Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De herfst komt eraan

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door GrethavW »

malinois schreef: 28 jul 2021 23:37 Vreselijke zomer dit. Het lijkt wel herfst. Ik ben er zo klaar mee... wil gewoon zon, 25°c en droog.
Dat is het hier dus al wekenlang. Niet altijd met zon, maar wel warm.
Tot een paar dagen geleden ook bijna geen regen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door GrethavW »

Pendrag schreef: 29 jul 2021 21:52
Cleva schreef: 29 jul 2021 21:44 Ik wil het elk jaar zo. Heerlijk!!

Het is warm genoeg om om half acht in je blote hol in het zonnetje smorgens koffie te drinken. Wat wil een mens nog meer?
Nee, het is niet opvallend heet maar dat vind ook echt niets waard.
Ik ben in geen jaren zo bleek geweest als nu omdat het hier te koud is voor je blote hol buiten. Na komende week schijnt het echt zomerweer te worden :E:
Ik zie onder je profielfoto staan dat je in Zuid Oost Friesland woont, dat is toch niet zover bij de NOP vandaan? :denken:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier is het me ook te koud en te nat. Graad of 24 zou ik fijn vinden. Beter dan nog geen 20 graden. En af en toe regen vind ik ook prima, maar dan graag stapelwolken waaruit buien kunnen vallen, waarna de zon weer doorbreekt en de temperatuur weer omhoog gaat, in plaats van dat grauwe weer afgewisseld met onweersbuien waardoor het onder de 20 blijft. Het doet me denken aan de zomers van toen ik kind/tiener was, maar dan met extra veel plensbuien en onweer

Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Hylos »

Pendrag schreef: 29 jul 2021 21:52
Cleva schreef: 29 jul 2021 21:44 Ik wil het elk jaar zo. Heerlijk!!

Het is warm genoeg om om half acht in je blote hol in het zonnetje smorgens koffie te drinken. Wat wil een mens nog meer?
Nee, het is niet opvallend heet maar dat vind ook echt niets waard.
Ik ben in geen jaren zo bleek geweest als nu omdat het hier te koud is voor je blote hol buiten. Na komende week schijnt het echt zomerweer te worden :E:
Je woont vlakbij mij.. en ik ben nog nooit zo bruin geweest als nu. :LOL:
Ik ben hele dagen buiten, zodra het maar een beetje kan.
We hebben echt veel mooie dagen gehad, genoeg zon en prima temperatuur.
Behalve deze week, het begon nog goed maar tis nu wel fris.
Een weekje strakblauwe lucht kijk ik ook wel naar uit. Doemaar als ik op Terschelling zit. :8):
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door malinois »

GrethavW schreef:
malinois schreef: 28 jul 2021 23:37 Vreselijke zomer dit. Het lijkt wel herfst. Ik ben er zo klaar mee... wil gewoon zon, 25°c en droog.
Dat is het hier dus al wekenlang. Niet altijd met zon, maar wel warm.
Tot een paar dagen geleden ook bijna geen regen.
Welgeteld 1 droge week gehad vorige week. Voor de rest zo enorm veel regen, zoveel is er al jaren niet gevallen. Daarnaast is t gewoon koud met 19°c. Gister en vandaag naast veel water en kou ook nog eens veel wind. Ik heb amper nog een korte broek aangehad. Als t 4 dagen is geweest dit jaar is t veel. Loop alweer met vest en jas aan buiten. Ik heb hier echt niks mee.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef: 30 jul 2021 10:05 Tis nu 20 graden en ik heb net in kurze Hose en shirt boodschappen gehaald. Ik vind het zálig nu. Alles beter dan die vieze plakhitte. Graag volgend jaar weer zo’n zomer maar dan minus de overstromingen.
Fijn natuurlijk dat jij het zo geweldig vindt dat is je van harte gegund. Wat mij alleen steeds verbaast wanneer mensen dit soort uitspraken doen, is dat ze het altijd afzetten tegen 'vieze plakhitte', alsof er niets tussenin zit.

Windkracht 4/6 gisteren, een grijze dag. De dag ervoor zware regenval. De meeste dagen zijn nu grijs en er valt nogal wat regen. Op sommige plaatsen extreem veel.

En dat vind ik voor de zomer die volgt op een uitgestrekte herfst van oktober tot juni, met een enkele winter- of lentedag, een heel karig geheel.
Wat is er mis met gewoon zonnig, droog weer met een briesje?

