Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sjiwawas doene het ook!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door Crescent »

shaky camera waarschuwing

Verder levensgevaarlijk weer en wat een idioten om zo dicht bij maaiende paardenbenen te komen, de dame met de rode trui heeft een knal van een oplawaai gekregen. Van dat formaat heb je zo een schop levenslang verminkt te pakken, of nog veel erger.

Alle vele keren dat ik te paard vastgezet werd door eng blaffende wetterhounen, jagende poolhondmixen (baasje natuurlijk in geen velden of wegen te bekennen) rest je alleen nog maar om kalm te blijven en hopen dat de honden geen fatale klappen krijgen.

De koetsier doet het echt supergoed vind ik. Verder LOL om die held met zijn spatel.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Die held met z'n spatel :LOL:
Wat een rustig paard ook.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hij had wel even een verkeerd paard om zijn tandjes aan te scherpen, .. heel erg goed ,
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Ik hoop dat die laatste trap die klote hond fataal wordt
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja het komt altijd weer op de mens aan, maar dat knol heeft het goed opgelost
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Nanna schreef: 10 apr 2021 16:22
BieneMaya schreef: 10 apr 2021 16:20 Ik hoop dat die laatste trap die klote hond fataal wordt
Hij is naar verluid ingeslapen. Dat slaat in feite natuurlijk ook nergens op want dat beest deed ook alleen maar waarvoor hij gefokt is.
Het ligt voor 100% aan die idiote baas die dat vehikel maar aan liet lopen. Datdoettieandersnooit en hij was toch so goet ópgefoet. :roll:
Het is sneu ivm de uitkomst als je als zo,n hond de meest debiele baas treft. Maar dan nog kan zo,n beest niet meer terug de maatschappij in als ze zoiets flikken.
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door BieneMaya »

S@ndr@ schreef: 10 apr 2021 16:23 ja het komt altijd weer op de mens aan, maar dat knol heeft het goed opgelost
Ja dat dat dier nog zo rustig bleef :roos: zal misschien mede door de koetsier komen.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door ranetje »

Goed paard en een prima koetsier :ok:

Waar zijn die wawa's nou Nanna? :U: :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

BieneMaya schreef: 10 apr 2021 16:26
S@ndr@ schreef: 10 apr 2021 16:23 ja het komt altijd weer op de mens aan, maar dat knol heeft het goed opgelost
Ja dat dat dier nog zo rustig bleef :roos: zal misschien mede door de koetsier komen.
het is geen heethoofdig ras volgens mij..
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Nanna schreef: 10 apr 2021 16:27
BieneMaya schreef: 10 apr 2021 16:24 Maar dan nog kan zo,n beest niet meer terug de maatschappij in als ze zoiets flikken.
Hij kan prima terug. Honderd procent aangelijnd en gemuilkorfd. En bij zien dat het niet gebeurt twee maanden lang je uitkering intrekken. Moet jij eens opletten.
In mijn buurt lopen er al 5 gemuilkorft en die zijn alsnog doodeng.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef: 10 apr 2021 16:28
ranetje schreef: 10 apr 2021 16:26 Waar zijn die wawa's nou Nanna? :U: :tongue:
In de hersenspinsel van de pitbulladepten. Iedere keer als zo'n krokodil brokken maakt en er slachtoffers vallen wordt er als één man gegild datte de sjiwawas het ook doene :roll:
Moet kunnen bij zo'n stevig paard toch? :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door Nakisha »

En wat staat er alweer in de reacties?

''Melinda Funk
My 2 big dogs on leash were walking on the road when 2 very small dogs came running out of their yard up on my dogs barking like crazy thinking they were tough. My dogs are trained not to react, all it would of taken was for them to turn their heads to take 1 bite of those lil yappy dogs to be severely hurt, while the owners were laughing thinking it's cute. They wouldn't think it's cute if it had of been in the reverse and my dogs running up!!!''

Ja hoor, daar ZIJN ze weer.

