Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kooiker x Wocker

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door Persistence »

Mooi, dan wordt het karakter van de kooiker hopelijk ook wat gezelliger.
Gebruikersavatar
K@ren
Actief
Berichten: 227
Lid geworden op: 26 jan 2008 10:28
Contacteer:

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door K@ren »

Nanna schreef: 10 feb 2021 19:00 'More outcrossing news from Finland! Finnish Kooikerhond club announces, that they have now green light from both their own club, Finnish KC and also the breed club of country of origin, Netherlands for a crossbreeding project to get more diversity to this rare breed.
First cross is planned to happen this spring. Some suitable bitches have already been selected as potential dam, and the sire is going to be a working bred English Cocker Spaniel (aka "Wocker"). Two potential studs have been selected, if I got all the discussion (not behind that link) correct.
Other possible breeds for next crossbreedings are being discussed."

:cheer: Finland heeft ook het licht gezien.
Wat is de bron hiervan?
Groetjes,
Karen

Afbeelding
Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
Gebruikersavatar
GoldenGizmo
Zeer actief
Berichten: 2054
Lid geworden op: 07 nov 2014 15:23
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Nanna schreef: 10 feb 2021 20:17
Cleva schreef: 10 feb 2021 20:02 Als het je eigen bijtkreng is kan ik er wel om lachen. Moet je maar met je poten van mijn hond afblijven.
Nou. Er loopt hier een mevrouw met een leuke Griekse kruisinghond. Jofele hond.
Daarvoor had ze een Kooiker en die moest de bench in als er bezoek of kleinkinderen kwamen. Die beet meteen. Ze was blij dat ie dood was :LOL:
Ik ben de eerste die een éénbaashond waardeert maar rücksichtlos van je af bijten heb ik nooit gewaardeerd.
Ik verbaas me vaak een beetje als ik hier over kooikers lees, blijkbaar zijn de kooikers die ik ken geen echte, want dit soort omschrijvingen herken ik niet. Een paar jaar geleden heb ik een tijdje een kooiker van een kennis van de hondenclub uitgelaten omdat de baas dat tijdelijk zelf niet kon. Die hond is een schat van een beest (voor mij in ieder geval, evenals alle mensen op de club, en de honden die samen met hem trainen), en Gizmo's vriendje. Ik weet dat er wel een paar honden zijn waar hij niet goed mee overweg kan, maar wie heeft dat niet? Bij ons op de club trainden toen nog twee andere kooikers, eigenaren waren familie (schoonmoeder/schoondochter). Hondje van schoondochter was niet leuk met de meeste honden, maar met mensen is daar voor zo ver ik weet geen probleem mee. Hondje van schoonmoeder gaat in het gedrag van z'n vriendje mee, maar als je die alleen tegenkomt is dat gewoon een vriendelijk hondje (ook naar Gizmo toe). En waar ik nu woon, woont een paar deuren verderop ook een kooiker (samen met een teckel). Kan zich prima fatsoenlijk gedragen, en toen ik ze een keer zonder Gizmo tegenkwam, kwam die ook naar mij toe om te snuffelen en liet zich ook gewoon aanhalen. Als ik Gizmo bij heb, negeert hij gewoon.

Dus ja, in mijn ervaring zijn het geen allemansviendjes, maar zo volledig onvriendelijk naar alles en iedereen die niet 'eigen' is als ik hier soms lees dat zie ik toch ook niet. :U:
Gebruikersavatar
K@ren
Actief
Berichten: 227
Lid geworden op: 26 jan 2008 10:28
Contacteer:

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door K@ren »

Nanna schreef: 11 feb 2021 13:22
K@ren schreef: 11 feb 2021 11:57
Wat is de bron hiervan?
Suomen Kooikerhondje Ry, op Facebook.
Aha, Facebook, kon het al niet op hun website vinden. Bedankt!
Groetjes,
Karen

Afbeelding
Myrthe *22-03-00 +30-11-07
Kenya *06-10-03 +20-10-19
Kuno *03-05-08
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door kooi »

GoldenGizmo schreef: 11 feb 2021 12:30
Nanna schreef: 10 feb 2021 20:17
Cleva schreef: 10 feb 2021 20:02 Als het je eigen bijtkreng is kan ik er wel om lachen. Moet je maar met je poten van mijn hond afblijven.
Nou. Er loopt hier een mevrouw met een leuke Griekse kruisinghond. Jofele hond.
Daarvoor had ze een Kooiker en die moest de bench in als er bezoek of kleinkinderen kwamen. Die beet meteen. Ze was blij dat ie dood was :LOL:
Ik ben de eerste die een éénbaashond waardeert maar rücksichtlos van je af bijten heb ik nooit gewaardeerd.
Ik verbaas me vaak een beetje als ik hier over kooikers lees, blijkbaar zijn de kooikers die ik ken geen echte, want dit soort omschrijvingen herken ik niet.
Dus ja, in mijn ervaring zijn het geen allemansviendjes, maar zo volledig onvriendelijk naar alles en iedereen die niet 'eigen' is als ik hier soms lees dat zie ik toch ook niet. :U:
Ik ook niet.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef: 11 feb 2021 15:13 Ik wel. Er lopen er nu nog twee maar er hebben er een stuk of vier, vijf gelopen. En de ene nog meer kortaangebonden dan de ander. Ik vond en vind het vervelende snauwers. Maar misschien ligt het ook aan de opvoeding hoor.
Ik ken er ook een aantal zijdelings, die allemaal door de eigenaren worden omschreven als niet sociaal/lief/snauwerig/bijterig.

