Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hulp ras gezocht voor vriend

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door blondie »

Hebben ze zich wel bedacht dat ook deze hond wellicht meer aanhankelijk kan worden naar jouw dochter?
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door laeken »

Die nieuwe hond doet de rest na en leert meteen vanaf dag één dat het allemaal om je dochter draait. Ik zou me richten op de Hollandse herder. Als hij daar iets mee gaat doen alleen heeft hij de meeste kans op een eigen hond. Die zijn wel over te halen om zich te richten op de baas die de gaafste avonturen met ze wil beleven. Een nieuwe pup rent vanaf dag 1 met de rest mee naar je dochter en ziet meteen wie het centrum van haar universum moet gaan worden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door laeken »

Die nieuwe hond doet de rest na en leert meteen vanaf dag één dat het allemaal om je dochter draait. Ik zou me richten op de Hollandse herder. Als hij daar iets mee gaat doen alleen heeft hij de meeste kans op een eigen hond. Die zijn wel over te halen om zich te richten op de baas die de gaafste avonturen met ze wil beleven. Een nieuwe pup rent vanaf dag 1 met de rest mee naar je dochter en ziet meteen wie het centrum van haar universum moet gaan worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door lucie »

Greyhound (bij gebrek aan Hongaarse windhonden). Mijn Maverick is geen watje, daar heb ik bewust een Beauceron bij gezet :mrgreen: . Je kan er prima mee wandelen, maar stelt verder weinig eisen. Rustiger komen ze niet en perfect met kinderen. Tuin niet eens nodig en zeer kort haar.

Wat Blondie zegt is wel waar. Mijn honden hangen allemaal het meest aan mij hoewel Maverick echt de hond van mijn man is. Ik heb zelf niet zo'n klik met hem. Maar uiteindelijk gaat Maverick altijd voor de roedel en die is nu eenmaal bij/met mij. Uiteindelijk is een windhond altijd wel wat onafhankelijker, dus ook daarom denk ik een goede keus (beter dan een herder-achtige)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zeg een leuke labrador of zo.. is best stevig en gaat niet zomaar stuk..
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef: 07 dec 2020 18:19
S@ndr@ schreef: 07 dec 2020 17:48 ik zeg een leuke labrador of zo.. is best stevig en gaat niet zomaar stuk..
Volgens mij is een Lab niet echt ‘rustig’. Boerser en lomper dan dat komen ze haast niet :LOL:
als een labje lekker aan zijn trekken komt met spelen en wandelen heb je er in huis geen kind meer aan, t is net een gewone hond.. ik zie het wel passen
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Een tweede herder dan waar hij intensief mee gaat trainen? Anders gaat elke nieuwe hond ook naar je dochter trekken denk ik...
Het is dat ik intensief met Donner train, maar als ik weg ben zijn alle honden kindjes van m'n moeder haha
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door pioenroos »

Wetterhoun?
Volgens mij heb ik Marjoleine wel eens zien schrijven dat ze meestal aan 1 persoon het meest hangen en dat je dat als pup al kan zien. Moet de hond niet alsnog van voorkeur veranderen maar als vriend cursussen doet en regelmatig er samen op uit voor leuke dingen zal dat wel lukken inderdaad.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door Persistence »

Beagle...? Of wilt hi) toch liever ook iets herderachtigs wat luistert als je het roept?
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Boutje schreef:
pioenroos schreef: 07 dec 2020 19:07 Wetterhoun?
Volgens mij heb ik Marjoleine wel eens zien schrijven dat ze meestal aan 1 persoon het meest hangen en dat je dat als pup al kan zien. Moet de hond niet alsnog van voorkeur veranderen maar als vriend cursussen doet en regelmatig er samen op uit voor leuke dingen zal dat wel lukken inderdaad.
Karakter wel, maar ze willen absoluut korthaar, geen zin in vachtverzorging (haar shelties deed ik vroeger en de jongste ze nu om de paar maand naar trimsalon)
Wat voor vacht onderhoud geeft een intacte wetter dan?
De vacht van een Wetterhoun behoort ietwat vettig te zijn en de verzorging ervan is minimaal. De vacht kent tweemaal per jaar een ruiperiode. Tussendoor is teveel kammen af te raden, omdat dit extra verharing kan stimuleren. Wassen met shampoo dient zoveel mogelijk te worden voorkomen. Als de hond wordt bejaagd is het helemaal niet verstandig de hond te wassen. Wassen tast de vetlaag van de ondervacht aan waardoor de hond na het zwemmen te langzaam opdroogt.
Bron: https://www.houdenvanhonden.nl/hondenra ... etterhoun/
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Heel voorzichtig zeg ik Boxer? Omdat hij nu aan de Duitse dog denkt?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