Ik hoop dat het paard er goed vanaf kwam, die is absoluut gewond geraakt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door Nakisha »

En de followup;



Laatst gewijzigd door Nakisha op 10 apr 2021 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef: 10 apr 2021 16:27
BieneMaya schreef: 10 apr 2021 16:24 Maar dan nog kan zo,n beest niet meer terug de maatschappij in als ze zoiets flikken.
Hij kan prima terug. Honderd procent aangelijnd en gemuilkorfd. En bij zien dat het niet gebeurt twee maanden lang je uitkering intrekken. Moet jij eens opletten.
Ik denk dat hij toch erger gewond was dan wij kunnen zien. Die hond die op het eind aan de lijn zit was niet de hond die dat paard aanviel, want die hond aan de lijn miste de bruine vlekken op zijn kont. Volgens mij werd er een hemd gebracht naar die vrouw en werd dat hemd om die hond heen geslagen, zal wel flink gewond zijn geweest.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De hond werd inslapen vanwege combinatie van zijn gedrag en verwondingen, las ik in de commentaren
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nakisha schreef: 10 apr 2021 17:32 Ja hoor, daar ZIJN ze weer.
:wink: Heb je er hier ook genoeg van, tot doodbijten en vingerwijzen aan toe en dan nog te pas en te onpas zeuren over kleine hondjes.
Je zou er bijna om lachen, zo stupide.

:19: Een klein hondje dat gillend in een grote vliegt is eng ja. Ik heb het ook wel eens gehad.
Als dat keer op keer gebeurt, je hond reactief is en je hem niet onder controle hebt, pas je je maar even lekker aan :zwaai
Arme hond ook, die daar steeds aan blootgesteld wordt omdat de baas wat te bewijzen heeft.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Die hond is al een kasplant, hij weet het alleen zelf nog niet.
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door kipo »

Nakisha schreef:En wat staat er alweer in de reacties?

''Melinda Funk
My 2 big dogs on leash were walking on the road when 2 very small dogs came running out of their yard up on my dogs barking like crazy thinking they were tough. My dogs are trained not to react, all it would of taken was for them to turn their heads to take 1 bite of those lil yappy dogs to be severely hurt, while the owners were laughing thinking it's cute. They wouldn't think it's cute if it had of been in the reverse and my dogs running up!!!''

Ja hoor, daar ZIJN ze weer.

Ik hoop dat het paard er goed vanaf kwam, die is absoluut gewond geraakt.
Ik vind deze eigenlijk helemaal niet erg. Ze zegt alleen maar dat het haar irriteert dat die kleine honden niet gecorrigeerd worden en dat het maar goed is dat haar, grote honden niks terug doen.
Dat snap ik wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door kipo »

Ja okee, da's wel waar. In de context past het niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ja, daar ging 't mij ook om. Er was geen context voor die reactie.

Ik snap trouwens kleine-hondjes eigenaren die hun honden in groters laten vliegen absoluut niet. Ik heb Kyuubi bijna altijd aangelijnd, niet omdat hij niet los kan, maar omdat er gewoon veel groters rondlopen en er verrassend veel zijn die rotervaringen met die kleintjes hebben. Ik wil geen ongelukken. Je wilt je hond toch heel houden?
Afbeelding
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Nakisha schreef: 10 apr 2021 21:35 Ja, daar ging 't mij ook om. Er was geen context voor die reactie.

Ik snap trouwens kleine-hondjes eigenaren die hun honden in groters laten vliegen absoluut niet. Ik heb Kyuubi bijna altijd aangelijnd, niet omdat hij niet los kan, maar omdat er gewoon veel groters rondlopen en er verrassend veel zijn die rotervaringen met die kleintjes hebben. Ik wil geen ongelukken. Je wilt je hond toch heel houden?
Hoe spreek je dat uit? :F:

Ik wil trouwens mijn grote Maya ook heel houden. Hier een aantal kleine enkelbijters die knijteragressief zijn :schrik:
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik geef toe dat ik het filmpje niet bekeken heb. Kan er niet tegen. Hond valt paard aan dat vervolgens een enorme trap geeft waardoor hond bijna het loodje legt?

Soms vraag ik me af of ik de enige ben op het hondenforum die medelijden heeft met honden die bij dit soort oerstomme bazen terecht komen.
Hoe agressief het dier ook is, toch kan ik er niet blij om worden dat die ´kuthond´ is gaan hemelen. Het is gewoon een intrieste situatie voor zowel de hond als het slachtoffer.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door Lothian »

Alfilillo schreef: 10 apr 2021 22:34Soms vraag ik me af of ik de enige ben op het hondenforum die medelijden heeft met honden die bij dit soort oerstomme bazen terecht komen.
Hoe agressief het dier ook is, toch kan ik er niet blij om worden dat die ´kuthond´ is gaan hemelen. Het is gewoon een intrieste situatie voor zowel de hond als het slachtoffer.
Dat heb ik ook hoor. Akelig. Die hond had beter nooit geboren kunnen worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Kells schreef: 10 apr 2021 22:53
Cleva schreef: 10 apr 2021 22:23
Nakisha schreef: 10 apr 2021 21:35 Ja, daar ging 't mij ook om. Er was geen context voor die reactie.

