Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vandaag een jaar geleden

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Moesten we jou laten gaan Sarah.

Zo kwam je in ons leven. Een handvol hond. Na de reis van Dronten naar Leeuwarden was je echt moe.

Afbeelding

Maar al gauw werd jouw tuin goed geinspecteerd. Mensen die toen foto's van jou zagen zeiden al dat "ondeugd"uitstraalde.
Afbeelding

Ze hadden gelijk. Je was een vreselijk lief teckeltje voor ons maar voor alles anders een regelrechte heks.
Afbeelding

Je was echt zo af en toe een kleine spinnekop. Jouw willetje was wet en wij hebben dat eigenlijk te veel toegelaten.
Toch hebben we echt van jou genoten. Je hield van knuffelen zolang het volgens jouw voorwaarden gebeurde.
Van gepongel en gepotel aan je lijf moest je niks hebben. Nagels knippen kon alleen als ik je iets heeeeeel lekkers voor je neus hield.
Je was altijd superspeels. Balletjes, knuffels, frisbee; geweldig vond je het.
Je was een oergezond hondje met alleen even schrikken toen je 10 was een acute bmo had en met spoed geopereerd moest worden.
De dierenarts belde ons daarna of we gau wilden komen want het lukte hun zelf niet om het infuus uit je poot te krijgen.
Toen we er waren agen we jou op ons toe rennen en erachteraan een dierenarts met een slangetje en een infuuszak in de handen.
Peter en ik moesten jou in een houdgreep nemen zodat de dierenarts de zooi eruit kon halen.
En o o o wat was je zielig

Afbeelding

Maar toen knapte je al gauw op en was je weer de gekke speelse Saar

Totdat je bijna 15 was.
Je gilde even en kon op slag niet meer lopen omdat je achterhand verlamd was.
Dokter Jacha had jou al vrij snel weer op de been. Voor zover je het nog kon bleef je gek op rennen en schudden met je speeltjes.
Bij de tweede hernia hadden we ons voorgenomen om jou te "laten gaan".
Omdat dokter Jacha de enige dierenarts was die zonder gevaar aan jou mocht zitten hadden wij haar gevraagd om dat eventueel te doen
en zijn we met jou naar Ouderkerk a/d Amstel gereden. Dokter Jacha had in jou je vechtlust om te leven gezien en vond dat het "je tijd" nog niet was.
Ze had gelijk. Ook deze keer kwam je weer op de been. Je speelde nog steeds maar rennen werd hupsen en steeds vaker wilden jouw achterpoten niet wat jij wilde.
Je leeftijd begon ook mee te spelen. Ik voelde in de oksel achter je voorpoot een bultje. Niks mis mee want die veranderde in eerste instantie nauwelijks.
Toch na maanden begon dat "bultje" vrij snel te groeien.
Je kreeg weer een "lichte hernia" maar met benchrust en massage kwam je daar ook weer redelijk bovenop.
Ik voelde dat die bult in je oksel plotseling erg snel groeien en wisten we wel hoe laat het was.
Dat hoefden we niet van een dierenarts te horen. Naar een dierenarts gaan was met jou geen doen omdat je alleen van de stress al wel zomaar dood kon neervallen.
Het viel me op dat je wel vaak hijgde en hoestte. Ook kon je zo af en toe niet meer uitvinden hoe je uit de hoek tussen twee deuren uit moest komen
en bleef je daar maar totdat iemand jou daar weghaalde.

Afbeelding

Toch had je nog steeds je heldere momenten en ben je in de lente van 2018 zelfs nog op de boot geweest

Afbeelding

Een levensgenietstertje ben je tot het eind gebleven.

Afbeelding

Maar je sliep ook veel. Ik kon daar tijdenlang naar kijken en hoopte dat die beweging van je flanken een keer "spontaan"op zou houden.

Afbeelding


Maar dat deed het niet. Wij zouden die beslisseng moeten nemen maar loslaten is zo gruwelijk moeilijk.
Afbeelding

Tot die ochtend 25 mei 2018. Peter komt rond 7 uur huilend de slaapkamer binnen met de woorden "het is zover".
Hij was al vanaf 4 uur met je in de weer geweest. Je kon/wilde niet meer lopen en wilde ook geen lekkertjes meer aannemen en liet zomaar je plas lopen.
Hoe of wat er in die uren precies gebeurd is; ik weet het niet maar je hebt hem toen duidelijk gemaakt dat het genoeg was.
Ik heb om 8 uur 's morgens meteen de afspraak gemaakt.
Om 11 uur konden we er terecht. Je kreeg een prikje om in diepe slaap te vallen.
Dat deed pijn en dat liet je weten ook. Die gil hoor ik in gedachten nog steeds.
Ik sloeg mijn armen om je heen en Peter leunde tegen de muur ; helemaal kapot en snikte het uit.
Ik moest kalm blijven om jou het gevoel te geven dat je rustig mocht gaan. Ik voelde 3 korte likjes op mijn arm (het is goed) en toen viel je weg in een diepe slaap.
De dierenarts verzekerde ons ervan dat je helemaal niets meer merkte. Wij zijn toen weggegaan voordat je echt je laatste adem uit zou blazen.
Voor jou maakte dat niets meer uit. Wij konden dat niet meer aan. Terug naar een stil huis. Met een lege halsband en een lege schoot.