https://helpeenhond.nl/tappancs/

Is nog in Roemenië, maar wel een pup. Ik heb nog een filmpje van haar met een peuter. Ze is bijzonder lief voor de peuter. Ik kan je het filmpje doorsturen.
Ze lijkt wel het type wat ze zoeken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Johnny Jones op 08 dec 2020 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door blondie »

lucie schreef: 07 dec 2020 17:46

Wat Blondie zegt is wel waar. Mijn honden hangen allemaal het meest aan mij hoewel Maverick echt de hond van mijn man is. Ik heb zelf niet zo'n klik met hem. Maar uiteindelijk gaat Maverick altijd voor de roedel en die is nu eenmaal bij/met mij. Uiteindelijk is een windhond altijd wel wat onafhankelijker, dus ook daarom denk ik een goede keus (beter dan een herder-achtige)
Dat zei ik niet, ik gaf alleen aan dat er rekening mee gehouden moet worden dat deze nieuwe hond ook naar de vrouw des huizes gaat trekken.
Ik doelde eigenlijk ook niet op de groepsdynamiek zoals Laeken en jij nu aan stippen.
En de reactie van Boutje, of de gedachte dat als 1 persoon zich volledig richt op de nieuwe hond en dingen aanleert en veel mee onderneemt dat deze hond dan wel automatisch trekt naar de man des huizes, daar doelde ik eigenlijk op. Want dat is gewoonweg geen vast uitgangspunt, vind ik en heb ik ook zo ervaren.

Toen ik alleen woonde was het heel helder, ik was nummer 1. Mensen erbuiten luisterde 1 hond prima naar (de andere teef had daar wat moeite mee) maar als ik in beeld was werd er altijd naar mij gekeken als iemand anders wat van ze verwachtte. Dat zat er gewoon in.
Toen mijn vriend in beeld kwam, zag ik dat mijn teefje heel sterk naar hem toe trok. De reu niet, die was echt twee handen op een buik met mij, daar kwam ook echt niets en niemand tussen.
Toen mijn vriend bij mij kwam wonen met zijn hond, was dat in het begin wat lastig, zijn hond was toch wat anders opgevoed dan dat ik zelf met mijn honden gewend was.
Toch trok ze op een bepaald moment naar mij. Gelukkig kon mijn vriend dat zonder "jaloezie" accepteren, het was ook zeker nog steeds zijn meisje, maar je merkte gewoon dat bij bepaalde dingen ze echt contact met mij zocht, of mij opzocht. Het werd naarmate ze ouder werd soms ook wel lullig. Was hij al een kwartier thuis, dan kwam ze niet. Maar als ik dan binnenstapte dan kwam ze ineens naar beneden huppelen om mij te begroeten. Dat soort kleine dingetjes die je dan opvallen. En absoluut niet dat ik meer met ze wandelde of dat ik alleen het voer gaf of zo. Dat is bij ons redelijk in balans, mijn vriend loopt eigenlijk nog meer met de honden dan ik. En hij is eerder van een snoepje of een snackje geven dan ik, dus daar ligt het ook niet aan.

De klik die je onderling krijgt of hebt maakt dat honden naar je toe trekken is mijn idee. Hoe honden dat zelf bepalen en ervaren is een tweede. Maar misschien net als bij mensen, met de een klikt het soms net wat beter dan met een ander. Karakters die matchen zijn daarin ook vaak doorslaggevend.
Bluf mijn teefje was van de lol en gaan met die banaan. Mijn vriend was de perfecte match, terwijl Jol juist wat meer baat (achteraf) leek te hebben aan wat meer begrenzing en iemand die leiding nam. Dat maakte denk ik dat zij wat meer naar mij toe ging trekken en steun kwam zoeken bij mij, ipv of zelf weggaan of naar mijn vriend gaan die meer de neiging heeft om te gaan pamperen. En dat bedoel ik niet negatief.

Dat bedoelde ik meer met mijn opmerking. Als de dochter van boutje nu eenmaal een persoon is met een sterk karakter waar honden zich prettig bij voelen. Dan is de kans groot dat ook een nieuwe hond dat zo ervaart, los van wat de partner allemaal met de hond gaat ondernemen. Je woont nu eenmaal met zijn allen in 1 huis, en dieren kun je niet sturen.