Suzanne
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik denk echt dat het, zoals meestal, aan de eigenaren ligt, die vallen op een schattig bruin wit hondje met oorbellen maar het zijn hartstikke sportieve en pittige hondjes en als dat teveel op bank moet liggen, tja :19:
En gewoon opvoeding, daarnaast zijn het gewoon geen allemansvrienden over het algemeen, volgens mij.

Ik ken ook vooral hele leuke Kooikers.
En er zijn zoveel honden die niet door een vreemde geaaid willen worden.
Laat voor mij die Cocker erdoor maar weg.
Ik persoonlijk vind ze prima zo. Kan me alvast niet voorstellen dat het er leuker op wordt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door Crescent »

Cleva schreef: 10 feb 2021 20:02 Als het je eigen bijtkreng is kan ik er wel om lachen. Moet je maar met je poten van mijn hond afblijven.
Die kutkooikers schieten er alvast niks mee op. Hun functie als werkhond is overigens zo goed als verschwunden, dus beter doe je dan aardig.

Dat gezegd hebbende moet de eerste Nederlandse rashond die mij bevalt nog komen. Als ze niet loco zijn, dan zijn ze wel schaars.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door Crescent »

Cleva schreef: 11 feb 2021 21:54
Crescent schreef: 11 feb 2021 19:31 Dat gezegd hebbende moet de eerste Nederlandse rashond die mij bevalt nog komen. Als ze niet loco zijn, dan zijn ze wel schaars.
Smouzen en Markiesjes zie ik toch wel graag, hoor.

Maar nee, ik vind niet dat alle rashonden pagepuppies hoeven te worden.
Daar zijn er al genoeg van en ik vind sowieso dat er nog steeds bizar hoge eisen gesteld worden aan hoeveel honden moeten pikken. Iedereen denkt maar recht te hebben op een disneybejegening.
Een hond hoeft niks te pikken. Maar dan kunnen ze het nog wel laten afglijden. Ik vind trouwens alle NL rassen heel erg mooi.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door ranetje »

GoldenGizmo schreef: 11 feb 2021 12:30 Ik verbaas me vaak een beetje als ik hier over kooikers lees, blijkbaar zijn de kooikers die ik ken geen echte, want dit soort omschrijvingen herken ik niet. Een paar jaar geleden heb ik een tijdje een kooiker van een kennis van de hondenclub uitgelaten omdat de baas dat tijdelijk zelf niet kon. Die hond is een schat van een beest (voor mij in ieder geval, evenals alle mensen op de club, en de honden die samen met hem trainen), en Gizmo's vriendje. Ik weet dat er wel een paar honden zijn waar hij niet goed mee overweg kan, maar wie heeft dat niet? Bij ons op de club trainden toen nog twee andere kooikers, eigenaren waren familie (schoonmoeder/schoondochter). Hondje van schoondochter was niet leuk met de meeste honden, maar met mensen is daar voor zo ver ik weet geen probleem mee. Hondje van schoonmoeder gaat in het gedrag van z'n vriendje mee, maar als je die alleen tegenkomt is dat gewoon een vriendelijk hondje (ook naar Gizmo toe). En waar ik nu woon, woont een paar deuren verderop ook een kooiker (samen met een teckel). Kan zich prima fatsoenlijk gedragen, en toen ik ze een keer zonder Gizmo tegenkwam, kwam die ook naar mij toe om te snuffelen en liet zich ook gewoon aanhalen. Als ik Gizmo bij heb, negeert hij gewoon.

Dus ja, in mijn ervaring zijn het geen allemansviendjes, maar zo volledig onvriendelijk naar alles en iedereen die niet 'eigen' is als ik hier soms lees dat zie ik toch ook niet. :U:
het zijn inderdaad doorgaans geen allemansvriendjes, maar de Kooikers die ik heb gekend waren best te pruimen.

Sinds kort woont er hier in het dorp een herplaatser van 4 jaar (bazin overleden) die ik zeker heel prima vind.
Niet met elke reu een geweldige combi, maar verder met de meeste honden prima.
Hij komt me zelfs gedag zeggen als hij in de gaten heeft (goeie neus :8): ) dat wij ook in het bos zijn.
Heel mooi hondje ook nog al heeft hij volgens de kenners wat te veel zwart :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Lin-C
Zeer actief
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 nov 2009 13:09
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik ken ook vooral chagrijnige kooikers, de kooiker van mijn oom en tante is er ook zo een. Maar ik moet zeggen dat ik vorige maand in losloopgebied twee mooie echt leuke ben tegengekomen. Dus ze zullen er vast zijn maar het algemene beeld is nou niet dat het gezelligerds zijn. Ikzelf hou wel van een beetje gereserveerde honden hoor maar chagrijnig is weer wat anders.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door sirene »

Chagrijnig is één maar dat debiele vrolijke van veel spanielachtigen is het andere uiterste hoor. Dat hysterische kruiperige gekrioel om je heen :schrik:
Ik ken je niet eens! Die zijn nog blij onder narcose.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Kooiker x Wocker

Ongelezen bericht door DeDiana »

sirene schreef: 13 feb 2021 17:40 Chagrijnig is één maar dat debiele vrolijke van veel spanielachtigen is het andere uiterste hoor. Dat hysterische kruiperige gekrioel om je heen :schrik:
Ik ken je niet eens! Die zijn nog blij onder narcose.
Hahaha, jij hebt exact dezelfde allergie als ik :LOL:

Ik kende in Nederland trouwens wel leuke kooikers bij mij in de buurt. Een stelletje van reu en teef, die waren heel neutraal en Mila kon het er altijd heel goed mee vinden. En een jong reutje, dat was gewoon een leuke jonge hond, misschien een beetje gereserveerd naar mensen (niet naar andere honden), maar zeker niet onvriendelijk. Ik kwam honderd keer liever die kooikers tegen dan allerhande losgeslagen projectielen met dikke platen voor hun kop.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”