Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote lobbes

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

katerke
Zeer actief
Berichten: 4579
Lid geworden op: 04 sep 2013 10:09
Aantal honden: 6

Re: Grote lobbes

Ongelezen bericht door katerke »

Ik heb een engelse mastiff . Dat is echt een lobbes . Kan met alles en iedereen . Leeft hier tss 5 kleine honden. IS wel een blijvende puber gebleven qua gedrag. Ik weet dat daar ook hele ongezonde honden tussen zitten maar ken er verschillenden die 10 jaar of ouder zijn of zijn geworden. Moet je geluk mee hebben he. Mijn volgende grote hond wordt weer een mastiff maar ja wacht er al 4 bijn a5 jaar op . WIl maar een hond van een bepaalde fokker. Zij gaat een outcross doen en heeft er al 1 gedaan . Hele leuke grote honden
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Grote lobbes

Ongelezen bericht door Barkley »

Nanna schreef: 16 dec 2020 12:10
alinelaila schreef: 16 dec 2020 12:04 Dit is qua leeftijd natuurlijk een uitzondering, want de meeste halen dit niet. Maar kijk nou, een newf van 12 jaar :I:

https://www.dierenbescherming.nl/dieren ... aXPGjQ-_y4
De mijne is probleemloos elf geworden. Was altijd een sportieve hond. Heeft zelfs een keer een konijn gevangen in het bos en rende vrolijk mee naast de fiets.
Maar ik vrees dat dat type niet meer bestaat. Tegenwoordig hebben ze allemaal van die lelijke Amerikaanse lymfatische hangbekken. En zijn het van die sjokzakken.
agh :I: het duurt nog even voordat ik een ander huis heb zonder trap - anders had ze hier probleemloos haar laatste dagen kunnen doorbrengen
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Grote lobbes

Ongelezen bericht door tycha »

Geen idee hoe de gezondheid is, maar is de Grote zwitser niet iets? Er lopen er hier 3 in het dorp, en ik vind het wat ik er van mee maak best leuke honden. Op een ervan is Triss hevig verliefd, en ze moet hem dan ook altijd even gedag zeggen, waarop zij door hem straal genegeerd wordt.
Afbeelding
Groetjes Marja
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Grote lobbes

Ongelezen bericht door laeken »

tycha schreef: 16 dec 2020 13:25 Geen idee hoe de gezondheid is, maar is de Grote zwitser niet iets? Er lopen er hier 3 in het dorp, en ik vind het wat ik er van mee maak best leuke honden. Op een ervan is Triss hevig verliefd, en ze moet hem dan ook altijd even gedag zeggen, waarop zij door hem straal genegeerd wordt.
Dat is hier in Duitsland ook enorm modieus. Een grote Zwitser. Ik ken er een die met muilkorf loopt en elke hond grijpt. Die loopt er al een paar jaar en heeft puik gangwerk en een goede bouw. Dan nog een paar die je vanaf pup ziet wankelen. Daarna als puber ziet waggelen met hele vreemde achterpoten en dan zijn ze er niet meer. Dat zijn echt wrakken als je het mij vraagt. Met achterhanden om te janken. Een stijle gammele bende.

Maar misschien valt het mee als je de juiste fokker kan vinden.
Afbeelding
Saba
Zeer actief
Berichten: 520
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:13

Re: Grote lobbes

Ongelezen bericht door Saba »

Ik heb een Grote Zwitser gekend die in redelijk goede gezondheid elf jaar is geworden. Helaas kreeg hij op het laatst steeds maagtorsies, en dat is hem uiteindelijk fataal geworden. Deze hond was door z'n eigenaar als pup letterlijk van een berg gehaald in de Heimat. ;) Was qua karakter zonder meer een lieverd.
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Grote lobbes

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik vind de gemiddelde Grote zwitser ook niet echt een lobbes moet ik zeggen, zit volgens mij redelijk wat pit in?
katerke
Zeer actief
Berichten: 4579
Lid geworden op: 04 sep 2013 10:09
Aantal honden: 6

Re: Grote lobbes

Ongelezen bericht door katerke »

Hoe zit het met de Sint Bernard zijn dat ook van die ongezonde honden? Waarschijnlijk wel want je ziet ze niet meer zoveel. Of beter gezegd ik zie ze niet
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Grote lobbes

Ongelezen bericht door tycha »

sbientje schreef: 16 dec 2020 16:23 Ik vind de gemiddelde Grote zwitser ook niet echt een lobbes moet ik zeggen, zit volgens mij redelijk wat pit in?
Nou, de drie die ik ken, kennen maar 1 versnelling, en dat is sloffen. Zijn alle drie echt heel sociaal. Maar goed, ik ken ze verder niet, kan wel zijn dat dit uitzonderingen zijn :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Saba
Zeer actief
Berichten: 520
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:13

Re: Grote lobbes

Ongelezen bericht door Saba »

Ja, ik ken ze eigenlijk ook als vooral lief. Misschien een tikje eigenzinnig maar dat vind ik wat anders dan pittig. De kleinere sennenhonden vind ik over het algemeen wel draken.
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Grote lobbes

Ongelezen bericht door sbientje »

Hmm okee, ik ken er ook niet veel hoor, misschien zit ik er totaal naast :) Kan zomaar!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”