Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

8 januari was zijn geboorte dag * oud in memoriam*

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

8 januari was zijn geboorte dag * oud in memoriam*

Ongelezen bericht door blondie »

Oud memoriam maar ik heb de tekst gekopieerd uit mijn echte memoriam. Ik vind de foto's nog steeds zo treffend. Hij is op 8 januari destijds geboren in 2002. En ook al dacht ik dat het allemaal voorbij zou zijn en dat data met de tijd slijten, nee, die datum bleef hangen. Iedere dag denk ik eigenlijk nog wel aan hem, kan ook niet anders, Er hangen 2 portretten van hem in de woonkamer :mrgreen:

"Mijn maatje, mijn kanjer is er niet meer. Afgelopen dinsdag 16 april heb ik hem laten gaan. Hier thuis met Bluf erbij en nog 3 dierbaren die ook enorm veel om hem gaven. Het was een mooi afscheid, geen dag te vroeg of te laat. Zijn lichaam kon niet meer wat hij in zijn kop nog zo graag wilde doen. Hij liet me weten dat het genoeg was.
Ontzettend veel mooie waardevolle foto's heb ik van mijn kanjer die zijn er ook genoeg te vinden hier op het forum :wink: En voor in memoriam wist ik eigenlijk niet welke te kiezen. Tot ik net wat door het album scrol en mijn oog op de datum 16 april 2012 valt. Een jaar geleden.
Afbeelding
Afbeelding
Finn op de achtergrond zoals hij nu voor altijd zal zijn, een beetje op de achtergrond want vergeten ga ik hem niet
Afbeelding

Nog een paar van hem en onze momenten, wat heb ik veel van je mogen leren knul en wat was je voor mij een kanjer van een hond.
Afbeelding
:lol:
Afbeelding
Afbeelding
Ik zal de mooie kijkers van je missen knul die me altijd vol vertrouwen aankeken
Afbeelding
Afbeelding
:-0 hoe het niet moet
Afbeelding
En wel :) High five Finnieboy wat zal ik je missen maar wat heb ik mooie herinneringen aan je. Wat een geluk dat ik jou als eerste eigen hond heb mogen hebben
Afbeelding
Dag knul.
Afbeelding

Even een kleine toevoeging. Het klinkt en staat misschien raar, maar ik heb zo'n mooi afscheid gehad, kunnen nemen en creëren, iemand anders die niet veel reageert zei me dat vlak voor het moment ging komen nog. En ik wist niet hoe ik het zou gaan doen dat definitieve afscheid. Maar het was mooi. Mijn vriend, ja ik heb er ineens echt een, kwam gisteren eigenlijk voor het eerst weer bij me in huis nadat we dinsdag afscheid hadden genomen van Finn. Ik ben er al wat aan gewend dat hij er niet meer is, hij nog niet voor hem was het heel raar.
Hij merkte op toen ik het hem vroeg of hij het raar vond dat Finn er niet bij was dat hij het zo bijzonder vond dat pa een dekentje had meegenomen. En toen ik dat dekentje voor de kist legde (dekenkist) dat Finn er direct op ging liggen. Wij zaten er met vier man ook omheen. Finn is vanaf dat moment ook niet van die deken afgekomen, hij keek wat op en luisterde naar de conversaties en bekeek de mensen om hem heen. Toen de da kwam kwam hij ook niet van het kleed. Heel bewust zijn we dus afscheid gaan nemen. En ik denk daarom dat, ook al pink ik soms een traan weg, ook al had ik donderdagavond ineens wel de mokerslag te pakken van verdriet om het gemis van mijn ventje, dat ik er vrede mee heb.
Ik loop ook niet met de kop onder mijn arm Bluf uit te laten. We zijn nu met zijn tweetjes en ik verbaas me over hoe Bluf is, en ik verbaas me over mezelf. Heb echt wel verdriet, maar het is niet zo verscheurend als ik had gedacht. Middels deze in memoriam wil ik laten weten dat mijn kanjer er niet meer is. In het fototopic heb ik onbedoeld mijn verwerking gehad en vele mooie woorden van steun en raad gekregen. Het is een proces geweest, vanaf januari eigenlijk. En velen hebben in dat topic al zoveel steun en raad gegeven. Dat het goed is en voelt nu."

Ik heb de klap overigens wel gehad hoor, maar het blijft mijn bijzondere eerste maatje, mijn heerlijk beest. Dank je knul dat jij mijn eerste honden maatje was.
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: 8 januari was zijn geboorte dag * oud in memoriam*

Ongelezen bericht door thom »

Lekker bewaren, het is gewoon té dierbaar.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Nel
Zeer actief
Berichten: 1831
Lid geworden op: 08 nov 2012 20:38
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

Re: 8 januari was zijn geboorte dag * oud in memoriam*

Ongelezen bericht door Nel »

Het was een bijzondere hond, fijn dat je dat in ere houdt!!
Gebruikersavatar
Suske
Zeer actief
Berichten: 10454
Lid geworden op: 09 mar 2011 11:57
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Locatie: het Gooi
Contacteer:

Re: 8 januari was zijn geboorte dag * oud in memoriam*

Ongelezen bericht door Suske »

Hai Finn :I:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suske
Zeer actief
Berichten: 10454
Lid geworden op: 09 mar 2011 11:57
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Locatie: het Gooi
Contacteer:

Re: 8 januari was zijn geboorte dag * oud in memoriam*

Ongelezen bericht door Suske »

Hai Finn :I:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Natasja 2005
Zeer actief
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2012 20:17
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)
Aantal honden: 2
Locatie: Ergens in Gelderland

Re: 8 januari was zijn geboorte dag * oud in memoriam*

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Hai Finn,

Kom je weer eens om het hoekje kijken?
Groetjes,

Sandra


Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
GoldenDarwin
Vaste gebruiker
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 apr 2015 18:25

Re: 8 januari was zijn geboorte dag * oud in memoriam*

Ongelezen bericht door GoldenDarwin »

Prachtige hond :D
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: 8 januari was zijn geboorte dag * oud in memoriam*

Ongelezen bericht door blondie »

Afbeelding
hè jongen. Vergeten kan ik je niet hoor!
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: 8 januari was zijn geboorte dag * oud in memoriam*

Ongelezen bericht door kooi »

Mooi dier was het! :I:
Daar kun je trots op blijven.
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”