Mijn kleine meisje, spinnekopje, heksje, Madam Mikmak, Pinkelotje. Je hebt mij geleerd dat een lichamelijke handicap het plezier in het leven niet in de weg hoeft te zitten.
Tegenslagen hoefden voor jou geen stap terug te betekenen maar juist meer wilskracht om weer een stap vooruit te doen. Je was een klein venijntje
en juist dat heeft jou tot jouw respectabele leeftijd gebracht.
Je lichaam is een jaar geleden uit ons leven verdwenen maar jouw wezen zit nog steeds in ons hart.

Zelfs na jouw inslapen wilde jij dingen laten lopen zoals jij dat wilde en ben jij in een ander mensenhoofd gekropen en hebt haar iets ingefluisterd.
Wat je haar ingefluisterd hebt zit nu op mijn schoot en geeft mij deze dag net zo lang lebbertjes tot mijn wangen daar natter van zijn dan van mijn tranen.
Vandaag lukken de zoete herinneringen even niet. :(:
katerke
Zeer actief
Berichten: 4579
Lid geworden op: 04 sep 2013 10:09
Aantal honden: 6

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door katerke »

Heel veel sterkte

:roos: :roos:
ZorroMax
Zeer actief
Berichten: 977
Lid geworden op: 27 jul 2012 11:56
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Heel veel sterkte. Het blijft pijn doen, ook al heb je een nieuwe liefde...
Gebruikersavatar
Yeufke
Zeer actief
Berichten: 4877
Lid geworden op: 28 jul 2012 18:45
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door Yeufke »

Wat mooi geschreven..
Heel veel sterkte. :roos:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

:knuffel: :J:
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat mooi en ontroerend geschreven.

Maar om deze zin moest ik wel erg lachen “Toen we er waren zagen we jou op ons toe rennen en erachteraan een dierenarts met een slangetje en een infuuszak in de handen”.

Sterkte vandaag ook voor je man.
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Sterre schreef:Wat mooi en ontroerend geschreven.

Maar om deze zin moest ik wel erg lachen “Toen we er waren zagen we jou op ons toe rennen en erachteraan een dierenarts met een slangetje en een infuuszak in de handen”.

Sterkte vandaag ook voor je man.
Ja. Dat laatste is een herinnering die zelfs vandaag een glimlach op mijn gezicht brengt.

Ik heb een paar dagen erover gedaan dit te schrijven en was toch nog erg moeilijk.. Vorig jaar kon ik het helemaal niet.
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Heel veel sterkte. Zo'n dag is dan zo beladen, deels natuurlijk ook met fijne herinneringen, maar ook met de beelden van 'toen.... zo laat...... en toe......' en dat komt dan hard binnen.

Saar was een lief, soms pittig, eigenzinnig, humorvol hondje. Ik vond haar destijds wel echt de kapitein van jullie schip. :J:
Afbeelding
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door thom »

Veel (extra) sterkte vandaag. :roos: :roos:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Ptje
Zeer actief
Berichten: 15796
Lid geworden op: 13 okt 2011 20:42
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2
Locatie: Groenlo

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door Ptje »

Je hebt het prachtig geschreven vol met liefde.
Je hebt het denk ik goed aangevoeld dat je spinnekopje Peer op je pad gestuurd heeft.
Ondanks dat je haar zo mist blijft ze toch nog volop aanwezig, voor altijd
:J:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door Maryanne »

Sterkte Thea en Peter, het blijven altijd moeilijke dagen :cry: Wij hadden ook een spinnekopje, onze Bindy :I:
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Verdrietig zo'n dag, maar gelukkig ook mooie herinneringen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik moest ook even grinniken om dat infuus.
Wat een doerak!

Jullie hebben lang van haar mogen genieten.
Gemis is natuurlijk akelig, maar het grootste verdriet vervaagt omdat ook mooie herinneringen weer tot leven komen.
Ze leeft verder in je hart.
Sterkte Thea en Peter
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Stapper
Zeer actief
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23 aug 2015 20:22

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door Stapper »

Wat pijnlijk fijn die herinneringen.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door kooi »

Wat mooi geschreven over een bijzonder hondje, wat teckels natuurlijk eigenlijk altijd wel zijn.
Veel herkenning ook over de omgang met een erg oude hond: dat diepe slapen en wij kijken, kijken, kijken. ( En hopen dat ze spontaan mogen gaan). Die eerste 'verjaar'-dag van de sterfdatum is altijd weer een hobbeltje, jij wordt even niet blij van de mooie herinneringen, maar je toont ons wel een hondje waar je- terecht, nog steeds erg trots op bent. :flower:
Gebruikersavatar
Antonetta
Zeer actief
Berichten: 4912
Lid geworden op: 20 okt 2009 12:06
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door Antonetta »

Wat mooi en liefdevol geschreven, dit zijn moeilijke dagen. Deze tekst "Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering." vind ik zelf zo waar. Sterkte.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Gebruikersavatar
lilalila
Zeer actief
Berichten: 469
Lid geworden op: 05 feb 2005 16:56
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door lilalila »

tranen in mijn ogen,
veel sterkte, :roos:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ayronna
Zeer actief
Berichten: 1265
Lid geworden op: 15 mar 2012 10:16
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1
Locatie: IJlst

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door Ayronna »

Sterkte :(
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: Vandaag een jaar geleden

Ongelezen bericht door Patricia. »

Sterkte deze dagen zijn zo niet leuk
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”