Het is niet of herfst of plakhitte en niets ertussen in. Dus graag volgend jaar, of liever nu nog een maandje of twee lekker veel zon en licht en maar heel af toe wat regen en zeker geen windkrachten boven 2/3. én geen plakhitte.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door malinois »

Ik hoop nog steeds op een flink warme en droge nazomer. Dit is helemaal niks.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

malinois schreef: 30 jul 2021 11:51 Ik hoop nog steeds op een flink warme en droge nazomer.
Het zou zomaar kunnen. Daarna zes maanden winter met temperaturen van -35 overdag behoort ook tot de mogelijkheden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Het is hier nu 26 graden. Alweer veel te warm.
Dat zou voor mij een uitstekende temperatuur zijn. Hier helaas amper 20°c en zwaar bewolkt met veel wind :(
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door malinois »

Toevoeging: het giet inmiddels weer... :(
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Nakisha »

malinois schreef: 30 jul 2021 11:51 Ik hoop nog steeds op een flink warme en droge nazomer. Dit is helemaal niks.
Ik doe met je mee... zo zonder voldoende zon is mijn energie alweer beneden het nulpunt weggezakt. Al dat grijs en al die regen, bleehhh!!! :(: Ik hoop zo enorm op een mooie augustus/september periode...
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ondertussen loop ik hier in mijn onderboks te zweten. Zo zie je maar.
17°c inmiddels :(
Ik ben er zo klaar mee, wat een kutzomer
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door kooi »

Heftige regen nu en onweer.
Maar wel 2 a 3 uur zon gehad vandaag, dat is al heel wat.
Mary O
Actief
Berichten: 207
Lid geworden op: 05 sep 2013 23:34
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Mary O »

Afbeelding
of het goed is voor de boom weet ik niet.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik vind het best een heerlijke zomer. Lekkere temperatuur en genoeg regen om geen gedoe met planten sproeien te hebben.

Echt heel zomers is het alleen niet. Maar dat krijgen we vast ook nog wel, Augustus moet nog beginnen.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door kooi »

Het is grijs, het waait hard, het regent af en aan en het is 17 graden. Yuna liep blij naar buiten maar haar houding veranderde snel in een gelaten 'oh nee hè, niet weer', ze draaide zich om en snelde weer naar binnen.

De katjes zijn ook binnen en ik. We balen vreselijk, we zijn zo graag buiten met ons allen, we houden zo van de zon en van licht. :(:
Het weerbericht belooft ons voor de komende dagen meer van hetzelfde, met twee dagen kans op half bewolkt.
Gebruikersavatar
Suzanne
Zeer actief
Berichten: 1815
Lid geworden op: 23 apr 2002 02:50

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Suzanne »

De zon schijnt, het waait en het is een graad of 19. Buiten aan de koffie, kijken naar wilde wolken. Prachtig.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door kooi »

Cleva schreef: 31 jul 2021 11:14
kooi schreef: 31 jul 2021 11:10 Het is grijs, het waait hard, het regent af en aan en het is 17 graden. Yuna liep blij naar buiten maar haar houding veranderde snel in een gelaten 'oh nee hè, niet weer', ze draaide zich om en snelde weer naar binnen.

De katjes zijn ook binnen en ik. We balen vreselijk, we zijn zo graag buiten met ons allen, we houden zo van de zon en van licht. :(:
Het weerbericht belooft ons voor de komende dagen meer van hetzelfde, met twee dagen kans op half bewolkt.
Wij gaan een keertje extra. Even uitwaaien.
En dan thuis komen en lekker aan de thee.

Helemaal typisch voor eind juli is het niet maar ik vind het geweldig. Heerlijk!
Vinden jouw honden het leuk? Ik heb er nog geen zo gehad. Zelfs de berners trokken hun neus op voor een bui. Hier nu even een zonnetje, dus Yuna nog een keer mee naar buiten genomen. Ze vond het nog steeds niet goed genoeg en had wat aansporing nodig. :lol1:
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Jackira »

Cleva schreef: 31 jul 2021 11:14
kooi schreef: 31 jul 2021 11:10 Het is grijs, het waait hard, het regent af en aan en het is 17 graden. Yuna liep blij naar buiten maar haar houding veranderde snel in een gelaten 'oh nee hè, niet weer', ze draaide zich om en snelde weer naar binnen.

De katjes zijn ook binnen en ik. We balen vreselijk, we zijn zo graag buiten met ons allen, we houden zo van de zon en van licht. :(:
Het weerbericht belooft ons voor de komende dagen meer van hetzelfde, met twee dagen kans op half bewolkt.
Wij gaan een keertje extra. Even uitwaaien.
En dan thuis komen en lekker aan de thee.