Zie dat nu zelfs met onze kittens. Eentje trekt enorm naar mijn vriend, zodra hij thuiskomt is ze enorm aanhankelijk naar hem toe. De ander heeft een totaal ander karakter, beetje moeilijk ook. Maar daar kan ik weer van alles mee doen :19:
Gebruikersavatar
Charlie
Zeer actief
Berichten: 581
Lid geworden op: 23 aug 2010 08:23
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door Charlie »

En Boutje, heb je al eens een australian kelpie geopperd ? Is misschien ook wel een heel leuk ras voor de vriend van ... :D
Is ook kortharig... je hebt er geen omkijken naar, buiten 2 x per jaar even in de rui, maar dat valt ook erg mee
Groetjes Charlie


Afbeelding
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Chihuahua-paws schreef: 08 dec 2020 00:49 Heel voorzichtig zeg ik Boxer? Omdat hij nu aan de Duitse dog denkt?
Wilde ik eerst zeggen, maar toen las ik "rustige gezinshond" :mann:

Wat is rustig? :Q:
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn boxer was de rust zelve vergeleken met mijn Hollandse herder en mijn huidige mechel meisje, haha
Ik vind boxers binnen niet druk. Buiten en in spel wel, maar als je ze leert dat er binnen normaal wordt gedaan is het prima te doen denk ik.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk

Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Inge schreef: 08 dec 2020 19:28 Mijn boxer was de rust zelve vergeleken met mijn Hollandse herder en mijn huidige mechel meisje, haha
Ik vind boxers binnen niet druk. Buiten en in spel wel, maar als je ze leert dat er binnen normaal wordt gedaan is het prima te doen denk ik.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Dat is ook wel vergelijken wat je daar doet met herders :O: ik bedoelde tegenover het plaatje van de gemoedelijke gezinshond die vooral in de mand ligt en pas opstaat als je eens met een riem aan komt zetten... Ik geloof blind dat herders veel meer nodig hebben.

Dat klopt, binnen zijn ze heel rustig, zolang ze genoeg te doen krijgen. Hier liggen ze ook alle 4 te slapen binnen :tongue: maar zodra ik opsta lopen iig de twee jongste mee om te kijken wat ik aan het doen ben. Daar moet je wel tegen kunnen, constant die kop naast je. Als ze de twee gepasseerd zijn valt het alweer mee. Ik vind onze twee nederlandse boxers (om het maar even zo te zeggen) wel vele male rustiger dan m'n duitse en de half-duitse. Maar dat zal ook wel komen omdat er binnen duitsland op sportprestatie wordt gefokt en in Nl nauwelijks IGP meer gedaan wordt met boxers. Laat staan dat dat een vereiste is voor fok hier.
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door Inge »

Doyaquba schreef:
Inge schreef: 08 dec 2020 19:28 Mijn boxer was de rust zelve vergeleken met mijn Hollandse herder en mijn huidige mechel meisje, haha
Ik vind boxers binnen niet druk. Buiten en in spel wel, maar als je ze leert dat er binnen normaal wordt gedaan is het prima te doen denk ik.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Dat is ook wel vergelijken wat je daar doet met herders :O: ik bedoelde tegenover het plaatje van de gemoedelijke gezinshond die vooral in de mand ligt en pas opstaat als je eens met een riem aan komt zetten... Ik geloof blind dat herders veel meer nodig hebben.

Dat klopt, binnen zijn ze heel rustig, zolang ze genoeg te doen krijgen. Hier liggen ze ook alle 4 te slapen binnen :tongue: maar zodra ik opsta lopen iig de twee jongste mee om te kijken wat ik aan het doen ben. Daar moet je wel tegen kunnen, constant die kop naast je. Als ze de twee gepasseerd zijn valt het alweer mee. Ik vind onze twee nederlandse boxers (om het maar even zo te zeggen) wel vele male rustiger dan m'n duitse en de half-duitse. Maar dat zal ook wel komen omdat er binnen duitsland op sportprestatie wordt gefokt en in Nl nauwelijks IGP meer gedaan wordt met boxers. Laat staan dat dat een vereiste is voor fok hier.
Haha ik begon aan mijn Hollandse herder met het beeld dat ik echt wel wat gewend was na mijn boxers qua drukte.
Ik had me vergist maar goed, Marouck was echt Adhd in het kwadraat en meer. Zelfs Tika is nog rustig in vergelijk met Marouck.
Je hebt wel een hele leuke hond als je voor een boxer gaat.. Ze blijven mijn grote liefde Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk

Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
Charlie
Zeer actief
Berichten: 581
Lid geworden op: 23 aug 2010 08:23
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: hulp ras gezocht voor vriend

Ongelezen bericht door Charlie »

Doyaquba schreef: 08 dec 2020 19:09
Chihuahua-paws schreef: 08 dec 2020 00:49 Heel voorzichtig zeg ik Boxer? Omdat hij nu aan de Duitse dog denkt?
Wilde ik eerst zeggen, maar toen las ik "rustige gezinshond" :mann:

Wat is rustig? :Q:
Onze kelpie was een heerlijk rustige gezinshond, echt een fijne hond
Groetjes Charlie


Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”