.
In de zomer is alles flets.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Rami »

GrethavW schreef: 23 jul 2021 20:42
Rami schreef: 23 jul 2021 20:33 Hoezo het verlangen naar herfst? Het is toch juist een heerlijke zomer? Ik ben constant buiten, ook in de avonduren, niet stinkheet maar gewoon aangenaam. Soms een dagje bewolkt, soms wat regen. Ik woon in het zuid-westen, misschien scheelt dat.
Omdat ik boven de 15 graden geen lange wandelingen kan maken. En omdat de herfst mijn favoriete seizoen is, ik hou van de kleuren en de geuren.
In de zomer is alles flets.
Oh, oké. Ja, het is inderdaad meer dan 15 graden. En het lijkt me heel vervelend als dat al te warm is. Echt.
Ik kan helemaal niet tegen warmte. En vind juist daarom tot nog toe deze zomer juist heerlijk. Het is nauwelijks meer dan 25 graden geweest.
Maar ik houd ook van de herfst en zelfs van de winter. Toch doen de lange avonden (als het lang licht is) me ook heel veel goed. Lekker buiten zitten bij een vuurtje. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door GrethavW »

Rami schreef: 23 jul 2021 21:21
GrethavW schreef: 23 jul 2021 20:42
Rami schreef: 23 jul 2021 20:33 Hoezo het verlangen naar herfst? Het is toch juist een heerlijke zomer? Ik ben constant buiten, ook in de avonduren, niet stinkheet maar gewoon aangenaam. Soms een dagje bewolkt, soms wat regen. Ik woon in het zuid-westen, misschien scheelt dat.
Omdat ik boven de 15 graden geen lange wandelingen kan maken. En omdat de herfst mijn favoriete seizoen is, ik hou van de kleuren en de geuren.
In de zomer is alles flets.
Oh, oké. Ja, het is inderdaad meer dan 15 graden. En het lijkt me heel vervelend als dat al te warm is. Echt.
Ik kan helemaal niet tegen warmte. En vind juist daarom tot nog toe deze zomer juist heerlijk. Het is nauwelijks meer dan 25 graden geweest.
Maar ik houd ook van de herfst en zelfs van de winter. Toch doen de lange avonden (als het lang licht is) me ook heel veel goed. Lekker buiten zitten bij een vuurtje. :wink:
Ik vind deze zomer ook prima hoor. Je kunt tenminste nog iets doen. Ook ik, in etappes dan (ik kan niet zweten).
Die hittegolven (vooral die van 2019) waren verschrikkelijk.
Tot een paar jaar geleden kon het me niet heet genoeg zijn, heerlijk vond ik het. Moest ik ook oppassen, maar niet zo extreem als nu.
In de herfst/winter kan ik weer urenlang door het bos struinen en daar geniet ik altijd zo van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Caro. »

thom schreef: 23 jul 2021 17:47 Kom dan maar allemaal naar Bussum, het is hier de hele dag al bewolkt, grijs en soms gewoon donker met een temperatuur van net 17 graden. Ik noem het geen zomerdag hoor, echt niet.
Hoeft van mij ook zeker geen 30+ te worden, dat is in ons land gewoon echt niet lekker. Maar laten we zeggen, zonnetje en zo'n 23-25 graden. Daar teken ik voor.
Ah joh, je bent gek :LOL:
Oké, vandaag was het bewolkt, maar dat was de eerste dag deze week en dat weet ik heel zeker, want hier is Pieter de achterkant van het huis aan het schilderen en daar
staat tot 15.00 uur de zon op en hij kon steeds pas vanaf die tijd schilderen.

Dus stel je niet zo aan, het is heerlijk weer :pffff: :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door thom »

Caro. schreef: 23 jul 2021 22:38
thom schreef: 23 jul 2021 17:47 Kom dan maar allemaal naar Bussum, het is hier de hele dag al bewolkt, grijs en soms gewoon donker met een temperatuur van net 17 graden. Ik noem het geen zomerdag hoor, echt niet.
Hoeft van mij ook zeker geen 30+ te worden, dat is in ons land gewoon echt niet lekker. Maar laten we zeggen, zonnetje en zo'n 23-25 graden. Daar teken ik voor.
Ah joh, je bent gek :LOL:
Oké, vandaag was het bewolkt, maar dat was de eerste dag deze week en dat weet ik heel zeker, want hier is Pieter de achterkant van het huis aan het schilderen en daar
staat tot 15.00 uur de zon op en hij kon steeds pas vanaf die tijd schilderen.

Dus stel je niet zo aan, het is heerlijk weer :pffff: :wink:
Jij woont niet in Bussum. :pffff: (vond het echt geen zomerse dag hoor :ugh: )
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Hier in het noord oosten is het ook lekker nu. Vrij winderig, zon en een temp van rond de 20 graden.
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

In Geleen is het donker en grijs met een aangename temperatuur van een graad of 22. Nog snel even het gras gemaaid want de regen laat niet lang op zich wachten. En volgens de berichten blijft dat de hele week zo, onweer en regen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door kooi »

Ja. Izmooi hoor.
Over twee maanden. :80:
De zomer is amper een maand oud. Klimaatverandering?
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door GrethavW »

kooi schreef: 24 jul 2021 12:24 Ja. Izmooi hoor.
Over twee maanden. :80:
De zomer is amper een maand oud. Klimaatverandering?
Welnee, dit is niets nieuws onder de zon. Het is maar net hoe de weersomstandigheden zijn en die zijn al miljoenen jaren lang wisselend.
En klimatologisch begint de herfst op 1 september. Dat duurt nog maar een maand. Ik hoop het ook.
Die vieze kleffe nazomers mogen ze houden.
Zomer tot eind augustus en dan klaar graag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Crescent »

Kom maar door met die herfst. Hot cider, noordzeevis chowder, kruidige pompoentaart, eindelijk die stapel boeken lezen, kaarsjes... en zoals mijn homie Peter Kuipers Munnike al zei: op zoek naar bronstige edelherten en daarna genieten van een warm kopje thee, en de ramen die worden aangetikt door de regen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door GrethavW »

Crescent schreef: 25 jul 2021 00:28 Kom maar door met die herfst. Hot cider, noordzeevis chowder, kruidige pompoentaart, eindelijk die stapel boeken lezen, kaarsjes... en zoals mijn homie Peter Kuipers Munnike al zei: op zoek naar bronstige edelherten en daarna genieten van een warm kopje thee, en de ramen die worden aangetikt door de regen.
Precies dit dus :I:
Alleen die vis drap mag je houden :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door malinois »

Vreselijke zomer dit. Het lijkt wel herfst. Ik ben er zo klaar mee... wil gewoon zon, 25°c en droog.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”