Helemaal typisch voor eind juli is het niet maar ik vind het geweldig. Heerlijk!
Dit is ook helemaal mijn weer. Lekker zonder jas uitwaaien. Die buien tussendoor maken me niks uit en mijn honden vinden daar ook niks van. Ik heb twee rondes bos achter de rug. Eerst met Shira en Jack en daarna met Nola. En daarna met een ontspannen inhoud van m'n hoofd aan de thee inderdaad :mrgreen:
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Graag op mijn vrije dagen in de middag een uurtje zon en geen bewolking zodat ik dan eventjes op een luchtbedje in ons opzetzwembad kan dobberen.
Verder niets aan deze zomer veranderen!
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Rami »

Mij valt op dat het hier in het Zuid Westen heel vaak juist heerlijk is aan het eind van de dag, zoals nu. Het is 18.00 uur, de zon schijnt uitbundig en er waait een klein briesje. Prima weer om buiten te eten. En dat doen we dan ook al weken. Ja, soms met een trui aan en soms onder het afdak (als er regen dreigt) maar verder... Ik vind het een prima zomer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door thom »

Tot nog toe vind ik het, op een paar dagen na, een enorme kutzomer. Bah !! :boos:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door GrethavW »

Natuurlijk gun ik iedereen een mooie zomer. Maar blijkbaar zijn de verschillen in het land groot.
Wat ik al aangaf in een eerder bericht.........het is hier al zeker 4 tot 5 weken lang warm (en bij Nanna blijkbaar ook). Minimaal 24 graden en tot een week geleden waren de boeren volop aan het beregenen.
Nu regent het wat meer. Maar gisteravond heb ik om half 8 nog een stuk met de honden gelopen na een pittige bui, in mijn weinig om het lijf hebbende zomerjurkje en op teenslippers. In de stralende zon en eigenlijk net te warm om lekker te lopen. :U:

Ik snap dat sommigen balen als de temperatuur niet boven de 17 graden uitkomt. Maar van die temperatuur kon ik alleen maar dromen.
Het is hier niet onder de 20 graden geweest.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door kooi »

Vanmiddag zowaar even zon.
Dus we zijn de auto in gesprongen voor de wandeling, want ik heb de omgeving hier nu wel een beetje gezien. En die gekke hond die niet van de nattigheid houdt, ging met haar vier pootjes tegelijk in een plas staan om te drinken. :LOL:
We zagen dit:


Afbeelding

Maar aan de andere kant van de weg kwamen al weer dreigende, zwarte wolken aan. Oh en nu komt de zon er weer doorheen met een heel mooi licht. :I:
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Mijn rechterhand had het vandaag maar druk in de auto. Constant de ruitenwissers aan, uit, op interval, op max, een enkele zwieper... Het bleef elkaar maar afwisselen. Ene moment droog en zon, volgende moment terugzakken naar 70 km/u met de ruitenwissers op maximaal om vlak erna het weer droog te hebben. Echt, wat een irritant gedoe. En dat dus 2 keer ruim 2 uur vandaag... Nou, oke, de laatste drie kwartier op de terugweg viel het wel mee. Geen stortbuien meer in ieder geval. Op de camping bij m'n zusje was het ook met jas, zonder jas, toch maar weer jas aan, toch maar weer uit. Als de zon scheen een lekker temperatuurtje, maar bij de volgende bui werd het ook direct weer een heel stuk kouder. En die wind was ook niet echt prettig (hoewel het geluid ervan door de bomen mooie herinneringen opriep). Paar graden warmer en wat minder buiig weer zou ik wel erg plezierig vinden
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Zucht.. wilde net gaan wandelen..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Lothian »

Afbeelding

Wij willen deze zomer het huis schilderen. Van beits naar verf dus alles moet geschuurd. Die regen is een beetje onhandig maar omdat het dak overhangt kunnen we aardig droog staan. En qua temperatuur is dit wel beter dan 35 graden en brandende zon :8):
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door kooi »

Dit was de ideale zomerdag!
20 graden, overwegend zonnig, nauwelijks wind. We hebben genoten. Morgen geloof ik nog zo'n een. :cheer: :sunny: :cheers:
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Gewoon de perfecte Hollandse zomer, heerlijk!
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: De herfst komt eraan

Ongelezen bericht door Crescent »

Hier aan de kust zit de kou ‘s nachts al in de lucht. Heerlijk, die frisheid. Braam begint al dik in het vrucht te zitten, paddestoelen schieten hier en daar frivool op maar zo’n mooie zwafelzwam als eerder in het topic hebben we nog niet gezien. Ik twijfel of ik dit jaar voor de wilde bramen en duindoorn ga. Jam of compote eet ik niet en de duindoorn is listig plukken maar wel heerlijk voor gelei.

Ik ben mijn droom, de thuisbieb aan het inrichten.

Gordijnen dicht, dag wereld. Kop thee erbij en lekker lezen tussen de snurkende honden onder een dekentje.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”