Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een droogte. En wat ligt Feta mooi in dat badje!


Hier Willem die het zwaar heeft

Afbeelding
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

De club is dicht nu , maar we zijn ook druk met de pups
Dus we doen wat wandelen , zwemmen , water klooien in de badjes en vooral spelen met de pups

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Luna87
Zeer actief
Berichten: 3655
Lid geworden op: 15 dec 2009 10:25
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Luna87 »

Wij hebben de afgelopen dagen op de sup gestaan, maar vandaag vonden we dit wel een goed plan;

Afbeelding

Het was echt heel rustig op het strand, we hebben ons prima vermaakt :cheer:
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door natalie »

Abel zie of hoor je niet. Ik wandel iedere ochtend een uur met hem, iets langer als dat nog lukt. Maar de rest van de dag ligt hij ergens te slapen. Hij heeft het niet heel zwaar, maar hij heeft het duidelijk wel warm want hij heeft helemaal nergens zin in. Hij zich er vrij gemakkelijk bij neergelegd dat we tijdelijk niet zo veel doen. Jip daarentegen is er klaar mee. Hij wil vanalles. Hij wil naar buiten, hij wil spelen, hij wil iets dóen. Hij gaat soms in het badje, hij gaat soms even in de tuin liggen, maar hij is niet duidelijk niet tevreden met ons beleid. Dus hij zeurt nogal :hmmm: Ik hoop dat we vanavond eindelijk echt een beetje regen gaan krijgen en dat het afkoelt. Dan kan Jip mooi nog even mee op pad.
Gebruikersavatar
Hammetime
Zeer actief
Berichten: 986
Lid geworden op: 30 jul 2019 10:58
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Hammetime »

Mickie schreef:Het is de heetste dag van het jaar en de heetste tijd van de dag.
We hebben speciaal voor de honden een zwembadje.
We hebben meerdere schaduwplekken in de tuin waar de zon nooit schijnt.
We hebben binnen een heerlijk koele vloer.
Maar waar liggen de dames ...

Afbeelding
Eigenwijze Friezinnen!

Hier in Burgum kom ik er velen tegen in het park.
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door DesireeB »

Volgens Droef moet je gewoon de hele dag zwemmen, en je kop in de drek duwen.

Izzy en ik denken daar anders over want wij staan daar maar een beetje weg te smelten.

Izzy en Opoe merk in niet veel aan. Droef heeft het wel echt nodig om 1 x per dag nog even wat te gaan doen ook al is dat met 32 graden. Dat doen we dus maar braaf.

Afbeelding
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door natalie »

Het rommelt in de verte en we hebben wat motregen nu. Jip is blij, hij mag weer naar buiten en is nu aan de wandel. Abel houdt niet van water, maar ligt wel onder het afdak naar de flitsen te kijken. Eindelijk kunnen de tuindeuren weer open. Hopelijk kunnen we nu afscheid nemen van het hitteplan :-)
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door kooi »

We zoeken samen de schaduw op en de lange wandeling doen we rond 23.00 uur. Met ons drieën, want deel van het hitteplan voor zus haar hondjes is de oude wawa bij mij. :I:

Zat ermee op een loei-hete camping, zus zelf heeft haar knie gebroken. Niet zo'n leuke vakantie dus en haar partner heeft Danny bij mij gebracht. Die pootjes dragen haar al bijna niet meer als het niet zo warm is.


Afbeelding

Ze komt hier helemaal bij. Het is in de woonkamer nu nog 28 graden. Het heeft maar kort geregend.


Afbeelding
Kaylee#
Actief
Berichten: 180
Lid geworden op: 29 jul 2017 19:59
Aantal honden: 6

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Hier word helaas gewoon doorgewerkt met de honden.
Wel veel pauzes en water drinken maar wel in de volle zon speuren met de honden.
Na het werk of sochtends ervoor nog even naar het water.

Afbeelding

Afbeelding
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door kooi »

Kaylee# schreef:Hier word helaas gewoon doorgewerkt met de honden.
Wel veel pauzes en water drinken maar wel in de volle zon speuren met de honden.
Na het werk of sochtends ervoor nog even naar het water.

Afbeelding

Afbeelding
Waarom helaas?
Kaylee#
Actief
Berichten: 180
Lid geworden op: 29 jul 2017 19:59
Aantal honden: 6

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Kaylee# »

kooi schreef:
Kaylee# schreef:Hier word helaas gewoon doorgewerkt met de honden.
Wel veel pauzes en water drinken maar wel in de volle zon speuren met de honden.
Na het werk of sochtends ervoor nog even naar het water.

