Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Lundehund

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Hakuna Matata
Zeer actief
Berichten: 1340
Lid geworden op: 15 nov 2014 15:45
Aantal honden: 0

Re: De Lundehund

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Ik zou zeggen stamboeken open gooien of het ras niet meer redden met outcross, maar gaat waarschijnlijk niet gebeuren. De vraag is maar ook hoe je dat stofwisselingsyndroom er helemaal uit kan fokken, en dat het niet ineens na een x generaties weer opduikt.
Sandra&co

Re: De Lundehund

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Op is op. Het einde van de weg is bereikt.
Gebruikersavatar
Hakuna Matata
Zeer actief
Berichten: 1340
Lid geworden op: 15 nov 2014 15:45
Aantal honden: 0

Re: De Lundehund

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Dat is denk ik ook gewoon het beste plan om het ras uit te laten sterven, want om die aandoeningen etc eruit te fokken ben je ook tijdje verder en het is maar de vraag of dat lukt en hoe groot die kans dan is etc.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: De Lundehund

Ongelezen bericht door Persistence »

Wist ik niet. Jammer, want vind het leuke honden.
Gebruikersavatar
Hakuna Matata
Zeer actief
Berichten: 1340
Lid geworden op: 15 nov 2014 15:45
Aantal honden: 0

Re: De Lundehund

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Nanna schreef: 19 apr 2021 17:56 Ze zijn er wel mee bezig maar ik vrees dat het veel te laat is.
Je moet naast je F’jes ook een raszuivere populatie hebben en dat gaat hem in dit geval niet meer worden. En waarom zou je in vrédesnaam terugwillen naar een uiterlijk dat stijf staat van de inteeltkenmerken?
That's beyond me
Raszuiver gaat sowieso volgens mij niet werken met zo'n hoog inteeltpercentage, dan maar laten uitsterven.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: De Lundehund

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 19 apr 2021 17:56 Ze zijn er wel mee bezig maar ik vrees dat het veel te laat is.
Je moet naast je F’jes ook een raszuivere populatie hebben en dat gaat hem in dit geval niet meer worden. En waarom zou je in vrédesnaam terugwillen naar een uiterlijk dat stijf staat van de inteeltkenmerken?
Zou kun je toch wel meer honden vouwen? Dat doet alleen niemand :LOL:

Afbeelding


Zus zit ook wel eens zo.


Afbeelding


Het is meer dat ze er bij staan alsof ze intern op de zorgboerderij moeten.


Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: De Lundehund

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:LOL:

Jaap deed het toevallig net met rekken. Voorpoten ergens op en dan die kop achterover, met bijbehorend strekwindje :mrgreen:
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: De Lundehund

Ongelezen bericht door duitse herder »

Afbeelding
Borders staan ook bekend om hun flexibiliteit. Perry komt ook ver met kop in nek liggen, zal eens kijken of ik er een foto van kan maken als hij het doet. Tijdens slapen ligt hij ook altijd al maf
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: De Lundehund

Ongelezen bericht door Crescent »

undehund syndroom
Deze darmziekte begint vaak op jong volwassen leeftijd (gemiddeld 5 jaar, maar varieert van 2 tot 10 jaar). De honden kunnen braken, hebben vaak diarree en vermageren. Bij deze darmziekte zien we afwijkende lymfevaten in de darm (IL, intestinale lymfangiectasie). De diarree is zo ernstig dat veel eiwit uit het lichaam lekt (PLE, protein loosing enteropathy). Door het lage eiwitgehalte in het bloed, kan de hond vocht in de buik krijgen (ascites) of vocht in de poten (oedemen)

Jezus. Hiermee zou verder fokken toch gewoon strafbaar moeten worden.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: De Lundehund

Ongelezen bericht door dagmar88 »

duitse herder schreef: 21 apr 2021 12:21 Borders staan ook bekend om hun flexibiliteit. Perry komt ook ver met kop in nek liggen, zal eens kijken of ik er een foto van kan maken als hij het doet. Tijdens slapen ligt hij ook altijd al maf
Meh. Ik geloof geen hol van dat hele flexibiliteitsverhaal. Iedere normale gezonde hond is flexibel en maffe slaapposities zijn ook normaal.
Zus is vrij gedrongen, zware botten en gespierd. Maar zo lenig als een kat en handiger dan leuk is :mrgreen:
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: De Lundehund

Ongelezen bericht door duitse herder »

dagmar88 schreef: 21 apr 2021 13:29
duitse herder schreef: 21 apr 2021 12:21 Borders staan ook bekend om hun flexibiliteit. Perry komt ook ver met kop in nek liggen, zal eens kijken of ik er een foto van kan maken als hij het doet. Tijdens slapen ligt hij ook altijd al maf
Meh. Ik geloof geen hol van dat hele flexibiliteitsverhaal. Iedere normale gezonde hond is flexibel en maffe slaapposities zijn ook normaal.
Zus is vrij gedrongen, zware botten en gespierd. Maar zo lenig als een kat en handiger dan leuk is :mrgreen:
Bij de border of lundehond geloof je het niet? :LOL:
Flexibiliteit hoeft ook geen voordeel te zijn, kans op blessures is ook groter daardoor
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”