Ik snap trouwens kleine-hondjes eigenaren die hun honden in groters laten vliegen absoluut niet. Ik heb Kyuubi bijna altijd aangelijnd, niet omdat hij niet los kan, maar omdat er gewoon veel groters rondlopen en er verrassend veel zijn die rotervaringen met die kleintjes hebben. Ik wil geen ongelukken. Je wilt je hond toch heel houden?
Dat geldt ook met je pitbul als je het over paarden hebt.
Deze werd toch ook kapotgetrapt?

Mensen die hun honden naar paarden laten lopen zijn sowieso hun hond niet waard.

Ik heb er een keer een achterop gehad en die was op slag dood. Hij had volgens mij niet eens echt kwaad in de zin maar ja, een paard schopt.
Van Mira en Hein weet ik dat ze bescheidenheid voelen. Die hebben beeld op hun eigen kwetsbaarheid en lopen daarom niet naar paarden toe. Echo, moet ik nog zien. Dat is soms best een spinnetje met haar 9 maanden. :80:
Niet dat ze niet lief is maar ze is wel hondsbrutaal.
Als zou blijken dat ze niet bescheiden is dan komt ze in dat soort situaties gewoon niet los.
Als ik ruiters zie aankomen, dan neem ik even een zijpaadje met mijn loslopende honden. Ik ben als de dood dat mijn honden even gaan snuffelen of begroeten. :schrik:
Ik neem niet alleen een zijpad als ik met Maya loop maar zelfs als ik in de auto zit en moet passeren. Als er erg weinig ruimte is stop ik en anders rijd ik stapvoets.
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door Nakisha »

BieneMaya schreef: 10 apr 2021 22:05
Nakisha schreef: 10 apr 2021 21:35 Ja, daar ging 't mij ook om. Er was geen context voor die reactie.

Ik snap trouwens kleine-hondjes eigenaren die hun honden in groters laten vliegen absoluut niet. Ik heb Kyuubi bijna altijd aangelijnd, niet omdat hij niet los kan, maar omdat er gewoon veel groters rondlopen en er verrassend veel zijn die rotervaringen met die kleintjes hebben. Ik wil geen ongelukken. Je wilt je hond toch heel houden?
Hoe spreek je dat uit? :F:

Ik wil trouwens mijn grote Maya ook heel houden. Hier een aantal kleine enkelbijters die knijteragressief zijn :schrik:
Kyuubi word net zo uitgesproken als Cuby van Cuby en de Blizzards. Net als het engelse woord cutie, maar dan dus Cuby.
Lang saai verhaal kort, het is een japans woord en betekend zoveel als 'negen staarten'. Dat paste erg goed bij het vrolijke karakter van dit hondje, maar zijn eerste naam bij zijn vorige eigenaresse was Humpfey. Daar weigerde hij echter naar te luisteren. :LOL: Naar Kyuubi luisterde hij binnen 12 uur al.

En je hebt helemaal gelijk, ik heb ook wel agressieve kleintjes met Rhodi meegemaakt. Nou was Rhodi een lieve wattenbol met hondjes, dus die deed niks tegen ze, maar het lijkt natuurlijk nergens op. En als jou hond het dan niet pikt, ben jij de grote boef.... Ik ben zelf ook wel eens in mijn enkel gebeten door het agressieve kleine buurhondje die ineens naar buiten stoof. Ik snap echt niet dat mensen denken dat dat wel oke is en wel kan, alleen omdat het een klein hondje is.

Kyuubi is een absoluut schatje, mensen zijn vaak verbaasd dat hij niet zo'n ''agressieve keffer'' (hun woorden) is. Maar ik wil ook absoluut niet dat hij met zijn 4,5 kilo even gaat buurten bij een hond die daar misschien niet van gediend is, hij is soms best macho in zijn houding, en dat vind niet elke andere hond leuk.

Cleva schreef: 10 apr 2021 22:23
Nakisha schreef: 10 apr 2021 21:35 Ja, daar ging 't mij ook om. Er was geen context voor die reactie.

Ik snap trouwens kleine-hondjes eigenaren die hun honden in groters laten vliegen absoluut niet. Ik heb Kyuubi bijna altijd aangelijnd, niet omdat hij niet los kan, maar omdat er gewoon veel groters rondlopen en er verrassend veel zijn die rotervaringen met die kleintjes hebben. Ik wil geen ongelukken. Je wilt je hond toch heel houden?
Dat geldt ook met je pitbul als je het over paarden hebt.
Deze werd toch ook kapotgetrapt?