Afbeelding

Afbeelding
Waarom helaas?
Omdat er geen schaduw is en we ook met 35graden tussen de draaiende motoren van de vrachtwagen moeten speuren.
En nog binnen een bepaalde tijd ook ivm laden van het schip.
Ik moet dus erg letten nu op oververhitting bij de honden.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door crutz »

3x per week (en kiara maandag tm donderdag) vroeg in de ochtend de energie er uit op de loopband en met wat fitness (voor 9u)
En bij de laatste ronde (half 9/9 u) nog lekker even zwemmen. Bewust niet in de ochtend omdat ze dan mss nog nat zijn als het warm wordt en de vacht kan gaan broeien.

En onze terreinhonden zwemmen enkel met ons mee, ook al hebben ze vrij toegang, dat is meestal eind vd middag als mijn man thuis komt (tussen 5-7)
Friesenfransman

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Zamunda schreef:
Lais heeft ook een hitteplan B: eerst spelen, dan graven en dan afkoeling zoeken onder de grond
Afbeelding
Wat goed dat dat hol nog steeds in gebruik is :ok: Wordt het nog uitgebreid of blijft het bij de afmeting « zodat-ik-erin-pas »?
Banjer
Actief
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 sep 2013 14:26
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1
Locatie: het Gooi

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Banjer »

Kaylee# schreef:
kooi schreef:
Kaylee# schreef:Hier word helaas gewoon doorgewerkt met de honden.
Wel veel pauzes en water drinken maar wel in de volle zon speuren met de honden.

Knip
Waarom helaas?
Omdat er geen schaduw is en we ook met 35graden tussen de draaiende motoren van de vrachtwagen moeten speuren.
En nog binnen een bepaalde tijd ook ivm laden van het schip.
Ik moet dus erg letten nu op oververhitting bij de honden.
Oh, er wordt echt gewerkt. Ik dacht dat je sport oid bedoelde.
Dat lijkt me niet prettig nee, de afgelopen dagen.
Anneke
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Friesenfransman schreef:
Zamunda schreef:Lais heeft ook een hitteplan B: eerst spelen, dan graven en dan afkoeling zoeken onder de grond
Afbeelding
Wat goed dat dat hol nog steeds in gebruik is :ok: Wordt het nog uitgebreid of blijft het bij de afmeting « zodat-ik-erin-pas »?
Ja dat is echt zo leuk! Het deel wat op de foto staat was een 'nieuwe' maar is inmiddels alweer ingestort; dat begint met een klein luchtgat (want Lais graaft ook steeds aan het 'plafond' wat dan steeds dunner wordt) en na een tijdje springt Lais via het steeds groter wordende gat het hol in en uit en dan kalft het 'dak' steeds verder af. Dan gaan Lais en Willem vanuit het hol-zonder-dak weer verder graven en zo ontstaat weer een nieuwe kamer. Maar ook de nieuwste kamer heeft alweer een luchtgat dus het is wachten op het instorten en de volgende versie :D .

Wel jammer dat het niet gewoon steeds groter wordt, maar waarschijnlijk wel zo veilig dat het niet een enorm gangenstelsel kan worden. En dit is al heel mooi natuurlijk.
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Lysette »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Zwemmen, heel veel zwemmen. Maar gelukkig was het bij ons lang niet zo warm.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oeh heerlijk Lysette!

Zamunda schreef:Ja dat is echt zo leuk! Het deel wat op de foto staat was een 'nieuwe' maar is inmiddels alweer ingestort; dat begint met een klein luchtgat (want Lais graaft ook steeds aan het 'plafond' wat dan steeds dunner wordt) en na een tijdje springt Lais via het steeds groter wordende gat het hol in en uit en dan kalft het 'dak' steeds verder af. Dan gaan Lais en Willem vanuit het hol-zonder-dak weer verder graven en zo ontstaat weer een nieuwe kamer. Maar ook de nieuwste kamer heeft alweer een luchtgat dus het is wachten op het instorten en de volgende versie :D .

