Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border Collie pup, welke fokker?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Leonyr
Vaste gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:10
Aantal honden: 1
Locatie: Friesland
Contacteer:

Border Collie pup, welke fokker?

Ongelezen bericht door Leonyr »

Ha allen,

Na het verdrietige verlies van haar grootste maatje Mitch is mijn moeder zich langzamerhand aan het oriënteren op een nieuw pupje. In de 35 jaar dat ze honden heeft gehad heeft ze uiteindelijk haar hart helemaal verloren aan het karakter, de drive en de will-to-please van de Border Collie. Maar nu rijst de vraag: Waar komt het pupje vandaan?

We hebben zelf al een duik genomen in diverse lijsten van Nederlandse (erkende) fokkers en hebben zodoende ook al enkele websites bekeken, maar het voelt ergens wel als een bos met veel bomen... We merken dat we behoefte hebben aan persoonlijke aanbevelingen, richtingaanwijzers misschien, om onze prille zoektocht wat sturing bij te brengen.

Karakter, gezondheid en een stabiele basis vanuit de fokker staat voor mijn moeder absoluut voorop, maar als ze een voorkeur uitspreekt dan is dat toch wel de (half)langhaar.
Wat betreft karakter: Met Mitch was ze makkelijk 3 tot 3,5 uur actief toegewijd bezig: Fietsen, wandelen, spellen spelen, puzzels oplossen, treiball... Voor de rest van de tijd gold: waar zij was, was Mitch. Hij ging echt overal mee naartoe. Ze is dus m.a.w. op zoek naar een werklustig maatje.

Haast heeft ze overigens niet, ze neemt graag de tijd om een fokker te ontmoeten die goed aanvoelt. Daarnaast voelt het nu sowieso nog te vroeg. Het liefste zou ze het pupje zo eind (vroege herfst / winter ) 2021 willen verwelkomen.

Kunnen jullie ons misschien helpen aan de eerder genoemde aanbevelingen en / of richtingaanwijzers?

Misschien nog handig om te melden: We hebben al een paar fokkers per mail benaderd, maar hebben hier nog geen reactie op ontvangen.

Alvast bedankt!

Leonie
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Border Collie pup, welke fokker?

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik weet niet of je al contact hebt gehad met deze fokker https://www.bordercollies.nl/
Ze fokt leuke werklustige honden, Machie hier op het forum heeft vorig jaar een pup daar gekocht.
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Berichten: 2476
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:29
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4
Locatie: Limburg

Re: Border Collie pup, welke fokker?

Ongelezen bericht door Odi »

Wil ze een show- of een werklijn?
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Border Collie pup, welke fokker?

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn bordercollie komt bij www.bordercollies.nl weg. Mij kroaat trouwens ook ;) Ik vind dat ze op een fijne manier gefokt zijn en een super start hebben meegekregen. Ook de gezondheid wordt goed in de gaten gehouden. Het zijn allemaal sportlijnen. Echter weet ik ook dat Danielle momenteel enorm veel aanvragen voor pups krijgt...
Odi
Zeer actief
Berichten: 2476
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:29
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4
Locatie: Limburg

Re: Border Collie pup, welke fokker?

Ongelezen bericht door Odi »

Machie schreef: 05 feb 2021 08:58 Mijn bordercollie komt bij www.bordercollies.nl weg. Mij kroaat trouwens ook ;) Ik vind dat ze op een fijne manier gefokt zijn en een super start hebben meegekregen. Ook de gezondheid wordt goed in de gaten gehouden. Het zijn allemaal sportlijnen. Echter weet ik ook dat Danielle momenteel enorm veel aanvragen voor pups krijgt...
Ja, pups bij een hele goede fokker zijn niet aan te slepen.
Maar ik zou gewoon op de wachtlijst gaan, als dat kan.
Ik wacht liever 2 jaar op een goed gefokte pup, dan dat ik snel een pup wil.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Leonyr
Vaste gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:10
Aantal honden: 1
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Border Collie pup, welke fokker?

Ongelezen bericht door Leonyr »

Bedankt allemaal voor het meedenken!

We hadden inderdaad al gekeken naar NOYTCB en een mail gestuurd met enkele aanvullende vragen. We hadden al het vermoeden dat ze het erg druk zou hebben, dus we zijn er verder nog niet achteraan gegaan. (Is ook nog niet zo lang geleden)

We hebben al met een schuin oog gekeken naar België, maar we struikelen toch wel over de latere leeftijd waarop je een pup uit het buitenland op kan halen. Dus de voorkeur van mijn moeder ligt wat dat betreft in Nederland.



Overigens staat ze nu, dankzij een doorverwijzing, in contact met een fokker die goed aanvoelt.
Odi
Zeer actief
Berichten: 2476
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:29
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4
Locatie: Limburg

Re: Border Collie pup, welke fokker?

Ongelezen bericht door Odi »

Leonyr schreef: 06 feb 2021 08:30 Bedankt allemaal voor het meedenken!

We hadden inderdaad al gekeken naar NOYTCB en een mail gestuurd met enkele aanvullende vragen. We hadden al het vermoeden dat ze het erg druk zou hebben, dus we zijn er verder nog niet achteraan gegaan. (Is ook nog niet zo lang geleden)

We hebben al met een schuin oog gekeken naar België, maar we struikelen toch wel over de latere leeftijd waarop je een pup uit het buitenland op kan halen. Dus de voorkeur van mijn moeder ligt wat dat betreft in Nederland.



Overigens staat ze nu, dankzij een doorverwijzing, in contact met een fokker die goed aanvoelt.
Kijk goed naar lijnen waar geen epilepsie voorkomt, zo ver je ze nog kunt vinden.
Bij mij is gezondheid echt het allerbelangrijkste
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Border Collie pup, welke fokker?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Misschien 's kijken bij de Robrensis-kennel? Al weet ik niet of er nestjes op de planning staan. Ze fokt ook shelties; onze Milan komt er vandaan.

Suzanne
Gebruikersavatar
Eilfy
Zeer actief
Berichten: 4464
Lid geworden op: 15 sep 2012 11:31
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Border Collie pup, welke fokker?

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik heb net als Machie een pup bij Danielle vandaan. Prima fokker, fokt sporthonden maar dat zit zo te lezen wel goed. Ze krijgt veel, heel veel, aanvragen maar ik weet ook dat 90% zo niet meer afgewezen wordt vanwege niet geschikt. Dus ik zou je niet kansloos achten gezien je verhaal.

Ik weet niet welke fokker je nu op het oog hebt maar er zijn er een aantal waar je heel ver vandaan moet blijven...

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”