Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yara 14-12-2007 - 13-5-2014

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Yara 14-12-2007 - 13-5-2014

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Ondanks dat het heel lang geleden is, wilde ik ergens dit van me afschrijven. Nu ik mijn eerste eigen hond heb zie ik hoeveel gelijkenissen Donner heeft met de hond die mijn alles was gedurende een moeilijke tijd in mijn jonge leven, Yara.

Tien jaar oud was ik toen Yara bij ons kwam wonen. Ons huis was heel stil geworden na het overlijden van lieve Donna, de beste boxer die je kon hebben met kleine kinderen in huis. We keken dus al snel naar een nieuwe boxer, via de nederlandse boxerclub. Zo belden we met een fokster ver weg in twente. Het enige overgebleven pupje uit het nest konden we komen bekijken, net 3 weken oud. Ze wilden haar eigenlijk zelf houden, maar ze hadden eigenlijk al te veel honden. We hadden geluk, Yara werd van ons. De meest actieve en ondernemende boxer die je je maar kon voorstellen, maar daar wisten we eigenlijk niet veel van na lieve Donna, die nooit een stap verkeerd zette.

Yara kon een draak zijn, die recht voor je ging staan en begon met blaffen. Ook verloor ze ons nooit uit het oog en had ze een commando binnen een paar keer wel gehoord en begrepen. Ontzettend slim was ze, ook toen ze ontdekte dat ze kon springen. Ik bouwde hele ‘agility’parcousen voor haar in de tuin, met emmers en bezemstelen. En luisteren deed ze. Ze kon uit stilstand over ruim een meter springen, de hoogte van ons hek. Bij een buurthond aan de andere kant van het hek sprong ze eroverheen om hallo te zeggen en deed dan gelijk haar ronde door de wijk om koekjes te halen bij mensen uit de buurt. Iets wat nu de wijk wat ouder is niet meer denkbaar is. Als je dan de auto opendeed sprong ze er ineens in, want ze wilde mee. Als er maar actie was. Nu ik Donner heb snap ik dat, hoe zij was, maar toen wisten we dat niet, dat ze eigenlijk gewoon actie zocht.
Uren lopen deden we, door bossen en bergen en langs het water. Ze ging mee naar alle landen in Europa en zette eigenlijk geen stap verkeerd daar. Ze klom als de beste de berg op en bracht mij veilig naar boven. Haar hobby was heel hard heen en weer rennen over het veld. Ze werd daar alleen zo benauwd van en misselijk. Dus stopten we dat en accepteerden dat het niet kon.
Afbeelding
Mijn hele middelbare schooltijd van 6 jaar en continu gepest worden heb ik gevolgd met thuis die fantastische hond, mijn maatje, mijn boxerliefde. Hoe rot ik me ook voelde, ik fietste naar het strand en we ging uitwaaien en alles leek weer goed. We lagen in het hoge gras te dromen en deelden een appeltje. Toen ik eindexamens deed had ik alleen ’s middags examens. Ik had er net 3 gehad en die ochtend lagen we nog in het gras samen met een boek. Mijn vader kwam thuis en ze rende naar hem toe om hem te begroeten en viel neer. Ik begon met roepen maar kon haar niet meer bereiken en schreeuwde dat het foute boel was. We hebben haar binnen gelegd maar ze was al weg. Hartaanval, 6 jaar oud.

Ondanks dat dit 6 jaar geleden is denk ik nog vaak aan mijn hartendief.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Yara 14-12-2007 - 13-5-2014

Ongelezen bericht door Yeufke »

Wat heb je dat mooi beschreven maar wat afschuwelijk hoe ze overleden is.
Ze zal vast altijd een plaats in je hart houden.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Yara 14-12-2007 - 13-5-2014

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Nanna schreef:Jemig dat was ook jong :ugh:
Ja achteraf was het een aangeboren hartafwijking, maar een ruisje was nooit te horen.
Er werden toen nog niet standaard echo's gemaakt bij de ouderdieren.
Hele nest heeft de 8 niet gehaald...slechte combinatie bleek dat :cry:
Gebruikersavatar
annemick
Zeer actief
Berichten: 4897
Lid geworden op: 02 jan 2011 13:51
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Holland

Re: Yara 14-12-2007 - 13-5-2014

Ongelezen bericht door annemick »

Ze was veel te jong, zo'n lieverd :cry: :roos:
Afbeelding
_________________________
Boxer Jane 25-07-2014
Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Yara 14-12-2007 - 13-5-2014

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Vandaag alweer 6 jaar terug :cry: dit was op de ochtend voor haar hartaanval, zo nietsvermoedend...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”