Wel jammer dat het niet gewoon steeds groter wordt, maar waarschijnlijk wel zo veilig dat het niet een enorm gangenstelsel kan worden. En dit is al heel mooi natuurlijk.
Correctie: het hol met open dak is nog intact en ze hebben vanuit de vorige (ingestorte) kamer alweer een nieuw ruim hol gegraven.
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Lothian »

Zamunda schreef: 24 jun 2020 15:21 Nav het topic met Diem en die van Bindi leek het me wel leuk om een fotoverzameltopic te maken van de hitteplannen van jullie honden/dieren.

Ik trap af.

Raaf
Afbeelding

Willem
Afbeelding

De kittens
Afbeelding

Tja... Lais.
Afbeelding
Ik mis jouw roedel! Hoe gaat het in het mooie Zamunda?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 13 jul 2021 13:50Ik mis jouw roedel! Hoe gaat het in het mooie Zamunda?

Hoi! Ik log voor het eerst weer in sinds tijden en zag een notificatie van jouw reactie. Godzijdank is het deze zomer lang niet zo heet als toen ik dit topic begon!

Het is hier genieten met de honden, de katten, ons paradijs en dan ook nog deze ontzettend fijne zomer. Uiteraard zijn er nog de nodige uitdagingen maar het is vooral genieten. Ravi doet het zo ontzettend leuk op behendigheid en mijn tuin wordt steeds mooier sinds ik vorig jaar het tuinvirus te pakken heb gekregen.

Hoe is het met jouw heerlijke roedel?
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Hylos »

Zamunda schreef: 11 aug 2021 19:10
Lothian schreef: 13 jul 2021 13:50Ik mis jouw roedel! Hoe gaat het in het mooie Zamunda?

Hoi! Ik log voor het eerst weer in sinds tijden en zag een notificatie van jouw reactie. Godzijdank is het deze zomer lang niet zo heet als toen ik dit topic begon!

Het is hier genieten met de honden, de katten, ons paradijs en dan ook nog deze ontzettend fijne zomer. Uiteraard zijn er nog de nodige uitdagingen maar het is vooral genieten. Ravi doet het zo ontzettend leuk op behendigheid en mijn tuin wordt steeds mooier sinds ik vorig jaar het tuinvirus te pakken heb gekregen.

Hoe is het met jouw heerlijke roedel?

Jaaaaaa, daar is ze weer!! :cheer: :balon:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door HillieS »

Zamunda schreef: 11 aug 2021 19:10
Lothian schreef: 13 jul 2021 13:50Ik mis jouw roedel! Hoe gaat het in het mooie Zamunda?

Hoi! Ik log voor het eerst weer in sinds tijden en zag een notificatie van jouw reactie. Godzijdank is het deze zomer lang niet zo heet als toen ik dit topic begon!

Het is hier genieten met de honden, de katten, ons paradijs en dan ook nog deze ontzettend fijne zomer. Uiteraard zijn er nog de nodige uitdagingen maar het is vooral genieten. Ravi doet het zo ontzettend leuk op behendigheid en mijn tuin wordt steeds mooier sinds ik vorig jaar het tuinvirus te pakken heb gekregen.

Hoe is het met jouw heerlijke roedel?
Leuk je weer te zien :cheer: :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Lothian »

Zamunda schreef: 11 aug 2021 19:10
Lothian schreef: 13 jul 2021 13:50Ik mis jouw roedel! Hoe gaat het in het mooie Zamunda?

Hoi! Ik log voor het eerst weer in sinds tijden en zag een notificatie van jouw reactie. Godzijdank is het deze zomer lang niet zo heet als toen ik dit topic begon!

Het is hier genieten met de honden, de katten, ons paradijs en dan ook nog deze ontzettend fijne zomer. Uiteraard zijn er nog de nodige uitdagingen maar het is vooral genieten. Ravi doet het zo ontzettend leuk op behendigheid en mijn tuin wordt steeds mooier sinds ik vorig jaar het tuinvirus te pakken heb gekregen.

Hoe is het met jouw heerlijke roedel?
Ja heerlijk hier! Taro is op zijn eigen schattige manier aan het puberen (is dat een geaccepteerd begrip op het hondenforum?). Dalí speelt volop met hem, hij is er een paar kilo van afgevallen :schrik: Lucca haar rug gaat momenteel wat minder met wat bijbehorend gedoe maar ze is lief als altijd.

Tijd dat we weer wat meer va jou horen hoor :flower: ik beloof dat het forum weer veel beter werkt, dat gaat nu al een paar maanden heel goed!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Zwaait naar Hillie en Hylos :zwaai :zwaai !

