Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iedereen moppert op het weer

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Iedereen moppert op het weer

Ongelezen bericht door GrethavW »

maar eigenlijk heb ik genoten van de rust. Eindelijk een keer!
Gewoon helemaal niemand tegengekomen, zelfs geen paarden. Heerlijk :I:
En eigenlijk had ik het ook niet koud. Prachtige luchten en een hagelbui in de zon. Het enige geluid was mijn nep gekuch om de reeën te verjagen, het sterft er daar van. Zeker als het zo rustig is.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitgestorven Parkeerplaats

Afbeelding

Hagel in de volle zon

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sekreetje
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 01 nov 2010 10:33
Mijn ras(sen): geen

Re: Iedereen moppert op het weer

Ongelezen bericht door Sekreetje »

Heerlijk! Ik ben ook zo blij met dit weer, eindelijk het bos weer eens bijna voor ons alleen.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Iedereen moppert op het weer

Ongelezen bericht door Marlett »

Lekkere plek daar om te wandelen.
Ik heb niet gemopperd op het weer, maar steeds verbaasd naar buiten gekeken. "Huh, het was toch grijs/zonnig/het sneeuwde toch?"

Kun jij Tux wel loslaten bij die reeën of wil ze er dan toch achteraan?
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Iedereen moppert op het weer

Ongelezen bericht door GrethavW »

Marlett schreef: 06 apr 2021 19:59 Lekkere plek daar om te wandelen.
Ik heb niet gemopperd op het weer, maar steeds verbaasd naar buiten gekeken. "Huh, het was toch grijs/zonnig/het sneeuwde toch?"

Kun jij Tux wel loslaten bij die reeën of wil ze er dan toch achteraan?
Ik denk het niet, het is wel een stropertje.
Bij eenden, ganzen, enz... kan ik haar wel terug roepen. Maar bij een haas is ze toch echt weg. Ze kwam wel weer terug, maar dat duurde even :hmmm:
Dat rennende wild is toch enorm moeilijk als er jachtdrift in zit.

Ik had geen zin om 2x te gaan lopen (dat dan weer niet :W: ) daarom hier naartoe gegaan. Het is volledig aanlijn gebied, dan kon Bronco ook mee.
Het Kuinderbos staat in de top 5 van Nederland als gebied met de grootste reeën populatie. Dat is te merken ook. Kom ze vaker wel dan niet tegen, maakt niet uit welk tijdstip van de dag.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Iedereen moppert op het weer

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

waarin rot weer geweldig kan zijn, ik geniet ook van de rust hoor, ik heb alleen niet zo`n prachtig wandelgebied als jij
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Iedereen moppert op het weer

Ongelezen bericht door GrethavW »

S@ndr@ schreef: 07 apr 2021 04:33 waarin rot weer geweldig kan zijn, ik geniet ook van de rust hoor, ik heb alleen niet zo`n prachtig wandelgebied als jij
Het ziet er wel redelijk mooi uit, maar er is iets met dit bos waardoor ik er niet dol op ben.
Het voelt doods. Je hoort er meestal amper vogels. Heel apart. Het is 2 km bij mij vandaan en dus wel makkelijk, daarom kom ik er wel regelmatig.
De honden zal het worst zijn of ze vogeltjes horen :mrgreen:
Tamara81 schreef: 07 apr 2021 09:21 Heerlijk, die rust! Gisteren vond ik het ook lekker met die zon.

Mooie wandelplek daar, en wat doen de reeën het daar dus goed.

Lanai is bang voor reeën en hertjes :LOL: Dit heeft ze al van pups af aan. Die verstijfd helemaal en gaat rillen als ze in reeëngebied komt. Maar bij hazen en konijnen gaat ze wel jagen, al houdt ze me altijd in de gaten en blijft ze bij me in de buurt (echt, die hond is niet uit mijn buurt te slaan). Feta zou een ree wel achterna gaan denk ik; al zijn we nog nooit samen een ree tegengekoemn, maar Fet heeft flink wat jachtinstinct en zij gaat dus wel zelfstandig op avontuur.
Bang voor herten, dat lijkt me ideaal!
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Iedereen moppert op het weer

Ongelezen bericht door kloesje »

Zondag stond die parkeerplaats vol, ik denk dat er iets georganiseerd was..

Nu je het zegt over dat bos.. het lijkt soms wel of het leven uit het bos vertrokken is, niet zozeer qua groen en dieren, maar een gevoelsdingetje ofzo.
In het voorste deel (losloop) heb je wel veel watervogels enzo, maar dat is het dan ook wel.
En het schijnt er te stikken van de padden, ik heb ze alleen zelf nooit gezien, maar nu ben ik ook geen vrijwilliger van de paddenoversteek :tongue:
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Iedereen moppert op het weer

Ongelezen bericht door GrethavW »

kloesje schreef: 07 apr 2021 21:16 Zondag stond die parkeerplaats vol, ik denk dat er iets georganiseerd was..

Nu je het zegt over dat bos.. het lijkt soms wel of het leven uit het bos vertrokken is, niet zozeer qua groen en dieren, maar een gevoelsdingetje ofzo.
In het voorste deel (losloop) heb je wel veel watervogels enzo, maar dat is het dan ook wel.
En het schijnt er te stikken van de padden, ik heb ze alleen zelf nooit gezien, maar nu ben ik ook geen vrijwilliger van de paddenoversteek :tongue:
Zondag weet ik niet wat er was. Tweede paasdag hadden ze een puzzelrit vanuit de auto georganiseerd ipv de traditionele buiten doe dag.
Er is een Zandsculpturen route die erg populair is, daarom is het er bijna standaard smoor druk.

Toch wel bijzonder dat jij dat ook zo voelt. Ben ik toch niet gek. Ik vind het echt geen fijn bos.
Alsof het geen ziel heeft. Dat klinkt wel heel erg zweverig, maar je snapt hoop ik wat ik bedoel.
Die padden en kikkers klopt wel. Over een tijdje heb je dagen dat je denkt dat de grond beweegt, maar dat zijn dan duizenden kleine padjes en kikkers.

Ben dol op het Waterloopbos, als ik daar loop heb ik het gevoel dat ik er in opgenomen word. En het is zo verschrikkelijk mooi. Jammer genoeg heeft half Nederland dat inmiddels ook ontdekt :cry:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”