Mensen die hun honden naar paarden laten lopen zijn sowieso hun hond niet waard.

Ik heb er een keer een achterop gehad en die was op slag dood. Hij had volgens mij niet eens echt kwaad in de zin maar ja, een paard schopt.
Van Mira en Hein weet ik dat ze bescheidenheid voelen. Die hebben beeld op hun eigen kwetsbaarheid en lopen daarom niet naar paarden toe. Echo, moet ik nog zien. Dat is soms best een spinnetje met haar 9 maanden. :80:
Niet dat ze niet lief is maar ze is wel hondsbrutaal.
Als zou blijken dat ze niet bescheiden is dan komt ze in dat soort situaties gewoon niet los.
Eens. Ik heb zelf jaren paardgereden en het is gewoon levenslink. Als hondeneigenaar moet je het gewoon absoluut nooit willen. Wat verwachten ze, dat een vluchtdier van dat formaat zich rustig houd als een blaffende of zelfs bijtende hond erop klapt? Intens triest dat dit gebeurde, dat arme paard. Helemaal ingesnoerd, kan amper een kant op. Toch nog erg goed verdedigd...
Vrij veel paarden zijn wel honden gewend, maar een kalme hond die in de stallen die paarden geen blik waardig keurt is heel iets anders dan een loslopende hond die meteen dol word. En als ze meteen beginnen te bijten word elk paard terecht wild.

Het is ook echt weer des pitbulls om er gewoon in te gaan en NIET op te houden. En die vrouw maar gillen dat Tucker op moet houden. Nee dame, Tucker houd niet op. Had Tucker aan de lijn gehouden, zoals daar verplicht was...!
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door gonnie »

Lothian schreef: 10 apr 2021 23:10
Alfilillo schreef: 10 apr 2021 22:34Soms vraag ik me af of ik de enige ben op het hondenforum die medelijden heeft met honden die bij dit soort oerstomme bazen terecht komen.
Hoe agressief het dier ook is, toch kan ik er niet blij om worden dat die ´kuthond´ is gaan hemelen. Het is gewoon een intrieste situatie voor zowel de hond als het slachtoffer.
Dat heb ik ook hoor. Akelig. Die hond had beter nooit geboren kunnen worden.
Vond het ook sneu voor de hond, maar ja, dat paard werd aangevallen. Maar vond het geen leuk gezicht van beide kanten niet. Dat paard bleef nog vrij rustig, maar voor hetzelfde geld was die helemaal in paniek geraakt en was hij er hard vandoor gegaan, wie weet wat er dan allemaal was gebeurd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb heel vaak medegevoel voor dieren die overgeleverd zijn aan de genade van mensen , niet iedereen gaat er zorgvuldig mee om, je kunt er alleen zo weinig aan doen
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een geweldig paard. Op het tweede filmpje waar de eigenaar van het paard aan het woord is belt hij met zo’n klokbel en dan komt dat paard heel rustig aanwandelen vanuit de wei en loopt zijn stal in :I: .
Afbeelding
Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door Pauline »

Ja dat paard is echt cool. Zo hendig als hij het aanpakt met die hond, eerst zo goed als het gaat afweren en dan als-ie de hond achter zich heeft bats. En daarna wel staan trillen van de opwinding maar wel rustig op de plaats blijven staan "zo, het is opgelost".

Die opmerking over kleine hondjes is toch niet zo uit context? Als je een hond hebt die doldwaas een veel groter dier gaat aanvallen, kan het verkeerd met hem aflopen. Dat geldt zowel voor minihondje versus grote hond als voor grote hond versus paard.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Sjiwawas doene het ook!

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Pauline schreef:Ja dat paard is echt cool. Zo hendig als hij het aanpakt met die hond, eerst zo goed als het gaat afweren en dan als-ie de hond achter zich heeft bats. En daarna wel staan trillen van de opwinding maar wel rustig op de plaats blijven staan "zo, het is opgelost".

Die opmerking over kleine hondjes is toch niet zo uit context? Als je een hond hebt die doldwaas een veel groter dier gaat aanvallen, kan het verkeerd met hem aflopen. Dat geldt zowel voor minihondje versus grote hond als voor grote hond versus paard.
Het ging over keffende kleine hondjes, niet eens over bijtende. Dus ja, volledig ongepast in de context. Alsof hondjes die op afstand staan te keffen tegen je hond te vergelijken zijn met een pitbull die een paard aanvalt en verwondt met totaal gebrek aan gevoel voor lijfsbehoud
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”