Lothian schreef: 11 aug 2021 22:40Ja heerlijk hier! Taro is op zijn eigen schattige manier aan het puberen (is dat een geaccepteerd begrip op het hondenforum?). Dalí speelt volop met hem, hij is er een paar kilo van afgevallen :schrik: Lucca haar rug gaat momenteel wat minder met wat bijbehorend gedoe maar ze is lief als altijd.

Tijd dat we weer wat meer va jou horen hoor :flower: ik beloof dat het forum weer veel beter werkt, dat gaat nu al een paar maanden heel goed!
Naar wat ik begrepen heb komt puberen niet voor bij de échte opvoeders dus dan weet je waar je staat :mrgreen: . Nee geintje, leuk dat hij een schattige puber is die kijkt of die grenzen niet een verzinsel zijn. Gaaf dat Dalí zo met hem speelt, wat moet dat genieten zijn :I: . Naar dat Lucca zo'n last heeft van haar rug, wat speelt daar?

Ja ik ben wel vaker een paar maanden foetsie maar toen ik terugkwam tijdens het forumgedoe kon ik er niet aan wennen dus was ik snel weer foetsie. Ik mis nu nog steeds de oude layout maar kan er wel beter aan wennen dus denk dat het nu wel goedkomt :mrgreen: .
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Lothian »

Whahaha ik ben ook een waardeloze opvoeder dus dat kan helemaal kloppen :mrgreen:

Lucca heeft al vanaf heel jong een soort spondylose in haar rug door een trauma (van voor mijn tijd). Ging heel lang best goed maar de laatste tijd werd ze echt wat sloom en ik denk dat dat toch door pijn komt en daar was de dierenarts het mee eens. Dus nu zoeken naar de juiste pijnmedicatie.

Lastige is alleen dat ze van zichzelf dus momenteel niet heel actief is, waardoor ze dik wordt, waardoor ze op dieet staat, waardoor ze honger heeft, waardoor ze op strooptocht naar vreterij gaat en dat zorgde afgelopen weekend nog voor een noodbezoekje aan de dierenarts toen ze een pot pasta op de grond had gegooid en met glassplinters en al had opgelikt :eek:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Hoe ziet het hitteplan van jullie honden eruit?

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 12 aug 2021 22:30 Whahaha ik ben ook een waardeloze opvoeder dus dat kan helemaal kloppen :mrgreen:

Lucca heeft al vanaf heel jong een soort spondylose in haar rug door een trauma (van voor mijn tijd). Ging heel lang best goed maar de laatste tijd werd ze echt wat sloom en ik denk dat dat toch door pijn komt en daar was de dierenarts het mee eens. Dus nu zoeken naar de juiste pijnmedicatie.

Lastige is alleen dat ze van zichzelf dus momenteel niet heel actief is, waardoor ze dik wordt, waardoor ze op dieet staat, waardoor ze honger heeft, waardoor ze op strooptocht naar vreterij gaat en dat zorgde afgelopen weekend nog voor een noodbezoekje aan de dierenarts toen ze een pot pasta op de grond had gegooid en met glassplinters en al had opgelikt :eek:
Oh, wat k u t dat ze glassplinters naar binnen had gewerkt :O: !

Lais heeft helaas ook al vanaf jonge leeftijd spondylose. Ik weet niet wat je verder met Lucca al geprobeerd hebt, maar ik ben echt dolgelukkig met de behandelingen die Lais heeft gehad van een goede orthomanueel DA, misschien dat dat voor Lucca ook iets kan betekenen (je weet het met 1 behandeling en je hebt meestal ook maar 1 behandeling nodig).

Bij Lais bleek er veel meer aan de hand te zijn in de wervelkolom, er stonden meerdere wervels min of meer scheef, maar vooral: haar sacrum helde 'naar voren' waardoor er met name tussen sacrum en L6 pijn ontstond (met uiteindelijk soms zelfs gillen bij een verkeerde beweging). Dat was al op de foto te zien die een andere orthopeed genomen had, maar niet opgemerkt. Het resultaat van de behandeling was enorm!

En ik ben extra blij dat ik via via aan deze arts gekomen ben, want toen Lais later ataxie kreeg bleek dat toch echt vanuit de hals te komen: daar stonden wervels scheef na een koprol. Had mijn eigen DA nooit gevonden, die had geen idee.

Lang verhaal kort: ik zou echt een keer gaan voor onderzoek en behandeling. Wie weet knapt ze ervan op en zoniet dan toch die pijnstilling.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”