Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Newfoundlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Kirry
Zeer actief
Berichten: 1555
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:01
Aantal honden: 0

Re: De Newfoundlander

Ongelezen bericht door Kirry »

Nanna schreef: 07 mar 2021 13:50 Moet je nagaan dat dit het beginpunt was....
Afbeelding
Allemachtig! Zou het nooit geraden hebben. :80:
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De Newfoundlander

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik snap ook echt niet wat mensen mooi vinden aan die Amerikanen. Ik vind ze echt lelijk en bovendien kwijlen ze 24/7 :schrik:
In de tijd dat wij onze Newfies hadden waren ze ook al in opkomst helaas. Gelukkig hadden wij 2 Europese beer-types, veel aangenamer om naar te kijken.
Bewust voor gekozen ook natuurlijk.

Sam (van de Goudkust)

Afbeelding

Bandit (van de Goudkust)

Afbeelding


Afbeelding

Amor Bar von Yamagima (vader van beiden)

Afbeelding


Rechts Felicia v.d. Goudkust. Op de foto als beste veteraan teef, naast haar broer beste veteraan reu. (moeder van Sam en oma van Bandit, zij is 13 jaar geworden)

Afbeelding
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: De Newfoundlander

Ongelezen bericht door Emma »

ik vind het vaak maar kwijlbeesten, met een te lange dichte vacht voor ons klimaat.
Ik zie ze altijd hijgen. Ook op deze foto's zie je ze hijgen. Niet allemaal, oké.

Kwa karakter zijn het vaak wel goedzakken.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De Newfoundlander

Ongelezen bericht door GrethavW »

Emma schreef: 08 mar 2021 13:19 ik vind het vaak maar kwijlbeesten, met een te lange dichte vacht voor ons klimaat.
Ik zie ze altijd hijgen. Ook op deze foto's zie je ze hijgen. Niet allemaal, oké.

Kwa karakter zijn het vaak wel goedzakken.
Dan kun je wel heel wat rassen schrappen als je vindt dat hun vacht te dik is voor ons klimaat. :roll:
En veel van die rassen hebben en vacht die veel dikker is dan die van een Newfoundlander. (Akita, Kees, enz..)
De luie sjokkers komt 9 van de 10x door de eigenaren zelf. Het zijn qua karakter echte dogachtigen, ze kunnen enorm koppig zijn als ze ergens geen zin in hebben.
Gaan je daar in mee, dan krijg je inderdaad een hond die niet vooruit te trappen is. En veel eigenaren vinden het wel lekker dat hun hond niet zo ver wil lopen, mooi makkelijk.
Die van mij en ook al hun nestbroers en zusjes waren allemaal goed actief. Wandelden flinke einden en vlogen door het park.
Kwijlen doen die overdreven types met teveel lip. Als een Europees type kwijlt, heb je hem te vaak lekkers toegestopt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De Newfoundlander

Ongelezen bericht door GrethavW »

Nanna schreef: 08 mar 2021 22:14 Die van mij vloog mee naast de fiets als ie mocht zwemmen op de ijsbaan. Hij heeft zelfs een konijn gevangen in het bos😂
Heeft nooit gekwijld.
Hij wilde altijd wel buiten liggen in zijn zelfgegraven hol onder een struik. Binnen bij de cv vond ie maar niks.
Precies. Mensen hebben een totaal verkeerd beeld van het ras. Ik had ze ook naast de fiets.
Ze lagen bij mij wel binnen, maar op de pluizen of voor een deur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: De Newfoundlander

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ga maar eens kijken bij het waterwerk.
Het ligt echt aan de baas. 9 van de 10 zijn ook veel te zwaar. Kunnen ze trots vertellen dat Bello wel 80 kilo weegt :schrik:
Mooi man, dat is 20 kilo te zwaar.
Afbeelding
Bello123
Vaste gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 mar 2019 21:23

Re: De Newfoundlander

Ongelezen bericht door Bello123 »

Het Amerikaanse type is inderdaad lelijk, het Europese type (wat hier ouderwetse type wordt genoemd) niet. Hele korte snuit, met extreme hanglippen en extra kwijl tot gevolg, hangogen en een rare bolhoedkop op een groot lijf, vreselijk. Ook voor de hond. Op shows zie je tegenwoordig alleen nog maar Amerikaanse types, heel jammer. Qua karakter super, maar met de dikke doorgefokte vachten hoef ik ze niet.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”