Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

English Staffordshire Bullterrier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef: 20 mei 2021 17:19
Zinodo schreef: 20 mei 2021 17:11 Maar die kleine engelse staffies zijn toch niet zo overdreven breed dacht ik? Of is dat weer een ding van nu?
Ze hebben natuurlijk geen rare snuiten zoals de Franse bull, maar de ‘vermopsing’ slaat wel toe.

Afbeelding
Die hoofden zijn volgens mij breder dan dat ze lang zijn :ugh:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Persistence »

Nanna schreef: 20 mei 2021 17:00
Afbeelding
Dit vind ik een mooie hond. Jammer van de littekens alleen (of is het kwijl?)
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Hylos »

Beetje zoals Xavi, die heeft ook niet zo'n kikkervormigebatsbek :mrgreen:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door malinois »

Littekens denk ik, zit ook op zn poot
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Persistence »

Heb even op z’n FB gekeken. Vind ze toch een beetje eng eigenlijk.
63673J

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door 63673J »

Persistence schreef: 20 mei 2021 22:57 Heb even op z’n FB gekeken. Vind ze toch een beetje eng eigenlijk.
Ik vind ze ook eng.
63673J

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef: 20 mei 2021 17:00 Grappig, zag op feestboek iemand die het oude type nog fokt.
Wat anders dan die kikkermuilen die je heden ten dage mag aanschouwen.
Op FB heet ie Hartl’s Old Style staffordshires
(...)
En wat hij fokt
(...)
Ik vind het niks, onprettige hoofden.
63673J

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef: 21 mei 2021 08:58 Ja want als het op een Mops gaat lijken is het niet meer eng🙄
Zeg ik dat? Ik dacht dat OP over de honden van Hartl’s Old Style staffordshires ging. Maar dan zal ik wel abuis zijn.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb ook eens naar die honden op zijn Faceboekpagina gekeken en ik vind dat er best een aantal fysiek aantrekkelijke exemplaren tussen zit, maar ze kijken allemaal zo verschrikkelijk serieus en nors op elke foto, het lijken me niet bepaald lolbroekjes of zo ;-)
63673J

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door 63673J »

DeDiana schreef: 21 mei 2021 09:11 Ik heb ook eens naar die honden op zijn Faceboekpagina gekeken en ik vind dat er best een aantal fysiek aantrekkelijke exemplaren tussen zit, maar ze kijken allemaal zo verschrikkelijk serieus en nors op elke foto, het lijken me niet bepaald lolbroekjes of zo ;-)
Die indruk heb ik dus ook.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, misschien. De Engelse staffordjes die ik ken zijn best wel vrolijke clowntjes en dat zie ik bij deze honden helemaal niet terug. Maar dat kan natuurlijk ook aan het type foto's liggen die hij plaatst, waarvan hij vindt dat de honden goed tot hun recht komen.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef: 21 mei 2021 09:27 Het zal er heus allemaal lolliger uitzien maar als je lollig wilt kies je maar wat anders.
Het is van oorsprong een vechthond en die horen geen Mopsenkoppen te hebben.
En je kunt gerust een prima type fokken dat toch sociaal(achtig) is.
Nee, het ziet er niet lolliger uit vanwege die mopsenkoppen. Eén van de staffordjes die ik ken heeft dat ook helemaal niet (komt volgens mij uit de broodfok). Het gaat mij meer om de uitstraling en uitdrukking van de honden. Blije, hard en met hun hele lijf kwispelende honden die veel vrolijkheid en energie uitstralen. Dat zie ik bij deze honden helemaal niet, maar dat komt niet door de vorm van het hoofd, meer door het type foto's dat hij heeft geplaatst. Of misschien zijn deze honden dus gewoon heel serieus en niet zo van die vrolijke stuiterballen.
63673J

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef: 21 mei 2021 09:17 Misschien omdat je gewend bent aan die splijtzwammen

Afbeelding
Nee ik ben niet gewend aan 'splijtzwammen'. Afgaande op wat ik zie op zijn FB vind ik de honden van Hartl enz gewoon geen prettige koppen hebben. En dat ik dat vind, betekent niet dat ik 'splijtzwammen' of 'kikkerbekken' dús wel wat vind. Een mens kan het ook allebei niks vinden. Mag toch?
63673J

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door 63673J »

Zinodo schreef: 21 mei 2021 10:04
Nanna schreef: 21 mei 2021 09:54 Het werkt anders wel zo.
Een hond moet er cuuuuuuute uitzien anders deugt het niet. Precies de ellende die je in de rashondenfok tegenkomt, zeker bij de gezelschapshondjes.
En zo’n rotvechthondenkop verkoopt niet dus we maken het meer Disney. Kompleet met verdwijnende neusgaten maar wat kan het je schelen.
Afbeelding

Ik hoef ook van zijn lang zal zijn leven geen Stafford maar áls ik er eentje zou willen verkoos ik het originele type.
Afbeelding
Nee joh, dat bek moet groot en breed genoeg zijn dat een kinderkoppie erin past, duhhh :Q: :LOL:
Dan krijg je dus een soort clownshoofd. Maar ik vind clowns ook eng. :LOL:
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nanna schreef:Het werkt anders wel zo.
Een hond moet er cuuuuuuute uitzien anders deugt het niet. Precies de ellende die je in de rashondenfok tegenkomt, zeker bij de gezelschapshondjes.
En zo’n rotvechthondenkop verkoopt niet dus we maken het meer Disney. Kompleet met verdwijnende neusgaten maar wat kan het je schelen.
Afbeelding

Ik hoef ook van zijn lang zal zijn leven geen Stafford maar áls ik er eentje zou willen verkoos ik het originele type.
Afbeelding
Die laatste ziet er anders al een stuk minder serieus en nors uit dan de foto's uit het openingsbericht
63673J

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door 63673J »

Nanna schreef: 21 mei 2021 12:54 Ja. Want daar gaat het om. Of ze leuk op de foto staan. Mijn God.
Nou, wat mij betreft niet hoor. Splijtzwammen zijn ook niet per definitie aardiger dan de gewone zeg maar, al vinden veel mensen dat ze er leuker uit zien met zo'n brede bek. Ik heb liever niet dat ze er aardig uitzien als ze het niet zijn, dan vallen ze later ook niet tegen.
Laatst gewijzigd door 63673J op 21 mei 2021 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Volgens mij is het meer het type foto. Een hond ziet er meestal vriendelijker en vrolijker uit met open bek. Misschien wil deze man liever niet dat ze uitgekozen worden op hun ´cute´heid, wat eigenlijk niet eens zo verkeerd is.
Laatst gewijzigd door Alfilillo op 21 mei 2021 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
63673J

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door 63673J »

Alfilillo schreef: 21 mei 2021 13:22 Volgens mij is het meer het type foto. Een hond ziet er meestal vriendelijker en aardiger uit met open bek. Misschien wil deze man liever niet dat ze uitgekozen worden op hun ´cute´heid, wat eigenlijk niet eens zo verkeerd is.
Nee, helemaal niet verkeerd juist.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door malinois »

Xanu kijkt ook vaak erg serieus op foto's maar t is echt een heel vrolijke hond. Daarop oordeel ik niet. Die littekens vind ik wat minder zeker bij een dergelijk ras
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Soeb88
Zeer actief
Berichten: 651
Lid geworden op: 31 okt 2018 14:29
Aantal honden: 0

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Dit zijn de atletische types, die worden gelukkig meer gefokt dan de kikkerbekken types die je op FCI show ziet. Als je zoekt in de lijnen van handsworth psychostar dan kom je dit type veel tegen. In de jaren toen de RAD er nog bestond waren het vaak op show (staffordtimes) gene lieverdjes, eigenaren zorgden er dan ook altijd voor dat de honden nooit bij elkaar in de buurt kwamen, het was anders gewoon knokken.
Soeb88
Zeer actief
Berichten: 651
Lid geworden op: 31 okt 2018 14:29
Aantal honden: 0

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Heb het ook niet zelf verzonnen :LOL:
Foto doet het niet, maar dit is hem.

http://www.sbtpedigrees.nl/modules/anim ... g_400.jpeg
Gebruikersavatar
Nicoline
Zeer actief
Berichten: 498
Lid geworden op: 16 dec 2013 14:21
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Re: English Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Nicoline »

Ik denk dat je dat splijtzwam effect al vrij snel krijgt bij een hond met een wat bredere kop met zonder vel en drel :mrgreen:
En idd dat type sbt loopt vaak tussen de pitjes rond, wordt ook veel mee gesport en tja in sommige landen ook mee gevochten. En qua hond agressie heb ik het idee dat het 2 kanten op kan gaan bij de sbt’s, of ze zijn gewoon sociaal of ze willen alles wat hond is dood hebben. Ook met fci stamboom. Heb het idee dat zelfs pitjes daar gemiddeld nog wat meer nuance in hebben, iig degenen die ik ken dan, veel minder zwart-wit daarin. De apbt die ik nu heb is veel socialer en communiceert veel meer dan de (herplaats) sbt die ik hiervoor had, die begon meteen te krijsen zodra ze een hond zag. Ik zou wat dat betreft nog eerder op een amstaff gokken zelfs, want die zijn niet gewild voor de oorspronkelijke doelen, de apbt maar ook de sbt wel. Met het type sbt op de eerste foto’s wordt ook gejaagd oa dus tja dat zullen inderdaad wel littekens zijn, maar dat hoeft niet van een hondengevecht te komen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”